טסלה
צילום: Dylan Calluy Unsplash

האנליסט שהחזיק בהמלצה הגבוהה ביותר לטסלה - "זמן לממש רווחים"

פייר פרגו אשר העניק לטסלה את מחיר היעד הגבוה בשוק של 578 דולר בתחילת אוקטובר מוריד המלצה ל"החזק"; למרות זאת, הוא צופה מחיר של 1,200 דולר למניה בשנת 2025 
צחי אפרתי | (26)
נושאים בכתבה טסלה

אחרי הראלי של החודש האחרון במניית טסלה TESLA INC (סימול:TSLA) שכלל זינוק של כ-60% מתחילת נובמבר, פייר פרגו, אנליסט בחברת המחקר ניוז סטריט מוריד את המלצתו על המניה מקניה להחזק. להערכתו זה זמן טוב לממש רווחים לפני הכללתה של טסלה במדד ה-S&P 500 – אחד הגורמים שתדלקו את העליות. לעומת זאת, פרגו עדיין מאמין בחברה לטווח הארוך וממליץ למשקיעים לקנות מניות טסלה אחרי מימוש.

פרגו שדרג את ההמלצה על טסלה ל"קניה" ב-7 באוקטובר, כאשר מחיר מניית החברה עמד על כ-425 דולר. ההמלצה הגיעה עם מחיר יעד של 578 דולר, שהיה לפני כחודשיים מחיר היעד הגבוה בשוק. מאז מניית טסלה עלתה ב-42%, הרבה יותר מעבר לעליות של 6% ו-7% בהתאמה של מדדי הדאו ג'ונס וה-S&P 500 באותו טווח זמן. מחיר היעד הנוכחי הוא עדיין 578 דולר, כלומר 4.5% נמוך ממחיר הסגירה אמש. מנגד מעריך פרגו שמחיר המניה יגיע ל-1,200 דולר בשנת 2025.

אנו צופים שטסלה תיסחר במכפיל רווח של 75 בשנת 2025, כותב פרגו. תהוון את המחיר ב-20% ותגיע למספר של 578 דולר. שיעור היוון של 20% פירושו, למעשה, כי משקיע שקונה היום מניות טסלה ב-578 דולר ובהנחה שמחיר של מניות טסלה יגיע ל-1,200 דולר בשנת 2025, ירוויח 20% בשנה בממוצע. בחירה של 20% בשיעור ההיוון מעידה על כך שפרגו מאמין שזאת תשואה שנתית הוגנת למניית טסלה.

מדובר במכפיל רווח גבוה, אך פרגו מאמין כי לשם חברות צמיחה צריכות לשאוף. בשנת 2025 הוא מצפה מטסלה עדיין להיות במצב של 'צמיחה מואצת'. בשנת 2026, פרגו צופה כי טסלה תמכור כ-2.8 מיליון כלי רכב בשנה, לעומת כ-500,000 בשנת 2020. המשמעות היא גידול שנתי ממוצע של כ-33%.

ההמלצה של פרגו בחודש אוקטובר להעלות את מחיר היעד של מניה הייתה החלטה בזמן. ההמלצה הזאת קיבלה דחיפה משמעותית הודות להחלטת ועדת המדדים להכניס את טסלה למדד ה-SP500 כאמור, מה שהזניק את מחיר המניה באופן מהיר יותר מהציפיות שלו ועל כן זוהי סיבה נוספות לזהירות שלו.

