מונית  שירות
צילום: מורן ישעיהו

רפורמת מוניות השירות: נסגרו המכרזים להוספת 8 קווים באיזור ת"א

הנוסעים במוניות השירות יוכלו לעשות שימוש ב"רב קו", יחוזקו הקווים 4, 5 ו-16 בת"א ויושקו קווים במוקדי ביקוש - צפו בפירוט הקווים החדשים ותדירותם

מורן ישעיהו | (4)

משרד התחבורה מדווח היום (ד') כי ארגון מוניות תל אביב ומוניות הדר-לוד זכו במכרזים הראשונים שפרסם משרד התחבורה להפעלת קווי מוניות שירות בתל אביב, רמת גן וגבעתיים. הקווים החדשים צפויים להתחיל לפעול תוך מספר חודשים, במסגרת הרפורמה בענף מוניות השירות של שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ.

"רב קו" גם במוניות שירות

על פי ההודעה, הנוסעים במוניות השירות ייהנו לראשונה בישראל מההנחה הניתנת כיום למחזיקי כרטיס "רב קו" באוטובוסים וברכבת, ויוכלו ליהנות מכל הסדרי הנסיעה המוזלים בתחבורה הציבורית, כולל מעבר בין קווים ללא תשלום, מידע לנוסעים, מידע על נסיעות השירות באפליקציות והזמנת מקומות בנסיעות בינעירוניות.

חיזוק לקו 4 וקו 5 בתל אביב 

ארגון מוניות תל אביב (קווי 4 ו-5) זכה במכרז להפעלת ארבעה קווי שירות באשכול תל אביב, בהם קו 4, מהתחנה המרכזית החדשה לחניון רדינג, דרך רח' אלנבי ובן יהודה; קו 5 מהתחנה המרכזית החדשה לשכונת בבלי, דרך רח' דיזנגוף; קווים אלה יפעלו במשך 24 שעות ביממה, בתדירות של 3-4 דקות בשעות השיא, וכל 8 דקות בשעות השפל.

קו חדש מפארק מנחם בגין לרכבת ת"א מרכז

בנוסף, יופעלו שני קווים חדשים: קו 2 (חדש) משכונת אזורי חן לרכבת ת"א מרכז דרך רמת אביב ואוניברסיטת ת"א; וקו 15 (חדש) מפארק דרום (בגין) לרכבת ת"א מרכז דרך שכונות דרום-מזרח ת"א, קניון עזריאלי, הקריה, בי"ח איכילוב. הקווים החדשים 2 ו-15 יפעלו בין השעות 06:30 בבוקר ועד חצות, בתדירות של 15 דקות בשעות השיא ו-20 דקות בשעות השפל.

חיזוק לקו 16 מדרך הטייסים לחוף הים

חברת מוניות הדר-לוד זכתה במכרז להפעלת ארבעה קווי שירות באשכול תל אביב מזרח, הכולל גם את רמת גן וגבעתיים. במסגרת המכרז, יופעל קו 16 מדרך הטייסים לחוף הים דרך שכונות דרום מזרח תל אביב, תחנת רכבת ההגנה, התחנה המרכזית החדשה ורחוב אלנבי. הקו יפעל מהשעה 05:00 בבוקר ועד לשעה 01:00 בלילה, בתדירות של 15 דקות בשעות השיא ו-20 דקות בשעות השפל.

קווים חדשים מיפו לעתידים ולגבעתיים 

בנוסף, תפעיל החברה שלושה קווים חדשים: קו 12 (חדש) מאזור תעשיה עתידים לנמל יפו, דרך רמת גן, שכונת יד אליהו, תחנה מרכזית חדשה בת"א ודרך יפו-אילת; קו 21 (חדש), מגבעתיים לנמל יפו, מסלול סובב שכונות גבעתיים, דרך קניון עזריאלי-הקריה, רח' רוטשילד בתל אביב ודרך שלמה.

