מי הם שיאני השכר במשק?
באפריל 2019 השכר החודשי הממוצע למשרת שכיר עמד על 10,779 שקל - עלייה של 3.7% לעומת אפריל אשתקד. בתחום ההייטק שכר ממוצע של כ-22.5 אלף שקל
בחודש אפריל 2019 השכר החודשי הממוצע למשרת שכיר בישראל עמד על 10,779 שקל - עלייה של 3.7% לעומת אפריל אשתקד, כך עולה מנתוני הלמ"ס. 66.2% (2.453 מיליון) מכלל משרות השכיר במשק היו בענפים כלכליים בהם השכר הממוצע היה נמוך מזה של כלל המשק.
נתוני המגמה מצביעים על עלייה בשכר הממוצע למשרת שכיר בחודשים פברואר-אפריל 2019 הן במחירים שוטפים והן במחירים קבועים (שכר זה מייצג את השכר ללא השפעה של עליות ו/או ירידות מחירים במשק), בשיעור של 2.6% ו-1.8% בחישוב שנתי בהתאמה.
בתוך כך, העלייה הגדולה ביותר של 9.4% בשכר הממוצע למשרת שכיר במחירים שוטפים נרשמה בענף שירותי אירוח ואוכל, אם כי בענף זה שכרם של העובדים היה הנמוך ביותר במשק והסתכם ב-5,319 שקל בממוצע לחודש. כמו כן, שכרם של העובדים בענף שירותי אירוח היה גבוה ב-54.2% מהשכר הממוצע של כלל הענף והגיע ל-8,204 שקל.
שכרם של העובדים בענף מידע ותקשורת היה הגבוה ביותר מכלל המשק - 22,066 בממוצע. במקום השני נמצא ענף שירותים פיננסיים ושירותי ביטוח עם שכר ממוצע של 21,420 שקל. שכרם של העובדים בענף שירותים פיננסיים היה גבוה ב-35% מהשכר הממוצע של כלל הענף והסתכם ב-28,911 שקל.
- שוק העבודה בארה"ב התאושש באוקטובר: 42 אלף משרות נוספו במגזר הפרטי
- המספר היומי והאם אנחנו לקראת עלייה באבטלה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מקור הנתונים: הלמ"ס
גידול במספר המשרות
מספר משרות השכיר בחודש אפריל היה 3.707 מיליון, עלייה של 1.4% לעומת אפריל 2018. נתוני המגמה מצביעים על עלייה במספר משרות השכיר כאשר בין החודשים פברואר-אפריל 2019 עלה מספר משרות השכיר ב-0.5% בחישוב שנתי, בהמשך לעלייה של 1.1% בחישוב שנתי בחודשים נובמבר 2018-ינואר 2019.
תחום ההייטק - השכר הגבוה בקרב עובדי מחקר מדעי ופיתוח
בחודש אפריל 2019 השכר הממוצע למשרת שכיר של העובדים בתחום ההייטק היה 23,734 שקל לעומת 22,526 באפריל אשתקד - עלייה של 5.4%. מספר המשרות בענף הזה היוו 8.7% מכלל משרות השכיר במשק.
- מה 68% אומר על צעירי ישראל?
- בין חידוש הקווים למרוקו לבסיס החדש של וייז אייר - תמורות בענף התיירות
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים -...
השכר הגבוה ביותר בתחום נרשם בענף מחקר מדעי ופיתוח עם שכר ממוצע של 27,878 שקל. אחר כך נמצא ענף תכנות וייעוץ בתחום המחשבים בו היה היקף המשרות הגדול ביותר בתחום (46.2%) עם שכר ממוצע של 24,390 שקל באפריל. בענף שירותי תקשורת נרשם השכר הנמוך ביותר של 15,560 שקל.
מקור הנתונים: הלמ"ס
- 2.שטויות 07/07/2019 20:25הגב לתגובה זולא מפטרים, עובדים עד הפנסיה ומקבלים פנסיה שמנה שרק זה שווה שכר כפול. והכל על חשבון עובדי ההיטק שמניעים את המשק משלמים מיסים כדי לממן את השמנים. שכר השרות הציבורי עלה באחוזים הרבה יותר מהשכר בהייטק. תבדקו ותראו
- 1.LONELY 07/07/2019 13:12הגב לתגובה זוללא הגדרות חד משמעיות

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה
בדיקת
ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.
תיירות במרוקו קרדיט: גרוקבין חידוש הקווים למרוקו לבסיס החדש של וייז אייר - תמורות בענף התיירות
התעופה הישראלית מתאוששת עם חזרה הדרגתית לשמיים, יעדים חדשים-ישנים ותחרות שאט אט חוזרת בענף - תמונת מצב
ענף התעופה הישראלי עובר בתקופה האחרונה תמורות שונות במטרה לחזור לשגרה של לפני המלחמה. אחרי חודשים של האטה עמוקה בעקבות המלחמה, השמיים של ישראל מתחילים להיפתח מחדש, אך התמונה עדיין רחוקה מלהיות פשוטה ומהשגרה שהכנו לפני ה-7 באוקטובר. לצד חידוש קווים בינלאומיים חשובים והגעת שחקנים חדשים לשוק המקומי, ניכרת ירידה כללית בהיקף הפעילות, בעיקר בטיסות יוצאות, והאתגרים בענף נותרו רבים.
אחת ההתפתחויות הבולטות היא חידוש הטיסות בין ישראל ומרוקו, שנעצרו לחלוטין במהלך המלחמה. הקו הזה, שנפתח במקור כחלק מההסכמות המדיניות בין המדינות, מקבל כעת רוח חיים מחודשת, והוא נחשב לסמל לחזרה הדרגתית של התיירות והקשרים הכלכליים. עם זאת, נראה שהביקוש עדיין מתון, בעיקר בגלל זהירות של נוסעים ותנאי ביטחון אזוריים שלא חזרו לשגרה מלאה.
במקביל, חברת וייז אייר (Wizz Air), אחת מחברות הלואו־קוסט ההונגרית ואחת הבולטות באירופה, מתכננת להקים בסיס בישראל, צעד שממחיש את האמון המתחדש בשוק המקומי. הבסיס צפוי לשמש מוקד לפעילות שוטפת, ולהגדיל את היקף הטיסות לאירופה וליעדים נוספים. מדובר במהלך אסטרטגי שנועד להעמיק את אחיזת החברה באזור, תוך מתן תחרות ישירה לשחקניות הוותיקות ובראשן אל על.

- המלונות שאירחו מפונים יקבלו 160 מיליון ש' לשיפוצים
- קריסת התיירות בטורקיה: 3 מיליארד דולר הפסדים, 30% ירידה באנטליה ובריחה המונית ליוון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אל על ניצלה את תקופת הגאות בשווקים ואת הסביבה התפעולית החיובית בשנה שלפני המלחמה כדי לשפר את מצבה הפיננסי. החברה הצליחה לצמצם חובות באופן ניכר, הודות לרווחיות גבוהה ולעלייה חדה במניית החברה, שאפשרה גיוס הון בתנאים נוחים. כיום, אל על נמצאת בעמדה טובה יותר מבחינת איתנות פיננסית וניהולית, אבל היא פועלת בסביבה שונה לחלוטין כאשר התחרות גדלה, מחירי הדלק נותרו תנודתיים והנוסעים נזהרים יותר בתכנון נסיעות לחו"ל.