תגובות לכתבה(26):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 26.
    חיים 12/12/2020 23:14
    הגב לתגובה זו
    אני מאמין שטסלה בדרך לריצפה רובה חברות המכוניות עוברות לחשמל יש להם יותר ניסיון מסטלה והם גם המכרו יותר מטסלה טסלה בדרך לריצפה מי שיש לא מניות שם זה הזמן למכור לפני שהיה מאוחר מידי
  • 25.
    מכפיל 1132... בהצלחה למשקיעים החדשים. (ל"ת)
    רון 11/12/2020 07:24
    הגב לתגובה זו
  • 24.
    רק מזומן 10/12/2020 16:24
    הגב לתגובה זו
    עולם על בטריות ומיקרובים
  • 23.
    אנונימי 10/12/2020 15:51
    הגב לתגובה זו
    אני חושב שזה קצת מטעה, עד 2025 המון חברות רכבים יתחילו לשנות כיוון ולעבור לרכבים חשמליים ובכך ייצרו תחרות רצינית לטסלה ויפגעו בצפי שלה, מדברים עליה כאילו יש לה פטנט על החשמל. המניה במחיר הזוי נטו בגלל הבאז המטורף שאיילון מאסק המטורף מייצר. צריך לשים לב לזה
  • 22.
    הרבה חברות במצב קשה בגלל הקרונה הם רוצים כסף כל (ל"ת)
    משה 10/12/2020 15:12
    הגב לתגובה זו
  • 21.
    חברים אם הבורסה תיפול אם יעצרו את ההנפקה כי כסף כל טוב (ל"ת)
    משה 10/12/2020 15:09
    הגב לתגובה זו
  • 20.
    משה 10/12/2020 15:08
    הגב לתגובה זו
    זה כמו דלק קבוצה לוקח לקח אבל בסוף קשה לשלם כול זה אך להריץ את הבורסה בכסף לו שלו
  • 19.
    תראו לאזה מצב האס אם פי הגיעה ל3675 נקוקות 10 שנים לו ה (ל"ת)
    חיים 10/12/2020 14:02
    הגב לתגובה זו
  • 18.
    כרגע הם סיימו את הראש של התבנית (ל"ת)
    צץ 10/12/2020 14:01
    הגב לתגובה זו
  • 17.
    וב 2035 כמה?? (ל"ת)
    אא 10/12/2020 14:01
    הגב לתגובה זו
  • 16.
    הקורונה מכה קשות והכלכלה על הפנים חצי מדינה מבטלים (ל"ת)
    חיים 10/12/2020 13:59
    הגב לתגובה זו
  • 15.
    היום ברדוי מליון איש תחת חרפת ראב בקושי חיים (ל"ת)
    חיים 10/12/2020 13:58
    הגב לתגובה זו
  • 14.
    יש לי חמור גם אני יכול לעשות הנפקה בבורסה (ל"ת)
    אבי 10/12/2020 13:48
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    יש לי אופניים גם אני יכול לעשות הנפקה בבורסה (ל"ת)
    אבי 10/12/2020 13:47
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    חברים נכנס לבורסה כסף לו תקין חייב חקירה על כסף של ההנפ (ל"ת)
    אבי 10/12/2020 13:46
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    אבי 10/12/2020 13:45
    הגב לתגובה זו
    חברים כך זה עובד עושים הנפקות בבורסה ומרצים אותה בסף לו שלו של הציבור שהוא נופל כמו פרמידה מפיל את הציבור בכסף שלו שלו
  • 10.
    קש 10/12/2020 13:35
    הגב לתגובה זו
    אם היו מציעים לכם מניה עם תבנית חוד .הייתם לוקחים סיכון ורוכשים ?
  • 9.
    רק שחיתות יש בבורסה אך שהי מתנהגת שלו כדין חייב חקירה ב (ל"ת)
    אבי 10/12/2020 13:32
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    אחד שעושה אנפקות זה שאין לו כסףהוא מרמה את הציבורבבורסה (ל"ת)
    אבי 10/12/2020 13:31
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    אבי 10/12/2020 13:28
    הגב לתגובה זו
    חברים תוכנים את הציבור עושים הנפקות במקום שיכנס למפעל הם מכנסים לבורסה כסף לו שלהם וכך מרצים את הבורסה שלו כדין
  • 6.
    הכלכלה בדרך למיתון עשרות אין להם כסף לאוכלוהבורסה חוגגת (ל"ת)
    הננמי 10/12/2020 13:25
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    יש בלונים בעיקר באנרגיה מתחדשת וכסף על הרצפה בגז (ל"ת)
    משה ראשל"צ 10/12/2020 13:24
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    כול ארצות הברית מדממת מהקורונה עשרות מתים בארצות הברית (ל"ת)
    הננמי 10/12/2020 13:23
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    ראתם בנבו אתמול בטלזיזיה כמות של מתים אין מקום במקררים (ל"ת)
    הננמי 10/12/2020 13:23
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    בסוף כול הנכלים יפלו בפח אם כול ההנפקות רק נכלים עושים (ל"ת)
    sus 10/12/2020 13:21
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    כול אחד עושה הנפקה יש לי משאית גם אני יכול לעשות הנפקה (ל"ת)
    sus 10/12/2020 13:18
    הגב לתגובה זו
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

