המומלצות של גולדמן זאקס
וול סטריט שוברת שיאים ובבנק ההשקעות גולדמן זאקס ממליצים להשקיע במניות. הנליסטים של גולדמן מציעים למשקיעים להתמקד בחברות האמריקניות עם חשיפה לשווקים הבינלאומיים, וזאת למרות החשש מסוגיית הסחר בין ארה"ב לסין ונתוני המאקרו היחסית חלשים שפורסמו בשבועות האחרונים במדינות אלו.
בגולדמן ממליצים על 3 חברות בולטות. החברה הראשונה יצרנית הציוד הנלווה לתעשיית השבבים והמוליכים למחצה KLA Corporation (סימול:KLA). בגולדמן זאקס מציינים כי הצפי להתקדמות ל-5G בשנים הקרובות מעמיד את החברה בפוזיציה נהדרת, ומוסיפים כי החברה מציגה צמיחה עקבית ומשמעותית בשנים האחרונות. נציין בהקשר זה כי בדו"חות האחרונים דיווחה החברה על הכנסות של 1.4 מיליארד דולר, גידול שנתי של 12%. נזכיר כי עסקת הרכישה של אורבוטק הישראלית הושלמה בפברואר האחרון, כאשר בעקבותיה החברה שינתה את המבנה הארגוני שלה באופן דרמטי והרכישה עדיין לא מתבטאת באופן מלא בדוחות - הסינרגיה צפויה להניב הכנסות גדולות יותר וחיסכון נוסף בהוצאות.
מניית החברה העניקה למשקיעים תשואה פנומנלית מתחילת 2019, עם עלייה של 102%, כאשר מניית החברה נסחרת ב-178 דולר המבטא שווי שוק של 28.4 מיליארד דולר.
החברה צפויה למכור השנה על פי קונסנזוס האנליסטים 5.73 מיליארד דולר ולהרוויח מעל 10 דולר למניה - מכפיל רווח צפוי של כ-17. בשנה הבאה המכירות יעלו על פי ההערכות למעל 6 מיליארד דולר והרווח למעל 11 דולר - מכפיל רווח צפוי של כ-15 - מספרים סבירים יחסית לתעשייה ובכלל ביחס למספרים בוול סטריט.
לקריאה נוספת: ניתוח החברה מוקדם יותר השנה בביזפורטל
ההמלצה השנייה של גולדמן זאקס היא על מניית השבבים מקירוצ'יפ טכנולוג'יס (סימול:MCHP) הנסחרת היום לפי שווי שוק של 22.63 מיליארד דולר. החברה מייצרת שבבים לתעשיית המיקרו מעבדים. הכנסות החברה הסתכמו בשנת הכספים האחרונים ב-5.35 מיליארד דולר.
- קואלקום עקפה את הציפיות והציגה תחזית חיובית, אז למה המניה יורדת?
- AMD עקפה את הציפיות וצופה צמיחה מואצת בשוק הבינה המלאכותית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בגולדמן זאקס טוענים כי מתיחות הסחר בין ארה"ב לסין היוותה גורם מעכב במכירות של החברה, אך מניית החברה הצליחה להתאושש בחודשים האחרונים. בבנק ההשקעות מציינים את העובדה כי החברה הצליחה לעמוד/להכות את התחזיות ב-2 הרבעונים האחרונים בשורת הרווח. עם זאת, יש לצנן במעט את ההתלהבות של גולדמן זאקס, כאשר נציין כי ב-2 הדו"חות האחרונים ביצעה החברה הורדת תחזיות לשנת הכספים הקרובה.
רווחי החברה המתואמים למניה לעומת התחזיות המוקדמות ברבעונים האחרונים, והצפי קדימה
החברה האחרונה שגולדמן זאקס ממליצים למשקיעים היא ענקית הטכנולוגיה אלפבית (סימול:GOOG) שעלתה לשיא כל הזמנים עם שווי שוק של 916 מיליארד דולר.
הכנסות החברה הסתכמו ברבעון האחרון ב-40.49 מיליארד דולר, לעומת הכנסות של 33.74 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. מדובר בנתון המהווה עלייה של 20%. הכנסות החברה מפרסומות הסתכמו ב-33.91 מיליארד דולר, לעומת נתון של 28.95 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. קטגוריית ההכנסות האחרות רשמה 6.4 מיליארד דולר. סגמנט זה כולל בתוכו את עסק מחשוב הענן של גוגל, מכשירי החומרה של גוגל ומכירות מתוך חנות האפליקציות פליי. סעיף ה"אחרים", המתייחס להשקעות בחברות קטנות אחרות, הציג הכנסות של 155 מיליון דולר ברבעון האחרון (לדו"חות האחרונים).
