מדד S&P 500: "הפרמטרים השליליים מסרבים להיעלם מהמשוואה"

אייל גורביץ', המנתח הטכני של ביזפורטל: "בטווח הארוך מציע השוק רמת סיכון גבוה למרות העליות שנוטעות את התחושה שהתחתית האחרונה כבר כאן"
אייל גורביץ' | (67)

במהלך סוף השבוע האחרון התלבטתי האם הנקודה בה מצוי השוק האמריקאי, אחרי מהלך עליות מרשים ועוד שבוע ירוק, היא הנקודה לשנות את הערכותי לגבי כיוונו ארוך הטווח. בסופו של דבר החלטתי לחלק את ההערכות שלי לממדי זמן כדי לשפוך אור על הדברים ולא להתמקד רק בטווחים הארוכים שדורשים סבלנות רבה.   לכן, הניתוח הנוכחי, כמו גם אלו שיבואו אחריו יהיה שונים מעט ויכללו הערכות לממדי זמן שונים כאשר בתום כל ממד זמן תגיע הערכה לגבי הכיוון בממד הזמן הנוכחי.   כדי לעשות סדר הרי שממד הזמן הארוך מתייחס לחודשים הקרובים, ממד הזמן הבינוני לשבועות הקרובים ואילו הקצר לימים הקרובים.

ממד הזמן הארוך

  1. בגרף השנתי אפשר לראות את רצף העליות של השנתיים האחרונות. 
  2. 2017 הסתיימה עם נר ירוק דומיננטי שהעיד על שליטה של הקונים. הוא בלט מעל לרצועת בולינגר העליונה, דבר שאמור להעיד על קירבה לנקודת מפנה. 
  3. 2018 דמתה מאוד התנהגותית לשנת 2000: נר אדום ששער הסגירה שלו נמוך מהגבוה של קודמה. הצללית העליונה בלבד בולטת מעל לגבוה של השנה הקודמת. הנר ממוקם מעל לרצועת בולינגר העליונה. התנהגות זו מעידה על קרבה למפנה. 
  4. 2019 החלה עם עליות חדות ושוב יציאה מעל לרצועה עליונה. 
  5. התנהגות משמעותית בין 2,683 – 2,940 הנקודות. 

בגרף הרבעוני אפשר לראות מגמת עלייה

  1. נקודות השיא והשפל מסודרות במבנה עולה. 
  2. הממוצעים הנעים תומכים 
  3. אבל......הרצף יורד ומחזורי המסחר נוטים ברורות להתרחב בירידות. 

בגרף החודשי אין מגמת עלייה כי אם דשדוש

  1. נקודות השיא והשפל אופקיות והטווח הוא בין 2,500 – 2,900 פחות או יותר. 
  2. הממוצעים הנעים כבר אינם מסודרים באופן חיובי אלא אופקיים לחלוטין וממוקמים האחד על השני. 
  3. רצועות בולינגר הופכות לאופקיות והמרחק ביניהן מצטמצם כאשר תופעות אלו מעידות על דשדוש. 
  4. מדד rsi חצה מטה את רמת 50% ונותר שם למרות העליות האחרונות והדבר מעיד על חולשה. 
  5. מדד macd מעיד על מומנטום שלילי כאשר העקומה האדומה (macd) מתחת לירוקה (signal line) והאחרונה משופעת מטה. 
  6. מדובר בדשדוש עם נטייה ברורה לשבירה מטה.

מסקנה בטווח הארוך המתפרס על פני החודשים הקרובים מציע השוק רמת סיכון גבוהה למרות העליות שנוטעות את התחושה שהתחתית האחרונה כבר כאן. המיקום שלו בגרף השנתי, הרצף היורד ברבעוני וההתנהגות בגרף החודשי לא מבשרות טובות. יתכן והדבר יארך פרק זמן ארוך יותר מזה שסברתי אך הפרמטרים השליליים מסרבים להיעלם מהמשוואה.

