תאונת דרכים תאונה רכב התנגשות
צילום: Istock

רוכב על חשמליים מתחת לגיל 16? רישיון הנהיגה יידחה בשנה

ברקע לרצף תאונות הדרכים האחרונות, משרד התחבורה גיבש תוכנית פעולה אגרסיבית למיגור הבעיה. הרשויות המקומיות יכולות לפסול כעת את רישיון העסק לבעלי עסקים שימכרו אופניים לא חוקיים
עמית נעם טל | (25)

תאונות הדרכים שקשורות לאופניים החשמליים הפכו בחודשים האחרונים למכת מדינה, כאשר רצף האירועים המצער בחודש האחרון הוביל לביקורת ציבורית על משרד התחבורה. שר התחבורה, ישראל כץ, הודיעה היום כי משרדו גיבש תכנית חדשה, הכוללת שורה של צעדים מעשיים שנועדו להגביר את בטיחותם של רוכבי האופניים החשמליים.

ההחלטות המתייחסות לכשירות הרוכב והכשרתו, החמרת אכיפה וענישה בקרב רוכבי האופניים החשמליים, וכן פעולות נוספות שנועדו להסדיר את פעילות הרכיבה והבטיחות של הרוכבים, זאת, לצד הגברת ההסברה הנרחבת בקרב הרוכבים וההורים.

 

ע"פ התוכנית החדשה, כל רוכב אופניים (מעל גיל 16) שאינו מחזיק ברישיונות נהיגה לכלי רכב דו גלגליים או לרכב פרטי, יחוייב כעת לעבור קורס מיוחד קצר הכולל בחינה שבסופה יקבל אישור כשירות נהיגה לרוכב אופניים.

 

אחת ההחלטות הבולטות היא ההחמרה של הענישה למי שירכב באופניים חשמליים מתחת לגיל 16 – דחייה של מתן רשיון הנהיגה בשנה, וכן החרמת האופניים. בנוסף לכך, הוחלט על קביעת קנס של 10 אלפים שקלים לכל מי שהיה מעורב בשינוי מבנה האופניים החשמליים או בהורדת המגבלה של המהירות המותרת (עד 25 קמ"ש).

כמו כן, הוחלט על העלאה משמעותית של הקנסות למי שייתפס נוהג באופניים חשמליים או בקורקינט חשמלי בניגוד לחוק. מדובר בין השאר בנסיעה ללא קסדה, בנהיגה מתחת לגיל 16, בדיבור בטלפון במהלך רכיבה על אופניים חשמליים או נסיעה עם אוזניות ועוד.

 

בנוסף, משרד התחבורה נותן כעת אישור לרשויות המקומיות לבטל רישיון עסק למי שימכור אופניים חשמליים לא חוקיים.

