בקבוק תרופות ביומד תרופה
צילום: Istock

ביוליין מדווחת על תוצאות ביניים חיוביות - המניה מזנקת ב-50%

מדובר בתוצאות ביניים לניסוי שלב 3 ב-motixafortide לטיפול בחולי מיאלומה נפוצה. תוצאות מלאות צפויות להתפרסם במחצית הראשונה של 2021
עמית נעם טל | (6)

ביוליין אר. אקס הדואלית (סימול:BLRXׂ), חברה ביופרמצבטית שמתמקדת באונקולוגיה, פרסמה היום תוצאות ביניים חיוביות מהניסוי הקליני שלב 3, הבוחן את motixafortide בניוד תאי גזע למחזור הדם בחולי מיאלומה נפוצה. המניה מגיבה בעליות חדות.

 

בפגישה שהתקיימה ע"י הועדה הבלתי תלויה לניטור הנתונים (DMC) של הניסוי, בוצע כמתוכנן ניתוח בלתי תלוי של תוצאות הביניים של היעד העיקרי של הניסוי. בהתבסס על תוצאות סטטיסטיות משמעותיות לטובת הטיפול באמצעות motixafortide ביעד העיקרי של הניסוי, המליצה הועדה לניטור הנתונים להפסיק מיידית את גיוס החולים, ללא צורך בהשלמת גיוס 177 החולים שתוכננו במקור.

 

בהתאם להמלצת הועדה לניטור הנתונים, גיוס החולים עבור הניסוי כעת הושלם והוא עומד על 122 חולים. תוצאות מלאות מהניסוי, כולל יעדים משניים ויעדי יעילות וכן גם נתוני בטיחות, יתפרסמו במחצית הראשונה של שנת 2021, וזאת לאחר שהחולה האחרון שגויס לניסוי ישלים 100 ימים אחרי ההשתלה.

 

פיליפ סרלין, מנכ"ל ביוליין אר. אקס., אמר: "תוצאות ביניים מבטיחות אלו מהוות אבן דרך משמעותית עבור החברה, מאחר ותוכנית זו לניוד תאי גזע הינה המתקדמת ביותר לקראת רישום של motixafortide. ניוד תאי גזע מהווה תחום עם צורך רפואי משמעותי עבור מיאלומה נפוצה, לאור העובדה כי בין 50% ל-70% מהחולים אינם מצליחים לנייד מספיק תאי גזע. אנו מאוד מקווים, כי התוצאות הסופיות להן אנו מצפים במחצית הראשונה של שנת 2021, תתמוכנה במטרתנו לשנות את אופן הטיפול בניוד תאי גזע, ותמצבנה motixafortide בשילוב עם G-CSF כטיפול המקובל באינדיקציה זו."

 

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    דילול בעלי מניות??!!! (ל"ת)
    טייגר 7 31/10/2020 15:00
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    סטטיסטיקאי 30/10/2020 18:32
    הגב לתגובה זו
    ״מובהקות״ ולא ״משמעותיות״. זה הפרוש הנכון מבין השניים, במקרה הזה.
  • 3.
    סוחר 30/10/2020 16:29
    הגב לתגובה זו
    אחרי ספליטים ואיחודים.תיזהרו מאוד מאוד
  • 2.
    כל הכבוד עלו והצליחו. לקח זמן אבל אולי יש אור בקצה המנה (ל"ת)
    רמי 30/10/2020 16:01
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    BLRX יכולה להיות שווה פי 10 עוד 6 חדשים! (ל"ת)
    סיכוי לא רע להצלחה 30/10/2020 15:41
    הגב לתגובה זו
  • נכון מאד!!! (ל"ת)
    אמיר 30/10/2020 18:33
    הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)

שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה

בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה אילון מאסק טסלה

לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68%  להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.


מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.


הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.


האסטרטגיה היא לב הסיפור

הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.


פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.