בטווח הבינוני

  1. הטווח הבינוני הנסמך על הגרף השבוע מלמד על היעדר מגמת עלייה. 
  2. נקודות השיא והשפל אינן מסודרות במבנה עולה. 
  3. הממוצעים הנעים אינם תומכים ואף הם אינם מסודרים באופן חיובי. 
  4. לזכותו של המדד אפשר לומר שהרצף עולה וכל עוד ישאר כזה יהיו סיכוייו להמשיך ולעלות גבוהים. 
  5. אבל המדד קרוב למספר מוקדי קושי:
  • הוא מצוי באזור ההתנגדות שהוגדר על ידי הגרף השנתי.
  • הוא קרוב לרמת ההתנגדות 2,800 הנקודות שידעה לטלטל אותו לא פעם בעבר. ארבע פעמים במהלך 2018.
  • שימו לב לרצועת בולינגר העליונה שמתכופפת לה ממעל. גם היא מסמנת קירבה לרמת התנגדות.

  מסקנה בממד הזמן הבינוני הכיוון הוא מעלה עד לשבירת הרצף העולה. יחד עם זאת רמת הסיכון גבוהה על רקע הקירבה לרמות ההתנגדות.

הערה : כל הזכויות שמורות. אין לשכפל, להעתיק, לתרגם, לצלם, להקליט או להעביר בכל צורה שהיא כל חלק מן החומר אלא באישור מפורש בכתב מן המחבר.   אין בסקירה זו משום המלצה לקנות או למכור את השוק או מניות ספציפיות. סקירה זו מוגשת כאינפורמציה טכנית נוספת העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד.

קיראו עוד ב"ניתוח טכני"

 