תגובות לכתבה(25):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 15.
    וגם לא להרכיב שום רוכב נוסף במיוחד בלילה (ל"ת)
    תמיר 04/10/2018 16:05
    הגב לתגובה זו
  • 14.
    סוף סוף... הגיע הזמן שיעשו משהו במדינה הרדומה הזו. (ל"ת)
    עדיף מאוחר מאף פעם 04/10/2018 10:46
    הגב לתגובה זו
  • רוב החוקים קיימים, העינין הוא חוסר אכיפה. (ל"ת)
    LONELY 04/10/2018 14:21
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    רק החרמת אופניים תעזור הורים לא אחראים המדינה אחראית (ל"ת)
    קובי 04/10/2018 10:20
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    כרגיל חיכו לאבידות בנפש עד שהתחילו לפעול. מעט מידי (ל"ת)
    מאוחר מידי 04/10/2018 07:27
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    סוחר נוסטרו 04/10/2018 05:17
    הגב לתגובה זו
    תדאגו לאזרחים לתשתיות נאותות לרכיבה על אופניים ואז תציבו כל מיני חוקים והגבלות חתיכת חצופים חלאס להאשים את הרוכבי אופניים יש בעיה הרבה יותר מערכתית וגדולה בתחום הזה! וכן אני יודע שהם עוברים באדום, נוסעים נגד כיוון התנועה, וחותכים אנשים במדרכות. תסדרו להם תשתיות ואז מצידי תוציאו להורג מי שלא נוסע במקומות היעודיים לאופניים. הדור הצעיר (16-40) הצביע ברגליים והלך לקנות כלים חשמליים!!! תתנו לו מענה! מדינה קקה
  • 10.
    השפוי 04/10/2018 00:18
    הגב לתגובה זו
    לא לותר אם צריך גם לעצור הורים שילדיהם נסע בניגוד לחוק בעיר זה פחד מוות לנהוג הם יוצאים בחושך מאין כניסה ועוברים חופשי באדום
  • 9.
    אשרי המאמין לאכיפה... נראה אתכם בדרום ת"א עם אריתראים (ל"ת)
    אבנר 04/10/2018 00:10
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    יעקב 04/10/2018 00:05
    הגב לתגובה זו
    בתמונה יש שני מכוניות!
  • 7.
    לא מבינים 03/10/2018 22:22
    הגב לתגובה זו
    ומאלצים אותו לנסוע בכביש בין המכוניות !!! ממש סכנה !! לא רק שהוא חשוף .הוא גם מפריע לתנועה .ולא יכול לראות בזמן עקיפה אלא לסובב את הראש וזה שוב סכנה טירוף !!!!
  • סוחר נוסטרו 04/10/2018 05:19
    הגב לתגובה זו
    עניין של 2 דק בכל חנות אופניים חשמליים או רגילים
  • 6.
    טייס חלל 03/10/2018 20:52
    הגב לתגובה זו
    אם הילדים שלך רוצים אופניים אז אתה חייב ללמד אותם זהירות בדרכים בדיוק כמו שאתה מלמד אותם לא לקפוץ לכביש איך לעבור את הכביש במעבר חצייה וברמזור. תפסיקו להיות הורים חסרי אחריות ותתחילו לחנך את הילדים שלכם. משרד התחבורה והמדינה זה לא השמרטף של נילדים שלכם. המדינה לא אחראית לשטויות שהילדים שלכם עושים!אתם לא מחנכים ולא מלמדים אותם וזורקים את האשמה על הילדים ועל המדינה. אתם אלה שאשמים ולא אף אחד אחר!
  • פרצופה של המדינה 04/10/2018 08:54
    הגב לתגובה זו
    הילדים לא מחונכים כי ההורים לא מחונכים. לא צריך "ללכת רחוק" לזהירות בדרכים - אנשים זורקים אשפה ובדלי סיגריות ברחוב ומחוץ לחלון הרכב, זורקים על הרצפה שאריות אוכל 2 מטר מפח אשפה ציבורי. על התנהגות כביש אין בכלל מה לדבר - חותכים נתיבים, לא טורחים לאותת, יד אחת על ההגה והשניה עם הטלפון. אין מי שיחנך.
  • אבשלום קוף 04/10/2018 00:46
    הגב לתגובה זו
    כתוב אלא ולא אלה....אהבל
  • 5.
    שורו 03/10/2018 20:50
    הגב לתגובה זו
    יש לחייב את הממשלה לחוקק חוק שכל בעל רכב דו גלגלי או קורקינט במספרי זיהוי מקדימה ומאחור בגודל של 25/10 ס"מ במקום גלוי שאם אותו רוכב יעבור על החוק יהיה אפשר לזהות אותו ..
  • 4.
    אמיר 03/10/2018 20:20
    הגב לתגובה זו
    וגם 80 קמ"ש לאופניים, פשוט לא ייאמן. סכנת חיים
  • אלכסי 04/10/2018 07:22
    הגב לתגובה זו
    חיים בשביל כסף
  • מטוס 03/10/2018 20:50
    הגב לתגובה זו
    אז אם המטוס טס אלף קמ"ש זה אומר שזה מסוכן.כל רגע נתון יש באוויר 2 מיליון אנשים בכדהא״ץ אז מה?ורכב נוסע 200 קמ"ש מה זה אומר שאתה תנהג במהירות 200 קמ"ש בעיר? לא נכון אז מה זה רלוונטי המהירות כל עוד אתה מקפיד על כללי בטיחות ונוסע בזהירות שמתאימה לתנאי הדרך ותקפיד על חוקי תנוע ועל זהירות המהירות היא לא בעייה. תלמדו את הילדים שלכם את כללי הבטיחות.הולכי רגל נהרגים כמעט כל יום והמהירות הליכה שלהם 5 קמ"ש!
  • גידי 03/10/2018 22:52
    בזמן תאונה המהירות קריטית לחומרת הפגיעה. כל השאר הבל וריק.
  • 3.
    בן אהרון 03/10/2018 20:17
    הגב לתגובה זו
    מאיפה הצעירים שהורדו לכביש אמורים לדעת מה הכללים הכביש???
  • הורים שנותנים 03/10/2018 20:43
    הגב לתגובה זו
    אם הילדים שלך רוצים אופניים אז אתה חייב ללמד אותם זהירות בדרכים בדיוק כמו שאתה מלמד אותם לא לקפוץ לכביש איך לעבור את הכביש במעבר חצייה וברמזור. תפסיקו להיות הורים חסרי אחריות ותתחילו לחנך את הילדים שלכם. משרד התחבורה והמדינה זה לא השמרטף של נילדים שלכם. המדינה לא אחראית לשטויות שהילדים שלכם עושים ושאתם לא מחנכים ולא מלמדים אותם וזורקים את האשמה על הילדים ועל המדינה. אתם אלה שאשמים ולא אף אחד אחר!
  • אבי 04/10/2018 00:09
    לרוכבים הבעייתיים יש הורים שהרימו ידיים מזמן...
  • 2.
    שלום 03/10/2018 20:01
    הגב לתגובה זו
    צריך לחייב לכול רוכב אופניים חשמלי בביטוח חובה שמי, ילד שמתחת לגיל 16 שנתפס לקחת את האופניים לתקופה של 5 חודשים וקנס של 2000₪ צריך לשלוח שוטרים ליד בתי ספר.
  • 1.
    שלי 03/10/2018 19:56
    הגב לתגובה זו
    כץ הביתה עכשיו נזכרת?למה מ1/1/2019. למה לא מהיום תקנות לשעת חירום
  • כנראה שהכל שיקולים פוליטיים...ניחוש שלי... (ל"ת)
    בן אהרון 03/10/2018 20:38
    הגב לתגובה זו
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

