ארה"ב דוחה חלק מהמכסים על סחורות סיניות
ברקע לדו"ח תעסוקה חלש במיוחד, עם תוספת של 75 אלף משרות בלבד לעומת צפי לתוספת של 180 אלף משרות (לכתבה המלאה), נראה כי הממשל האמריקני בלחץ, כאשר מספר דקות לאחר פרסום הדו"ח, הממשל דאג לשחרר הודעה חיובית בנוגע למלחמת הסחר עם סין.
ע"פ ההודעה של הממשל, ארה"ב צפויה לתת הארכה לצד הסיני, והיא דוחה חלק מהמכסים שתוכננו על סחורות סיניות לפחות עד ל-15 ביוני. נזכיר כי סבב המכסים החדש צפוי היה להיכנס לתוקף כבר ב-10 ליוני. ההודעה על המכסים גרמה לקפיצה חדה בחוזים העתידיים על המדדים לאחר האכזבה מדו"ח התעסוקה.
גרף תוך יומי של החוזה על מדד ה-S&P500: הממשל האמריקני מתערב ברקע לחולשה בשוק התעסוקה
- 17.מנחם 10/06/2019 06:41הגב לתגובה זודיבר דיבר דיבר ובסוף כל פעם יור דוחה את המכסים בשקט. היום סיון הודיעה שעודף המסחר שלה במאי היה ענק,וככה גם מתגרה בטרמפ עוד וגם מלגלגת עליו. מה הוא יעשה? עוד פעם ידחה??
- 16.ראלי מתחיל 09/06/2019 22:51הגב לתגובה זוחיוביים רק עליות
- 15.דני 09/06/2019 19:20הגב לתגובה זושימו לב קחו נייר ועט ותרשמו בבחירות הקרובות דרעי נעלם לפיד עוזב כחול לבן מתרסקת ליברמן נעלם ביבי זוכה אבללללללל לא מצליח להקים ממשלה עוזב אחרי חודש מישהו אחר בליכוד מחליף אותו מתחיל ריב אטומי בין ביבי ושרה הכפשות ביניהם ביבי עומד למשפט הבורסה מתחילה להתרסק ב2020 מגיע שיא ההתרסקות גם בעולם המעוף מגיע לשער 500 תרשמו
- 14.איציק 09/06/2019 15:26הגב לתגובה זומנסה לעבוד על הסינים אבל לא ילך לו, הם יראו לו מאיפה הדג משתין. אם יתחילו לזרוק לו חלק מן האגח שהם מחזיקים תראו איזה פניקה מתחילה.
- 13.יהודי אמיתי ירושלמי 09/06/2019 10:48הגב לתגובה זוטראמפ גאון והדמוקרטים לא מקבלים שטראמפ גאון והם שונאים אותו שינאת חינם אך כאשר אובמה הרס להם את ארצות הברית מילה הם לא אמרו
- 12.רק למעלה אבל 80% ממניות עולם וגם 90% ממניות עולם ירדו (ל"ת)רואה חשבון רק למעלה 07/06/2019 22:25הגב לתגובה זו
- 11.מוכר (ל"ת)דודו 07/06/2019 19:53הגב לתגובה זו
- 10.הויקס לא יורד מפולת אדירה בדרך. (ל"ת)מני 07/06/2019 17:48הגב לתגובה זו
- 9.זו הונאת פונזי אחת גדולה (ל"ת)גילי 07/06/2019 17:27הגב לתגובה זו
- 8.דוח תעסוקה רע, נדחה את המיסים ב 5 ימים (ל"ת)כלכלת טיוטר 07/06/2019 17:26הגב לתגובה זו
- 7.השוק מת 07/06/2019 16:52הגב לתגובה זומנשימים גופה
- 6.אחרי שהרס את כלכלת אר"הב טראמפ מנסה להציל את עצמו (ל"ת)נוני 07/06/2019 16:40הגב לתגובה זו
- ירושלמי 09/06/2019 10:49הגב לתגובה זואתה ניגרר אחרי הדמוקרטים ואתה חי בחושך ולא יודע לא רואה ולא מבין
- 5.שלמה 07/06/2019 16:36הגב לתגובה זובכל מדינה נורמלית מעמידים למשפט ספקולנטים שמשפיעים על השוק.