תגובות לכתבה(67):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 40.
    רפי 20/02/2019 12:35
    הגב לתגובה זו
    אייל טען שרמת ה-2940 תהווה את השיא האחרון במגמת העלייה הנוכחית, ואני לא חושב שהוא טועה.
  • 39.
    מדובר במטומטם 19/02/2019 16:54
    הגב לתגובה זו
    יורד ירידות יפול יתרסק מגמה שלילית....והכל הפוך כבר שבועות..מדובר במטומטם...
  • 38.
    סתם אחד 18/02/2019 09:26
    הגב לתגובה זו
    מה שמניע את שוק ההון, הוא אפקט העדר. מסתבר שהוא מניע גם את המנתחים למיניהם. זה מתחיל מההגדרה של שוק דובי, ירידה של 10% במדדים. זו יריית הפתיחה של נבואות שחורות שהופכות את משבר 1929 לטיול קטן בפארק השעשועים מול מה שעכשיו צפוי. עקבתי אחרי הממוצע 50 החדשי של ה S&P מ2013, ושמתי לב שהוא מאז לא נחצה. בדצמבר 2019 הערכתי שהירידות הן תוצאה של תיקון טכני טכני בתנאי כלכלה עולמית ללא איומים מידיים , של שוק שלא הפסיק לעלות מאז 2009 ושהן תעצרנה בממוצע ה50. ליתר ביטחון מכרתי שליש מהתיק שלי וורטיקלית. צדקתי BIG TIME. הS&P נעצר בדיוק בממוצע ה50 החדשי ומשם טס למעלה. אני נכנסתי בזמן וכתוצאה קרו שני דברים בתיק: 1) ערכו עלה. 2) תשואת הדיוידנד המצטברת עלתה בכ 8% אני משקיע לטווח של של 10 שנים. העניין שלי הוא תשואת דיוידנד ופחות ערך המניות. אני משתמש באנליזה טכנית בעיקר לצורך איתור נקודות כניסה ויציאה נוחות. לו אני גורביץ הייתי מסתפק בהגדרת נקודות תמיכה והתנגדות ללא ניבוי לאן השוק הולך.
  • כותב 20/02/2019 14:25
    הגב לתגובה זו
    דגש על Tqqq
  • 37.
    שלום 18/02/2019 07:58
    הגב לתגובה זו
    היית חייב כבר להתקפל מהעקשנות שלך לירידות כבר מזמן והרבה לפני שקיבלנו את ינואר החזק ביותר מ1987 ודי ברור ששיאים חדשים לפנינו...מדהים ומשעשע שקראת לינואר תיקון
  • 36.
    כנסו דחוף 18/02/2019 01:59
    הגב לתגובה זו
    טראמפ שולט בשוק שליטה מוחלטת אינכם מבינים תבינו בעתיד זה לא אובמה במבה אמר הירידות הן תקלה ב19 הכל יתוקן תזרקו ניתוחים טכניים לאסלה ןגמרנו טראמפ רוצה עליות נקודה . לא הבנתם תבינו
  • 35.
    אחד שמבין 18/02/2019 00:32
    הגב לתגובה זו
    אנחנו נמצאים בעיצומה של בניית הכתף הימנית בתבנית: ראש וכתפיים שהחלה באפריל בשנה שעברה. כאשר הכתף הימנית תסתיים (בזמן של ימים עד מס שבועות קצר) רק אז תחל מגמת הירידה שכולם מחכים לה.
  • 34.
    מנשה 18/02/2019 00:04
    הגב לתגובה זו
    המופרז ותלמד מזה.
  • 33.
    שיר בהקדשה למר גורביץ" ראש כרוב אל תתייאש.אתה הכי ראש (ל"ת)
    ראש כרוב שיש" 17/02/2019 23:34
    הגב לתגובה זו
  • 32.
    הירידות של סוף 2018 היו רק טעימה ראשונה. אזכיר לכם ב"נ (ל"ת)
    יובל 17/02/2019 22:30
    הגב לתגובה זו
  • 31.
    רציתי ושכחתי ב24/12/2018 לשאול את כל המלעיגים. נו? (ל"ת)
    יובל 17/02/2019 22:28
    הגב לתגובה זו
  • 24.12.18 אייל אחר כל ירידה לשם עליה ובאה מירידות חדות (ל"ת)
    ליובל 18/02/2019 08:40
    הגב לתגובה זו
  • 30.
    האם להיכנס? 17/02/2019 22:22
    הגב לתגובה זו
    עולה ועולה בשקט.
  • 29.
    אהרון אהרון 17/02/2019 20:53
    הגב לתגובה זו
    וסוף הסיפור,היום אתה שורי בטווח בינוני,אתה לוקח את עצמך ברצינות? כי אנחנו לא, אחוז עלייה זה מה ששינה את דעתך בחמישי לשישי
  • 28.
    מתוסכל מהאטימות 17/02/2019 20:52
    הגב לתגובה זו
    אי ההתייחסות של המנתח הטכני גורביץ להערות השגויות שנתן שוב ושוב ובביטחון רב לגבי הירידות של דצמבר, הואבלתי נסבל