תל השומר לחניון רידינג

קו 20 (חדש) מבית החולים תל השומר לחניון רידינג בתל אביב, דרך רמת גן, מרכז גבעתיים, רכבת מרכז תל אביב ורח' ארלוזורוב. קווים אלה יפעלו בין השעות 06:00 בבוקר ועד חצות. הקווים 12 ו-20 יפעלו בתדירות של 15 דקות בשעות השיא ו-20 דקות בשעות השפל. קו 21 יפעל אחת ל-30 דקות.

קיראו עוד ב"בארץ"

 

במסגרת המכרז, החברות הזוכות יפעילו כ-120 מוניות חדישות, בהתאם ללוחות זמנים קבועים וידועים מראש, שיפורסמו לציבור באתר אינטרנט יעודי. בנוסף, החברות יעמידו לרשות הנוסעים  מוקד שירות מידע טלפוני.

 

לפי משרד התחבורה, במסגרת הרפורמה יפורסמו בקרוב מכרזים להפעלת 23 אשכולות של קווי מוניות ברחבי הארץ, הכוללים כ-110 קווים, אשר עם הפעלתם, יגדל מספר קווי מוניות השירות בישראל במאות אחוזים, לעומת מספר קווי מוניות השירות הפועל כיום.

מפת אשכולות ת"א/ ת"א מזרח ורמת גן:

תכנון מערך הקווים מבוסס על הרחבת השירות למוקדי ביקוש כמו מוסדות רפואיים, נמלי תעופה, תחנות רכבת, מוסדות אקדמיים ואזורי תעשיה. לדברי השר כץ, הרפורמה תביא להרחבת פריסת הקווים בארץ, שיפור האמינות לנוסע בקווים קיימים, ויצירת רובד שירות נוסף בשילוב מוניות שירות, בצירים עתירי ביקוש לתחבורה הציבורית.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    מתי מתחילים הקווים החדשים לפעול? (ל"ת)
    מתי 15/04/2019 16:28
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    666 14/12/2018 12:51
    הגב לתגובה זו
    קו66 בשבתות בכלל לא עובד מוסיפים קווים ולא מפקחים על הפעילות שלהם כמו עומס בקווי אוטובוס וקווים שלא מתפקדים העיקר עוד כותרות
  • 2.
    אחד העם 13/12/2018 14:08
    הגב לתגובה זו
    איך בשעות השפל כמעט כמו בשעות השיא?? זה אמור להיות הבדל של לפחות פי 2-3 אשכרה מחרבנים עלינו כל המדינה הזאת
  • 1.
    אזרח רמת גני 12/12/2018 22:33
    הגב לתגובה זו
    התחבורה הציבורית באיזור על הפנים. בערב ממתינים חצי שעה ולפעמים שעה אם הנהג לא הגיע. המתנו למוניות שירות- וכלום! גבעתיים מכוסה, צפון רמת גן מכוסה, אבל מרכז ודרום רמת גן סובל מתחבורה ציבורית על הפנים. מתפללים שראש העיר החדש כרמל שמה ילחם עבורנו
משקיע סוחר בקריפטו (רשתות)משקיע סוחר בקריפטו (רשתות)

העלימו רווחי קריפטו בעשרות מיליונים - כך חוקרי רשות המסים תפסו אותם

תושב חולון, תושב באר שבע ותושב נצרת נחקרו בחשד להעלמת הכנסות מקריפטו בסך עשרות מיליוני שקלים

רן קידר |
נושאים בכתבה העלמת מס קריפטו

במסגרת מבצע חקירות כלל ארצי: תושב נצרת, תושב באר שבע ותושב חולון נחקרו בחשד להעלמת הכנסות מקריפטו בסך עשרות מיליוני שקלים. לא ברור איך אנשים חושבים שרשות המס לא תעלה עליהם. בסוף יש עקבות דיגיטליות ועקבות בכלל ששמים את כל המעלימים בסיכון גדול. השיטה הבסיסית היא מודיעין מהשטח והלשנות. השיטה השנייה היא מעקב דיגיטלי. רשות המסים מתקדמת טכנולוגית וחוקרים שלה יכולים לעלות על כתובות IP מישראל שמשתתפים ונמצאים בפלטפורמות דיגיטליות. 

