נציגי נטוויז'ן התחזו לנציגי בזק - והחברה קיבלה קנס
משרד התקשרות הודיע על הטלת קנס בסך 194 אלף שקל על נטוויז'ן מקבוצת סלקום עקב צירוף מנויים לשירותי האינטרנט שלה ללא הסכמה מפורשת ולעיתים אף תוך התחזות של נציג המכירות של נטוויז'ן לנציג של חברת בזק, המספקת את תשתית האינטרנט, או תוך מצג שווא שהלקוח כבר משויך לנטוויז'ן והנציג רק רוצה לתת לו הנחה במחיר.
ההפרה של נטוויז'ן התגלתה בעקבות תלונות של לקוחות שפנו לתחום פניות הציבור של משרד התקשורת, ובעקבות כך, פתח המשרד בהליך פיקוח. החברה טענה שהנציגים שפעלו באופן המתואר ותוך כדי ביצוע התחזות, אינם עובדיה, אלא עובדי חברות הנותנות שירותי שיווק לנטוויז'ן, אך המשרד לא קיבל את הטענה, שכן לחברה יש אחריות על כל מי שמשווק את שירותיה, בין אם הוא עובד החברה ובין אם הוא עובד של חברת שיווק במיקור חוץ.
מנטוויז’ן נמסר בתגובה: "מדובר באירוע נקודתי מלפני ארבע שנים שטופל באופן מיידי. עבודתו של המשווק החיצוני שפעל בניגוד לנהלים הופסקה מיידית ומעט המנויים שנפגעו טופלו".
להלן פירוט העיצומים שהוטלו במהלך הרבעון האחרון 2018 ותחילת 2019:
בחודש ספטמבר הוטל על גולן טלקום עיצום בסך 181 אלף שקל, עקב זמני המתנה ארוכים למענה אנושי בשירות הלקוחות של החברה.
בחודש ספטמבר הוטל על סלקום תקשורת קווית עיצום בסך 130 אלף שקל, בעקבות עיכוב ניוד של מנויים לספק מתחרה.
בחודש ספטמבר הוטל על בזק בינלאומי עיצום בסך 208 אלף שקל, בעקבות אי ציות לכללים בכל הנוגע למתן שירות באמצעות אתר האינטרנט למנוייה, כגון הכללים להתנתקות באמצעות האתר, פניה לנציב הפניות של החברה וכו'.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בחודש ספטמבר הוטל על חברת טלזר (019) עיצום בסך 170 אלף שקל, בעקבות פגיעה ביכולת מנויי הסלולר להתקשר לחו"ל דרך ספקי תקשורת בינלאומיים אחרים, עיצום דומה הוטל על החברה בעקבות הפרה זהה בעבר.
בחודש ספטמבר הוטל על גולן טלקום עיצום בסך 75 אלף שקל, על שלא השיבה כנדרש בחוק לפניות של מנויים על חיובי יתר.
בחודש אוקטובר הוטל על הוט מובייל עיצום בסך 126 אלף שקל, על שלא השיבה כנדרש בחוק לפניות של מנויים על חיובי יתר.
בחודש דצמבר הוטל על סלקום עיצום בסך 405 אלף שקל, על שלא השיבה כנדרש בחוק לפניות של מנויים על חיובי יתר.
