קנאביס
צילום: Istock

5 המניות שריכזו הכי הרבה עניין בחודש האחרון

רשימת 5 המניות הזרות שריכזו את המחזורים הגבוהים ביותר, בקרב הסוחרים העצמאיים בחודש פברואר

אלו 5 המניות הזרות שריכזו את המחזורים הגבוהים ביותר, בקרב הסוחרים העצמאיים, במהלך החודש האחרון, על בסיס נתוני המסחר העצמאי ב-IBI. 

ניו (NIO)

יצרנית המכוניות הסינית ניו, דיווחה על תוצאותיה וסיפקה תחזיות לרבעון הבא. החברה הציגה הפסד מתואם למנייה (EPS) של 14 סנט, לעומת הצפי שעמד על כ-6 סנט. בנוסף לכך, הכנסותיה - כמיליארד דולר - החמיצו במעט את תחזיות הקונצנזוס אשר עמדו על כ- 1.027 מיליארד דולר. ניו הציגה שיפור במכירות רכבים חדשים עם מכירות של 17,353 רכבים חדשים ברבעון הרביעי, לפי התמהיל הבא: 4,873 רכבים מדגם ES8s, 7,574 רכבים מדגם ES6s, ו-4,960 רכבים מדגים EC6s. מספרים אלה מבטאים צמיחה של כ-42% בכמות מכירות הרכבים לעומת הרבעון הקודם.

ניו סיפקה גם תחזיות בנוגע לרבעון הבא, כאשר לפי החברה הצפי הוא למכירות של כ-20,500 אלף רכבים חדשים המהווים גידול של כ-430% מהרבעון המקביל אשתקד. החברה צופה כמובן גם גידול בהכנסותיה ברבעון הבא, כאשר הצפי שלה עומד כעת על כ- 1.16 מיליארד דולר, לעומת הקונצנזוס העומד כעת על 1.088 מיליארד דולר.

מניית ניו ירדה כ-31% מתחילת השנה הנוכחית.

דירוג TIPRANKS:

טילריי-TLRY

טילריי, אשר מפתחת מוצרי קנאביס לצרכים רפואיים, חווה תקופה תנודתית בהחלט. מניית החברה הגיעה לשיא של 67 דולר במהלך חודש פברואר אך לאחר מכן צנחה עד לרמות של 20 דולר. תחום הקנאביס בלט בקרב משקיעי הפורום Wall Street Bets ב-Reddit, ומניית טילריי חוותה תנודתיות גבוהה במחזורים עצומים.

בנוסף לתנודתיות הגבוהה שחוותה המניה, החברה גם דיווחה על תוצאותיה הרבעוניים. החברה הכתה את תחזיות הקונצנזוס כשהציגה הפסד למניה של 2 סנט, לעומת צפי להפסד של 15 סנט למניה. גם המכירות היו מעל הצפי - 56.56 מיליון דולר לעומת צפי ל-55.76 מיליון דולר.

מניית טילריי טסה כ-150% מתחילת השנה.

דירוג TIPRANKS:

 

רויאל קאריביאן - RCL

מנייתה של חברת הקרוזים רויאל קאריביאן הפגינה ביצועים טובים למדי בתקופה האחרונה. ב-JP Morgan החליטו להעלות את מחיר היעד של המנייה ל-100 דולר, עם המלצת Overweight. בנוסף לכך, גם ב-Credit Suisse  בחרו להעלות את מחיר היעד ל-117 דולר עם צפי ל-Outperform.

RCL השיקה לאחרונה קמפיין חדש בשם Shalom Israel, בו הודיעה כי ב-9.3 תחל במכירה של קרוזים מישראל ליוון. מדובר בפעם הראשונה אי פעם בה החברה תפעיל את הפלגותיה לשוק הישראלי. עוד פורסם כי ברויאל קאריביאן מתכוונים להנפיק מניות בשווי 1.5 מיליארד דולר ושהחברה עתידה להשתמש בכספים למטרות כלליות. מדובר על כ- 16.9 מיליון מניות, לפי מחיר משוער של 91 דולר. בנק ההשקעות Morgan Stanley יוביל את תהליך ההנפקה.

מניית RCL עלתה כ-20% מתחילת השנה הנוכחית.

דירוג TIPRANKS:

קיראו עוד ב"גלובל"

 

באמבל - BMBL

חברת באמבל, אשר פיתחה פלטפורמת היכרויות בה רק נשים יכולות ליזום את הצעד הראשון, הנפיקה את מניותיה בנאסד"ק במהלך חודש פברואר השנה. ההנפקה כללה 50 מיליון מניות לפי מחיר של 43 דולר למנייה, ולחתמים ניתנה אפשרות לרכוש עוד 7.5 מיליון מניות בתוך 30 יום. את ההנפקה הובילו מספר בתי השקעות מובילים, אשר כוללים בין היתר את Goldman Sachs  ו-CITI. נכון למועד כתיבת שורות אלו מדובר בהנפקה הגדולה ביותר שנעשתה השנה - 2.15 מיליארד דולר.

