האם עליית הריבית הצפויה תפגע בשוקי המניות?
מניות השבבים נשחקו במהלך 2018 כאשר מלחמת הסחר רק העמיקה את תחושת המשבר. גם מניות סייבר ישראליות מפגינות ביצועים חלשים - המתינו לפני רכישה
ההמלצה החמה של קרדיט סוויס על נבידיה נראית מוגזמת. לפני כשבועיים פרסמה חברת השבבים (NVDA) מאזן מאכזב שהצביע על ירידה חדה במכירות וברווח. יום למחרת פרסום המאזן קרסה המניה כ-18% במסחר. יומיים לאחר מכן המשיכה נפילה של 7%. כדי להמחיש את התנודות במניה נציין שטווח המחירים של נבידיה בשנה האחרונה נע בין 292.76 דולר בשיא ל-133.31 דולר בשפל שלאחר פרסום המאזן המאכזב.
פרץ האופטימיות של קרדיט סוויס מוצדק?
חשוב לציין שכל מניות השבבים הגדולות וגם הקטנות נשחקו במהלך 2018 בשל הערכות כי יש עודף היצע עולמי בשבבים. מלחמת הסחר של ארה"ב – סין רק הוסיפה חולשה לענף השבבים כולו, חולשה שהסתמנה במכירת סמארטפונים בעולם (כולל אפל) והעמיקה את התחושה שענף השבבים במשבר.
ב-26.11.18 פרסם הבנק השוויצרי קרדיט סוויס (CREDIT SUISSE) המלצה לוהטת לרכישת נבידיה במחיר גבוה ב-55% ממחירה בוול סטריט. קרדיט סוויס נקב במחיר יעד מומלץ של 225 דולר והמניה זינקה באותו ערב ב-5.55% בנאסד"ק במחזור ענק של 20.3 מיליון מניות בהשוואה למחזור יומי ממוצע של 13.6 מיליון מניות. בקרדיט סוויס הסבירו שבמחיר הנוכחי נבידיה היא "הזדמנות קניה יוצאת דופן" והיא עשויה בעתיד להציג שוב צמיחה. מחיר המניה כיום הוא 153.7 דולר.
קטונתי להבין את פרץ האופטימיות של קרדיט סוויס לגבי נבידיה. במיוחד שהרבעון האחרון של 2018 לא אמור להיות מבריק ושוק השבבים העולמי עדיין סובל מעודף ייצור. ענף השבבים (כולל טאואר שלנו) חטף במהלך השנה ירידות של כ-50% שהיו לדעתי אוברשוטינג. אם מלחמת הסחר תירגע או תסתיים בשיחות הקרובות בין ארה"ב לסין, סביר שהשבבים יבצעו תיקון גם אם השוק עצמו תחרותי ועמוס מוכרים.
- עיני המשקיעים לבאפט - מה מצא במניות הטכנולוגיה?
- תיק השקעות לאופטימיים - אלו המניות ששוות מעקב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יתכן שבזמן הקרוב נראה דווקא תהליך מיזוג בין חברות שבבים (קונסולידציה) במטרה לקצץ עלויות מטה ושיווק ולהגדיל את מגוון המוצרים לקונים. הדרך מכאן ועד עליה תלולה במניות השבבים עדיין ארוכה. למשקיעי נבידיה נאחל שקרדיט סוויס צודק בהערכותיו ושהמניה תזנק. מניסיוננו מומלץ להתייחס להמלצה עם קורטוב של מלח ובזהירות.
פאלו אלטו מגדילה פעילות בתחום הענן
מניית הסייבר פאלו אלטו (סימול: PANW) נסחרת בנאסד"ק באחרונה סביב 170 דולר. מדובר בחברת אבטחת מידע אמריקאית הממוקמת בסנטה קלרה שנוסדה על ידי ישראלים. החברה מייצרת פלטפורמות אבטחת מידע לעסקים הכוללות מוצרי אבטחת רשתות. במהלך 2018 הגיעה המניה למחיר שיא של 239.50 דולר ומנגד למחיר שפל של 168 דולר, קרוב למחירה כיום.