  • 27.
    שוקי 17/02/2019 20:02
    הגב לתגובה זו
    כנראה הגיע הזמן למכור
  • 26.
    עולה ועולה בשקט (ל"ת)
    רק נפט 17/02/2019 19:55
    הגב לתגובה זו
  • 25.
    יואב 17/02/2019 17:37
    הגב לתגובה זו
    כמו נבואות הבאבות מבני ברק.
  • 24.
    טכנאי 17/02/2019 17:19
    הגב לתגובה זו
    ב- 2009 היה בדיוק אותו סיפור. אחרי שהשוק תיקן 30%, גורביץ שינה את דעתו והתחיל לספר שהשוק במגמת עליה. אנחנו חוזרים על אותו אופן התנהגות מדויק. גורביץ לא יודע לזהות שינוי מגמה ולכן או מפספס באופן קבוע. אני כתבתי את זה כבר ב-2009. כול מי שמקשיב לו ועובד לפי המלצותיו, מפסיד הרבה כסף.
  • 23.
    מה קרה? בא לי חליפה ירוקה קצת. (ל"ת)
    זיקית גורביץ למאמיני 17/02/2019 16:00
    הגב לתגובה זו
  • 22.
    אם אתה תצא מהמשוואה הפרמטרים השליליים יעלמו (ל"ת)
    רוני 17/02/2019 14:58
    הגב לתגובה זו
  • אין כאן משוואה, ואין פרמטרים, גרף עם ארגומנטים שליליים. (ל"ת)
    Sassi6 18/02/2019 06:14
    הגב לתגובה זו
  • חחחחח... גדול... (ל"ת)
    משקיע 17/02/2019 19:34
    הגב לתגובה זו
  • 21.
    שי 17/02/2019 13:20
    הגב לתגובה זו
    אני נמצא בשוק ההון מעל 14 שנה גורביץ מנתח מעולה . מי שעקב אחריו ב2008 עשה המון כסף משורטים . במניות הוא טועה לדעתי לא באשמתו כי קל יותר להרים או להוריד מניה . במדדים לרוב הוא צודק לא 100% אבל לרוב הוא צודק . בקשר לדולר הוא הגיע 3.78 אז הוא טעה 2 אג so what לדעתי יהיו ירידות חדות כמו שהוא מנתח . עניין של קצת זמן .סבלנות !!!
  • אורי 17/02/2019 19:20
    הגב לתגובה זו
    הריבית הריאלית אפסית והמכפילים נורמלים באופן יחסי. מחירים לא גבוהים מדי, אבל בהחלט מלאים. לא תקופה שכדאי להיכנס בא להשקעה לטווח ארוך, עדיף לחכות לירידות שייקח להן עוד לא מעט זמן. לעומת זאת מכות קצרות במסחר לטווחים קצרים בהחלט שווה.
  • הוא שכח מהירידות החדות. היום הוא מתנדנד לצערי (ל"ת)
    לשי 17/02/2019 14:20
    הגב לתגובה זו
  • אך ורק לממד הזמן הבינוני בלבד, ...ועד לשבירת הרצף העולה (ל"ת)
    Sassi6 18/02/2019 06:24
  • 20.
    ב50 השנים הקרובות תתרחש מפולת (ל"ת)
    אופיר 17/02/2019 13:16
    הגב לתגובה זו
  • חחחחחח... קרעת אותי מצחוק... גדול... (ל"ת)
    משקיע 17/02/2019 19:33
    הגב לתגובה זו
  • לאופיר 17/02/2019 16:12
    הגב לתגובה זו
    כאשר אייל נכשל בתחזיות שלו בצורה צורמת הוא עכשיו פתאום מחליט" לחלק את ההערכות שלו לממדי זמן כדי לטשטש בצורה עמומה את הניחושים הכושלים שלו ללא טווחי זמן הסתברותי ,הרי כל בר דעת יודע שבסוף יגיעו הירידות אז הוא יבחר את הרצוי לו במשפטים עמומים שלו .אייל מוכר לכם לוקש חדש כדאי שכמה פתים פה יחשבו שאייל יודע טוב מהם . למעשה התחזית שלו הפכה לריקה מתוכן במשפטים כמו בדוגמא זה שלא אומרים דבר :"בממד הזמן הבינוני הכיוון הוא מעלה עד לשבירת הרצף העולה. יחד עם זאת רמת הסיכון גבוהה על רקע הקירבה לרמות ההתנגדות.".למה הדבר דומה לחזאי מזג האוויר שנכשל כבר יותר מחודשים בתחזית שירד גשם בחורף הישראלי כאשר החזאי רואה שהגשם לא מגיע הוא משנה את התחזית שבמדד זמן בינוני ירד הגשם אבל אבל יש רמת סיכון שלא ירד גשם השאלה היא כמה זמן זה בינוני כמה זמן זה ארוך ? משפט ריק מתוכן של קוראי בקפה ומעלים באוב בושה לאינטליגנציה שלכם .אייל יודע בדיוק כמוכם הוא מנחש ברוב הפעמים נכשל לעתים רחוקות קולע
  • 19.
    מאז שקורא אותו הוא נוהג בשיטה זו (ל"ת)
