השיעור של אדם נוימן - איך להקים עסק מפסיד ולהפוך למיליארדר
אדם נוימן האיש שיזם את WeWork וניהל אותה וגם האיש שגרם לכישלונה, מצליח לצאת מהכישלון הזה כמו גדול. מעבר לכך שסופטבנק המשקיעה הגדולה בחברת חללי העבודה "קנתה אותו החוצה" בתמורה למאות רבות של מיליוני דולרים לפני כשנה וחצי, היא תשלם לו קרוב לחצי מיליארד דולר במסגרת פשרה על רקע כוונתה של סופטבנק למזג את WeWork על רקע הגאות בוול סטריט עם ספאק.
החברה, כך על פי התקשורת האמריקאית, סיכמה על מיזוג עם חברת הספאק bow capital, ובקרוב יוצא לדרך גיוס ה-pipe שיזרים ל-WeWork סכום של 350 מיליון דולר.
סופטבנק תגדיל את חלקה בחברה בהמשך לפשרה עם אדם נוימן ב-10.5% ותגיע לכ-90% לפני הדילול בעקבות המיזוג עם הספאק, ועדיין לנוימן יהיו אחוזים בחברה שיהיו שווים מאות מיליוני דולרים נוספים.
הפשרה מגיעה על רקע חילוץ של סופטבנק לפני כשנה וחצי. אז סופטבנק הזרימה כספים לתוך חברת חללי העבודה תמורת מניות ודילול בעלי המניות. המטרה היתה להציל את החברה וזה הצליח, אך בעלי המניות ונוימן בראשם טוענים שהשווי בדילול היה נמוך ודורשים פיצוי. נוימן ניצל את הצורך של סופטבנק להגיע לפשרה מהירה אחרת לא תוכל החברה לגייס בוול סטריט והוא יוצא מההרפתקה ב-WeWork מיליארדר.
- 13.רונן 26/02/2021 09:17הגב לתגובה זומה לא ברור??? כל הכבוד לאדם נוימן.
- 12.אמא שלו יותר תותחית, הצילה את חיי. (ל"ת)דוד 26/02/2021 08:35הגב לתגובה זו
- יובל 03/03/2021 10:19הגב לתגובה זוהצלחת לעורר את סקרנותי...
- 11.בנצ 25/02/2021 00:59הגב לתגובה זולאיש שיחק המזל, למרות כישלון מהדהד, סופטבנק הסתבך עם ההשקעה הזאת ומאיושי סאן הסתבך עם עצמו וזאת מסתמנת כהשקעה הכושלת בהיסטוריה. עשרות מיליארדים כבר מחק שם סופטבנק אז מה זה לזרוק לפח עוד חצי מיליארד רק בשביל הסיכוי להשחיל למשקיעים את החברה שניה לפני שהנדלן המסחרי קואס בכל העולם
- 10.חיפאי 24/02/2021 17:18הגב לתגובה זומי שלקוח של סופטבנק שיברח מהר...
- 9.נוימן תותח על , שיחק אותה בענק (ל"ת)שי 24/02/2021 12:37הגב לתגובה זו
- 8.חשבון קשה 24/02/2021 12:16הגב לתגובה זויעני יזם, מפריח רעיון באויר ומשקיעים ללא בקרה שורפים כסף. ממש שיטת מצליח שלא מאכזבת. אנשים פרטיים שמאבדים כך את כספם אני יכול להבין, הם פשוט מהמרים. אבל בנק השקעות? זה שההתמחות שלו זה השקעות נכשל בהבנה מהי השקעה נכונה ואיך להתגונן. זה היו צריכים לטפל באגרסיביות.
- 7.מוטי 24/02/2021 11:46הגב לתגובה זותותח עם אסטרטגית יציאה - שהצליחה. משום מה יש סגידה לאלו שפעלו וכשלו - ושיש מי שמצליח ישר נוהגים לגמד אותו! הוא ענק שהצליח!
- 6.יש זמנים שצריך להחריב ולבנות מחדש (ל"ת)אמת 24/02/2021 10:51הגב לתגובה זו
- 5.נועם 24/02/2021 06:48הגב לתגובה זוהלהטוטנות שלו תילמד בקורס חובה במנהל עסקים.שרלטן מס' 1.
