גוגל
צילום: iStock

אלפבית מזנקת ביותר מ-8% לאחר דוחות מעורבים

ענקית הטכנולוגיה מדווחת על הכנסות של 41.4 מיליארד דולר ברבעון החולף, גידול של 13% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד ונתום גבוה מהתחזיות המוקדמות בשוק. מנגד, החברה מפספסת בשורה התחתונה. בחברה מציינים ירידה משמעותית בהכנסות במרץ
עמית נעם טל | (11)
נושאים בכתבה גוגל נאסד"ק

עונת הדוחות בוול סטריט רושמת הערב שיא, כאשר ענקית הטכנולוגיה אלפבית (סימול:GOOG) פרסמה את תוצאותיה לרבעון הראשון. החברה מצליחה להכות את התחזיות המוקדמות. 

הכנסות החברה הסתכמו ברבעון האחרון ב-41.1 מיליארד דולר, עלייה של 13% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד ונתון הגבוה מהצפי המוקדם בשוק שעמד על הכנסות של 40.3 מיליארד דולר. 

סך ההכנסות מפרסום הסתכמו ב-33.7 מיליארד דולר, לעומת הכנסות של 30.5 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. ההכנסות מפרסומות ביוטיוב עלו לרמה של 4.03 מיליארד דולר. ההכנסות מתחום הענן עלו לרמה של 2.77 מיליארד דולר, לעומת הכנסות של 1.82 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. "הכנסות אחרות" מתחומים נוספים שהחברה משקיעה הסתכמו ב-4.4 מיליארד דולר.

בשורה התחתונה, החברה רושמת רווח נקי של 6.8 מיליארד דולר או 9.87 דולר למניה, לעומת רווח של 6.6 מיליארד דולר או 11.9 דולר למניה בתקופה המקבילה אשתקד. הצפי בשוק היה לנתון גבוה יותר של 10.3 דולר למניה.

עלויות רכישות התעבורה (TAC) הסתכמו ברבעון האחרון רמה של 7.45 מיליארד דולר, לעומת רמה של 6.8 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. נתון זה מתייחס לתשלומים שמבצעת החברה לחברות אחרות על מנת ששירות החיפוש של החברה יהיה ה"ברירת מחדל".

מניית החברה העניקה ביצועי חסר ביחס לשאר השוק בתקופה האחרונה, וזאת לנוכח החששות מפגיעה בהכנסות מפרסומות בעקבות המשבר הכלכלי. כ-40% מההכנסות של החברה בתחום זה מגיעות מהתחומים שפגעו בצורה המשמעותית ביותר במשבר הנוכחי: תיירות, פנאי, מסעדות ותחום הרכב. 

תגובות לכתבה(11):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    חברה שתשלוט בעולם. (ל"ת)
    שי 29/04/2020 12:18
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    דירה=קורת גג 29/04/2020 02:55
    הגב לתגובה זו
    דירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם
  • 8.
    הנביא 29/04/2020 00:56
    הגב לתגובה זו
    ועוד תשבור את השיא שהגיעה אליו ב-2019. עם רמות מכפיל נמוך של גוגל, וחברה פנומנאלית זה כבר בקטנה.
  • 7.
    יוסי 29/04/2020 00:11
    הגב לתגובה זו
    לא רק גוגל השוק מסתכל על הכל וכרגע המצב בכי רע
  • 6.
    רון 28/04/2020 23:37
    הגב לתגובה זו
    מושקע ושמח!
  • 5.
    משה 28/04/2020 23:31
    הגב לתגובה זו
    רק ביוני נראה אם ארה"ב חוזרת לעצמה או שאנחנו במשבר כלכלי סטייל 1929
  • 4.
    דיויד 28/04/2020 23:27
    הגב לתגובה זו
    תוצאות החיפוש בגוגל הן חסרות ערך
  • 3.
    הזוי 28/04/2020 23:21
    הגב לתגובה זו
    מה זה משנה 30-50-70-100 הכל הולך.מי שמוכר פריאר.מכפיל 1000 הוא המלך החדש.
  • 2.
    כול השאר פחות.. כדאין מה לעשןת עם הכסף בריבית אפס 28/04/2020 22:18
    הגב לתגובה זו
    כול השאר פחות.. כדאין מה לעשןת עם הכסף בריבית אפס והבנקים המרכזיים נותנים רשת ביטחון למשקיעים הדוחות משנים פחות העיקר שהמשחק ימשך
  • 1.
    לא משנה מה תהיה התוצאה, תטוס בתום המסחר (ל"ת)
    רונן 28/04/2020 20:43
    הגב לתגובה זו
  • רועה חשבון 28/04/2020 21:55
    הגב לתגובה זו
    בשל צפי לירידת הכנסות ורווחים בשיעור של 15 אחוז גם בשני הרבעונים הבאים
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

