ניר שטרן, סלקום סלולר
צילום: סיון פרג'

נציגי נטוויז'ן התחזו לנציגי בזק - והחברה קיבלה קנס

ההפרה של נטוויז'ן התגלתה בעקבות תלונות של לקוחות שפנו לפניות הציבור של משרד התקשורת
גיא עיני | (2)

משרד התקשרות הודיע על הטלת קנס בסך 194 אלף שקל על נטוויז'ן מקבוצת סלקום עקב צירוף מנויים לשירותי האינטרנט שלה ללא הסכמה מפורשת ולעיתים אף תוך התחזות של נציג המכירות של נטוויז'ן לנציג של חברת בזק, המספקת את תשתית האינטרנט, או תוך מצג שווא שהלקוח כבר משויך לנטוויז'ן והנציג רק רוצה לתת לו הנחה במחיר.

ההפרה של נטוויז'ן התגלתה בעקבות תלונות של לקוחות שפנו לתחום פניות הציבור של משרד התקשורת, ובעקבות כך, פתח המשרד בהליך פיקוח. החברה טענה שהנציגים שפעלו באופן המתואר ותוך כדי ביצוע התחזות, אינם עובדיה, אלא עובדי חברות הנותנות שירותי שיווק לנטוויז'ן, אך המשרד לא קיבל את הטענה, שכן לחברה יש אחריות על כל מי שמשווק את שירותיה, בין אם הוא עובד החברה ובין אם הוא עובד של חברת שיווק במיקור חוץ.

מנטוויז’ן נמסר בתגובה: "מדובר באירוע נקודתי מלפני ארבע שנים שטופל באופן מיידי. עבודתו של המשווק החיצוני שפעל בניגוד לנהלים הופסקה מיידית ומעט המנויים שנפגעו טופלו".

להלן פירוט העיצומים שהוטלו במהלך הרבעון האחרון 2018 ותחילת 2019:

בחודש ספטמבר הוטל על גולן טלקום עיצום בסך 181 אלף שקל, עקב זמני המתנה ארוכים למענה אנושי בשירות הלקוחות של החברה.

בחודש ספטמבר הוטל על סלקום תקשורת קווית עיצום בסך 130 אלף שקל, בעקבות עיכוב ניוד של מנויים לספק מתחרה.

בחודש ספטמבר הוטל על בזק בינלאומי עיצום בסך 208 אלף שקל, בעקבות אי ציות לכללים בכל הנוגע למתן שירות באמצעות אתר האינטרנט למנוייה, כגון הכללים להתנתקות באמצעות האתר, פניה לנציב הפניות של החברה וכו'.

בחודש ספטמבר הוטל על חברת טלזר (019) עיצום בסך 170 אלף שקל, בעקבות פגיעה ביכולת מנויי הסלולר להתקשר לחו"ל דרך ספקי תקשורת בינלאומיים  אחרים, עיצום דומה הוטל על החברה בעקבות הפרה זהה בעבר.

בחודש ספטמבר הוטל על גולן טלקום עיצום בסך 75 אלף שקל, על שלא השיבה כנדרש בחוק לפניות של מנויים על חיובי יתר.

בחודש אוקטובר הוטל על הוט מובייל עיצום בסך 126 אלף שקל, על שלא השיבה כנדרש בחוק לפניות של מנויים על חיובי יתר.

בחודש דצמבר הוטל על סלקום עיצום בסך 405 אלף שקל, על שלא השיבה כנדרש בחוק לפניות של מנויים על חיובי יתר.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    הדבר המצחיק ביותר ששמעתי אי פעם על כשלון של חברה (ל"ת)
    לא חשוב 11/02/2019 08:24
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אחד שקרה לו אותו דבר 10/02/2019 17:29
    הגב לתגובה זו
    גם לי חברת נטוויז'ן עשתה לי בדיוק את אותו התרגיל וצירפו אותי לשירותי האינטרנט שלהם ללא ידעתי. המקרה שלי קרה לפני 10 שנים בדיוק. מה שנלמד שהתרגיל הזה לא חדש וכנראה שיש עוד נפגעים נוספים. במקרה שלי רק לאחר מכתבי איומים בתלונות דרך עו''ד הם ירדו ממני וחברת האשראי החזירה לי את מלוא הכסף של העיסקה לאחר שהסברתי להם את העוקץ. פשוט בושה שהחברה הזו עדיין קיימת בכלל
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.