לאס וגאס סנדס והמתחרות נופלות: מקאו תקשה על ענף ההימורים
רשת בתי הקזינו LAS VEGAS SANDS CORP (LVS) של משפחת אדלסון וכן המתחרות WYNN RESORTS (WYNN), MELCO RESORTS & ENTERTAINMENT (MLCO) ו- MGM RESORTS (MGM) , נופלות במסחר ברקע כוונת השלטונות במקאו, האי הסיני המהווה מוקד עלייה לרגל בתעשיית ההימורים, להקשיח את הרגולציה סביב הענף.
שר הכלכלה ליי וואי נונג הזכיר בשיחה עם התקשורת ״פיתוח בריא ובר-הקיימא״ של התחום שיובל על ידי שיפורים רגולטוריים. זהו למעשה חלק מתכנית החומש השניה לפיתוח האזור, המתפקד כאוטונומיה. בין היתר, ובענייננו, נכללת בה הכוונה להגדיל את שיעור הבעלות המקומית בחברות ההימורים. זאת מכיוון שלמעשה בעלי החברות הללו הם זרים שעבורם מקאו, הן מבחינת רגולציה והן מבחינת מיסוי, מהווה כר פורה לענף ההימורים. סוגיית הבעלות בצד, כוונת השלטונות היא גם לפעול לצמצום הריכוזיות בין השחקנים ולטובת התחרות.
את כלל היוזמות הללו יביא להערות הציבור במקאו החל ממחר הגוף הייעודי המפקח על תעשיית ההימורים. השר לא השיב לבקשות תגובה באשר ללוח הזמנים להשלמת הרפורמה. לגבי החקיקה עצמה, ככל הידוע הכוונה היא לסיים להכין את ההצעה עד הרבעון האחרון של השנה, אז תובא לאישור.
ששת הזיכיונות הקיימים להפעלת בתי קזינו במקאו אמורים לפוג ב-2022 אם לא יהיו שינויים כלשהם. הממשלה במקאו רוצה לעדכן את החוק הקיים בנושא כחלק מרויזיה כוללת יותר סביב זכויות ההימורים. מדובר כאמור בבירת ההימורים העולמית אם לשפוט לפי ההכנסות שמגלגלים בתי הקזינו הפועלים בשטחה.
- שלדון אדלסון: "לא ראיתי משבר כלכלי כזה ב-70 שנותיי בעסקים"
- נתניהו לעליון: לקיים דיון נוסף בעניין חשיפת השיחות עם אדלסון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עדיין, התעשייה הזו מן הסתם ספגה פגיעה בשל הקורונה שהשביתה חלקים נרחבים מהתיירות העולמית. כך, באוגוסט ההכנסות של בתי קזינו במקאו הסתכמו ב-554 מיליון דולר, ולכך צריף לצרף את המילה ״בלבד״. מדובר בשפל מאז תחילת השנה, כך לפי הוול סטריט ז׳ורנל. לשם השוואה, ב-2019 ההכנסות החודשיות שם מהענף היו ברמה של 3 מיליארד דולר.
מניית לאס וגאס סאנדס יורדת בזמן כתיבת שורות אלה בבורסת ניו יורק ב-11% לשווי של כ-29 מיליארד דולר. נתח השוק של החברה במקאו הוא 44% עם שבעה אתרים שונים, אחד מהם, The Londoner, כולל חמישה בתי מלון. בסך הכל מחזיקה החברה במקאו כ-12,400 חדרים נכון לסוף 2020 והנתח שלה בכלל השוק שם (בתי מלון+בתי קזינו) הוא 33%.
אצל המתחרה ווין נתחי השוק הם 9% ו-7%, בהתאמה. מהמספרים הללו אפשר להבין מדוע מסתכלים במקאו על השוק הזה כריכוזי. למלקו ולאם.ג׳י.אם ריזורטסט נתח של 14% ו-7% בהתאמה, מהפעלת בתי הקזינו במקאו. ברצועת קוטאי לבדה מדובר ב-6% אצל ווין, בעוד אצל לאס וגאס סנדס ב-49% (החברה השקיעה לא פחות מ-15 מיליארד דולר לשם כך).
- לקראת שבוע המסחר: וול סטריט מחפשת כיוון - מה חושבים האנליסטים?
- מנכ"ל ג'יי פי מורגן: "אני לא קורא הודעות טקסט בעבודה, אין לי התראות בכלל"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
ברבעון השני של השנה לאס וגאס סנדס הכניסה 2.4 מיליארד דולר מפעילות ההימורים להמונים (מאס מרקט) במקאו, פי 10 ויותר מאשר בזה השני של 2020 עם פרוץ הקורונה. לעומת זאת מדובר בירידה של 55.5% מנתוני 2019. במגזר ה-VIP מדובר היה ב-718 מיליון דולר, פי ארבע משנה קודם לכן, אך נמוך ב-80% מלפני שנתיים.
- 3.לבטל הימורים 30/11/2021 13:09הגב לתגובה זודי להימורים. גרועים מסמים ממכרים. משפחות שלמות נהרסות בכל רחבי הגלובוס. לעתים אין אוכל לילדים, כי ראש המשפחה מהמר על המשכורת. מדועהיהודים תמיד מובילים בנושא האומלל הזה. אידלסון כמשל. הוא גרם לאומללות של משפחות רבות בגלל מכוני ההימורים שלו. ואח"כ שואלים מדוע שונאים את היהודים.