שווקים מסחר (AI)שווקים מסחר (AI)

השווקים סוגרים שנה בעליות - מה קורה באסיה ובחוזים והאם האופוריה מוצדקת?

צוות גלובל |
נושאים בכתבה אנבידיה חוזים

השווקים ממשיכים את ראלי סוף השנה במסחר דל יחסית, כשברקע אופטימיות לגבי הצמיחה הכלכלית בארצות הברית עם ציפייה לשיפור ברווחיות החברות ב-2026. במקביל, הדולר נמצא ברמות נמוכות יחסית מול סל המטבעות, מה שתומך בסחורות ובמיוחד במתכות יקרות. 

מדד מניות עולמי של MSCI עלה קלות במסחר באסיה ונמצא בדרך ליום שביעי רצוף של עליות עם עלייה של כ0.3%. חלק מהשווקים באסיה, כולל אוסטרליה והונג קונג, סגורים לרגל החגים. במילים אחרות, מדובר בראלי שמתרחש במסחר דליל.

בשוק האג"ח האמריקאי התשואה ל-10 שנים עלתה בכ-2 נקודות בסיס לכ-4.15%. התזוזה הקטנה הזו משקפת את המתיחות שהשוק מתמודד איתה בתקופה האחרונה: נתוני צמיחה חזקים מהצפוי בארצות הברית מקטינים את ההימורים על הורדות ריבית מהירות בתחילת השנה. יותר צמיחה פירושה פחות לחץ מיידי על הפד להקל, גם אם האינפלציה מתמתנת בהדרגה. 

מדד הפחד של וול סטריט, VIX, ירד לרמה הנמוכה ביותר השנה, איתות לכך שהמשקיעים מוכנים לקחת סיכון. עם זאת, רמות תנודתיות נמוכות מאוד לעיתים מעידות גם על שאננות מוגזמת, במיוחד כשהשוק נשען על נרטיב אחד מרכזי.

תופעת ראלי סנטה קלאוס: מציאות או אשליה?

חלק גדול מהאופטימיות נשען על תופעת ראלי סנטה קלאוס - תקופה של סוף השנה והימים הראשונים של השנה החדשה שבה קיימת נטייה לעליות בשוקי המניות. נראה שהמשקיעים מנסים למשוך את המדדים לעוד שיאים, גם אם ההתלהבות סביב הבינה המלאכותית ותוואי הריבית של הפד כבר אינם מתקבלים כמובנים מאליהם. בחלק מהחודש נשמעו חששות לגבי התמחור הגבוה של מניות טכנולוגיה, כולל מניות שמזוהות עם גל הבינה המלאכותית, אך כעת השוק חוזר להתמקד בתחזיות לרווחיות ב-2026. מדובר ב"סיבוב" קלאסי של השוק: פחות דיון על כמה המניות יקרות, יותר דיון על האם החברות יספקו צמיחה שמצדיקה את המחיר. במצב שבו הציפיות גבוהות, גם עונת דוחות כספיים טובה אך לא מצוינת עלולה להיתפס כאכזבה.