
שת"פ יוקרתי: מרצדס ו-BMW יפתחו יחד רכבים אוטונומיים
ענקיות הרכב הגרמניות, דיימלר ו-BMW הודיעו הבוקר כי חתמו על הסכם שיתוף פעולה לפיתוח מכוניות אוטונומיות. המהלך מגיע לאור הטלטלה שעובר שוק הרכבים עם ההתפתחות הטכנולוגית בענף. שתי חברות הענק חתמו על מזכר הבנות לפיתוח משותף של הדור הבא של טכנולוגיית נהיגה אוטונומית, שאמורה להיות מוכנה לשיווק עד אמצע העשור הבא, כך על פי הודעה משותפת שהפיצו הבוקר, וציינו כי שותפים נוספים, או חברות טכנולוגיה או יצרני רכב, עשויות להצטרף למיזם. חדשות בלומברג דיווחו לראשונה על התוכניות לשיתוף פעולה בדצמבר. "שילוב המומחיות של שתי החברות יגביר את כוח החדשנות שלנו ויאיץ את התפשטות הטכנולוגיה", אמר קלאוס פרוליך, ראש הפיתוח של BMW. יצרניות הרכב פתוחות הרבה יותר להסכמים עם המתחרות שלהן ולחלוק את העלויות הגבוהות שבפיתוח מכוניות חשמליות עצמאיות. המתחרה הגרמנית פולקסווגן נמצאת כעת במשא ומתן עם פורד מוטורס בנוגע לשיתוף פעולה בתחום הטנדרים ופוטנציאלית גם בתחום כלי רכב אוטונומיים. שותפויות הן גם דרך להגביר מהירות במירוץ לשלוט על תחום השירותים דיגיטליים כגון נסיעות משותפות בו הן מתמודדות עם ענקיות עשירות במזומנים כמו אלפבית. מותגי מרצדס-בנץ של דיימלר ו-BMW מובילים את שוק רכבי היוקרה, שבו שולי הרווח גבוהים יותר מאשר בפלח הייצור הסדרתי הנרחב, אך קשה יותר לנצל את יתרונות הגודל כאשר טכנולוגיה חדשה מעצבת את התעשייה והתחרות המסורתית מפנה את דרכה לשיתופי פעולה. BMW יצרה מרכז מחקר עצמאי ליד מינכן ב-2017, שם היא עובדת על טכנולוגיה שתוצג במודל ה-iNEXT שלה. הרכב אמור לצאת בשנת 2021 עם אוטונומיה המכונה רמה 3, כלומר, המכונית תוכל לפעול בכוחות עצמה, אך תדרוש פיקוח מצד הנהג. החברה כבר משתפת פעולה עם פיאט קרייזלר, אינטל, וגם עם מוביילאי הישראלית. דיימלר, שנתפסת כמובילת טכנולוגיית הנהיגה האוטונומית, צפויה להשיק תוכנית פיילוט עם חברת Bosch הגרמנית במסגרתה תציג השנה בסן חוזה כלי רכב מתקדמים. ההודעה שמגיעה הבוקר מצד החברות חושפת למעשה פרויקטים חדשים, כאשר הפרויקטים הקיימים של דיימלר ו-BMW ימשיכו להתקיים ולא ישתלבו בשיתוף הפעולה, כך מסרו החברות בהצהרה המשותפת. יש לציין כי שיתוף הפעולה בתחום המכוניות האוטנומיות יעמיק את שיתוף הפעולה הקיים של דיימלר ו-BMW, אשר כבר משתפות פעולה ברכישת רכיבים ורכשו, יחד עם אאודי, את חברת המיפוי הדיגיטלית HERE טכנולוגיות עבור 2.5 מיליארד אירו (2.8 מיליארד דולר) בשנת 2015. בשבוע שעבר, חיברו שתי הענקיות את פלטפורמות שיתוף הרכב שלהם, Car2Go ו- DriveNow.

בית ההשקעות הבריטי החליף את יועצי ההשקעות במתכנתים
מנהלי הקרנות תומס הנסון והארטי סינג התבקשו לעזוב את בית ההשקעות הבריטי יאנוס הנדרסון במסגרת סקירת מבנה הפעילות הגלובלי של חברת ההשקעות, ואותם יחליפו מתכנתים הבקיאים בעולם האלגו-טריידינג. צוות חדש של ארבעה אנשים יגויס על ידי מנהלי בית ההשקעות, אמרה דוברת החברה הבוקר, והוסיפה כי גיוס העובדים "ישקף את האופי המשתנה של ניהול הקרנות ואת האופן שבו השימוש הרב יותר בטכנולוגיה, בטכניקות סטטיסטיות ובניהול נתונים ישדרג את התהליכים הבסיסיים שלנו". כתוצאה מכך, צוות האשראי העולמי של יאנוס הנדרסון יצטמצם לשישה משמונה מנהלי קרנות. תומאס הנסון, שניהל את אסטרטגיות "Alpha" האירופיות, ואת אסטרטגיות "Credit Alpha", הצטרף ליאנוס הנדרסון מחברת L&G Investment ב-2015. הארטי סינג היה בעבר מנהל שותף של קרנות האשראי של ינוס הנדרסון. המהלכים מגיעים לאחר עזיבתו של פיטר סטלנס, שעזב את המשרד כדי להצטרף ל- CVC Credit Partners בספטמבר כמנכ"ל ומנהל תיקים. יאנוס הנדרסון, שנוצרה על ידי חיבור בין יאנוס קפיטל גרופ לבין קבוצת הנדרסון, סבל מרבעון שישי ברציפות של משיכת כספי משקיעים בשלושת החודשים הראשונים של השנה.