תשאיר אבק לטסלה? NIO מציגה צמיחה של 95% במסירת הרכבים
חברת הרכבים החשמליים NIO INC (סימול:NIO), ואחת מהמתחרות המרות של TESLA INC דיווחה היום על תוצאות מסירת רכבים והמניה מטפסת במסחר המוקדם ב-4%. החברה מסרה כ-6,711 כלי רכב בחודש מאי, נתון המהווה צמיחה של כ-95% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
החברה מסרה 1,412 רכבים מדגם ה-ES8s (רכב חשמלי פרמיום עם שישה מושבים), וכ-3,017 רכבים מדגם, וכ-3,017 רכבים מדגם ES6 (רכב שטח חכם בעל ביצועים גבוהים של חמישה מושבים), וכ-2,282 רכבים מדגם EC6 (רכב שטח קופה חשמלי פרמיום חכם של חמישה מושבים).
החברה דיווחה לאחרונה על כך שחתמה על הסכם נוסף עם המפעל JAC שמייצר את הרכבים שלה כיום שיאפשר לה להכפיל את קיבולת הייצור הנוכחית שלה. במסגרת ההסכם שנחתם בין הצדדים – NIO נתנה התחייבות למפעל JAC שהוא יהיה זה שייצר את הרכבים שלה.
- 10.המלש 22/07/2021 10:12הגב לתגובה זולא ציינו בכתבה את מחירי המכוניות. מה זה סוד ?
- 9.אני עם החמור והעגלה שלי, מגיע מהר יותר מהמכוניות שבפקק (ל"ת)סעדיה 01/07/2021 02:40הגב לתגובה זו
- 8.ניאו יותר טובה. טסלה חברת סוללות בקושי (ל"ת)איל 12/06/2021 04:02הגב לתגובה זו
- 7.אחד 10/06/2021 01:49הגב לתגובה זוכל חישוב של המחיר שלה מציג תמחור יתר גבוה מאוד
- 6.מתי בארץ? (ל"ת)אבי 07/06/2021 06:13הגב לתגובה זו
- 5.איל 01/06/2021 23:24הגב לתגובה זוגם הפיתוחים הטכנולוגיים שלהם חישנים , מצלמות גם שיטת החלפת הסוללות שלוקחת 5 דקות (!) והכי חשוב - ממשלת סין מאחוריהם ולכן טסלה תוגהל במכירות בסין שזה השוק הכי חשוב ... בקיצור ניאו זה העתיד
- 4.דני 01/06/2021 23:16הגב לתגובה זואולי מדובר בעוד שנתיים?
- 3.Johnson 01/06/2021 19:11הגב לתגובה זואם אני קונה רכב חדש עם בטריה חדשה ואז הולך להחליף בטריה במתקן ההחלפה ומקבל בטריה משומשת עם קילומטראז' גבוהה וישנה.. רכב חדש עם בטריה ישנה זה מבאס.. עדיף טסלה
- יואל 25/06/2021 05:59הגב לתגובה זואתה קונה את המכונית ושוכר את הבטריה יחד עם שירות ההחלפה
- שגיא 02/06/2021 09:00הגב לתגובה זולשירות של ההחלפה במשך 3 שנים...כול האחריות על החברה ולא עלך...
- 2.בר 01/06/2021 17:47הגב לתגובה זוNio הרבה יותר מותאמת לקהל העולמי, רוב האנשים לא מחזיקים בבית חניה פרטית לחזור אליה בערב להטעין את הרכב, החלפת סוללה ב3 דקות זאת אטפציה הרבה יותר ראלית למרבית האנשים.. היא תגיע לאירופה אחרי השם הרע שטסלה בנתה לעצמה שם ותהפוך להיות הרכב החשמלי הנמכר ביותר
- 1.אנונימי 01/06/2021 16:54הגב לתגובה זוהיתרון הגדול של ניו זה החלפת הסוללות תוך מספר דקות מהירות מה שאין לטסלה!
אינטל 18A (X)אנבידיה מתחרטת - לא רוצה את אינטל כשותפה בתהליך הייצור
מניית אינטל יורדת על רקע הערכות ששיתוף הפעולה בין השתיים בתהליך הייצור יופסק
מה גרם לאנבידיה לעצור את השת"פ בתהליך הייצור עם אינטל? אין הודעה רשמית, אבל בתקשורת האמריקאית מדווחים כי אנבידיה עצרה את התקדמות התוכניות לשימוש בתהליך היצור 18A של אינטל. מניית אינטל יורדת מעל 3% בעקבות הדיווח. החשש שתהליך הייצור הזה לא מצליח להתרומם. נזכיר שלאינטל יש בעיה קשה בגיוס לקוחות משמעותיים, והבעיה הזו למרות השקעת הממשל, אנבידיה וגופים נוספים לא נפתרה.
הדיווחים האלו מגיעים בזמן רגיש לאינטל, שמנסה לשכנע את השוק כי תוכנית המפעלים שלה, הכוללת ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים, מתחילה להפוך מסיפור השקעות יקר לסיפור הכנסות. אבל זה יהיה תהליך ארוך. אינטל מפסידה בתחום הייצור כמה מיליארדים בשנה וזה לא צפוי להשתפר דרמטית בשנה הקרובה.
מה באמת קרה עם אנבידיה ו-18A?