שווקים מסחר (AI)שווקים מסחר (AI)

השווקים סוגרים שנה בעליות - מה קורה באסיה ובחוזים והאם האופוריה מוצדקת?

צוות גלובל |
נושאים בכתבה אנבידיה חוזים

השווקים ממשיכים את ראלי סוף השנה במסחר דל יחסית, כשברקע אופטימיות לגבי הצמיחה הכלכלית בארצות הברית עם ציפייה לשיפור ברווחיות החברות ב-2026. במקביל, הדולר נמצא ברמות נמוכות יחסית מול סל המטבעות, מה שתומך בסחורות ובמיוחד במתכות יקרות. 

מדד מניות עולמי של MSCI עלה קלות במסחר באסיה ונמצא בדרך ליום שביעי רצוף של עליות עם עלייה של כ0.3%. חלק מהשווקים באסיה, כולל אוסטרליה והונג קונג, סגורים לרגל החגים. במילים אחרות, מדובר בראלי שמתרחש במסחר דליל.

בשוק האג"ח האמריקאי התשואה ל-10 שנים עלתה בכ-2 נקודות בסיס לכ-4.15%. התזוזה הקטנה הזו משקפת את המתיחות שהשוק מתמודד איתה בתקופה האחרונה: נתוני צמיחה חזקים מהצפוי בארצות הברית מקטינים את ההימורים על הורדות ריבית מהירות בתחילת השנה. יותר צמיחה פירושה פחות לחץ מיידי על הפד להקל, גם אם האינפלציה מתמתנת בהדרגה. 

מדד הפחד של וול סטריט, VIX, ירד לרמה הנמוכה ביותר השנה, איתות לכך שהמשקיעים מוכנים לקחת סיכון. עם זאת, רמות תנודתיות נמוכות מאוד לעיתים מעידות גם על שאננות מוגזמת, במיוחד כשהשוק נשען על נרטיב אחד מרכזי.

תופעת ראלי סנטה קלאוס: מציאות או אשליה?

חלק גדול מהאופטימיות נשען על תופעת ראלי סנטה קלאוס - תקופה של סוף השנה והימים הראשונים של השנה החדשה שבה קיימת נטייה לעליות בשוקי המניות. נראה שהמשקיעים מנסים למשוך את המדדים לעוד שיאים, גם אם ההתלהבות סביב הבינה המלאכותית ותוואי הריבית של הפד כבר אינם מתקבלים כמובנים מאליהם. בחלק מהחודש נשמעו חששות לגבי התמחור הגבוה של מניות טכנולוגיה, כולל מניות שמזוהות עם גל הבינה המלאכותית, אך כעת השוק חוזר להתמקד בתחזיות לרווחיות ב-2026. מדובר ב"סיבוב" קלאסי של השוק: פחות דיון על כמה המניות יקרות, יותר דיון על האם החברות יספקו צמיחה שמצדיקה את המחיר. במצב שבו הציפיות גבוהות, גם עונת דוחות כספיים טובה אך לא מצוינת עלולה להיתפס כאכזבה.