- 4.רק מזומן 24/02/2021 00:39הגב לתגובה זוגן הבטלנים נהיו מיליונרים.חמדנות ההמונים נכנסה לחללי העבודה כדי ליפול שלל
- 3.נוימן גאון , מי שיצא פה חומוס זה המשקיעים המתלהבים (ל"ת)פאפ דדי 23/02/2021 22:38הגב לתגובה זו
- 2.חבר של ביבי? נקווה ש״כול כאלב...״ 23/02/2021 22:00הגב לתגובה זוחבר של ביבי? נקווה ש״כול כאלב...״
- 1.יוסי 23/02/2021 20:54הגב לתגובה זונהיה טרנד לזלזל בו...הבנאדם מליארדר ולא בזכותי או בזכות הכתב....כנראה שלמרות שהוא אוהב את החיים הטובים וכנראה קצת יותר מדי לעשן הוא עדיין בחור מבריק.לכל הצקצקנים אתם יודעים מה זה להקים עסק כזה? ועוד באמריקה.. צריך לדעת לפרגן והוא צריך לדעת לעשות קצת מעשים טובים עם הכסף.
- מיכל 24/02/2021 08:33הגב לתגובה זוזה הכסף שלך שמושקע בעקיפין באמצעות המוסדיים וכו בסופטבנק ו/או בכל מי שהפסיד שם מיליארדים. אם הוא באמת חבר של ביבי - זה די מסביר.
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
שווקים מסחר (AI)השווקים סוגרים שנה בעליות - מה קורה באסיה ובחוזים והאם האופוריה מוצדקת?
השווקים ממשיכים את ראלי סוף השנה במסחר דל יחסית, כשברקע אופטימיות לגבי הצמיחה הכלכלית בארצות הברית עם ציפייה לשיפור ברווחיות החברות ב-2026. במקביל, הדולר נמצא ברמות נמוכות יחסית מול סל המטבעות, מה שתומך בסחורות ובמיוחד במתכות יקרות.
מדד מניות עולמי של MSCI עלה קלות במסחר באסיה ונמצא בדרך ליום שביעי רצוף של עליות עם עלייה של כ0.3%. חלק מהשווקים באסיה, כולל אוסטרליה והונג קונג, סגורים לרגל החגים. במילים אחרות, מדובר בראלי שמתרחש במסחר דליל.
בשוק האג"ח האמריקאי התשואה ל-10 שנים עלתה בכ-2 נקודות בסיס לכ-4.15%. התזוזה הקטנה הזו משקפת את המתיחות שהשוק מתמודד איתה בתקופה האחרונה: נתוני צמיחה חזקים מהצפוי בארצות הברית מקטינים את ההימורים על הורדות ריבית מהירות בתחילת השנה. יותר צמיחה פירושה פחות לחץ מיידי על הפד להקל, גם אם האינפלציה מתמתנת בהדרגה.
מדד הפחד של וול סטריט, VIX, ירד לרמה הנמוכה ביותר השנה, איתות לכך שהמשקיעים מוכנים לקחת סיכון. עם זאת, רמות תנודתיות נמוכות מאוד לעיתים מעידות גם על שאננות מוגזמת, במיוחד כשהשוק נשען על נרטיב אחד מרכזי.
- אנבידיה מתחרטת - לא רוצה את אינטל כשותפה בתהליך הייצור
- מה מניע עיצוב משרד ב-5,000 שקל למ"ר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תופעת ראלי סנטה קלאוס: מציאות או אשליה?
חלק גדול מהאופטימיות נשען על תופעת ראלי סנטה קלאוס - תקופה של סוף השנה והימים הראשונים של השנה החדשה שבה קיימת נטייה לעליות בשוקי המניות. נראה שהמשקיעים מנסים למשוך את המדדים לעוד שיאים, גם אם ההתלהבות סביב הבינה המלאכותית ותוואי הריבית של הפד כבר אינם מתקבלים כמובנים מאליהם. בחלק מהחודש נשמעו חששות לגבי התמחור הגבוה של מניות טכנולוגיה, כולל מניות שמזוהות עם גל הבינה המלאכותית, אך כעת השוק חוזר להתמקד בתחזיות לרווחיות ב-2026. מדובר ב"סיבוב" קלאסי של השוק: פחות דיון על כמה המניות יקרות, יותר דיון על האם החברות יספקו צמיחה שמצדיקה את המחיר. במצב שבו הציפיות גבוהות, גם עונת דוחות כספיים טובה אך לא מצוינת עלולה להיתפס כאכזבה.