ב-2018 המניה עלתה 17.5% אבל בשלושת החודשים האחרונים היא איבדה כ-25%. מדובר במניה עם סחירות יחסית גבוהה בהיקף יומי של 1.34 מיליון מניות ביום. פאלו אלטו השלימה בתחילת אוקטובר האחרון את רכישת הסטארט-אפ REDLOCK תמורת 173 מיליון דולר. מטרת הרכישה הייתה להרחיב את האבטחה לשירותי ענן לחברות. מדובר בתחום פעילות לוהט בשוק כיוון שכל חברה רצינית בוול סטריט משתדלת להגדיל את פעילותה בתחום הענן.
- המטוס ששינה את פני התעופה המסחרית למרות שייצורו הופסק
- הרווחתם על מתכות נדירות? מה עם משאבי מזון נדירים?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
מדובר ברכישה השנייה של פאלו אלטו ב-2018 לאחר שבחודש מרץ השנה נרכשה EVIDENT תמורת כ-300 מיליון דולר. בתכנון, שתי הרכישות אמורות לעבור איחוד "ולחזק באופן משמעותי את אסטרטגיית הענן שלנו" הסביר ניקש אורורה יו"ר פאלו אלטו. מדובר בשתי רכישות מהותיות מבחינת החברה בהיקפן הכספי.
ישנם משקיעים שסבורים כי "עיכול" שתי הרכישות (עד הרבעון המסתיים ב-30.11.18) עלול להעיק על המאזן הקרוב של פאלו אלטו. יתכן שתהיה לכך השפעה חשבונאית ושפירות הרכישה יתבטאו רק במהלך 2019. אלה, אולי הסיבות שגרמו לפאלו אלטו לירידת שערים. כדאי לזכור שאבטחת שירותי ענן היא תחום מבטיח בקרב חברות הסייבר וגם אצל חברות המגדילות פעילות בתחום הענן.
מי שמאמין כי פאלו אלטו תשגשג עשוי לראות במחירה הנוכחי הזדמנות קניה. אנחנו היינו נזהרים יותר, קונים מעט יחסית וממתינים למאזן ולצפיות החברה לעתיד שיחשפו במועד המאזן.
מניות סייבר נוספות מפגינות ביצועים חלשים
מניות סייבר נוספות ישראליות מתקשות להפגין ביצועים באחרונה גם בגלל המימוש האחרון בוול סטריט. סייברארק (סימול: CYBR) הציגה רווחיות יפה, גם תחזיות צמיחה ברורות, אופטימיות רבה. שערה ירד. משיא של 84.21 דולר לרמה של 66.48 דולר למרות שעקפה את התחזיות והעלתה כאמור את צפי ההכנסות. מחיר היעד שהוציא גולדמן זאקס למניה לאחר המאזן עומד על 86 דולר לחברה שהיא ספקית פתרונות לאבטחת IT.
גם חברות כמו רדוור (RDWR) או צ'ק פוינט (CHKP) מתחום האבטחה והסייבר מתקשות להתעורר בשוק שעובר מימוש.
רבים שואלים אותנו האם עליית הריבית הצפויה של הפד' (דצמבר 2018) לא תפגע בשוקי המניות? יתכן שתהיה פגיעה. עדיין ימצאו מניות רבות בתחומי הסייבר, בריאות, מזון, תקשורת וכמובן בנקים, שיניבו תשואות יפות גם לאחר העלאת הריבית. כמובן בהנחה שאירועים חיצוניים ומלחמות סחר ומטבעות לא יהפכו לקרבות איתנים.