- 2.הדבר המצחיק ביותר ששמעתי אי פעם על כשלון של חברה (ל"ת)לא חשוב 11/02/2019 08:24הגב לתגובה זו
- 1.אחד שקרה לו אותו דבר 10/02/2019 17:29הגב לתגובה זוגם לי חברת נטוויז'ן עשתה לי בדיוק את אותו התרגיל וצירפו אותי לשירותי האינטרנט שלהם ללא ידעתי. המקרה שלי קרה לפני 10 שנים בדיוק. מה שנלמד שהתרגיל הזה לא חדש וכנראה שיש עוד נפגעים נוספים. במקרה שלי רק לאחר מכתבי איומים בתלונות דרך עו''ד הם ירדו ממני וחברת האשראי החזירה לי את מלוא הכסף של העיסקה לאחר שהסברתי להם את העוקץ. פשוט בושה שהחברה הזו עדיין קיימת בכלל
משקיע סוחר בקריפטו (רשתות)העלימו רווחי קריפטו בעשרות מיליונים - כך חוקרי רשות המסים תפסו אותם
תושב חולון, תושב באר שבע ותושב נצרת נחקרו בחשד להעלמת הכנסות מקריפטו בסך עשרות מיליוני שקלים
במסגרת מבצע חקירות כלל ארצי: תושב נצרת, תושב באר שבע ותושב חולון נחקרו בחשד להעלמת הכנסות מקריפטו בסך עשרות מיליוני שקלים. לא ברור איך אנשים חושבים שרשות המס לא תעלה עליהם. בסוף יש עקבות דיגיטליות ועקבות בכלל ששמים את כל המעלימים בסיכון גדול. השיטה הבסיסית היא מודיעין מהשטח והלשנות. השיטה השנייה היא מעקב דיגיטלי. רשות המסים מתקדמת טכנולוגית וחוקרים שלה יכולים לעלות על כתובות IP מישראל שמשתתפים ונמצאים בפלטפורמות דיגיטליות.
החוקרים גם נמצאים בפורומים, ברשתות ומזהים גורמים חשודים ואז מרחיבים את החקירה גם במישורים נוספים. חוץ מזה, בסוף אנשים רוצים להשתמש בכסף שהרוויחו. זה מחלחל לחשבון הבנק, זה נמשך דרך כרטיסי אשראי, יש סימנים.
יש עוד הרבה דרכי פעולה, כשהיום מדווחת רשות המסים כי במסגרת החקירה התגלה כי לחשוד ששמו איגור שרגורודסקי, תושב חולון, שנחקר על ידי פקיד שומה חקירות מרכז יש דירות ונכסים שלא מוסברים דרך השכר השוטף שלו. מחומר החקירה עולה חשד כי לפיו הוא פעל בזירות מסחר למטבעות וירטואליים בחו"ל בהיקפים גבוהים בשנים 2020 - 2024 ולא דיווח לרשויות המס. כמו כן עולה חשד כי הוא לא דיווח על הכנסות שהיו לו מחברות בחו"ל ובסך הכל התחמק מדיווח על הכנסות בסך עשרות מיליוני שקלים.
שרגורודסקי שגר בחולון מחזיק מספר דירות בבעלותו, ששוויין עולה פי כמה וכמה על פוטנציאל הנכסים שלו בהינתן הכנסותיו המדוחות. נבדק חשד לעבירות על חוק איסור הלבנת הון, בכך שרשם נכס שבו עשה שימוש בעלים על שם אדם אחר. הוא חשוד שהרוויח עשרות מיליונים בקריפטו בלי לדווח לרשות המס.