הבורסה ננעלה באדום: ת"א ביטוח איבד 6.9%, הבנקים 4.5% - איי.סי.אל זינקה 4.8%

הבורסה ננעלה בירידות חזקות, כשהבנקים וחברות הביטוח בירידות חדות, לאור איומי שר האוצר, סמוטריץ', על הכפלת המיסוי על הבנקים במידה ויגלגלו את המיסוי לצרכנים; סאמיט ירדה לאור ירידת שווי נכסים בניו יורק, ובמקביל הגישה הצעה לרכישת פורטפוליו של דה זראסאי, טורבוג'ן זינקה לאחר איזכור השם רפאל; ומי חברת האנרגיה המתחדשת שהורידה תחזיות ונפלה? 

מערכת ביזפורטל |

הבורסה ננעלה ביום אדום במיוחד, והפיננסים משכו את מדדי הדגל למטה, כשמספר גופים ירדו במהלך המסחר בשיעור דו-ספרתי, כולל הראל, מנורה, מזרחי ודיסקונט, אך לקראת הנעילה הירידות התמתנו מעט.  

 דווקא בכזה יום מעניין לראות את המניות שבכל זאת מצליחות לטפס.  ארן ארן 15.25%  מזנקת דו-ספרתית, ארן היא חברת מו"פ קטנה, היא מספקת שירותי פיתוח הנדסי לחברות בתעשיות שונות (רפואה, ביטחון, מים, פלסטיק), וגם משקיעה בסטארט-אפים, היא הודיעה על קבלת שתי הזמנות, האחת מחברה בטחונית ישראלית והשניה מחברה בטחונית בינלאומית לייצור מוצרים לשוק הבטחוני, בהיקף כולל של כ- 18.45 מיליון שקל, בנוסף להזמנה נוספת של כ-3 מיליון שקל.  בהזמנות ארן כותבת שנכללת גם הזמנה לייצור מוצר שנבחר על ידי הלקוח כפתרון ייחודי בתחום מערכות אוויריות בלתי מאוישות (רחפנים).

סאמיט סאמיט -4.78%   הגישה הצעה לרכישת פורטפוליו נכסי דיור להשכרה של חברת דה זראסאי גרופ בניו־יורק, בהיקף של כ־450 מיליון דולר, והצעתה נבחרה כהצעה המובילה במסגרת הליך מכירה פומבית המתנהל כחלק מהליכי חדלות פירעון של דה זראסאי מול הבנק המממן. במקביל, עדכנה סאמיט על אינדיקציה לירידת שווי של 65-70 מיליון דולר בנכסי הדיור הקיימים שלה בניו־יורק, נתון שממחיש את הלחץ המתמשך בשוק המגורים האמריקאי.