בגולדמן זאקס מציינים את הרכישה האחרונה של החברה - חברת השעונים החכמים פיטביט (סימול:FIT) תמורת 2.1 מיליארד דולר (לכתבה המלאה). לטענתם, הרכישה עשויה להיות תוספת מעניינת לפעילות החברה.
- 1.גם אני כתבתי לא מזמן על גוגל, בינתיים מורווח לא רע (ל"ת)רונן 16/11/2019 21:28הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיותלהיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים
"KPop Demon Hunters" הפך לסרט המצליח ביותר בתולדות נטפליקס, עם מאות מיליוני צפיות, להיטי מוזיקה והיסטריה ברשתות והוא בדרך להיות היקום הקולנועי הראשון של החברה; למה המרצ'נדייז מתעכב? ומה גרם לסוני למכור את הזכויות?
נטפליקס Netflix, Inc 0.61% רגילה להפתיע את הוליווד, אבל הפעם גם החברה בעצמה הופתעה מההצלחה. סרט האנימציה “KPop Demon Hunters”, שעלה לשירות הסטרימינג בקיץ האחרון, הפך תוך שבועות לא רק לשובר צפיות אלא גם לתופעה תרבותית
עולמית: סיפור על שלוש כוכבות קיי-פופ (מוזיקת פופ קוריאנית) שנלחמות בשדים הפך לשיחת היום ברשתות, לפסקול השנה ולמכונת כסף חדשה עבור נטפליקס, ואולי, לראשונה בתולדותיה, גם לבסיס ליקום קולנועי עצמאי בבעלותה.
על פי נתוני החברה, הסרט נצפה כבר ביותר מ-325 מיליון פעמים, והיה בראש טבלת הצפיות העולמית במשך יותר מארבעה חודשים ברציפות. ארבעה שירים מתוך פס הקול: Golden, Your Idol, Soda Pop ו-How It’s Done, נכנסו יחד לעשיריית הבילבורד, הישג חסר תקדים עבור סרט אנימציה, ובטח כזה שאינו מבית דיסני או פיקסאר. הקונספט, ששילב אסתטיקה קוריאנית, אנרגיה של קיי-פופ ועלילה פמיניסטית, כבש גם את הקהל הצעיר וגם את המבוגרים שנכנעו לוויב הויראלי.
איפה המרצ'נדייז?
אך דווקא בשיא ההצלחה, מעריצים רבים, ובעיקר הורים שמנסים להשיג מתנות לחגים, מגלים כי צעצועים ובובות של הדמויות
האהובות לא קיימים עדיין בשוק. לפי הדיווחים, רוב המוצרים, כלומר בובות ודמויות, צעצועים רכים וערכות משחק, לא יהיו זמינים לפני הרבעון הראשון או השני של 2026, כמעט שנה לאחר שהסרט יצא.
הסיבה? אף אחד לא צפה את גודל ההיסטריה. נטפליקס אמנם הציגה את הסרט
בפני קמעונאים וחברות צעצועים כבר בשלב מוקדם, אך אלה גילו ספקנות כלפי סרט אנימציה מקורי ללא מותג קיים מאחוריו. אחרי כישלונות קודמים בז’אנר, כמו "אלמנטלי" (Elemental) של פיקסאר ו-"סיפור הברווזים" (Migration) של יוניברסל, הרשתות לא מיהרו להזמין מוצרים למדפים.
רק אחרי שהסרט שבר שיאי צפייה ומכר מיליוני עותקים של פס הקול, ההצלחה חילחלה גם לתעשיית הצעצועים.
- אמזון קופצת ב-13%, מה קורה בנטפליקס, אפל ועל המניות הבולטות בוול סטריט
- נטפליקס בספליט של 1:10 - מה זה אומר ולמה המניה מזנקת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהלך חסר תקדים, שתי ענקיות התחום, מאטל Mattel, Inc 0.32% (יצרנית ברבי) והאזברו Hasbro
Inc. (המוכרת ממותגים כמו הרובוטריקים ומיי ליטל פוני) חתמו על הסכם משותף להחזיק בזיכיון הייצור: מאטל תפתח את קו הבובות, הדמויות והמשחקים, ואילו האסברו תטפל בצעצועים הרכים ובמרצ’נדייז הנלווה. “זה הפרויקט שהוקם במהירות הגבוהה ביותר בתולדות מאטל”, אמר
סגן נשיא לשיתופי פעולה בידוריים בחברה. לדבריו, הביקוש העצום גרם לצוותים “לעבוד סביב השעון” כדי להוציא את המוצרים עד תחילת השנה הבאה.