מניית באמבל זינקה עד ל- 84 דולר במהלך חודש פברואר וכרגע היא נסחרת סביב הרמות של 60 דולר - מחיר המשקף עלייה של כ-40% ממחיר הנפקה.

 

דירוג TIPRANKS:

פייבר - FVRR

חברת פייבר, אשר פיתחה Marketplace לפרילנסרים, הודיעה כי היא מתכוונת לגייס עוד 700 מיליון דולר באמצעות הנפקת מניות. ההודעה שלחה את המנייה לצלילה של כ-10% ביום המסחר. אולם לאחר יומיים, באופן מפתיע, הודיעה החברה כי עקב תנאי השוק ומתוך דאגה לאינטרסים של בעלי המניות, היא בוחרת לבטל את ההנפקה לעת עתה.

מניית פייבר הונפקה בניו יורק ביוני 2019 לפי מחיר של 21 דולר למנייה, וכעת נסחרת סביב רמות של 210 דולר - פי עשרה מאז ההנפקה.

 

דירוג TIPRANKS:  

 

 

סקירת המומנטום והאירועים האחרונים בכל מניה, מובאים מטעם IBI TRADE דירוג והמלצות האנליסטים המסקרים את המניה, הנם על פי נתונים שהתקבלו על ידי טיפרנקס* (TipRanks) [נתונים אלה לא נבדקו על ידי IBI בית השקעות ואינם מובאים מטעמה]

 

הכותבים הם עמית גוריון, מנהל המסחר העצמאי וגיא סיב, סוחר ניירות ערך זרים ב-IBI בית ההשקעות

*אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    רחמין - הפועל חיפה 21/03/2021 06:25
    הגב לתגובה זו
    כדאי להשקיע במנייה ואז השייח חליפה ישקיע בקבוצה במקום בפית״ר אל קודס
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

טראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AIטראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AI

טראמפ מבטיח "דיבידנד מכסים" של 2,000 דולר לכל אמריקאי

בציוץ ברשת החברתית שלו טראמפ מציג יוזמה לחלק "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח, שימומן מההכנסות המיסוי על יבוא; את המתנגדים לתכנית טראמפ מכנה "טיפשים"

מנדי הניג |
נושאים בכתבה טראמפ

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, פרסם פוסט חריג ברשת Truth Social, שבו הוא מגן על מדיניות המכסים האגרסיבית שלו וכינה את מתנגדיה "טיפשים". לדבריו, מדיניות זו חיזקה את הכלכלה האמריקאית, הפכה את ארצות הברית ל"מדינה העשירה והמכובדת ביותר בעולם" והביאה לשווקים פיננסיים בשיא של כל הזמנים.

"אנשים שמתנגדים למכסים הם שוטים!", כתב טראמפ, כשהוא מייחס את מצבה הכלכלי של ארצות הברית להטלת המכסים על יבוא. הוא טען כי ארצו נהנית כיום מ"אינפלציה כמעט אפסית" ומ"שוק מניות בשיא היסטורי", והוסיף כי תוכניות הפנסיה האמריקאיות (401(k)) נמצאות ברמות הגבוהות ביותר אי פעם.

טראמפ הוסיף כי הכנסות המדינה ממסים על יבוא עומדות על "טריליוני דולרים", שלדבריו יסייעו להתחיל לצמצם את החוב הלאומי, העומד כיום על כ-37 טריליון דולר. לדבריו, המדיניות מביאה לראשונה מזה שנים לזרימת הכנסות ישירה לקופת המדינה ממדינות זרות, במקום הסתמכות על חוב או גירעון.

דבריו מגיעים על רקע המשך הוויכוח הציבורי סביב מדיניות המכסים התמוכים רואים במכסים כלי לשיקום התעשייה האמריקאית ולחיזוק עצמאותה הכלכלית, בעוד כלכלנים מזהירים כי מדובר בצעד שמעלה את יוקר המחיה ומכביד על הצרכן המקומי.

לצד ההתבטאויות התקיפות, טראמפ ממשיך לרמוז כי בכוונתו להשתמש בהכנסות מהמכסים למימון תשלומים ישירים לציבור מהלך שכינה בעבר "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח אבל בשלב זה מדובר ברעיון בלבד שטרם עוגן בתוכנית כלכלית רשמית.


הציוץ שפרסם הנשיא טראמפ ברשת  Truth Social