** אין לראות במניות המוזכרות במאמר משום המלצה או אי המלצה לסחור בהם. כל משקיע חייב לקבל יעוץ מיועץ ני"ע מורשה כחוק ולפעול בהתאם לצרכיו האישיים
- 20.איתן 07/12/2018 14:16הגב לתגובה זוהמניה אכן מתנהגת יפה בזמן של ירידות בשוק כמו במסחר אתמול.
- 19.נועם 06/12/2018 15:19הגב לתגובה זוכדי להגיע למחיר היעד של קרדיט סוויס לאור הירידות החדות בשווקים...
- 18.יוני 06/12/2018 12:38הגב לתגובה זוהמון סיבות (היום וואוי) למה לשבת בחוץ עד שהתמונה תתבהר.טראמפ מצהיר, ריבית עולה, מאזנים פושרים, לשבת על מזומן נראה עדיף כיום.
- 17.שוקי 05/12/2018 13:49הגב לתגובה זוזה ברור למדי. אני יותר מודאג מעקום האג"ח בוול סטריט.
- 16.אילן 04/12/2018 22:32הגב לתגובה זונראה שסוף 2018 לא יביא לראלי קטן שרבים ציפו לו...
- 15.ליאת 04/12/2018 17:48הגב לתגובה זוקרדיט סוויס יכול להמליץ כרצונו גם על מחיר כפול לנבידיה, בעוד שבוע איש לא יזכור את ההמלצה.
- 14.עמוס 04/12/2018 15:23הגב לתגובה זולכן פעם תעשיית השבבים יורדת מעודף ייצור ופעם עולה כי צריך שבבים. סוף העולם לא הגיע וגם השבבים יחזרו לצריכה גבוהה.
- 13.קובי א 04/12/2018 14:22הגב לתגובה זוכל אחד יודע מה לקנות, אז למה כולם מפסידים? תסתכלו על דוחות הפנסיה שלכם השנה, אני בטוח שאין חברה בישראל שהרוויחה לכם שקל, לי אישית 2 חברות שונות הפסידו
- 12.פני מי 04/12/2018 14:21הגב לתגובה זועליות לא הגיוניות זה מה שהיה לנו ב10 שנים האחרונות, וכן "יום הדין" קרב! פד הוא סוג של נשק יום הדין, למרות חוסר אפקטיביות שלו לרוב
- 11.דפנה 04/12/2018 14:15הגב לתגובה זובעיקבות המאזן יש אנליסטים שמעריכים כי המניה תעלה לרמות שיא חדשות. יתכן שכדאי לקנות קצת מניות בירידה.יהיו עוד מספיק ימים של ירידות בנאסד"ק...
- 10.צבי 04/12/2018 13:22הגב לתגובה זוהשוק לא יציב לכן הייתי קונה בעיקר מניות דפנסיביות. יומם של הסייבר יגיע בשוק עולה ללא בעיות כלכליות ובטחוניות.
- 9.סייבר קונים רק בירידות במסחר (ל"ת)דן 04/12/2018 13:19הגב לתגובה זו
- 8.חיים 04/12/2018 11:49הגב לתגובה זוהשבבים לא נפטרו, הם יתאוששו בעתיד. למי שתהיה סבלנות יהיה גם רווח יפה בעתיד.
- 7.לשם האיזון-לא רק =מה לא= יהיה נכון גם = מה כן = (ל"ת)כותב 04/12/2018 10:57הגב לתגובה זו
- 6.גיל 04/12/2018 10:18הגב לתגובה זומניה וחברה מצויינות שעברו רבעון חלש. בקרוב ישתפרו ויחזרו לעלות יפה.
- 5.משה ח 04/12/2018 09:53הגב לתגובה זוכל מה שקורה בפד זו המצאה אחת גדולה. כלכלה בריאה, אבל פדים פוחדים מלצמוח.
- 4.ענן עניני 04/12/2018 09:52הגב לתגובה זוקרב היום בו ענן יפסיק להיות מילת הקסם. הוא אברפריסד ברמות ! אין רגולציה, עושים מה שרוצים. נראה אותם מתמודדים עם זליגת מידע
- 3.רמי פאר 04/12/2018 09:50הגב לתגובה זוהעלת ריבית ממחוק את חג המולד. לא תהיה שמחה רבה ברחבי ארה"ב ולא אצלנו...
- 2.פלינט מ 04/12/2018 09:49הגב לתגובה זואני אוסף את TOWER בכל ירידה, איך מניה במכפיל כזה לא מעוררת את המוסדיים????
- 1.אלון גלילי 04/12/2018 09:48הגב לתגובה זואני מסכים - ירידה דרסטית מדי, לא מוצדקת. אבל אם אני חושב בלונג - לא ברור לאן תעשיה זו פונה. יותר מדי כוח יצור, פחות מדי פריצות דרך
- גיא 04/12/2018 14:18הגב לתגובה זוכך שחלק מתעשיית השבבים החכמים יתאושש די מהר.מוקדם להספיד את תעשיים השבבים.

המטוס ששינה את פני התעופה המסחרית למרות שייצורו הופסק
פיתוח איירבוס A380, המטוס הגדול בעולם, עלה לחברה 25 מיליארד דולר, והוא נחשב לתופעה מיוחדת במינה בעולם התעופה. אף על פי כן, בשל מיעוט הזמנות, הפסיקה החברה לייצרו לפני 4 שנים, וגם החברות שמפעילות אותו, מתכוונות להיפרד ממנו מוקדם מהצפוי
מטוס Airbus A380 הוא מטוס הנוסעים הגדול ביותר שנבנה אי פעם, אורכו כ-73 מטר ומוטת הכנפיים שלו כ-80 מטר. הוא מטוס בעל שתי קומות מלאות, המסוגל לשאת מעל 850 נוסעים במתכונת תיירות בלבד, וכ-525 נוסעים במתכונת שכוללת מחלקת ביזנס עם סידור מחלקות שונות. המטוס מצויד בארבעה מנועי Rolls-Royce ומגיע למהירות שיוט של כ-910 קמ"ש.
המטוס מתוכנן לשאת משקל המראה מקסימלי של כ-560 טון, והוא בעל טווח טיסה של כ-15,200 ק"מ, מה שמאפשר טיסות בין-יבשתיות ארוכות מאוד. בתוך המטוס יש טכנולוגיות מתקדמות רבות כגון שליטה אלקטרונית על מערכות הטיסה, תרכובות קלות משקל מחומרי פחמן ומסגרות אלומיניום-ליתיום וכנפיים מיוחדות שמייעלות את צריכת הדלק והיציבות. למרות גודלו העצום, המטוס נחשב לבטוח מאוד, שקט ויעיל יחסית למטוסי נוסעים גדולים אחרים.
ה-A380 הוא המטוס הראשון שהכיל במבנהו תא נוסעים עם שתי קומות מלאות במקום קומת ביניים או קומת מנהלים בלבד כמו בדגמים אחרים, עובדה שנחשבה למהפכה בעיצוב מטוסי נוסעים.
מחפשים הצעת נישואין מקורית? גם זאת דרך
אם חשקה נפשכם בהצעת נישואין מקורית, ואתם חושבים שהצעה רומנטית ממרומי צוק הארבל הפכה לנדושה, תוכלו להציע לבחירת ליבכם הצעת נישואין מפתיעה ורומנטית בשחקים בגובה 10,000 רגל בסוויטה פרטית באיירבוס A380s.
- המזון החדש והמהפכני שהומצא ומה קרה היום לפני 30 שנה
- איירבוס ובואינג מתייעלות: ענקיות התעופה מקצצות אלפי משרות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על פי פרסומי אמירטס (Emirates), שירות הסוויטות מוצע בדרך כלל בקו דובאי-לוס אנג׳לס בגירסת המטוס A380s מתוצרת איירבוס. המטוס הגדול בעולם מציע סוויטות פאר כשירות ייחודי ומפנק במחלקה הראשונה.