וירוס קורונה
צילום: CDC, Unsplash

בר סימן טוב: "מחר תתקבל החלטה סופית בנוגע ללימודים בבתי הספר"

במקביל לדיווחים על עלייה בעולם במספר הנדבקים, משרד הבריאות מדווח כי אותרו היום כ-101 נדבקים חדשים בישראל - הנתון הגבוה ביותר בתקופה האחרונה.  נציין כי בעבר טען נתניהו כי 100 נדבקים ביום מהווה קריטריון להחזרה של הסגר
עמית נעם טל | (13)
נושאים בכתבה ישראל קורונה

גל שני של נגיף הקורונה בישראל? משרד הבריאות עדכן הערב (ו') כי עד לשעה 19:30 אובחנו 101 נדבקים חדשים - הנתון הגבוה ביותר בחודש האחרון, שמגיע בהמשך לעלייה חדה בימים האחרונים. נזכיר כי בעבר טענו בממשלה כי הידבקות של מעל 100 איש היא קריטריון לבחינה מחודשת להחזרת הסגר. 

בעקבות הנתונים המדאיגים, מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב ערך הערב מסיבת עיתונאים מיוחד ובה טען כי ישנו "שינוי במגמה".בנוסף טען סימן טוב כי עיקר התחלואה בימים האחרונים נרשמת בבתי הספר. לטענתו, מחר תתקבל החלטה סופית בעניין סגירה אפשרית מחדש של בתי הספר. 

האירועים האחרונים מגיעים בתקופה קריטית עבור עסקים רבים. רק שלשום חזרו המסעדות, הברים ובתי הקפה לשגרה, כאשר נזכיר כי הסופ"שים הם בדר"כ הימים החזקים של אותם עסקים. האם האירועים האחרונים ישפיעו על מספר האנשים שיצאו לבלות בסופ"ש? 

תגובות לכתבה(13):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    לצל 30/05/2020 22:35
    הגב לתגובה זו
    אם זה היה בית ספר בציבור החרדי היו מדברים אחרת וכשיו פתאום לא סוגרים כ"כ מהר מחכים עוד בושה תמיד רק החרדים אשמים ועכשיו שהמוקד אינו בציבור החרדי נשארים על אש נמוכה
  • 9.
    גלעד 30/05/2020 14:06
    הגב לתגובה זו
    הכול פוליטי
  • 8.
    אזרח 30/05/2020 10:58
    הגב לתגובה זו
    הם נכשלו במבחן. בעלי העסקים צריכים להאשים רק את עצמם
  • 7.
    ביי ביי 30/05/2020 09:55
    הגב לתגובה זו
    צריך לבודד אותם ועדיף גם את הכלבים והחתולים לדעתי האישית צריך להוציא את סימן טוב ומזל טוב מהבידוד המוחי שהוא נמצא בו
  • 6.
    אבי 30/05/2020 09:53
    הגב לתגובה זו
    איזה כייף זה
  • 5.
    אנונימי 30/05/2020 09:01
    הגב לתגובה זו
    חשבתי שהתפטר המבחיד הלאומי נראה אם יחזור על הטעויות שלו עוד פעם נכנס ומכהיס להיסטריה
  • 4.
    איציק 29/05/2020 23:40
    הגב לתגובה זו
    אין קורונה כפרעעע, הכל טוב אחי, יהיה בסדר, סמוך עליי, אל תגאג, סגור אחי, נגמר קורונה, תן לנשום, לא הייתי במסעדה חודשיים איזה נורא, לא שתיתי בירה בפאב חודשיים אלוהים ישמור
  • 3.
    בן 29/05/2020 21:16
    הגב לתגובה זו
    יסביר לך ולשר החדש למה חובה לפתוח את המשק ולא לסגור שוב. עזוב אותנו בחייך..
  • חחח... כן. מוכן לקנות לו כ.טיסה לשבדיה (ל"ת)
    המטורלל לס 30/05/2020 06:02
    הגב לתגובה זו
  • נועם 30/05/2020 04:08
    הגב לתגובה זו
    שם פעלו כמו שאמר ושבמשך השבוע נמדד שם מספר המתים ביחס לאוכלוסיה הגבוה בעולם.
  • 2.
    אזרח 29/05/2020 21:12
    הגב לתגובה זו
    התלמידים נדבקים במהלך הנסיעה שלהם באוטובוסים הצפופים ומדביקים תלמידים אחרים כשמגיעים לבית הספר. משרד התחבורה הסיר את המגבלות על הנסיעה באוטבוסים עירוניים כדי לחסוך כסף ולא להוסיף אוטובוסים. אנשים נדבקים במהלך הנסיעה באוטבוס. קשישים ללא רכב תקועים בסביבת הבית שלהם כי הם מפחדים לנסוע באוטובוסים הצפופים.
  • במקום לשלם דמי אבטלה שיעסיקו עוד נהגי אוטובוסים (ל"ת)
    שחר 29/05/2020 22:06
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    בחיי לא פגשתי נוכלים כל כך מדופלמים הנשלטים מרחוק (ל"ת)
    תש 29/05/2020 20:14
    הגב לתגובה זו
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.