מרצדס בנז רכב נהג דרכים הגה נסיעה
צילום: Istock

שת"פ יוקרתי: מרצדס ו-BMW יפתחו יחד רכבים אוטונומיים

קלאוס פרוליך, ראש הפיתוח של BMW: "שילוב המומחיות של שתי החברות יגביר את כוח החדשנות שלנו ויאיץ את התפשטות הטכנולוגיה". השקת הרכבים צפויה באמצע העשור הבא 
Bloomberg |

ענקיות הרכב הגרמניות, דיימלר ו-BMW הודיעו הבוקר כי חתמו על הסכם שיתוף פעולה לפיתוח מכוניות אוטונומיות. המהלך מגיע לאור הטלטלה שעובר שוק הרכבים עם ההתפתחות הטכנולוגית בענף.

שתי חברות הענק חתמו על מזכר הבנות לפיתוח משותף של הדור הבא של טכנולוגיית נהיגה אוטונומית, שאמורה להיות מוכנה לשיווק עד אמצע העשור הבא, כך על פי הודעה משותפת שהפיצו הבוקר, וציינו כי שותפים נוספים, או חברות טכנולוגיה או יצרני רכב, עשויות להצטרף למיזם. חדשות בלומברג דיווחו לראשונה על התוכניות לשיתוף פעולה בדצמבר.

"שילוב המומחיות של שתי החברות יגביר את כוח החדשנות שלנו ויאיץ את התפשטות הטכנולוגיה", אמר קלאוס פרוליך, ראש הפיתוח של BMW.

יצרניות הרכב פתוחות הרבה יותר להסכמים עם המתחרות שלהן ולחלוק את העלויות הגבוהות שבפיתוח מכוניות חשמליות עצמאיות. המתחרה הגרמנית פולקסווגן נמצאת כעת במשא ומתן עם פורד מוטורס בנוגע לשיתוף פעולה בתחום הטנדרים ופוטנציאלית גם בתחום כלי רכב אוטונומיים. שותפויות הן גם דרך להגביר מהירות במירוץ לשלוט על תחום השירותים דיגיטליים כגון נסיעות משותפות בו הן מתמודדות עם ענקיות עשירות במזומנים כמו אלפבית.

מותגי מרצדס-בנץ של דיימלר ו-BMW מובילים את שוק רכבי היוקרה, שבו שולי הרווח גבוהים יותר מאשר בפלח הייצור הסדרתי הנרחב, אך קשה יותר לנצל את יתרונות הגודל כאשר טכנולוגיה חדשה מעצבת את התעשייה והתחרות המסורתית מפנה את דרכה לשיתופי פעולה.

BMW יצרה מרכז מחקר עצמאי ליד מינכן ב-2017, שם היא עובדת על טכנולוגיה שתוצג במודל ה-iNEXT שלה. הרכב אמור לצאת בשנת 2021 עם אוטונומיה המכונה רמה 3, כלומר, המכונית תוכל לפעול בכוחות עצמה, אך תדרוש פיקוח מצד הנהג. החברה כבר משתפת פעולה עם פיאט קרייזלר, אינטל, וגם עם מוביילאי הישראלית.

דיימלר, שנתפסת כמובילת טכנולוגיית הנהיגה האוטונומית, צפויה להשיק תוכנית פיילוט עם חברת Bosch הגרמנית במסגרתה תציג השנה בסן חוזה כלי רכב מתקדמים.

ההודעה שמגיעה הבוקר מצד החברות חושפת למעשה פרויקטים חדשים, כאשר הפרויקטים הקיימים של דיימלר ו-BMW ימשיכו להתקיים ולא ישתלבו בשיתוף הפעולה, כך מסרו החברות בהצהרה המשותפת.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
Ellen Zentner
צילום: Bloomberg

מורגן סטנלי נסוג מהצפי להעלאת ריבית ב-2019 ומצפה לירידת תשואות

"אנחנו והשווקים לא הערכנו נכונה את נכונותו של פאוול להקדים תרופה למכה בכל הנוגע להתמודדות עם הסיכונים בפניהם ניצבים השווקים"
Bloomberg |
מורגן סטנלי נסוג מתחזיותיו להעלאת הריבית על ידי הפדרל ריזרב פעם אחת עד סוף השנה, והוריד את תחזיתו לתשואות האג"ח הממשלתיות האמריקאיות. "אנחנו והשווקים לא הערכנו נכונה את נכונותו של פאוול להקדים תרופה למכה בכל הנוגע להתמודדות עם הסיכונים בפניהם ניצבים השווקים", כתבו האנליסטים של מורגן סטנלי, בכללם אלן זנטנר, ב-31 במרץ. יו"ר הפד, ג'רום פאוול ועמיתיו, התחייבו ב-20 במרץ, לסיים את צמצום תיקי האג"ח של הבנק המרכזי בחודשים הקרובים, והתחייבו לצפות ולהמתין לפני שיחליטו על מהלכים נוספים בכל הנוגע למדיניות הריבית. במורגן סטנלי צופים כעת כי תשואת האג"ח הממשלתיות האמריקאיות ל-10 שנים יגיעו בסוף שנת 2019 לרמה של כ-2.25%, לעומת התחזית הקודמת לתשואה של 2.35% אותה סיפקו בעבר. התשואה עמדה על 2.44% בשעה 9:32 בבוקר (שעון לונדון). תשואת האג"ח לשנתיים עמדה ברמה של 2.05%, באופן אשר מעיד על גידול מתון בתלילות עקום התשואות. זה גם אומר שהשוק יתמחר - כמו עכשיו - הפחתות ריבית, מהלך שכלכלני בנק ההשקעות לא מעריכים כי יקרה בקרוב. "אנחנו לא רואים חוסר עקביות", כתבו האנליסטים. סוחרים באג"ח הממשלתיות של ארה"ב יכולים פשוט לתמחר הורדות ריבית בהמשך - כפי שאכן קרה בשנת 2006, כאשר הפד רמז באופן דומה על עצירת העלאות הריבית, הם כתבו. כלכלני מורגן סטנלי צפו בעבר העלאת שיעור הריבית בחודש דצמבר. כל הזכויות שמורות לבלומברג 2019