    איזה מודה ירוחם 17/02/2019 12:15
    הגב לתגובה זו
  • 18.
    אלי 17/02/2019 12:06
    הגב לתגובה זו
    אז הוא ימשיך לומר הכיוון למטה.... ואז יומר להיכנס בשיא..... אז מה עשינו כאן..... רק הפסדים והפסדים.....
  • כל המנתחים הטכניים מחמיצים את השליש הראשון של קו המגמה. (ל"ת)
    Sassi6 18/02/2019 06:27
    הגב לתגובה זו
  • 17.
    משקיע מקצוען 17/02/2019 12:02
    הגב לתגובה זו
    חודשיים כבר מפמפם השוק בדרך לירידות חדות , זה רק עליה בשוק יורד בלי לסייג את עצמך , בלי לתת אפשרות שאתה טועה . גרמת לאנשים רבים להפסיד הרבה כסף . אני לא רוצה להשתמש במילים בוטות אבל אתה כל כך רב נסיון ועדיין.. כנראה לא הפיסטוק הכי פתוח בחבילה . טמטום + יהירות גרמה להרבה אנשים להפסיד כסף . אני קורא כבר חודגשיים מה אתה כותב בביזפורטל ושואל למה אתה חא מסייג? למה אתה כל כך בוטה וישיר ובטוח? עשה לכולנו טובה - שב קצת בשקט , תנוח ץ אולי תנסה לעשות קצת כסף בשוק למרות שאני משוכנע שלא עשית שקל בחיים ממסחר . לצורך הבהרה - אני משקיע מקצועי ולא הסתמכתי על גורביץ - אין לי שום אינטרס. פשוט מתריע על חוסר האחריות של הדביל הזה
  • 16.
    בני 17/02/2019 12:02
    הגב לתגובה זו
    הדולר רק צולל מאז.... והנסדק רק עולה ועולה.
  • הדולר נסחר בפוזיציה הפוכה למניות, המניות ירדו והוא יעלה (ל"ת)
    Sassi6 18/02/2019 06:39
    הגב לתגובה זו
  • 15.
    שלמה 17/02/2019 11:41
    הגב לתגובה זו
    אתה תותח אם לא היית היו צריכים להמציא אותך-בממד הזמן הבינוני עליות -נו באמת תחליט
  • אצלך הכל דיכטומי, או עליות, או ירידות ...ללא מימדי הזמן (ל"ת)
    Sassi6 18/02/2019 06:44
    הגב לתגובה זו
  • לשלמה 17/02/2019 16:14
    הגב לתגובה זו
    ובדרך כלל הפגז נופל לא במטרה, אייל הוא תותח אקראי
  • 14.
    משקיע 17/02/2019 11:00
    הגב לתגובה זו
    כך מדבר משקיע ולא מנבא עתידות או מהמר כפייתי... תצמד למה שאתה מלמד בקורסים שלך ואל תכנס לאופוריות מיותרות... כי הרבה פעמים אתה נשמע ההפך לאייל הסולידי בקורסים שלך!!!!!!!!
  • למשקיע העיוור 17/02/2019 16:24
    הגב לתגובה זו
    שאומנם שלמת כסף רב על קורס השווה לקריאה בקפה ואייל לא יודע טוב ממך
  • 13.
    י 17/02/2019 10:49
    הגב לתגובה זו
    נפלא. תודיע לנו שאתה תראה שהכיוון יהיה חיובי כדי שאוכל למכור את שקניתי ביום שבו היית "נחרץ מתמיד" .. אין תוחלת חיובית לנבואות שלך אלא ההפך אתה קונה בשיא ומוכר בשפל ומפסיד כפול אבל את הרווח אתה עושה מפתאים שמאמינים לך בלי סימולציה מדויקת של התחזית.
  • 12.
    עכשיו יהיו ירידות !! (ל"ת)
    סוסו הווטרינר 17/02/2019 10:37
    הגב לתגובה זו
  • גם אם צדקת זה לא בהכרח שבירת רצף עולה לממד הזמן הבינוני (ל"ת)
    Sassi6 18/02/2019 06:50
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    שחר 17/02/2019 10:36
    הגב לתגובה זו
    לא אשכח כאשר בצדמבר היו ירידות הסברת נרחבות כי הירידה הגדולה עוד לפנינו ושאתה לא חושב שזהו סופה. בשבועיים - שלושה האחרונים אתה "רוכב" על גל העליות ומשדר תחזיות אופטימיות. בכל שני וחמישי אתה משנה את דעתך לפי מצד השוק ונותן תחושה של מבין גדול. מי שעוקב אחריך הבין כבר שאתה כמו זיקית - מתאים את עורך. מאכזב.
  • יש כאלה שלא מפנימים שיש תחזית לטווח קצר, בינוני, וארוך. (ל"ת)
    Sassi6 18/02/2019 06:57
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    יעקב 17/02/2019 10:19
