בר סימן טוב: "מחר תתקבל החלטה סופית בנוגע ללימודים בבתי הספר"
גל שני של נגיף הקורונה בישראל? משרד הבריאות עדכן הערב (ו') כי עד לשעה 19:30 אובחנו 101 נדבקים חדשים - הנתון הגבוה ביותר בחודש האחרון, שמגיע בהמשך לעלייה חדה בימים האחרונים. נזכיר כי בעבר טענו בממשלה כי הידבקות של מעל 100 איש היא קריטריון לבחינה מחודשת להחזרת הסגר.
בעקבות הנתונים המדאיגים, מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב ערך הערב מסיבת עיתונאים מיוחד ובה טען כי ישנו "שינוי במגמה".בנוסף טען סימן טוב כי עיקר התחלואה בימים האחרונים נרשמת בבתי הספר. לטענתו, מחר תתקבל החלטה סופית בעניין סגירה אפשרית מחדש של בתי הספר.
האירועים האחרונים מגיעים בתקופה קריטית עבור עסקים רבים. רק שלשום חזרו המסעדות, הברים ובתי הקפה לשגרה, כאשר נזכיר כי הסופ"שים הם בדר"כ הימים החזקים של אותם עסקים. האם האירועים האחרונים ישפיעו על מספר האנשים שיצאו לבלות בסופ"ש?
- 10.לצל 30/05/2020 22:35הגב לתגובה זואם זה היה בית ספר בציבור החרדי היו מדברים אחרת וכשיו פתאום לא סוגרים כ"כ מהר מחכים עוד בושה תמיד רק החרדים אשמים ועכשיו שהמוקד אינו בציבור החרדי נשארים על אש נמוכה
- 9.גלעד 30/05/2020 14:06הגב לתגובה זוהכול פוליטי
- 8.אזרח 30/05/2020 10:58הגב לתגובה זוהם נכשלו במבחן. בעלי העסקים צריכים להאשים רק את עצמם
- 7.ביי ביי 30/05/2020 09:55הגב לתגובה זוצריך לבודד אותם ועדיף גם את הכלבים והחתולים לדעתי האישית צריך להוציא את סימן טוב ומזל טוב מהבידוד המוחי שהוא נמצא בו
- 6.אבי 30/05/2020 09:53הגב לתגובה זואיזה כייף זה
- 5.אנונימי 30/05/2020 09:01הגב לתגובה זוחשבתי שהתפטר המבחיד הלאומי נראה אם יחזור על הטעויות שלו עוד פעם נכנס ומכהיס להיסטריה
- 4.איציק 29/05/2020 23:40הגב לתגובה זואין קורונה כפרעעע, הכל טוב אחי, יהיה בסדר, סמוך עליי, אל תגאג, סגור אחי, נגמר קורונה, תן לנשום, לא הייתי במסעדה חודשיים איזה נורא, לא שתיתי בירה בפאב חודשיים אלוהים ישמור
- 3.בן 29/05/2020 21:16הגב לתגובה זויסביר לך ולשר החדש למה חובה לפתוח את המשק ולא לסגור שוב. עזוב אותנו בחייך..
- חחח... כן. מוכן לקנות לו כ.טיסה לשבדיה (ל"ת)המטורלל לס 30/05/2020 06:02הגב לתגובה זו
- נועם 30/05/2020 04:08הגב לתגובה זושם פעלו כמו שאמר ושבמשך השבוע נמדד שם מספר המתים ביחס לאוכלוסיה הגבוה בעולם.
- 2.אזרח 29/05/2020 21:12הגב לתגובה זוהתלמידים נדבקים במהלך הנסיעה שלהם באוטובוסים הצפופים ומדביקים תלמידים אחרים כשמגיעים לבית הספר. משרד התחבורה הסיר את המגבלות על הנסיעה באוטבוסים עירוניים כדי לחסוך כסף ולא להוסיף אוטובוסים. אנשים נדבקים במהלך הנסיעה באוטבוס. קשישים ללא רכב תקועים בסביבת הבית שלהם כי הם מפחדים לנסוע באוטובוסים הצפופים.
- במקום לשלם דמי אבטלה שיעסיקו עוד נהגי אוטובוסים (ל"ת)שחר 29/05/2020 22:06הגב לתגובה זו
- 1.בחיי לא פגשתי נוכלים כל כך מדופלמים הנשלטים מרחוק (ל"ת)תש 29/05/2020 20:14הגב לתגובה זו

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה
בדיקת
ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.
רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?
באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029
הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.
המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.
על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.
המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח.
- טראמפ בישראל: צפי לעומסים גדולים בירושלים; הרכבות יתוגברו
- תנועת הרכבות - חזרה לשגרה; תחנת השלום חוזרת לפעילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.
