משחקי הדיונון
צילום: נטפליקס

כמה נטפליקס תרוויח ממשחק הדיונון וכמה עוד יש לה לצמוח?

בצל של התוכנית המצליחה בהיסטוריה שלה ואחרי שכבר עלתה ב-24% מתחילת השנה, הקונצנזוס צופה עלייה של 16% בהכנסות ל-7.5 מיליארד ורווח למניה של 2.55 דולר, שהם עלייה של כמעט 47%. החברה תדווח ביום שלישי אחרי המסחר
ארז ליבנה | (1)

בסוף השבוע ענקית הסטרימינג נטפליקס NETFLIX (NFLX) פיטרה עובד שחשף פרטים בנוגע ל-2 מהתוכניות שנמצאות במוקד העין הציבורית. התוכנית הראשונה היא הסטאנד-אפ החדש של הקומיקאי דייב שאפל, שחטפה המון אש, בשל עמדות "אנטי קהילה הגאה וטרנספוביה" והתוכנית השנייה היא כמובן משחק הדיונון, שעל פי ענקית הסטרימינג, היא התוכנית המצליחה ביותר שלה אי פעם. לפי הדיווח בבלומברג, שחשפה את הנתונים, העלות של 2 התוכניות היא זהה לגמרי, 24 מיליון דולר. אבל מה שמעניין באמת הוא שהחברה צופה כי הדיבידנדים – לא אלה שמחולקים למשקיעים – השיווקיים, בבחינת ה"שלח לחמך", עומדים על לא פחות מ-891 מיליון דולר, לעומת שאפל שהמחלוקת שעורר, עלולה להיות בעלת דאונסייד מסוים.

 

אבל סביר להניח שב-NFLX לא מודאגים. חלוצת הסטרימינג צומחת בממוצע שנתי (CAGR) 27.7% - אבל עדיין יש לה עוד הרבה לאן לצמוח ומכמה סיבות. אחת מהן היא כמובן משחקי הדיונון. נטפליקס למדה שתוכן בינ"ל, שהוא זול משמעותית להפקה – 9 פרקים של הדיונון לעומת ספיישל של שעה וחצי של שאפל – יכול לייצר לה אפסייד משמעותי.

 

השנייה זה שנטפליקס לא איבדה לקוחות למתחרותיה כמו דיסני+ WALT DISNEY (DIS), HBO של AT&T AT&T INC (T) או אמזון AMAZON (AMZN) פריים. זה לא רק המוצר עצמו, שנחשב לייחודי ביחס למתחרות, אלא גם תלוי בהרגלי הצרכן המשתנים לשירותי הסטרימינג על חשבון הטלוויזיה המסורתית היקרה יותר. לפי מכון המחקר נילסן, שוק הסטרימינג מהווה רק 27% מהשוק האמריקאי, ביחס ל-63% לטלוויזיה הליניארית. מה שמשפיע על הצמיחה בארה"ב זה שאין פרישה של אינטרנט מהיר בכל מקום שהוא מאסט לשירותים אלה. אבל אם כניסת טכנולוגיית 5G, כנראה שנראה מעבר של צופים נוספים לעבר נטפליקס ומתחרותיה.

 

בלי קשר – אבל עם המון קשר – מניית נטפליקס ממשיכה להציג ביצועים יפים גם השנה. מתחילת השנה המניה עלתה ב-23.1%, מרמה של למעלה מ-510 דולר למניה לסגירה בשישי האחרון של למעלה מ-628 דולר למניה. מאז שיא הנפילות של מארס השחור בשנה שעברה, כשבאמצע החודש ההוא המניה עמדה על קצת פחות 333 דולר, מה שאומר שבשנה וחצי היא עלתה ב-88.8%.

 

מה צופים בשוק לדוחות?

לרבעון השלישי שהסתיים זה עתה צופים האנליסטים הכנסות של 7.48 מיליארד דולר (כמו תחזיות החברה עצמה) ורווח של 2.56 דולר למניה (בתחזית החברה: 2.55 דולר). תוספת המנויים מוערכת על ידי האנליסטים ב-3.8 מיליון איש. לרבעון הרביעי הצפי בשוק הוא להכנסות של 7.67 מיליארד דולר, ורווח של 1.10 דולר למניה, עם תוספת של 8.5 מיליון מנויים. אלה לפחות תחזיות הקונצנזוס.

 

בפירמה Baird האנליסט וויליאם פאוור שמר על המלצת תשואת היתר, כשהוא מרים את מחיר היעד מ-650 דולר למניה ל-680 דולר. "אם 'משחקי הדיונון היא אינדיקטור, אז התוכן הוא עדיין המלך", כתב בסקירה למשקיעים, בה הוסיף כי מספר ההורדות של אפליקציית נטפליקס ונתוני החיפוש עליה בגוגל מרמזים לגידול במספר המנויים שלה בסוף הרבעון השלישי, דבר שהוא סובר שיתמוך בתוצאות חזקות שתציג, כמו גם תחזית חיובית להמשך.