    הגב לתגובה זו
    תכניס לראש שאתה בדיחה די אין לך טיפת כבוד עצמי
  • ליעקב 17/02/2019 16:16
    הגב לתגובה זו
    של שוק ההון בישראל
  • 9.
    מירי 17/02/2019 10:18
    הגב לתגובה זו
    הכל ולברוח ב2350,אנשים הקשיבו לך והפסידו המון כסף, אתה לא פוגע בכלום,עכשיו המגמה פתאום חיובית? תסתכל על הכתבות שלך בדצמבר וינאור,
  • 8.
    טום 17/02/2019 10:15
    הגב לתגובה זו
    ושוב הקשקשן חסר האחריות מבית ביזפורטל.
  • לטום 17/02/2019 16:25
    הגב לתגובה זו
    החוזרים שלו במשפט עמום שיכול להתפרש בעתיד לכל מצב נתון זה חלק מהשרלטנות של הקוראים בקפה והחוזים את העתיד שאין ספק שאייל גורביץ שייך ב"כבוד "לקבוצה של השרלטולוגים
  • 7.
    מאירי 17/02/2019 10:01
    הגב לתגובה זו
    אתה נשמע יותר זהיר ופחות נחרץ במסקנותיך. מבקש התייחסות להכרזותיך בחודשים האחרונים שהדולר יגיע לשווי 3.80 שקלים ואף יותר.
  • התיחס לנושא עם עדי ביום שבת (ל"ת)
    משקיע 17/02/2019 19:27
    הגב לתגובה זו
  • תמשיך לבשקש כאשר הניחושים כושלים אייל קובר אותם באדמה (ל"ת)
    למאירי 17/02/2019 16:17
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    גולן 17/02/2019 09:34
    הגב לתגובה זו
    חודשיים כבר אומר "ירידות ירידות ירידות" - השוק עלה כבר מעלה 15%. יהיה תיקון בקרוב של 1-3 אחוז ואז הוא יגיד הנה התיקון. בלבלן מוח אחד גדול.
  • 5.
    שלטר 17/02/2019 09:28
    הגב לתגובה זו
    גורביץ קברת הרבה זו זכות....
  • 4.
    אנונימי 17/02/2019 09:09
    הגב לתגובה זו
    אם באמת כל מה שאמרת היה נכון ממזמן לא הייתה מנתח טכני!
  • 3.
    בולינגר 17/02/2019 09:01
    הגב לתגובה זו
    בכל השנים האחרונות הייתה יציאה מרצועת בולינגר השנתית. אז מה? ניתוח טכני טוב בלהגיד מה היה ולא לנחש מה יהיה..
  • 2.
    אני חושב שאתה צודק 17/02/2019 08:58
    הגב לתגובה זו
    הירידות יגיעו, שוק לא עולה בקו ישר
  • אני חושב 17/02/2019 16:19
    הגב לתגובה זו
    זה עדיין לא אינדיקציה לניבוי השוק אם עולה בקו יש או לא מה שהיה הוא לא מה שהיה
  • 1.
    זכרוני 17/02/2019 08:58
    הגב לתגובה זו
    מתחיל להודות בטעויות אשר ללא ספק גרמו נזק כבד למשקיעים רבים בחודשיים האחרונים .
  • כבר שנים נוהג באותה טקטיקה (ל"ת)
    על זה נאמר 17/02/2019 12:30
    הגב לתגובה זו
  • אחי, זה אך ורק לממד הזמן הבינוני ..עד לשבירת הרצף העולה (ל"ת)
    Sassi6 17/02/2019 12:15
    הגב לתגובה זו
  • לך תעשה לך ליקים אידיוט (ל"ת)
    לSassi6 17/02/2019 20:56
  • לזכרוני 17/02/2019 11:39
    הגב לתגובה זו
    הוא לא טועה ..הוא פשוט מנסה לכסות את כל האפשרויות וזה ממש לא אפשרי. זה שהוא מוריד הרגל מלחיצה על דוושת הירידות ומזגזג..הוא טועה קשות בעוד שהיה יכול לקנות את עולמו עם הדעה הקודמת..ויש לצערי הרבה דעות קודמות שמשתנות חדשות לבקרים הוא מאכזבני קשות.
  • ידעוני 17/02/2019 10:04
    הגב לתגובה זו
    מי לדעתך משקיע בהתאם לכדור הבדולח של מר גורביץ? באמת שהגיע הזמן שביזפורטל יפסיקו לפרסם את דברי ההבל האלו ולשלם לו משכורת. אם כי, במחשבה שנייה, קצת הומור לא הרג אף אחד...
  • היודע 17/02/2019 16:30
    ואייל ממשיך למכור לאנשים תמימים קורסים הזהים להטלת מטבע בחזות שהוא יודע טוב מהם אייל מעולם לא הוכיח זאת ההפך התחזיות הכושלות שלו רק מוכיחות שוב ושוב שאייל מנחש ולא יודע דבר בשביל זה הוא מרוויח רק ממכירת השרלטולוגיה למשקעים תמימים