טראמפ
צילום: Gage Skidmore ,www.flickr.com/photos

העימות מחריף: טוויטר מתייגת ציוץ של טראמפ כ"האדרת אלימות"

שעות לאחר שטראמפ חתם על צו נשיאותי נגד הרשתות החברתיות, נראה כי המתיחות בין הצדדים עולה שלב לאחר שטוויטר מגבילה צפייה בציוץ של טראמפ בטענה כי הציוץ "מאדיר אלימות ומפר את חוקי הרשת"
עמית נעם טל | (10)

אין רגע דל: שעות לאחר שהנשיא טראמפ חתם על צו נשיאות נגד הרשתות החברתיות, נראה כי היחסים בין הרשת החברתית טוויטר (סימול:TWTR) לנשיא ארה"ב במסלול התנגשות חדש.  לפני זמן קצר הגבילה הרשת החברתית את הצפייה באחד מהציוצים של טראמפ בנוגע למחאות האלימות המתרחשות כעת בארה"ב בטענה כי הציוץ "ציוץ זה הפר את הכללים של טוויטר האוסרים על האדרת אלימות. עם זאת, הוחלט בטוויטר שעשוי להיות עניין לציבור שהציוץ ישאר".  ככה זה נראה בחשבון של טראמפ: בטוויטר טוענים כי טראמפ הפר את חוקי הרשת ומה נכתב בציוץ הבעייתי של טראמפ? "הבריונים האלה מכפישים את זכרו של ג'ורג' פלויד ואני לא אתן לזה להתרחש. פשוט דיברתי עם המושל טים וואלס ואמרתי לו שהצבא איתו לאורך כל הדרך. כל קושי ואנחנו נקבל שליטה, כאשר הביזה מתחילה היריות מתחילות. תודה!". הציוץ של טראמפ הגיע ברקע ללילה שלישי ברציפות של מהומות קשות ברחבי ארה"ב בעקבות מותו של ג'ורג' פלויד, ששוטר הצמיד את ברכו לצאוורו למרות שהתחנן. מפגינים הציתו תחנות משטרה ומספר סניפים של רשתות גדולות.  ההחלטה של טוויטר לתייג את הציוץ של טראמפ כ"מעודד אלימות" מגיע לאחר שבוע סוער בין הצדדים.  מוקדם יותר השבוע המערכת של טוויטר תייגה ציוץ של טראמפ בנוגע לשיטת הבחירות בדואר כ"אינפורמציה מוטעת"  ומתחת לציוץ של הנשיא הופיע קישור הטוען "קבל את העובדות המלאות על סוגיית ההצבעות האלקטרוניות".  הציוצים של טראמפ מוקדם יותר השבוע של הנשיא שזכו לתיוג מצד טוויטר

התגובה של טראמפ כצפוי לא איחרה להגיע. הנשיא תקף את הרשת החברתית וטען כי היא מנסה להתערב בבחירות בהמשך השנה. בנוסף טען טראמפ כי "טוויטר חונקת את חופש הדיבור לחלוטין, ואני כנשיא, לא ארשה שהדבר יתרחש". אתמול כבר חתם הנשיא על צו נשיאות נגד הרשתות החברתיות, שעשוי לסלול את הדרך להגשת תביעות נגד החברות הגדולות בשל האופן שבו הן מנטרות ומגבילות תוכן מקוון. עם זאת, יש לציין כי לטראמפ אין כרגע יכולת משמעותית לפעול נגד הרשתות החברתיות, שכן הוא צריך חקיקה בקונגרס.   

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    ששי 06/06/2020 08:07
    הגב לתגובה זו
    לא פלא שתומך הגזענים ובכל הפשעים נגד האומה
  • 8.
    הבעלים של טוויטר הוא שמאלני תומך קלינטון ואובמה (ל"ת)
    פרידמן 02/06/2020 10:27
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    נועם 29/05/2020 20:34
    הגב לתגובה זו
    מעצר פורעים שחלקם כנראה בתשלום, אחרי 3 ימי הרס עצום לשכונות, לחנויות ולבניינים שלהם עצמם, איננה קריאה לאלימות. טוויטר הפכו לרשת חברתית עם עמדה פוליטית
  • 6.
    דירה=קורת גג 29/05/2020 17:54
    הגב לתגובה זו
    דירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם
  • 5.
    ארגוני השמאל פוגעים בחופש הביטוי!!! (ל"ת)
    גנצ והמשותפת 29/05/2020 16:43
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    טוויטר בנתה אותו 29/05/2020 15:41
    הגב לתגובה זו
    ברגע שהפסיקה לאפשר לו לנצל את המדיה לתעמולה הוא פותח במלחמה נגדה שכנראה תעלה לו ביוקר. אין לו סיכוי והפעם בצדק.
  • לצייץ בטוויטר כמו כל אחד אחר לא נקרא לשלוט (ל"ת)
    נועם 29/05/2020 20:35
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    צופה 29/05/2020 15:20
    הגב לתגובה זו
    מאדירים את התפשטות האנטישמיות באמריקה
  • 2.
    צופה 29/05/2020 15:18
    הגב לתגובה זו
    מאדירים את התפשטות האנטישמיות באמריקה
  • 1.
    מישהו בטוויטר יצא משליטה (ל"ת)
    השתגעו 29/05/2020 11:28
    הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)

שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה

בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה אילון מאסק טסלה

לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68%  להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.


מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.


הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.


האסטרטגיה היא לב הסיפור

הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.


פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.