לאחר פרסום נתוני המשרות החזקים בארה"ב - האם הפד יעלה את הריבית?
הכלכלה האמריקאית הצליחה לייצר בחודש יוני 850 אלף משרות חדשות, גבוה מהתחזית הממוצעת ל-720 אלף, ועדיין תשואות האג"ח נטו לירידה, כשאלה ל-10 שנים ירדו ל-1.42%.
כמעט כל המשרות החדשות היו של עובדי מדינה, הוראה ופנאי, כשלעומתם בענפי היצור המספרים היו חלשים בהרבה ובחלקם אף שלילים. מול נתון המשרות הגבוה נרשמה גם תופעה חריגה של מתפטרים, אשר יחד עם אנשים שהחליטו לחזור לחפש עבודה (והחלו להיחשב כמובטלים) מספר המובטלים דווקא עלה ביוני מ-9.32 ל-9.48 מיליון, ושיעור האבטלה עלה ל-5.9%, לעומת צפי לירידה ל-5.6%. מעל כל אלה כדאי לזכור שנתוני התעסוקה כיום נתפסים במידה רבה כמעוותים, בין היתר בגלל שהממשל משלם על אי עבודה ובגלל שהגבלות על מערכת החינוך מאלצות רבים להישאר בבית עם הילדים. גם בקצב יצור המשרות הנוכחי עדיין ייקח לכלכלה האמריקאית יותר משנה כדי להחזיר את מספרם לרמתו טרום המשבר. אך יתכן שהחל מספטמבר, ככל שמערכת החינוך בארה"ב תיפתח מחדש ורוב מענקי האבטלה הנדיבים יסתיימו, נראה ירידה מחודשת בשיעור האבטלה. במידה וזאת לא תגיע, למשל בגלל צווארי בקבוק ביצור, אפשר יהיה בכלל לשכוח מהעלאות ריבית ב-2023.
ענף התעשיה בבעיה, הזמנות יש אבל לספק אותן זה כבר סיפור אחר - נתוני הזמנות ממפעלים בארה"ב הפתיעו ביום שישי לטובה כשתיארו עליה של 1.7%. גם סקר מנהלי הרכש בחברות התעשייתיות של ISM אשר פורסם יום קודם תאר זינוק בהזמנות חדשות, אך גם בעיה מחמירה בלספק את ההזמנות הללו. הסקר תאר צווארי בקבוק קשים בניהם מחסור במלאים, חולשה בגיוס עובדים, עיכוב באספקה וזינוק במחירים ששולמו. אינדיקציה נוספת לחסמים ביצור קיבלנו מנתון מכירות הרכבים בארה"ב שירדו בחודש מאי במפתיע וזאת למרות הביקוש שממשיך להיות חזק. ללא יכולת לספק את הביקוש הפד צריך לחפש פתרונות להקל על היצור, בטח לא להעלות ריבית, שרק יחמירו את הבעיה:
קשה לראות את הפד מכריז בסימפוזיון בג'קסון הול בסוף אוגוסט על תכנית לצמצום קצב רכישות האג"ח, אף שזאת הציפיה המקובלת כיום - לחצי האינפלציה הגבוהים נובעים ברובם מצווארי הבקבוק, בניהם למשל הזינוק של 30% בשנה האחרונה במחירי המכוניות המשומשות שמיוחס כמעט כולו לחוסרים במכוניות חדשות ולא לתנאי אשראי נוחים. על זה תוסיפו את הנתונים מסוף השבוע על כך ששוק העבודה עדיין רפוי (שיעור אבטלה שעלה ל-5.9%). הכרזה כזאת, אם בכל זאת תתקבל, עשויה דווקא להוביל לירידת תשואות, דרך השתטחות נוספת בעקום התשואות.
- "התשואות באג"ח הקונצרני יכולות לרדת מתחת לממשלתי"
- להוריד את הריבית כבר מחר - הנה הסיבות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מחר - החלטת הריבית של בנק ישראל
בנק ישראל יקבל מחר את החלטתו המוניטרית לחודש יולי, אשר צפויה להישאר ללא שינוי, וזאת למרות התחזקות השקל בתקופה שחלפה מול סל המטבעות, למרות הפתעה כלפי מטה בשני המדדים האחרונים ולמרות ההתפרצות של ווריאנט 'דלתא', שצויין בעבר כסיכון העיקרי שהבנק חשש מהם.
