רכבי היוקרה של NIO
צילום: Jengtingchen

תשאיר אבק לטסלה? NIO מציגה צמיחה של 95% במסירת הרכבים

בעקבות הדיווח מניית החברה מטפסת במסחר המוקדם ב-4%, החברה מסרה כ-6,711 כלי רכב בחודש מאי
סתיו קורן | (12)
נושאים בכתבה NIO רכב חשמלי

חברת הרכבים החשמליים NIO INC (סימול:NIO), ואחת מהמתחרות המרות של TESLA INC דיווחה היום על תוצאות מסירת רכבים והמניה מטפסת במסחר המוקדם ב-4%. החברה מסרה כ-6,711 כלי רכב בחודש מאי, נתון המהווה צמיחה של כ-95% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. 

החברה מסרה 1,412 רכבים מדגם ה-ES8s (רכב חשמלי פרמיום עם שישה מושבים), וכ-3,017 רכבים מדגם, וכ-3,017 רכבים מדגם ES6 (רכב שטח חכם בעל ביצועים גבוהים של חמישה מושבים), וכ-2,282 רכבים מדגם EC6 (רכב שטח קופה חשמלי פרמיום חכם של חמישה מושבים).

החברה דיווחה לאחרונה על כך שחתמה על הסכם נוסף עם המפעל JAC שמייצר את הרכבים שלה כיום שיאפשר לה להכפיל את קיבולת הייצור הנוכחית שלה. במסגרת ההסכם שנחתם בין הצדדים – NIO נתנה התחייבות למפעל JAC שהוא יהיה זה שייצר את הרכבים שלה. 

תגובות לכתבה(12):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    המלש 22/07/2021 10:12
    הגב לתגובה זו
    לא ציינו בכתבה את מחירי המכוניות. מה זה סוד ?
  • 9.
    אני עם החמור והעגלה שלי, מגיע מהר יותר מהמכוניות שבפקק (ל"ת)
    סעדיה 01/07/2021 02:40
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    ניאו יותר טובה. טסלה חברת סוללות בקושי (ל"ת)
    איל 12/06/2021 04:02
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    אחד 10/06/2021 01:49
    הגב לתגובה זו
    כל חישוב של המחיר שלה מציג תמחור יתר גבוה מאוד
  • 6.
    מתי בארץ? (ל"ת)
    אבי 07/06/2021 06:13
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    איל 01/06/2021 23:24
    הגב לתגובה זו
    גם הפיתוחים הטכנולוגיים שלהם חישנים , מצלמות גם שיטת החלפת הסוללות שלוקחת 5 דקות (!) והכי חשוב - ממשלת סין מאחוריהם ולכן טסלה תוגהל במכירות בסין שזה השוק הכי חשוב ... בקיצור ניאו זה העתיד
  • 4.
    דני 01/06/2021 23:16
    הגב לתגובה זו
    אולי מדובר בעוד שנתיים?
  • 3.
    Johnson 01/06/2021 19:11
    הגב לתגובה זו
    אם אני קונה רכב חדש עם בטריה חדשה ואז הולך להחליף בטריה במתקן ההחלפה ומקבל בטריה משומשת עם קילומטראז' גבוהה וישנה.. רכב חדש עם בטריה ישנה זה מבאס.. עדיף טסלה
  • יואל 25/06/2021 05:59
    הגב לתגובה זו
    אתה קונה את המכונית ושוכר את הבטריה יחד עם שירות ההחלפה
  • שגיא 02/06/2021 09:00
    הגב לתגובה זו
    לשירות של ההחלפה במשך 3 שנים...כול האחריות על החברה ולא עלך...
  • 2.
    בר 01/06/2021 17:47
    הגב לתגובה זו
    Nio הרבה יותר מותאמת לקהל העולמי, רוב האנשים לא מחזיקים בבית חניה פרטית לחזור אליה בערב להטעין את הרכב, החלפת סוללה ב3 דקות זאת אטפציה הרבה יותר ראלית למרבית האנשים.. היא תגיע לאירופה אחרי השם הרע שטסלה בנתה לעצמה שם ותהפוך להיות הרכב החשמלי הנמכר ביותר
  • 1.
    אנונימי 01/06/2021 16:54
    הגב לתגובה זו
    היתרון הגדול של ניו זה החלפת הסוללות תוך מספר דקות מהירות מה שאין לטסלה!
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)

שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה

בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה אילון מאסק טסלה

לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68%  להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.


מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.


הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.


האסטרטגיה היא לב הסיפור

הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.


פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.