החוקרים גם נמצאים בפורומים, ברשתות ומזהים גורמים חשודים ואז מרחיבים את החקירה גם במישורים נוספים. חוץ מזה, בסוף אנשים רוצים להשתמש בכסף שהרוויחו. זה מחלחל לחשבון הבנק, זה נמשך דרך כרטיסי אשראי, יש סימנים. 

יש עוד הרבה דרכי פעולה, כשהיום מדווחת רשות המסים כי במסגרת החקירה התגלה כי לחשוד ששמו איגור שרגורודסקי, תושב חולון, שנחקר על ידי פקיד שומה חקירות מרכז יש דירות ונכסים שלא מוסברים דרך השכר השוטף שלו. מחומר החקירה עולה חשד כי לפיו הוא פעל בזירות מסחר למטבעות וירטואליים בחו"ל בהיקפים גבוהים בשנים 2020 - 2024 ולא דיווח לרשויות המס. כמו כן עולה חשד כי הוא לא דיווח על הכנסות שהיו לו מחברות בחו"ל ובסך הכל התחמק מדיווח על הכנסות בסך עשרות מיליוני שקלים. 

שרגורודסקי שגר בחולון מחזיק מספר דירות בבעלותו, ששוויין עולה פי כמה וכמה על פוטנציאל הנכסים שלו בהינתן הכנסותיו המדוחות. נבדק חשד לעבירות על חוק איסור הלבנת הון, בכך שרשם נכס שבו עשה שימוש בעלים על שם אדם אחר. הוא חשוד שהרוויח עשרות מיליונים בקריפטו בלי לדווח לרשות המס. 

ביטוח לאומי
צילום: תמר מצפי

ביטוח לאומי דיגיטלי: להשתלט על הבירוקרטיה מהספה

עידן הפקסים והתורים המתישים בסניפים יישארו בקרוב מאחור - באמצעות האפליקציה החדשה, שירותי המסרונים המאובטחים ומנגנון מיצוי זכויות, המוסד לביטוח לאומי הופך את המסע למיצוי הזכויות שלכם לקל ומהיר יותר

ענת גלעד |
במשך עשורים, השם "ביטוח לאומי" היה מילה נרדפת לחוסר יעילות, בירוקרטיה סבוכה, מוזיקת המתנה אינסופית בטלפון והררי טפסים שצריך למלא שוב ושוב. אך המציאות של דצמבר 2025 שונה בתכלית. הלחץ חסר התקדים של השנתיים האחרונות - הצורך לתת מענה מהיר לעשרות אלפי נפגעי מלחמה, משרתי מילואים ומפונים - אילץ את המערכת המגושמת לבצע קפיצת מדרגה טכנולוגית שהייתה צריכה לקרות מזמן. היום, המערכות הדיגיטליות לא רק "ידידותיות יותר", במוסד לביטוח לאומי גם טוענים שהן פועלות באופן אקטיבי כדי למנוע מצב שבו זכויות של אזרחים הולכות לאיבוד בגלל חוסר ידיעה או קושי במילוי טפסים ידניים.

