מלך האג"ח: "אני לחלוטין מאמין שמדד ה-S&P500 יקבע שפל חדש"

 מנהל קרן DoubleLine  Capital LP טוען הערב כי הפד' לא צריך לעלות ריבית בישיבה הקרובה, וכי תוכנית הרכישות שבוצעו היו "הונאה פיננסית". קורא למשקיעים להימנע מהשקעות פאסיביות
עמית נעם טל | (18)
נושאים בכתבה אג"ח וול סטריט

ברקע לירידות האחרונות בשווקים,  ג'פרי גונדלך, מנהל קרן DoubleLine  Capital LP ומי שמכונה בשנים האחרונות "מלך האג"ח", טוען הערב בראיון לרשת החדשות CNBC כי "הוא לחלוטין בטוח מדד ה-Sַ&P500 יקבע שפל חדש, וכי הוא די בטוח שמדובר בשוק דובי".

ההגדרה המסורתית ל"שוק דובי" היא ירידה של 20% או יותר מהשיא, אך גונדלך טוען הערב כי "יש לנו פחות או יותר את כל המשתנים של שוק דובי".

נציין כי במהלך כנס המשקיעים של הקרן בשבוע שעבר טען גונדלך כי הפער שנפתח בשנה האחרונה בין מדד ארה"ב לשאר המדדים בעולם צפוי להיסגר להערכתו, וזאת לנוכח החולשה בפעילות הכלכלית בארה"ב והנחישות של הפד'.

הפער בין מדד ארה"ב לשאר השווקים מהכנס בשבוע שעבר

 

 

בנוגע להחלטת הפד' בהמשך השבוע טוען גונדלך כי "הפד' לא צריך לעלות את הריבית", וטוען כי ההשתטחות של עקומת האג"ח סביב 2-5 שנים מצדיקה עמדה זו. "הבעיה היא לא שהפד' לא היה צריך לעלות את הריבית, אלא שהוא לא היה צריך לשמור על הריבית נמוכה מידי לזמן ממושך כל כך", המשיך גונדלך.

בנוגע לתוכנית הרכישות שביצע הפד' בעשור האחרון טען גונדלך כי אלו היו פעולות מיותרות,  וכי "מדובר בהונאה פיננסית".

בנוגע לאחד הטרנדים של העשור האחרון - השקעה פאסיבית, טוען הערב גונדלך כי על המשקיעים להימנע מקרנות מחקות. "השקעות פאסיביות" הגיעו למעמד של "שיגעון" במקביל לשיאים שרשמו המדדים. 