- 2.עוד מעט לא יהיה כסף לביביתון (ל"ת)יאללה 07/10/2021 14:52הגב לתגובה זו
- הלואי 30/11/2021 14:09הגב לתגובה זוואולי גם היום , שופרו של שלטון המושחת ברוסיה. וזה בדיוק מה שעושה "ישראל היום". שופרו של ביבי. למזלנו, ביבי המושחת לא הצליח להקים ממשלה(תודה רבה לסמוטריץ'), והוא עף מכסאו. במהלך המשפט נגד נתניהו, המתקיים בימים אלו, אנו לומדים מה עשה הביבי הזה להאדיר את שמו. שוחד ענק לאלוביץ (מיזוג בזק ויס הכניס מאות מיליונים לכיסו של אלוביץ), שוחד למוזס מידיעות אחרונות, ועוד כהנה וכהנה. שוחד , מרמה, והפרת אמונים. נתניהו קרוב היום לבית סוהר יותר מאשר אי פעם. להזכירכם, אם הוא יוצא חייב בדין עם קלון, אסור יהיה לו להיבחר למשרה ציבורית במשך 7 שנים, עד גיל 80. אם זה יקרה ניפטר ממנו לתמיד.
- 1.ג'ק 15/09/2021 09:03הגב לתגובה זואילת מרכז תיירות בינלאומי .
- לרון 20/10/2021 08:18הגב לתגובה זוLVS סביב 50$ זה שנים
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
משקיעים עובדים AIלקראת שבוע המסחר: וול סטריט מחפשת כיוון - מה חושבים האנליסטים?
יותר מ-80% מהחברות ב-S&P 500 עקפו את הציפיות - אבל השוק אדיש והמדד עלה רק ב-1.3% מאמצע אוקטובר; האם "הציפיות הפרפקטציוניסטיות" הן אלו שידרדרו את וול סטריט?
זו עונת הדוחות הכי טובה מאז 2021, אבל נראה שגם לשוק זה כבר לא מספיק. יותר מ-80% מהחברות ב-S&P 500 שפרסמו עד עכשיו את התוצאות שלהן לרבעון השלישי הצליחו להכות את תחזיות האנליסטים, אבל השוק אדיש. מדד הדגל עלה מאז אמצע אוקטובר רק ב-1.3%, בזמן שהחברות עצמן מדווחות על שיאים ברווחיות ובהכנסות. תחשבו על זה. נשארו רק 50 חברות שיביאו לנו תוצאות, כשריכוז מרשים של חברות מביאות תוצאות מעל הציפיות, ההישג הכי הגדול מזה שנים. ובכל זאת, זה לא מקבל ביטוי בתשואות, גם על פי מחקר שעשו בגולדמן זאקס, מניות שהיכו את התחזיות רשמו עלייה ממוצעת של 0.3% בלבד ביום שאחרי הדוח שזה חצי מהממוצע ההיסטורי.
מה ההסבר לזה? התשובה נמצאת בשאלה. אנחנו הגענו לעונת הדוחות הזאת אחרי חודשים של עליות ועם ציפיות בשמיים. השווקים רצים 4 חודשים ברצף, אז זה לא מפתיע שאפילו תוצאות טובות מתקבלות בסוג של עייפות ואדישות.
בשבוע שעבר הנאסד"ק רשם את הירידה השבועית החדה ביותר שלו מאז אפריל, וזה מגיע בעקבות חששות שהחברות משקיעות יותר מדי בפרויקטים של AI. גם נתוני התעסוקה והצריכה הצביעו על האטה קלה, וזה הוביל את ה-S&P 500 לסיים את השבוע בירידה של 1.6%.
מניות הטכנולוגיה נסחרות היום במכפילים גבוהים, לפעמים עשרות ואפילו מאות פעמים על הרווח העתידי. מדד המכפיל המתואם שילר עלה לרמות שנראו רק פעם אחת בעבר - בתקופת בועת הדוט-קום. לכן, השוק מתקשה להתרגש מדוחות טובים הוא כבר מתמחר "שלמות". המשקיעים מסתכלים קדימה - אל ההשקעות של המאות מיליארדים ב-AI, אל ההוצאות הקפקס המטורפות ושואלים את עצמם מתי כל זה יתורגם לרווחים.
- ג'יפרוג טסה 22%, אפירם עולה 11%; המגמה השלילית נמשכת בחוזים
- סנאפ מזנקת 20%, אנבידיה מטפסת 1.5%; קוואלקום מאבדת 2% - ומה עושים החוזים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
וזה מוביל לזה שגם כשחברות כמו מטא Meta Platforms 0.45% , פלנטיר Palantir 1.65% או רובין הוד Robinhood 2.58% מציגים רבעון עם תוצאות שיא, המניות שלהן צונחות. מטא איבדה 11% אחרי שחשפה עלייה נוספת בתקציבי ה-AI שלה; פלנטיר ירדה 8% למרות תחזית אופטימית לשנה כולה; ורובין הוד, שהציגה רווח שיא, נחתכה ב-11% אחרי שההוצאות שלה עלו מהצפוי. זה מראה לנו שוק עייף ועצבני. שוק כלל לא סלחן. שוק שבוחן לאן הוא הולך מכאן.