 

"עוד קודם לכן צפינו שתוכן מושך יותר במחצית השניה של 2021 יביא לצמיחה במצבת המנויים, וזה מה שלדעתנו אכן קורה", הוסיף. "אנחנו עדיין בדעה חיובית לגבי המעמד של נטפליקס בטווח הארוך, ואולם עם ביצועים חזקים של המניה מאז הרבעון השני, וברקע השקת 'משחקי הדיונון', יש להיות יותר אגרסיביים לגבי חולשות כלשהן (בכוונה שאם נטפליקס תציג כאלה - א.פ)".

קיראו עוד ב"גלובל"

 

בג'פריס, האנליסט אנדרו ארקוויץ שמר על דירוג ה"קניה" למניה והעלה את מחיר היעד מ-620 דולר קודם לכן ל-737 דולר כעת. הוא מצדו הזכיר את נייט סקול ואמר שהמכפילים לפיהם נסחרת החברה יכולים לעלות ככל שתתברר ההזדמנות של החברה בתחום הגיימינג, וגם כמובן עם צבירת פופולאריות של עוד תכנים כמו "משחקי הדיונון".

 

כמוהו, גם ב-Truist העלו מחירי יעד. אצלם, האנליסט מת'יו ת'ורנטון שמר גם כן על המלצת "קניה", ומחיר היעד הועלה מ-600 דולר ל-690 דולר למניה. לדבריו, עמדת הקונצנזוס של האנליסטים בשוק התחלפה מדאגה בצל התחרות (דיסני, אמזון, AT&T עם המיזוג בין וורנר לדיסקברי) וקצב הגידול במנויים בתקופת הקורונה, לאופטימיות באשר לתכנים המתוכננים ודריסת הרגל בתחום הגיימינג.

 

וב-Evescore ISI מארק מאהאניי כותב ש"בניית הכח של רשימת התכנים הבאים", בצד העונות החדשות של כותרים פופולאריים שתעלנה ברבעון הרביעי, כמו גם ההצלחה של "משחקי הדיונון", יתמכו בגידול במנויים של 8-9 מיליון איש. הוא מזכיר שברבעונים הרביעיים של כל אחת משלוש השנים האחרונות, זה היה טווח הגידול בפועל בנתון זה.

 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    הכל טוב ויפה אבל שם הסדרה הוא משחק הדיונון ולא משחקי (ל"ת)
    דרור 17/10/2021 16:28
    הגב לתגובה זו
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

שווקים מסחר (AI)שווקים מסחר (AI)

השווקים סוגרים שנה בעליות - מה קורה באסיה ובחוזים והאם האופוריה מוצדקת?

צוות גלובל |
נושאים בכתבה אנבידיה חוזים

השווקים ממשיכים את ראלי סוף השנה במסחר דל יחסית, כשברקע אופטימיות לגבי הצמיחה הכלכלית בארצות הברית עם ציפייה לשיפור ברווחיות החברות ב-2026. במקביל, הדולר נמצא ברמות נמוכות יחסית מול סל המטבעות, מה שתומך בסחורות ובמיוחד במתכות יקרות. 

מדד מניות עולמי של MSCI עלה קלות במסחר באסיה ונמצא בדרך ליום שביעי רצוף של עליות עם עלייה של כ0.3%. חלק מהשווקים באסיה, כולל אוסטרליה והונג קונג, סגורים לרגל החגים. במילים אחרות, מדובר בראלי שמתרחש במסחר דליל.

בשוק האג"ח האמריקאי התשואה ל-10 שנים עלתה בכ-2 נקודות בסיס לכ-4.15%. התזוזה הקטנה הזו משקפת את המתיחות שהשוק מתמודד איתה בתקופה האחרונה: נתוני צמיחה חזקים מהצפוי בארצות הברית מקטינים את ההימורים על הורדות ריבית מהירות בתחילת השנה. יותר צמיחה פירושה פחות לחץ מיידי על הפד להקל, גם אם האינפלציה מתמתנת בהדרגה. 

מדד הפחד של וול סטריט, VIX, ירד לרמה הנמוכה ביותר השנה, איתות לכך שהמשקיעים מוכנים לקחת סיכון. עם זאת, רמות תנודתיות נמוכות מאוד לעיתים מעידות גם על שאננות מוגזמת, במיוחד כשהשוק נשען על נרטיב אחד מרכזי.

תופעת ראלי סנטה קלאוס: מציאות או אשליה?

חלק גדול מהאופטימיות נשען על תופעת ראלי סנטה קלאוס - תקופה של סוף השנה והימים הראשונים של השנה החדשה שבה קיימת נטייה לעליות בשוקי המניות. נראה שהמשקיעים מנסים למשוך את המדדים לעוד שיאים, גם אם ההתלהבות סביב הבינה המלאכותית ותוואי הריבית של הפד כבר אינם מתקבלים כמובנים מאליהם. בחלק מהחודש נשמעו חששות לגבי התמחור הגבוה של מניות טכנולוגיה, כולל מניות שמזוהות עם גל הבינה המלאכותית, אך כעת השוק חוזר להתמקד בתחזיות לרווחיות ב-2026. מדובר ב"סיבוב" קלאסי של השוק: פחות דיון על כמה המניות יקרות, יותר דיון על האם החברות יספקו צמיחה שמצדיקה את המחיר. במצב שבו הציפיות גבוהות, גם עונת דוחות כספיים טובה אך לא מצוינת עלולה להיתפס כאכזבה.