- טלפון של חשוד יישאר בידי החוקרים לעוד 180 יום
- החשד: העלמת הכנסות משיפוצים ובנייה בסכום של כ-1.5 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ביטוח לאומי דיגיטלי: להשתלט על הבירוקרטיה מהספה
עידן הפקסים והתורים המתישים בסניפים יישארו בקרוב מאחור - באמצעות האפליקציה החדשה, שירותי המסרונים המאובטחים ומנגנון מיצוי זכויות, המוסד לביטוח לאומי הופך את המסע למיצוי הזכויות שלכם לקל ומהיר יותר
מהפכה בקליק: האפליקציה והשירות המהיר
האפליקציה שהוטמעה במלואה במהלך שנת 2025 היא כבר לא רק אתר אינטרנט מותאם, אלא כלי עבודה שלם בתוך הטלפון הנייד. המהפכה מתחילה ביכולת להגיש תביעות בצילום מהיר: אין יותר צורך בסורקים או בדואר. הגשת תביעה לדמי פגיעה בעבודה, דמי לידה או תגמולי מילואים מתבצעת על ידי צילום המסמכים הרפואיים או האישורים בנייד ושליחה מיידית. כמו כן, המערכת מציגה בכל רגע נתון מעקב שקוף אחר התביעה: תוכלו לראות מתי המסמכים התקבלו, אם הם עברו לבדיקת פקיד התביעות, אם התיק נמצא בבחינה רפואית ומתי בדיוק התשלום הועבר לבנק.כשהמדינה פונה אליכם: מיצוי זכויות יזום
החידוש המשמעותי ביותר בסוף 2025 הוא המעבר משיטת ה"תביעה" לשיטת ה"זכאות האוטומטית". המערכות של הביטוח הלאומי מסונכרנות היום עם בתי החולים, הצבא ורשות המיסים. המשמעות היא שלעיתים קרובות מבוצעים תשלומים ללא בקשה: עבור זכויות מסוימות, המערכת מזהה את הזכאות באופן אוטומטי. למשל, דמי לידה או מענקי מילואים מסוימים משולמים ישירות לחשבון הבנק עוד לפני שהאזרח הספיק למלא בקשה רשמית. כמו כן, המערכת שולחת התראות חכמות על זכאות: אם מזוהה ירידה חדה בשכר, הפסקת עבודה ממושכת או אירוע רפואי מוכר, נשלחת הודעה יזומה למכשיר הנייד המזמינה אתכם לבדוק את זכאותכם לקצבה המתאימה.
סוף עידן המתווכים: מימוש זכויות בחינם
בעבר, הבירוקרטיה הסבוכה הזינה תעשייה של חברות פרטיות למימוש זכויות
שגבו עמלות גבוהות מהקצבאות. ב-2025, הדיגיטציה והפישוט השפתי הופכים את התיווך הזה למיותר. שירות "יד מכוונת" של הביטוח הלאומי מפעיל מרכזי ייעוץ מקצועיים שבהם רופאים ואנשי מקצוע עוזרים לכם להכין את התיק הרפואי לקראת הוועדה ללא כל עלות. בנוסף, כל הטפסים הדיגיטליים
נוסחו מחדש בשפה פשוטה וברורה, מה שמאפשר לכל אדם להגיש בקשה באופן עצמאי בביטחון מלא, בלי לחשוש ממונחים משפטיים סתומים. ועדות רפואיות בשיחת וידאו: נוחות ונגישות
אחד הלקחים מהשנתיים האחרונות הוא שלא בכל מקרה חייבים להגיע פיזית לסניף. המהפכה הדיגיטלית מאפשרת קיום ועדות רפואיות בשיחות וידאו מאובטחות. במקרים של בעיות רפואיות שניתן לאבחן על סמך מסמכים וצילומים, או בנושאים הקשורים לבריאות הנפש, הוועדה מתקיימת כשאתם בביתכם. זהו פתרון קריטי לנפגעי פוסט-טראומה שחווים חרדה במקומות הומי אדם או לאנשים עם מוגבלות בניידות שהנסיעה לסניף מהווה עבורם נטל פיזי קשה.טיפ לסיום שנת 2025 - תשכחו מחוויות העבר:
הכוח האמיתי
שלכם נמצא בנתונים האישיים הנכונים והעדכניים. ודאו פעם אחת שפרטי חשבון הבנק וכתובת המגורים שלכם מעודכנים באזור האישי באתר או באפליקציה. בעולם הדיגיטלי של היום, עדכון הפרטים האלו הוא ההבדל בין קבלת הכסף תוך ימים ספורים לבין המתנה של שבועות בגלל תקלות תקשורת
פשוטות. הביטוח הלאומי של סוף 2025 הוא סוף סוף מערכת מהירה ונגישה, אז אל תיתנו לניסיון העבר להרתיע אתכם - ותתחילו לפעול לקבל את מה שמגיע לכם על פי חוק.