טורבוג'ן טורבוג'ן 9.25%    זינקה היום אחרי שהודיעה על התקשרות עם רפאל כדי להשתמש במיקרו-טורבינה שעליה יש לרפאל קניין רוחני בשביל לעשות פיילוט עם חברה בטחונית, רפאל תקבל תמלוגים של 10% מההכנסות של הפרויקט. מכל ההודעה הזאת נראה שטורבוג'ן בעיקר משתמשת, לכאורה, בשם של רפאל כדי לקבל קרדיביליות מול מערכת הביטחון וגם השוק, נזכיר כי טורבוג'ן הודיעה שהיא בדרך לנאסד"ק: טורבוג’ן הגישה תשקיף ל-SEC

ג'ין טכנולוגיות 6.41%   דיווחה שנבחרה כספק יחיד לאספקת תשתית GenAI ארגונית לאחד משלושת גופי הבריאות הגדולים בישראל - לביזפורטל נודע שמדובר בקופת חולים מכבי. ההתקשרות המתוכננת היא לשלוש שנים וכוללת רישיון שימוש בפלטפורמה של החברה לצד שירותי פיתוח, התאמה, הטמעה וליווי מקצועי. נכון לעכשיו אין הזמנת עבודה מחייבת והמהלך כפוף לאישורים פנימיים אצל מכבי - ג׳ין טכנולוגיות תטמיע AI בקופ"ח גדולה - במי מדובר?



עמירם לוין
צילום: פייסבוק, על פי סעיף 27

מיליארד שקל בייבי - עמירם לוין בתשואה חלומית

פי 1,200 - עמירם לוין, אלוף במיל מלמד את כולנו שהשקעות זה כמובן גם - מזל, אבל גם הרבה שכל-ידע

רן קידר |

800 אלף שקל של השקעה הפכו בעת שנקסט ויז'ן הונפקה ל-31 מיליון שקל. זה היה לפני 4 שנים, מאז האלוף עמירם לוין מימש מספר פעמים וירד מרף הדיווח של ה-5%, אבל לביזפורטל נודע שהוא עדיין מחזיק במניות החברה. אם לוין לא היה מממש הוא היה מחזיק כיום מניות ב-1 מיליארד שקל. אבל לוין מימש ובצדק - אף אחד לא יכול היה לדעת שזו השקעה שתניב פי 1,200! ופי 40 מאז שהיא החלה להיסחר. 


על פי ההערכות ובהסתמך על מכירות שכן דווחו, לוין נפגש עם כ-250 מיליון שקל במזומן והוא עדיין מחזיק בכמות מניות משמעותית, - לאחר שהמניה עלתה פי ארבע בשנה האחרונה - בלכל הפחות 400 מיליון שקל. בסך הכל מדובר על 650 מיליון שקל, וזו הערכה שמרנית.  בפעם הקודמת שניסינו לשאול את לוין על ההשקעה הוא אמר - "בטח שאני מחזיק, אבל זו השקעה פרטית ואני לא מדווח".  




עמירם לוין מלווה את החברה מההתחלה. המייסדים היו צריכים דמות מוכרת, דומיננטית, פותחת דלתות ולוין הצטרף. הוא האמין בחברה, השקיע בה, והצליח. ההצלחה של נקסט ויז'ן היא הרבה מזל. לוין הרוויח תשואה של כ-120,000%, זה מזל, אבל לא רק. זו ידיעה, זה ניסיון, זה הרבה שכל. שכל של בניית הדברים הנכונים, הסתכלות מאוד ממוקדת על מה שטוב לחברה ולא מקלישאה, בניית חברה אמיתית והבנה שוטפת של צרכי השוק במטרה לספק את המוצרים הטובים והנכונים לצבאות ולמשתמשים. 

אם תרצו - היה אולי הרבה מזל, אבל המזל הולך עם הטובים - נקסט ויז'ן היא חברה אמיתית ולוין זיהה את האנשים וההנהלה ואת המוצר ועזר להביא אותו למקומות הגבוהים. עכשיו הוא מחוץ לחברה, אין לו תפקיד רשמי, אך הוא עדיין מאמין בחברה ומשקיע בה.