טראמפ: המכסים על סחורות מסין ב-200 מיליארד דולר יעלו ל-25%
כבר בשבוע שעבר הבית הלבן החל להגביר את הלחץ להגיע להסכם סחר עם סין והזהיר כי ארה"ב מוכנה לעזוב את שולחן הדיונים. "זה לא יימשך לנצח", אמר מיק מולבאני, ראש המשלחת של הנשיא דונלד טראמפ, "בשלב כלשהו בכל משא ומתן שאנחנו מגיעים אליו אנחנו קרובים לעשות משהו, אז אנחנו ממשיכים להגיע. מצד שני, בשלב מסוים אתה גם מרים את הידיים ואומר זה אף פעם לא יתקדם לשום מקום" (לכתבה המלאה).....of additional goods sent to us by China remain untaxed, but will be shortly, at a rate of 25%. The Tariffs paid to the USA have had little impact on product cost, mostly borne by China. The Trade Deal with China continues, but too slowly, as they attempt to renegotiate. No!
— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) May 5, 2019
- 15.אלי 06/05/2019 14:14הגב לתגובה זוכייף גדול הפופאי הזה
- 14.השלם את החסר 06/05/2019 13:18הגב לתגובה זוהשלם : מוסוליני , היטלר, פרנקו , אידי אמין באבא , פידל קסטרו , ט...פ . רמז : רוצה לספק לעולם לחם ושעשועים בעולם טוטאליטרי תמורת הסכמה שהוא יהיה השליט .
- 13.דונלד 06/05/2019 13:02הגב לתגובה זובואו לא נשכח שהאיש הוא איש עסקים. מוצלח יותר או פחות זה עניין לויכוח. אבל הוא מבין שיש לו שליטה על השוק בעזרת ציוצים אז כל פעם שהוא רוצה לעשות עוד כסף לחברות הפרטיות שלו הוא מוריד את השוק לרמת קנייה ואז מעלה. גאון כבר אמרתי
- 12.מה שיורד יעלה לא יתנו לשוק ליפול (ל"ת)יואב 06/05/2019 11:23הגב לתגובה זו
- 11.ציוני 06/05/2019 08:51הגב לתגובה זונשיא נחוש שאי אפשר לסובב אותו. הסינים ידועים מסחבת במשא ומתן עד לקבלת מבוקשם. סוף סוף יש נשיא לארצות הברית עם ביצים שמחזק את כלכלת ארצו והביטחון לעם
- 10.עידן 06/05/2019 08:10הגב לתגובה זווהג'ינגי לומד את זה על בשרו. יהיר ואימפולסיבי. הסינים לא פראיירים, הם יודעים שנשיא ארה"ב ילך הביתה אם לא עכשיו אז עוד קדנציה, מנגד שי ג'ינפינג נשיא סין הוא לנצח.
- הסינים 06/05/2019 08:55הגב לתגובה זוהם לא יתנו לאמריקנים את העונג להעיף אותו ... הם רוצים להוציא את האוויר בעצמם !!!
- 9.טראמפ משוגע חסר אחריות (ל"ת)אורי 06/05/2019 03:50הגב לתגובה זו
- 8.מפריח בלון ניסוי 06/05/2019 02:36הגב לתגובה זו... בקרוב תחול התקדמות בשיחות הסחר ... מעניין מתי יפריח את עצמו... עדיף ללא אפשרות חזרה !!!
- שמתי לב שאתה אוהד שרוף שלו... (ל"ת)v 09/05/2019 14:38הגב לתגובה זו
- 7.ראלי או מפולת 06/05/2019 02:20הגב לתגובה זומה שנראה כמבשר המפולת עשוי להיות מבשר הראלי ...
- 6.הסינים מבסוטים 06/05/2019 02:05הגב לתגובה זו... תוכניתם להרס כלכלת ארה"ב קורמת עוור וגידים ע"י איש ההרס רב האגו ...שלא מצליח לראות מילימטר מעבר לאגו
- 5.זה הזמן 06/05/2019 01:58הגב לתגובה זוהולך לשפוך על השווקים סכומי כסף חסרי תקדים כדי להריצם !!!
- 4.הנשיא הכי גרוע בתולדות ארה"ב !!! (ל"ת)צפוי 06/05/2019 01:53הגב לתגובה זו
- 3.התרסקות של 2% 06/05/2019 01:12הגב לתגובה זומראה את המסחר בדרום בסוף השבוע. מחר מפולת
- 2.טראמפ ימוטט את השווקים בכל העולם. (ל"ת)מני 05/05/2019 23:01הגב לתגובה זו
- השווקים היו מתמוטטים בכל מקרה מ2009 ארה"ב בגירעון עצום (ל"ת)n 06/05/2019 15:53הגב לתגובה זו
- 1.מה זה אומר מחר ירידות חדות ? או דבר שידוע מראש (ל"ת)נועם 05/05/2019 22:21הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