מהפכה בקליק: האפליקציה והשירות המהיר

האפליקציה שהוטמעה במלואה במהלך שנת 2025 היא כבר לא רק אתר אינטרנט מותאם, אלא כלי עבודה שלם בתוך הטלפון הנייד. המהפכה מתחילה ביכולת להגיש תביעות בצילום מהיר: אין יותר צורך בסורקים או בדואר. הגשת תביעה לדמי פגיעה בעבודה, דמי לידה או תגמולי מילואים מתבצעת על ידי צילום המסמכים הרפואיים או האישורים בנייד ושליחה מיידית. כמו כן, המערכת מציגה בכל רגע נתון מעקב שקוף אחר התביעה: תוכלו לראות מתי המסמכים התקבלו, אם הם עברו לבדיקת פקיד התביעות, אם התיק נמצא בבחינה רפואית ומתי בדיוק התשלום הועבר לבנק.


כשהמדינה פונה אליכם: מיצוי זכויות יזום

החידוש המשמעותי ביותר בסוף 2025 הוא המעבר משיטת ה"תביעה" לשיטת ה"זכאות האוטומטית". המערכות של הביטוח הלאומי מסונכרנות היום עם בתי החולים, הצבא ורשות המיסים. המשמעות היא שלעיתים קרובות מבוצעים תשלומים ללא בקשה: עבור זכויות מסוימות, המערכת מזהה את הזכאות באופן אוטומטי. למשל, דמי לידה או מענקי מילואים מסוימים משולמים ישירות לחשבון הבנק עוד לפני שהאזרח הספיק למלא בקשה רשמית. כמו כן, המערכת שולחת התראות חכמות על זכאות: אם מזוהה ירידה חדה בשכר, הפסקת עבודה ממושכת או אירוע רפואי מוכר, נשלחת הודעה יזומה למכשיר הנייד המזמינה אתכם לבדוק את זכאותכם לקצבה המתאימה.


סוף עידן המתווכים: מימוש זכויות בחינם

בעבר, הבירוקרטיה הסבוכה הזינה תעשייה של חברות פרטיות למימוש זכויות שגבו עמלות גבוהות מהקצבאות. ב-2025, הדיגיטציה והפישוט השפתי הופכים את התיווך הזה למיותר. שירות "יד מכוונת" של הביטוח הלאומי מפעיל מרכזי ייעוץ מקצועיים שבהם רופאים ואנשי מקצוע עוזרים לכם להכין את התיק הרפואי לקראת הוועדה ללא כל עלות. בנוסף, כל הטפסים הדיגיטליים נוסחו מחדש בשפה פשוטה וברורה, מה שמאפשר לכל אדם להגיש בקשה באופן עצמאי בביטחון מלא, בלי לחשוש ממונחים משפטיים סתומים.

ועדות רפואיות בשיחת וידאו: נוחות ונגישות

אחד הלקחים מהשנתיים האחרונות הוא שלא בכל מקרה חייבים להגיע פיזית לסניף. המהפכה הדיגיטלית מאפשרת קיום ועדות רפואיות בשיחות וידאו מאובטחות. במקרים של בעיות רפואיות שניתן לאבחן על סמך מסמכים וצילומים, או בנושאים הקשורים לבריאות הנפש, הוועדה מתקיימת כשאתם בביתכם. זהו פתרון קריטי לנפגעי פוסט-טראומה שחווים חרדה במקומות הומי אדם או לאנשים עם מוגבלות בניידות שהנסיעה לסניף מהווה עבורם נטל פיזי קשה.


טיפ לסיום שנת 2025 - תשכחו מחוויות העבר:
הכוח האמיתי שלכם נמצא בנתונים האישיים הנכונים והעדכניים. ודאו פעם אחת שפרטי חשבון הבנק וכתובת המגורים שלכם מעודכנים באזור האישי באתר או באפליקציה. בעולם הדיגיטלי של היום, עדכון הפרטים האלו הוא ההבדל בין קבלת הכסף תוך ימים ספורים לבין המתנה של שבועות בגלל תקלות תקשורת פשוטות. הביטוח הלאומי של סוף 2025 הוא סוף סוף מערכת מהירה ונגישה, אז אל תיתנו לניסיון העבר להרתיע אתכם - ותתחילו לפעול לקבל את מה שמגיע לכם על פי חוק.