וול סטריט
צילום: iStock

סגירה שלילית בוול סטריט: הנאסד"ק איבד 1%, טבע ירדה ב-3.8%

טראמפ טוען היום כי הפגישה עם סין בספטמבר עשויה להתבטל, וכי ארה"ב לא רוצה כעת הסכם. סייברארק ירדה ב-3.8%, אובר ירדה ב-7%, מיקרון השילה 2.6%, פייבר ירדה בעוד 8.9%
עמית נעם טל | (11)

יום המסחר בוול סטריט נסגר בירידות שערים של עד 1%, וזאת לאחר קפיצה של עד 2.3% במהלך המסחר אמש. ברקע למסחר, הרשויות בסין המשיכו גם היום לבצע פיחות במטבע המקומי. במקביל, איטליה חזרה היום לכותרות ברקע לאפשרות לבחירות בתקופה הקרובה. 

מדדים בוול סטריט

S&P 500 0.13%                
דאו ג'ונס 0.16%                
נאסד"ק -0.21%
 

הרשויות בסין ממשיכות גם היום לבצע פיחות ביואן הסיני. השער היציג במדינה נקבע היום ברמה של 7.0136 יואן לדולר – הרמה הנמוכה ביותר מאז 2008. במקביל שער היואן מחוץ לגבולות סין נסחר כעת ברמה של 7.09 יואן לדולר. כפי שהסברנו מוקדם יותר השבוע, הפיחות הסיני צפוי להמשיך בחודשים הקרובים, וזאת לנוכח סקטור הבנקאות הפגיע במדינה (לכתבה המלאה). 

ואם זה לא מספיק, הנשיא טראמפ טוען היום לעיתונאים כי "ארה"ב פתוחה לדיאלוג. אנחנו נראה אם אנחנו נקיים או לא נקיים את הפגישה המתוכננת בספטמבר. אם הפגישה תתקיים זה בסדר, אם לא - גם בסדר".

 

במקביל לפיחות בסין, הלחץ באיטליה חוזר היום לכותרות ומעיב על המסחר. ברקע לחששות מיציבות הממשל הנוכחי, סגן ראש הממשלה האיטלקי קורא היום לבחירות בזק במדינה. אגרות החוב של המדינה נופלות כעת לאחר הראלי שביצעו בחודשים האחרונים. התשואה לתקופה של 10 שנים עולה כעת לרמה של 1.78%, כאשר נזכיר כי כל סקטור הבנקאות במדינה תלוי באופן מוחלט בהתנהגות אגרות החוב הממשלתיות.

 

בתוך כך, הסיפור המרכזי בשווקים ממשיך להיות צפי הגיוסים הענק של ארה"ב בחודשים הקרובים. החל מאמש ועד לאמצע ספטמבר צפוי הממשל האמריקני לגייס כ-243 מיליארד דולר מהשווקים, והמשמעות היא שכמות הכסף בשוק צפויה לרדת (לכתבה המלאה). גיוסי ענק אלו צפויים ללחוץ עוד יותר על המטבעות בשווקים המתעוררים, ולהשפיע גם על שוקי האג"ח והמניות. 

 

בגזרת המאקרו, נתוני התמ"ג שפורסמו מוקדם יותר בבריטניה הצביעו כי הכלכלה המקומית התכווצה לראשונה מאז 2012 ב-0.2% (לכתבה המלאה). נציין כי בארה"ב לא צפויים להתפרסם הערב נתונים משמעותיים.

בגזרת הסחורות, הנפט עלה הערב ב-3.5% לרמה של 45 דולרים לחבית. הזהב נסחר ביציבות סביב רמה של 1,508 דולרים לאונקיה. 

במרכז

מניית אובר (סימול:UBER) איבדה 7% לאחר שהחברה פרסמה דו"חות חלשים במיוחד אמש לאחר הסגירה. החברה דיווחה על הכנסות של 3.17 מיליארד דולר, מתחת לצפי של האנליסטים בשוק שעמד על הכנסות של 3.36 מיליארד דולר. במקביל, החברה רשמה הפסד נקי של 5.24 מיליארד דולר, או 4.72 דולר למניה (לכתבה המלאה).

מניית מניית AMD (סימול:AMD) ענסגרה בעליות קלות לאחר מסחר תנודתי,וריכזה עניין הערב לאחר שזינקה אמש ב-16.1%. ברקע למהלך החד, החברה השיקה השבוע את הדור הבא של מעבדי ה-EYCP לשוק השרתים. המעבד החדש נקרא "EPYC Rome", והמטרה היא להתחרות באינטל, ששולטת היום בשוק. במקביל, גוגל וטוויטר הודיעו אמש כי הם מתכננות לעשות שימוש במעבד החדש. 

טבע (סימול:TEVA) ירדה ב-3.8%, וממשיכה לרכז עניין ברקע לתנודות החדות בשבועות האחרונים. נזכיר כי החברה דיווחה השבוע על הכנסות של 4.3 מיליארד דולר ברבעון האחרון, ירידה של כ-8% בחישוב שנתי, אך מעט מעל הצפי בשוק. בשורה התחתונה דיווחה טבע על הפסד (GAAP) של כ-689 מיליון דולר, לעומת הפסד נקי של כ-241 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד (לכתבה המלאה). 

מניית חברת פתרונות השיווק הדיגיטליים פריון נטוורק (סימול:PERI) נסגרה בעליות קלות לאחר שבמהלך המסחר ירדה עד 9%. החברה מרכזת עניין לאחר שקפצה בקרוב ל-23% ב-2 ימי המסחר האחרונים.ברקע למהלך, החברה דיווחה השבוע על הכנסות של 63.6 מיליון דולר, עלייה של 1% ביחס לרבעון המקביל אשתקד, וגבוה מהתחזיות בשוק. בשורה התחתונה, הרווח הנקי של החברה הסתכם ב-2.9 מיליון דולר (לכתבה המלאה).

תגובות לכתבה(11):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    קנה 9 מליארד קרונות שבדיות שורט גורףממונף פי 6.87. (ל"ת)
    קוצ'קו אייזיק 11/08/2019 10:48
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    קנה ומכר (ל"ת)
    שווינרייך 10/08/2019 12:24
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    תוקפן (ל"ת)
    קיפוד 10/08/2019 10:44
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    כול סוף שבוע ירידות.אבל אצלנו יום ראשון כרגיל עליות (ל"ת)
    צרנוחה 09/08/2019 18:55
    הגב לתגובה זו
  • אין מסחר בתשעה באב.שכחת שאתה בארץ היהודים (ל"ת)
    שלמה 10/08/2019 22:10
    הגב לתגובה זו
  • אלפונסו 10/08/2019 07:51
    הגב לתגובה זו
    ביום ראשון אין מסחר. תשעה באב.ביום שני יהיו ירידות של עד 1%.
  • מבטיח לך שביום ראשון לא יהיו ירידות..... (ל"ת)
    אחד העם 10/08/2019 06:43
    הגב לתגובה זו
  • צ'רנוחה. כך כותבים את שימך.חדל קשקשת. (ל"ת)
    היי 09/08/2019 22:02
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    100 09/08/2019 16:27
    הגב לתגובה זו
    זה לא יהיה הפלא ולא יהיה פלא!!
  • פיני גולדנברג 10/08/2019 08:13
    הגב לתגובה זו
    אתה מדבר מהרהורי לבך.הרבה לפני שהוא יגיע לשם, אתה תתאשפז באברבנל
  • הוא צריך לדבר ככה 10/08/2019 20:58
    כדי למכור לנו פוטים במחיר גבוה
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: