וול סטריט
צילום: iStock

סגירה ירוקה בוול סטריט: הנאסד"ק קפץ 2%, דויטשה בנק עלתה 5.4%

בואינג איבדה 5.4% והעיבה על הדאו ג'ונס, אך מניות הטכנולוגיה זינקו: אמזון עלתה 3.1%, פייסבוק הוסיפה 1.4%, אפל קפצה 3.4%, אנבידיה זינקה 7%. מניית דויטשה בנק עלתה בחדות ברקע לדיווחים על מיזוג אפשרי עם Commerzbank

עמית נעם טל | (19)

יום המסחר בוול סטריט מתנהל נסגר בעליות שערים חדות של עד 2%. ענקית התעופה האמריקנית, בואינג (סימול:BA)  איבדה הערב 5.4% והעיבה על מדד הדאו ג'ונס, אך מניות הטכנולוגיה ביצעו מהלך חד למעלה והובילו את המדדים לעליות שערים חדות.

נציין כי בארה"ב עברו לשעון קיץ, ולכן זמני המסחר הוקדמו בשעה (15:30-22:00, שעון ישראל).

מדדים בוול סטריט

S&P 500 0.13%

דאו ג'ונס 0.16%

נאסד"ק -0.21%          

בגזרת הישראליות, מלאנוקס (סימול:MLNX) זינקה 7.8% לאחר שהחברה הודיעה כי ענקית השבבים אנבידיה (סימול:NVDA) תרכוש את החברה בסכום של 6.9 מיליארד דולר. מדובר באקזיט השני בגובהו אי פעם לחברה ישראלית (לכתבה המלאה). טבע (סימול:TEVA) נסגרה בעליות קלות של .1% והמשיכה לרכז עניין לאחר שאיבדה קרוב ל-8.5% מערכה במהלך השבוע שעבר. נציין כי ההתרחבות המחודשת של מרווחי האשראי בשוק האג"ח הקונצרני מחזירים את סוגיית החוב הגדול של החברה למרכז הבמה.

ברקע לנתוני הסחר של סין החלשים במיוחד ביום שישי האחרון, נתוני הסחר של דרום קוריאה שפורסמו הבוקר מצביעים כי החולשה בכלכלה הסינית נמשכת גם החודש. ב-10 הימים הראשונים של חודש מרץ צנח הייצוא הדרום קוריאני ב-19.1% בחישוב שנתי לעומת צניחה של 11.1% בחודש פברואר. הייצוא לסין צנח בחודש הנוכחי ב-23.9% בחישוב שנתי. הייצוא לארה"ב צנח ב-17% בחישוב שנתי. באירופה, הייצור התעשייתי בגרמניה ירד בחודש ינואר ב-0.8%, לעומת צפי לעלייה של 0.5%. בנוסף, העודף במאזן הסחר של המדינה ירד לרמה של 18.5 מיליארד אירו בלבד.

בארה"ב לעומת זאת, המכירות הקמעונאיות לחודש ינואר (ליבה) הפתיעו לטובה ועלו ב-0.9%, וזאת לאחר שבחודש דצמבר נרשמה ירידה חדה של 2.1% בתחום זה. נציין כי ביום שישי האחרון הפתיע דו"ח התעסוקה לחודש פברואר, כאשר הוא הציג תוספת של 20 אלף משרות בלבד (לכתבה המלאה).

שלוחת הפד' בניו יורק חותכת הערב את צפי הצמיחה לרבעון הראשון של 2019. הבנק צופה כעת כי הכלכלה האמריקנית תצמח ב-0.17% בלבד (לכתבה המלאה).

 

סוגיית הנזילות בשווקים צפויה להמשיך להשפיע על הסנטימנט בשוק. כפי שדיווחנו מוקדם יותר החודש (לכתבה המלאה), "הפיק" מבחינת תמיכת הממשל בשווקים התרחש ב-1.3, כאשר קופת המוזמנים של האוצר ירדה לרמה של 201 מיליארד דולר בלבד. הממשל האמריקני ביצע סוג של QE במהלך החודשיים האחרונים, כאשר הזרים לשוק קרוב ל-200 מיליארד דולר.

קופת האוצר האמריקני בשנתיים האחרונות: הממשל הציף את השוק בכסף זול בחודשיים

 

 

בגזרת הסחורות, הנפט הוסיף 1.4% ונסחר ברמה של 56.8 דולרים לחבית. הזהב איבד 0.5% ונסחר ברמה ל 1,293 דולרים לאונקיה.

במרכז

ענקית התעופה האמריקנית בואינג (סימול:BA) איבדה 5.4% במסחר תנודתי על רקע התרסקות טיסת ET302 שהייתה בדרכה מאדיס אבבה בדרך לניירובי שבקניה והותירה אחריה 157 הרוגים. זהו האסון השני בו מעורב מטוס 737 של בואינג תוך חמישה חודשים, דבר שמעל את החששות מהבטיחות של הדגם החדש של החברה (לכתבה המלאה). נציין כי בואינג היא החברה עם המשקל הגבוה ביותר במדד הדאו ג'ונס.

יצרנית המכוניות טסלה (סימול:TSLA) ממשיכה לספק כותרות. 12 ימים בלבד לאחר שהודיעה על הורדת מחירים נוספת, החברה הודיעה הערב כי היא תעלה את מחירי הרכבים של החברה ב-3%. מניית החברה טיפסה הערב 2.5% ברקע למגמה בשוק (לכתבה המלאה).

תגובות לכתבה(19):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 13.
    שלמה 12/03/2019 06:45
    הגב לתגובה זו
    בוקרטוב מקווה שלא לקחת פוזיית שורט כמו שאמרת ביום שישי גם טבע טסה למעלה-אין עליך
  • 12.
    שלי 11/03/2019 23:06
    הגב לתגובה זו
    השווקים צריכים לרדת חזק.טראמפ הספוקלנט הכי גדול של המאה היו צריכים לתבוע אותו.
  • 11.
    משה 11/03/2019 22:56
    הגב לתגובה זו
    ומאז כמובן הוא צונח
  • 10.
    כריש מוסדי 11/03/2019 22:12
    הגב לתגובה זו
    כבר מספר ימים שמדד 35 יורד ויורד בלי סיבה וכבר נפל מ1590 ל 1538 בזמן שבעולם בקושי ירדו חצי אחוז. והיום בזמן שכל המדדים טסו המדד סירב לעלות וסגר עם גלום שלילי כלומר המדד מחפש להמשיך בירידות
  • 9.
    איפה המומחה שלנו? (ל"ת)
    איפה גורביץ? 11/03/2019 18:42
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    אני התבקשתי וכתבתי את תגובת 100מורי ורביי בשמו. (ל"ת)
    ג'ון. דוקטורנט פרינס 11/03/2019 17:18
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    100 11/03/2019 16:55
    הגב לתגובה זו
    תופעת S&S לא מתעניינת אם הדוק עולה או יורד או מדשדש..במשך 30 שנה עוד לא הביאה תשואה שלילית או בעצם 20%חיובית לשנה ועד אפילו 130%שהייתה בשנה אחת. קחו בריבית דריבית...זה יוצא לא רע והופכנו לאחת מקבוצות הנוסטרו הפרטיות עצמאיות הגדולות בעולם. סך הכל מרחמים אבל אוהבים מוכנים לעזור. אמש כתבנו לסבי הלוטם וקיבלנו תלונות שזה היה בשפה גבוהה ולא הבינו.
  • 6.
    יניב 11/03/2019 16:36
    הגב לתגובה זו
    תכף הכל הולך להתהפך הדרך למטה תהיה מאוד מהירה זהירותת
  • 5.
    אין לי כח לעליות המטופשות האלה (ל"ת)
    אולי די! 11/03/2019 16:35
    הגב לתגובה זו
  • היי. אל תישבר חביבי. שתמשכנה עליות..לא טוב? (ל"ת)
    עברי(איצ100) 11/03/2019 19:44
    הגב לתגובה זו
  • כי זה לא הגיוני (ל"ת)
    לא טוב 11/03/2019 21:43
  • איצ 11/03/2019 17:54
    הגב לתגובה זו
    מטופשות או לא. לא מעניין אם עולה או יורד..הכל משוקלל בתופעה המנצחת שלנו. אל תבזבז את כוחך בחור כותב 5
  • 4.
    ממשיכים לעוד ועוד ירוק.אל תבכה .חחחח (ל"ת)
    נכון ממשיכים איצ 100 11/03/2019 16:12
    הגב לתגובה זו
  • חחח 11/03/2019 17:52
    הגב לתגובה זו
    חחח
  • דדון 11/03/2019 17:34
    הגב לתגובה זו
    עוד ועוד ירוק כבר חודש יורד באמריקה וכבר שמונת שנים בארץ
  • אני מלמעלה מצטער 11/03/2019 17:13
    הגב לתגובה זו
    אבל תקוע בתל אביב כבר 6 שנים עם מינוס 36אחוז. בנוסף לצערי תקוע אם זנרל אלקטריק מהשיא וטבע מהשיא ודוייטשה בנק מהשיא. אני מופסד על תיק הלוואות די הרבה אבל מנהל הבנק הבטיח שהוא ידאג שאני יעשה מהיום לפחות 50אחוז לשנה אחרת הלך עלי
  • 3.
    מעלה מעלה מעלה.חחחחח צחוקים .חחחח (ל"ת)
    נכון ממשיכים איצ 100 11/03/2019 16:11
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    ממשיכים...... (ל"ת)
    איצ100 11/03/2019 15:23
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    שומכר 11/03/2019 15:21
    הגב לתגובה זו
    באפט הגדול מאבד את זה אתה? אחת אחרי השנייה חברותיה הגדולות חולפות ואפשר לכלול גם את טבע ה"ענקית".... מעריצות הישראלי שלמה טוען שאין תיק בלי בואינג
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן.
לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות.