אנשי השנה
צילום: אנשי השנה
אנשי השנה 2018

טראמפ או אהוד ברק: מי הם אנשי השנה שלכם?

תחרות אנשי השנה של מערכת Bizportal יוצאת לדרך. האם התואר מגיע לשר האוצר כחלון או דווקא למי שמכר את סודהסטרים? היכנסו לרשימה המלאה
מערכת Bizportal | (12)

תחרות אנשי השנה של מערכת Bizportal יוצאת לדרך. אספנו 30 מועמדים בעלי השפעה בשוק ההון ובפיננסים שיתחרו על תואר איש השנה. עבור כל מועמד ברשימה שלפניכם תוכלו להחליט האם הוא ראוי לקבל את אהדתכם, האם הוא בינוני או האם לדעתכם הוא בכלל ראוי לציון שלילי (סימון ב-dislike).

 

בשנה שעברה נבחר אורי יהודאי מנכ"ל פרוטרום לתואר איש השנה. בחירה שהוכיחה את עצמה, שכן השנה יהודאי מכר את פרוטרום בשווי שיא לחברת IFF. 

תגובות לכתבה(12):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 11.
    אלכס 26/12/2018 11:27
    הגב לתגובה זו
    מאיפה משכתם אותו? בכח מחזירים לתודעה הציבורית.
  • 10.
    לרון 25/12/2018 07:17
    הגב לתגובה זו
    מבלבלי היסטוריה אנשי שנים
  • 9.
    Sassi6 25/12/2018 04:26
    הגב לתגובה זו
    מנוצ'ין יחולל נפלאות, מנוצ'ין יעצור הירידות, הוא והיחידה למניעת מפולות, מנוצ'ין וטראמפ, צוות לעניין, אממה יקרה אם יתמשכו הירידות? לא נורא, טראמפ יקבל "תיקון עכשיו", "עליות אח"כ לפני הבחירות לנשיאות", תודה
  • 8.
    אבנר 24/12/2018 11:35
    הגב לתגובה זו
    אתם צריכים אשפוז
  • 7.
    אבי 24/12/2018 10:48
    הגב לתגובה זו
    ליהג את עצמו למוות, איש השנה? זה רציני?
  • שהפור 25/12/2018 11:26
    הגב לתגובה זו
    מזמן היה צריך לאשפז את האיש הזה, אסון למדינה
  • 6.
    Sassi6 24/12/2018 00:19
    הגב לתגובה זו
    יו"ר הפד, שעמד בפנים נחושות עם איזמל המנתחים לחתוך בבשר החי, ובכל זאת, למה ומדוע לא המתין יו"ר הפד עוד שעתיים בלבד? מדוע ולמה לא חיכה פאוול לתום יום המסחר? למה ומדוע אצה לו הדרך להפיל את השוק שעתיים לפני תום המסחר? שמענו וראינו הרבה מאזני רבעון, החברות הקפידו שזה יהיה לפני או אחרי שעות המסחר, מן הראוי שגם יו"ר הפד ינהג כך, ולא יפיל את השוק שעתים לפני תום המסחר, תודה
  • 5.
    Fisherking 22/12/2018 19:45
    הגב לתגובה זו
    אייל גורביץ. האיש והאיזמל שלא נתן לעליות לבלבל אותו.. שעמד בפנים נחושות כבעל מקצוע,אומן אמיתי,סתת,מנתח כירורגי,גם בימי הזיופים של עליות האורגזמה של וולטר סטריט,ואמר לאמריקאים בפנים חבר'ה אתם מזייפים.הכאבים בדרך.
  • 4.
    מדהים 22/12/2018 19:08
    הגב לתגובה זו
    דפק את הצעירים ושכיבד אותם עד הפנסיה
  • 3.
    כרגע,דירה לא יכולה להיות באוויר,ללא יסודות על ה קרקע. (ל"ת)
    בינתיים 21/12/2018 15:18
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    בא 21/12/2018 09:35
    הגב לתגובה זו
    ם ,לשם היא תגיע ,אין לה פרצוף לגן עדן .ילדותי או לא זאת המציאות .
  • 1.
    וושינגטונית 20/12/2018 13:22
    הגב לתגובה זו
    איש השנה שלנו בכלכלה הוא אזרח ואזרחית העובדים כשכירים למחייתם ולבני ביתם. הם הטורחים במשמרתם ובמסירותם להועיל, לשפר ולפתח כל מרכיב בפעילות הכלכלית אך פירות עמלם אינו מחולק עמם שווה בשווה. הם ערים לעיוות זה. האם הם יובילו את המהפכה החברתית-כלכלית ?
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.