- 4.האם זו כלכלה בריאה ??? המפולת בוא תבוא (ל"ת)דן 07/06/2019 16:29הגב לתגובה זו
- 3.רק רק למעלה 07/06/2019 16:25הגב לתגובה זובחייכם נו . לא צריך להיות טפשים עד כדי כך
- 2.עלובי החיים אמרנו? אז נגיד : עלובי החיים!!! (ל"ת)איצ 07/06/2019 16:16הגב לתגובה זו
- 1.מני 07/06/2019 16:03הגב לתגובה זואמורה להוביל בעולם כיום אף אחד לא סופר את ארהב נשיא כזה בושה אנךפאבית לא היה ולא יהיה שוב
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
ג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיותמנכ"ל ג'יי פי מורגן: "אני לא קורא הודעות טקסט בעבודה, אין לי התראות בכלל"
מנכ"ל ג'יי פי מורגן, ג'יימי דימון, חושף את סוד הריכוז שלו בעבודה, מזהיר מפני הסחות דיגיטליות וממשיך לתקוף את תרבות העבודה: "כשאני בפגישות, אני מרוכז רק באנשים שמולי"
מנכ"ל בנק ג'יי פי מורגן צ'ייס, ג’יימי דיימון, אחד מהמנהלים המשפיעים בעולם הפיננסים, גילה כי הוא כמעט ואינו משתמש בטלפון הנייד שלו בזמן העבודה, ובעצם לא קורא הודעות טקסט כלל במהלך היום. “אין לי התראות,” אמר דיימון “אם תשלחו לי הודעת טקסט במהלך היום, כנראה שלא אקרא אותה".
לדבריו, יש רק חריג אחד לכלל: ילדיו. "ההתראות היחידות שאני מקבל הן מהילדים שלי. זהו. כשאחד מהם שולח לי הודעה, אני רואה את זה". דיימון, בן 69, סיפר כי הוא אינו נושא את הטלפון עמו לפגישות כדי לשמור על ריכוז מלא. “כשאני הולך ברחבי הבניין או מגיע לפגישות, אני לא מחזיק את הטלפון עליי. הוא נשאר במשרד. לפני הפגישות אני קורא את מה שצריך לקרוא, וברגע שאני שם, אני מרוכז ב-100% באנשים שמולי ובמה שהם אומרים. אני לא מוסח ואני לא חושב על דברים אחרים".
עבור אחד המנהלים העמוסים בעולם, מדובר
בגישה חריגה, כמעט אנטי מודרנית, אך לדברי דיימון, זו הדרך היחידה לשמור על איכות קבלת החלטות בסביבה רוויית הסחות דעת. "המוח לא בנוי לעבור כל כמה דקות בין הודעות, מיילים, שיחות ודיונים", אמר בעבר.
"סגור את הדבר הארור הזה"
דיימון, שעומד בראש הבנק הגדול ביותר בארה״ב ובין המשפיעים בעולם העסקים הגלובלי, ידוע כאדם שמקפיד על משמעת עבודה קלאסית ונוקשה. באוקטובר, בכנס שנאם בו, הוא לא חסך במילים נגד השימוש בטלפונים ובאייפדים בזמן ישיבות: "אם אתה יושב מולי עם אייפד ונראה שאתה קורא מיילים או מקבל התראות, אני אגיד לך לסגור את הדבר הארור הזה", אמר לקול צחוק מהקהל.
- אלוני חץ: רכישת אחזקות ג'יי פי מורגן בקאר - הושלמה
- ג'יימי דיימון: "המשבר בבנקאות לא הסתיים"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לטענתו, שימוש במכשירים בזמן פגישה הוא חוסר כבוד ובזבוז זמן. "פגישה צריכה להיות עם מטרה ברורה", הסביר, "ואם אתה עסוק במיילים או בוואטסאפ, זה סימן שמשהו בתרבות העבודה שלך לא עובד". גישה זו עומדת בניגוד חריף לרוח התקופה, שבה סמארטפונים, הודעות מיידיות ועדכונים מתפרצים הפכו לחלק בלתי נפרד מהעבודה.