הדיווח מציין שאנבידיה בחנה לאחרונה את האפשרות לייצר שבבים באמצעות תהליך היצור המתקדם 18A של אינטל, אך כעת לא ממשיכה קדימה. חשוב לציין שמדובר בשלב ניסיי ולא בחוזה מסחרי, אך העצירה מספיקה כדי להשפיע על המניה של אינטל ועל הערכות השוק, במיוחד לאחר שהשם אנבידיה בהקשר של 18A סיפק רוח גבית למניה בחודשים האחרונים.
עבור אינטל, בדיקה מצד שחקן גדול כמו אנבידיה היא סוג של חותמת איכות פוטנציאלית ליכולת להתחרות בשוק היצור המתקדם, שבו חברות כמו טאיוואן סמיקונדקטור וסמסונג שולטות כבר שנים. עצירת הבדיקה מעלה סימני שאלה בנוגע לקצב אימוץ, התאמה, ביצועים, זמינות ועלויות. משהו לא עובד טוב בתהליך הייצור הזה.
- אינטל עלתה יותר מ-80% - אך המבחן האמיתי עוד לפניה
- מנכ"ל אינטל, ליפ-בו טאן, קידם עסקאות שתרמו להונו האישי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תהליך 18A הוא חלק מרכזי בניסיון של אינטל לחזור לחזית הטכנולוגית בייצור שבבים ולהקים פעילות ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים. יש פער בין בדיקת התאמה לבין התחייבות לייצור מסחרי בנפחים גדולים, כך שמלכתחילה הציפיות כנראה היו גבוהות מדי, אבל זה גם בגלל הלקוח - אנבידיה היא לקוח חלומות בגלל היקף היצור והדרישות הגבוהות, וצריך לזכור שלאנביידה יש אינטרס אחרי השת"פ במסגרתו גם השקיעה באינטל. העצירה של הפרויקט, הוא איתות ורמז לכך שהדרך של אינטל עוד ארוכה.
אילון מאסק; קרדיט: רשתות חברתיותאילון מאסק בדרך לטריליון דולר: השנה שקבעה רף חדש בצבירת הון
זינוק חד בשווי SpaceX, התאוששות מניית טסלה והערכות שווי אגרסיביות לחברות הפרטיות מציבים את אילון מאסק בעמדת זינוק להפוך לטריליונר הראשון, ומרחיבים את השפעתו הכלכלית והטכנולוגית בקנה מידה חסר תקדים
אילון מאסק מסיים את 2025 כאחד מפרקי צבירת ההון החריגים ביותר שנרשמו בעת המודרנית. לא מדובר בהערכה ערכית של פעולותיו, דעותיו או עסקיו, אלא בתוצאה חשבונאית של עליות שווי חדות במספר חברות שבהן הוא מחזיק, ציבוריות ופרטיות כאחד.לפי הערכות שונות בוול סטריט, הונו של מאסק חצה בשלהי השנה את רף ה־600 מיליארד דולר, ובתרחישים אופטימיים אף מתקרב ל־750 מיליארד דולר. הפער בין ההערכות נובע בעיקר משאלת השווי של החברות הפרטיות שבשליטתו, ובראשן SpaceX ו־xAI.
גורם מרכזי בתמונה הוא חבילת האופציות שטסלה העניקה למאסק ב־2018. החבילה נפסלה פעמיים ב־2024 על ידי שופטת בדלאוור, אך בהמשך בוטלה הפסילה על ידי בית המשפט העליון של המדינה. עצם הכללת האופציות משנה משמעותית את תמונת ההון השנתית שלו. עם זאת, גם ללא האופציות, מאסק הוסיף בשנה החולפת הון בהיקף שמוערך בכ־250 מיליארד דולר. מדובר בסכום שמקביל כמעט לשוויו הכולל של האדם השני בעושרו בעולם, מייסד גוגל לארי פייג’.
המיקוד עובר לחלל
מניית טסלה עלתה בכ־20% מתחילת השנה, והוסיפה למאסק עשרות מיליארדי דולרים. עם זאת, תרומת טסלה לעלייה הכוללת בהונו הייתה משנית יחסית. הסיבה העיקרית לעלייה בשווי הייתה דווקא SpaceX. חברת החלל הפרטית, שבה מחזיק מאסק כ־40%, רשמה קפיצה חדה בשוויה המוערך, מכ־350 מיליארד דולר לכ־800 מיליארד דולר בתוך זמן קצר. העלייה מיוחסת בין היתר לצמיחה של שירות האינטרנט הלווייני Starlink ולציפיות עתידיות לפעילות בתחום מרכזי הנתונים מבוססי חלל.
בתחילת 2025 התמונה נראתה שונה. יחסיו של מאסק עם הנשיא דונלד טראמפ התערערו, מכירות טסלה נחלשו, והשוק האמריקאי נכנס לתקופה של תנודתיות חריפה בעקבות מדיניות המכסים החדשה. באפריל הוערך הונו של מאסק בכ־300 מיליארד דולר בלבד, ללא האופציות שבמחלוקת. המצב התהפך בהמשך השנה. השווקים התאוששו, טסלה התייצבה, ושווי SpaceX המשיך לטפס. במקביל, אישרו בעלי המניות של טסלה בנובמבר חבילת תגמול חדשה למאסק, הכוללת כ־425 מיליון מניות נוספות.
- ניצחון למאסק: בית המשפט העליון החזיר את חבילת השכר ההיסטורית של טסלה
- אילון מאסק, הנפקת ספייסX ומניית טסלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עם זאת, מניות אלה טרם הוענקו בפועל. מימושן מותנה בהגעה לשווי שוק של כ־8.5 טריליון דולר לטסלה, יעד שאפתני במיוחד, אשר אם יושג יוסיף למאסק הון בהיקף של כטריליון דולר.