קרטל הנפט לא הגיע להסכמות - הנפט ב-75 דולר
תשואות האג"ח מתעלמות לא רק מנתון ייצור המשרות הגבוה אלא גם מהמשך הזינוק במחיר הנפט - קרטל הנפט אופ"ק לא הצליח להגיע בסוף השבוע להסכמות בין חבריו על הגדלת התפוקה המתבקשות ביציאה ממגבלות הקורונה, מה שהמשיך לתמוך בעליית מחירו ל-75 דולר לחבית. אך דווקא הלחץ הזה עשוי להיות זה שיביא לבסוף לנפילתו. בלומברג מדווח כי אבו דאבי לחוצה לקבל עוד מכסות כדי לנצל השקעות של מיליארדי דולרים שביצעה ברחבת קיבולת היצור, וכבר העלתה בסוף 2020 אפשרות שתפרוש מהקרטל. בנוסף, ככל שמחיר הנפט ממשיך לעלות הוא חונק את הכלכלה (הן את רווחיות החברות והן את הכסף הפנוי להוצאה של הצרכנים) ועשוי בעקיפין להביא לחולשה כלכלית שתפגע בו. כמו כן, עליית מחיר הנפט מעודדת מעבר מואץ יותר למכוניות חשמליות והתעוררות מחודשת של תעשיית פצלי השמן. הקרטל ייפגש שוב מחר (שני) בניסיון חוזר להגיע להסכמות על הגברת תפוקה וההיגיון הוא שזאת תגדל.
יום עצמאות שמח לארה"ב
- 2.כהנוביץ סחטיין עליך שוחה נגד הזרם (ל"ת)אריק 04/07/2021 19:12הגב לתגובה זו
- 1.חנוך 04/07/2021 10:53הגב לתגובה זולהגדיל את מספר המשרות הציבוריות במיליון איש תוך חצי שנה, להקטין את מספר עובדי הייצור ולהוסיף מיליוני נתמכי רווחה. זוהי שיטה שמובילה להתדרדרות.

המטוס ששינה את פני התעופה המסחרית למרות שייצורו הופסק
פיתוח איירבוס A380, המטוס הגדול בעולם, עלה לחברה 25 מיליארד דולר, והוא נחשב לתופעה מיוחדת במינה בעולם התעופה. אף על פי כן, בשל מיעוט הזמנות, הפסיקה החברה לייצרו לפני 4 שנים, וגם החברות שמפעילות אותו, מתכוונות להיפרד ממנו מוקדם מהצפוי
מטוס Airbus A380 הוא מטוס הנוסעים הגדול ביותר שנבנה אי פעם, אורכו כ-73 מטר ומוטת הכנפיים שלו כ-80 מטר. הוא מטוס בעל שתי קומות מלאות, המסוגל לשאת מעל 850 נוסעים במתכונת תיירות בלבד, וכ-525 נוסעים במתכונת שכוללת מחלקת ביזנס עם סידור מחלקות שונות. המטוס מצויד בארבעה מנועי Rolls-Royce ומגיע למהירות שיוט של כ-910 קמ"ש.
המטוס מתוכנן לשאת משקל המראה מקסימלי של כ-560 טון, והוא בעל טווח טיסה של כ-15,200 ק"מ, מה שמאפשר טיסות בין-יבשתיות ארוכות מאוד. בתוך המטוס יש טכנולוגיות מתקדמות רבות כגון שליטה אלקטרונית על מערכות הטיסה, תרכובות קלות משקל מחומרי פחמן ומסגרות אלומיניום-ליתיום וכנפיים מיוחדות שמייעלות את צריכת הדלק והיציבות. למרות גודלו העצום, המטוס נחשב לבטוח מאוד, שקט ויעיל יחסית למטוסי נוסעים גדולים אחרים.
ה-A380 הוא המטוס הראשון שהכיל במבנהו תא נוסעים עם שתי קומות מלאות במקום קומת ביניים או קומת מנהלים בלבד כמו בדגמים אחרים, עובדה שנחשבה למהפכה בעיצוב מטוסי נוסעים.
מחפשים הצעת נישואין מקורית? גם זאת דרך
אם חשקה נפשכם בהצעת נישואין מקורית, ואתם חושבים שהצעה רומנטית ממרומי צוק הארבל הפכה לנדושה, תוכלו להציע לבחירת ליבכם הצעת נישואין מפתיעה ורומנטית בשחקים בגובה 10,000 רגל בסוויטה פרטית באיירבוס A380s.
- המזון החדש והמהפכני שהומצא ומה קרה היום לפני 30 שנה
- איירבוס ובואינג מתייעלות: ענקיות התעופה מקצצות אלפי משרות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על פי פרסומי אמירטס (Emirates), שירות הסוויטות מוצע בדרך כלל בקו דובאי-לוס אנג׳לס בגירסת המטוס A380s מתוצרת איירבוס. המטוס הגדול בעולם מציע סוויטות פאר כשירות ייחודי ומפנק במחלקה הראשונה.