תגובות לכתבה(18):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 13.
    מעניין למה יש כל הרבה הרבה תישבוחות לגורביץ (ל"ת)
    רוני התותח 29/12/2018 12:58
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    חנני 25/12/2018 05:35
    הגב לתגובה זו
    תקופה ארוכה כולם עצמו עיניים,,,השלט היה ברור מבריק ומלא אזהרות אז מה הפלא עכשו,,,, קצת שאפו לגורביץ,,,מי ששמע לו חסך ים של כסף איפה כל הצבועים שליכלכו עליו ,,,אף מילה טובה צבועים, נקודה.
  • 11.
    הוא בפוזיציה 18/12/2018 18:36
    הגב לתגובה זו
    ופוזציה נכונה מתי תסגר הפוזיציה?
  • 10.
    גפריי גונדלך 18/12/2018 09:33
    הגב לתגובה זו
    מתפוצצת כך תמיד סוף כל בועה להתפוצץ כך היה בעבר כך יהיה זוהי רק תחילתה האמא של ההתפוצצות המטבעות הוירטואליים בעיקר ביטקוין מ19000 ל3300
  • 9.
    גפריי גונדלך 18/12/2018 09:31
    הגב לתגובה זו
    תותח תחזיות מדוייקות קורא אותו החל מ2016 ראשית אגחים כעת לפני מספר חודשים מניות תחזיות מדוייקות השווקים בבועות מניות נדלן מחירים מוגזמים בועת אשראי מפלצתית גדולה מזו של 07 כעת יש לנו" בועת הכל" סופה קטסטרופה
  • 8.
    תותח 18/12/2018 09:26
    הגב לתגובה זו
    ב16 השוק בפסיכוזת המונים מערכת הבנקים באירופה על קרעי תרנגולת ראה נפילתם דויטשה בנק בנקים איטלקיים שווצרים ubs כ 45% נפילה מדד בנקים נפל חזק מזכיר את 2012 בנקים אמריקאים בעקבותיהם גולדמן זאקס כ40% התהום נמצאת הבנקים המרכזיים יצרו בלוף פירמידות פונזי הונאה גדולה הזרימו טריליוני דולרים כלכלת הדפסת הכסף הגדולה בהיסטוריה פלוס ריבית 0 התוצאות נראה בשנים הבאות נוסו חוסו הבלוך מתגלה של נגידי הבנקים העולמיים כולם
  • 7.
    השוק נגמל עכשיו מתקופת הכסף הזול. וכידוע גמילה זה קשה. (ל"ת)
    איתן 18/12/2018 02:15
    הגב לתגובה זו
  • גדי 18/12/2018 16:57
    הגב לתגובה זו
    כמו להיגמל מטיטולים...
  • 6.
    כותרת וכתבה 18/12/2018 01:59
    הגב לתגובה זו
    אלא סגנון רכילותי צהוב וזול
  • 5.
    איציק 18/12/2018 01:19
    הגב לתגובה זו
    אחרת איזה אינטרס יש לו להפיל את השוק אם לא לרכוש מניות בזול
  • מגיד 18/12/2018 16:30
    הגב לתגובה זו
    הוא מזמן בפוזיציית שורט. הכל אינטרסים. כשהשוק יראה פניקה הוא יקנה ויחזיק שנתיים ויעשה המון כסף: 50% או יותר במיליארדים!
  • 4.
    דירה לא יכולה להיות באוויר,ללא יסודות על ה קרקע. (ל"ת)
    בינתיים 17/12/2018 21:20
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    הזרקת סטרואידים 17/12/2018 20:58
    הגב לתגובה זו
    המפולת כבר פה.
  • 2.
    הדיוט 17/12/2018 20:23
    הגב לתגובה זו
    עולם כמנהגו נוהג ...השולטים בתשקורת משכנעים את האספסוף למכור את הסחורה ולהוריד את השוק...אז השולטים בתשקורת יקנו את הסחורה בזול וידחפו את השוק למעלה עם פייק ניוז ....אחלה דרך לעשות מיליארדים על חשבון הציבור המטמטם.
  • אורי 18/12/2018 07:50
    הגב לתגובה זו
    התחיל למכור כבר לפני 4 חודשים, כשהתקרבנו בשקט לעבר שיא חדש, שם הם נפטרו מהסחורה שלהם. בגדול, נוסטרו, עושי שוק וקרנות גידור קונים ומוכרים קצוות. הם למעשה אלה שקובעים מגמות, שמייצרים התנגדויות ותמיכות.
  • אש 17/12/2018 21:12
    הגב לתגובה זו
    מי שיש לו יכולת להוריד את השוק זה לא הציבור הרחב אלא בעלי החברות והגופים המוסדיים.לאורך כל ההיסטוריה של שוק ההון מי שמפיל את השוק זה בעלי העיניין והחברות ורק בעיקבותם בה הציבור שמוכר יותר בזול עד שהמחיר יורד לרמה שבה בעלי החברות יקנו שוב.
  • נביאי שקר תאבי בצע 17/12/2018 20:58
    הגב לתגובה זו
    רק בעוד 80 אחוז נמוך יותר. הבנת טוב..לא הבנת גם טוב.
  • 1.
    כותרת משבוע שעבר לא רלונטית (ל"ת)
    פחד 17/12/2018 19:50
    הגב לתגובה זו
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: