רוכב על חשמליים מתחת לגיל 16? רישיון הנהיגה יידחה בשנה
תאונות הדרכים שקשורות לאופניים החשמליים הפכו בחודשים האחרונים למכת מדינה, כאשר רצף האירועים המצער בחודש האחרון הוביל לביקורת ציבורית על משרד התחבורה. שר התחבורה, ישראל כץ, הודיעה היום כי משרדו גיבש תכנית חדשה, הכוללת שורה של צעדים מעשיים שנועדו להגביר את בטיחותם של רוכבי האופניים החשמליים.
ההחלטות המתייחסות לכשירות הרוכב והכשרתו, החמרת אכיפה וענישה בקרב רוכבי האופניים החשמליים, וכן פעולות נוספות שנועדו להסדיר את פעילות הרכיבה והבטיחות של הרוכבים, זאת, לצד הגברת ההסברה הנרחבת בקרב הרוכבים וההורים.
ע"פ התוכנית החדשה, כל רוכב אופניים (מעל גיל 16) שאינו מחזיק ברישיונות נהיגה לכלי רכב דו גלגליים או לרכב פרטי, יחוייב כעת לעבור קורס מיוחד קצר הכולל בחינה שבסופה יקבל אישור כשירות נהיגה לרוכב אופניים.
אחת ההחלטות הבולטות היא ההחמרה של הענישה למי שירכב באופניים חשמליים מתחת לגיל 16 – דחייה של מתן רשיון הנהיגה בשנה, וכן החרמת האופניים. בנוסף לכך, הוחלט על קביעת קנס של 10 אלפים שקלים לכל מי שהיה מעורב בשינוי מבנה האופניים החשמליים או בהורדת המגבלה של המהירות המותרת (עד 25 קמ"ש).
- איירפודס פרו 2: מהפכה טכנולוגית בשוק העזרי שמיעה
- שחקו אותה: מדריך לבחירת ציוד היקפי למחשבי גיימינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כמו כן, הוחלט על העלאה משמעותית של הקנסות למי שייתפס נוהג באופניים חשמליים או בקורקינט חשמלי בניגוד לחוק. מדובר בין השאר בנסיעה ללא קסדה, בנהיגה מתחת לגיל 16, בדיבור בטלפון במהלך רכיבה על אופניים חשמליים או נסיעה עם אוזניות ועוד.
בנוסף, משרד התחבורה נותן כעת אישור לרשויות המקומיות לבטל רישיון עסק למי שימכור אופניים חשמליים לא חוקיים.
- 15.וגם לא להרכיב שום רוכב נוסף במיוחד בלילה (ל"ת)תמיר 04/10/2018 16:05הגב לתגובה זו
- 14.סוף סוף... הגיע הזמן שיעשו משהו במדינה הרדומה הזו. (ל"ת)עדיף מאוחר מאף פעם 04/10/2018 10:46הגב לתגובה זו
- רוב החוקים קיימים, העינין הוא חוסר אכיפה. (ל"ת)LONELY 04/10/2018 14:21הגב לתגובה זו
- 13.רק החרמת אופניים תעזור הורים לא אחראים המדינה אחראית (ל"ת)קובי 04/10/2018 10:20הגב לתגובה זו
- 12.כרגיל חיכו לאבידות בנפש עד שהתחילו לפעול. מעט מידי (ל"ת)מאוחר מידי 04/10/2018 07:27הגב לתגובה זו
- 11.סוחר נוסטרו 04/10/2018 05:17הגב לתגובה זותדאגו לאזרחים לתשתיות נאותות לרכיבה על אופניים ואז תציבו כל מיני חוקים והגבלות חתיכת חצופים חלאס להאשים את הרוכבי אופניים יש בעיה הרבה יותר מערכתית וגדולה בתחום הזה! וכן אני יודע שהם עוברים באדום, נוסעים נגד כיוון התנועה, וחותכים אנשים במדרכות. תסדרו להם תשתיות ואז מצידי תוציאו להורג מי שלא נוסע במקומות היעודיים לאופניים. הדור הצעיר (16-40) הצביע ברגליים והלך לקנות כלים חשמליים!!! תתנו לו מענה! מדינה קקה
- 10.השפוי 04/10/2018 00:18הגב לתגובה זולא לותר אם צריך גם לעצור הורים שילדיהם נסע בניגוד לחוק בעיר זה פחד מוות לנהוג הם יוצאים בחושך מאין כניסה ועוברים חופשי באדום
- 9.אשרי המאמין לאכיפה... נראה אתכם בדרום ת"א עם אריתראים (ל"ת)אבנר 04/10/2018 00:10הגב לתגובה זו
- 8.יעקב 04/10/2018 00:05הגב לתגובה זובתמונה יש שני מכוניות!
- 7.לא מבינים 03/10/2018 22:22הגב לתגובה זוומאלצים אותו לנסוע בכביש בין המכוניות !!! ממש סכנה !! לא רק שהוא חשוף .הוא גם מפריע לתנועה .ולא יכול לראות בזמן עקיפה אלא לסובב את הראש וזה שוב סכנה טירוף !!!!
- סוחר נוסטרו 04/10/2018 05:19הגב לתגובה זועניין של 2 דק בכל חנות אופניים חשמליים או רגילים
- 6.טייס חלל 03/10/2018 20:52הגב לתגובה זואם הילדים שלך רוצים אופניים אז אתה חייב ללמד אותם זהירות בדרכים בדיוק כמו שאתה מלמד אותם לא לקפוץ לכביש איך לעבור את הכביש במעבר חצייה וברמזור. תפסיקו להיות הורים חסרי אחריות ותתחילו לחנך את הילדים שלכם. משרד התחבורה והמדינה זה לא השמרטף של נילדים שלכם. המדינה לא אחראית לשטויות שהילדים שלכם עושים!אתם לא מחנכים ולא מלמדים אותם וזורקים את האשמה על הילדים ועל המדינה. אתם אלה שאשמים ולא אף אחד אחר!
- פרצופה של המדינה 04/10/2018 08:54הגב לתגובה זוהילדים לא מחונכים כי ההורים לא מחונכים. לא צריך "ללכת רחוק" לזהירות בדרכים - אנשים זורקים אשפה ובדלי סיגריות ברחוב ומחוץ לחלון הרכב, זורקים על הרצפה שאריות אוכל 2 מטר מפח אשפה ציבורי. על התנהגות כביש אין בכלל מה לדבר - חותכים נתיבים, לא טורחים לאותת, יד אחת על ההגה והשניה עם הטלפון. אין מי שיחנך.
- אבשלום קוף 04/10/2018 00:46הגב לתגובה זוכתוב אלא ולא אלה....אהבל
- 5.שורו 03/10/2018 20:50הגב לתגובה זויש לחייב את הממשלה לחוקק חוק שכל בעל רכב דו גלגלי או קורקינט במספרי זיהוי מקדימה ומאחור בגודל של 25/10 ס"מ במקום גלוי שאם אותו רוכב יעבור על החוק יהיה אפשר לזהות אותו ..
- 4.אמיר 03/10/2018 20:20הגב לתגובה זווגם 80 קמ"ש לאופניים, פשוט לא ייאמן. סכנת חיים
- אלכסי 04/10/2018 07:22הגב לתגובה זוחיים בשביל כסף
- מטוס 03/10/2018 20:50הגב לתגובה זואז אם המטוס טס אלף קמ"ש זה אומר שזה מסוכן.כל רגע נתון יש באוויר 2 מיליון אנשים בכדהא״ץ אז מה?ורכב נוסע 200 קמ"ש מה זה אומר שאתה תנהג במהירות 200 קמ"ש בעיר? לא נכון אז מה זה רלוונטי המהירות כל עוד אתה מקפיד על כללי בטיחות ונוסע בזהירות שמתאימה לתנאי הדרך ותקפיד על חוקי תנוע ועל זהירות המהירות היא לא בעייה. תלמדו את הילדים שלכם את כללי הבטיחות.הולכי רגל נהרגים כמעט כל יום והמהירות הליכה שלהם 5 קמ"ש!
- גידי 03/10/2018 22:52בזמן תאונה המהירות קריטית לחומרת הפגיעה. כל השאר הבל וריק.
- 3.בן אהרון 03/10/2018 20:17הגב לתגובה זומאיפה הצעירים שהורדו לכביש אמורים לדעת מה הכללים הכביש???
- הורים שנותנים 03/10/2018 20:43הגב לתגובה זואם הילדים שלך רוצים אופניים אז אתה חייב ללמד אותם זהירות בדרכים בדיוק כמו שאתה מלמד אותם לא לקפוץ לכביש איך לעבור את הכביש במעבר חצייה וברמזור. תפסיקו להיות הורים חסרי אחריות ותתחילו לחנך את הילדים שלכם. משרד התחבורה והמדינה זה לא השמרטף של נילדים שלכם. המדינה לא אחראית לשטויות שהילדים שלכם עושים ושאתם לא מחנכים ולא מלמדים אותם וזורקים את האשמה על הילדים ועל המדינה. אתם אלה שאשמים ולא אף אחד אחר!
- אבי 04/10/2018 00:09לרוכבים הבעייתיים יש הורים שהרימו ידיים מזמן...
- 2.שלום 03/10/2018 20:01הגב לתגובה זוצריך לחייב לכול רוכב אופניים חשמלי בביטוח חובה שמי, ילד שמתחת לגיל 16 שנתפס לקחת את האופניים לתקופה של 5 חודשים וקנס של 2000₪ צריך לשלוח שוטרים ליד בתי ספר.
- 1.שלי 03/10/2018 19:56הגב לתגובה זוכץ הביתה עכשיו נזכרת?למה מ1/1/2019. למה לא מהיום תקנות לשעת חירום
- כנראה שהכל שיקולים פוליטיים...ניחוש שלי... (ל"ת)בן אהרון 03/10/2018 20:38הגב לתגובה זו

אופנהיימר: אפסייד של 30% בטבע
בבית ההשקעות אופנהיימר מציינים לחיוב את השיפור בכל חטיבות הפעילות של חברת התרופות, את העלאת התחזיות להכנסות מאוסטדו ויוזדי, והתקדמות בפיתוח מולקולת ה-TL1A; מחיר היעד למניה על 30 דולר עם המלצת "תשואת יתר"
אופנהיימר מפרסמים סקירה חיובית על טבע טבע -1.91% בעקבות דוחות הרבעון השלישי, שבהם הציגה החברה הכנסות של 4.5 מיליארד דולר - עלייה של 3% מהתקופה המקבילה וגבוהה מהצפי שעמד על 4.34 מיליארד דולר.
כל חטיבות הפעילות - הגנריקה, הביוסימילרס ותרופות המקור - הראו שיפור בתוצאות, וטבע העלתה את התחזיות השנתיות שלה. בבית ההשקעות אופנהיימר משאירים את המלצת ה-Outperform ומחיר היעד על 30 דולר למניה, כשהם מתבססים על מכפיל 6.7 לרווח התפעולי המתואם של 2026.
צמיחה בכל החטיבות
בחטיבת הגנריקה נרשמה צמיחה של 2% בהכנסות, ל-2.58 מיליארד דולר, מעל תחזית השוק שעמדה על 2.41 מיליארד דולר. בארה"ב בלטה עלייה של 7% (במונחי מטבע מקומי), שהובילה להכנסות של 1.18 מיליארד דולר, בעוד שבאירופה נרשמה ירידה של 5% עקב בסיס השוואה גבוה. שאר העולם הציג צמיחה מתונה של 3%. תחת אותה חטיבה משולבות גם תרופות הביוסימילרס, שמהן כבר הושקו 10 תרופות, ועוד שש צפויות עד סוף 2027. אופנהיימר מציין כי השקת התרופות באירופה ב-2027 צפויה להאיץ את קצב הצמיחה בתחום, כאשר התחזית להכנסות נותרת על 800 מיליון דולר.
בחטיבת תרופות המקור הממוסחרות בלטה צמיחה משמעותית באוסטדו (Austedo) - עלייה של 38% ל-618 מיליון דולר. גם יוזדי (Uzedy) הציגה צמיחה של 24% ל-43 מיליון דולר, ואג’ובי (Ajovy) עלתה ב-19% ל-168 מיליון דולר. טבע מאשררת את תחזית ההכנסות לאוסטדו לשנת 2027 - 2.5 מיליארד דולר - וצופה כי לאחר חדירה לשוק האירופי היא תגיע להכנסות שיא של כ-3 מיליארד דולר. בהתאם לכך, החברה העלתה את התחזית השנתית ל-2025 ל-2.05-2.15 מיליארד דולר. גם יוזדי מתקדמת בקצב מהיר מהצפי - עם תחזית מעודכנת של 190-200 מיליון דולר השנה, לעומת 150 מיליון בתחזית הקודמת. שתי התרופות, יחד עם האולנזפין שצפויה להגיע לשוק ב-2026, מוערכות לייצר בשיאן בין 1.5 ל-2 מיליארד דולר.
- טבע מזנקת ב-21% - האנליסטים צופים אפסייד של עוד 25%
- טבע מכה את התחזיות בהכנסות וברווח; המניה מזנקת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצד של הפיתוח, טבע מתכננת להגיש את זריקת האולנזפין (לטיפול בסכיזופרניה) ל-FDA עד סוף 2025, עם צפי למכירות מ-2026 והכנסות של עד 1.5 מיליארד דולר. מולקולת ה-TL1A, שמפותחת יחד עם סנופי, מתקדמת כמתוכנן, והחברה צופה לקבל בגינה תשלום ראשון של 250 מיליון דולר ברבעון הרביעי של השנה ועוד 250 מיליון נוספים ברבעון הראשון של 2026. בטווח הארוך מעריכה טבע כי מדובר בפוטנציאל הכנסות של 2-5 מיליארד דולר, לא כולל אינדיקציות נוספות.

גולף תרכוש את ג'אמפ ועונות תמורת 30 מיליון שקל
גולף גולף -1.96% חתמה על מזכר הבנות לא מחייב לרכישת רשת האופנה לנשים ג'אמפ ועונות מבעל השליטה יואב שמע. מחיר העסקה עומד על כ-30 מיליון שקל, כאשר רוב הסכום יועד לכיסוי חובות הרשת הנרכשת. החוב של ג'אמפ ועונות מוערך בכ-20 מיליון שקל, כך שהסכום הנותר יועבר לבעלי הרשת, יואב שמע וארבעת יורשי השותף לשעבר אבי יפת, שמחזיקים בשליש מהבעלות. השלמת העסקה תלויה בהשלמת בדיקת נאותות ואישור דירקטוריון גולף.
הרשת הנרכשת מפעילה 63 סניפים ברחבי הארץ, רובם ממוקמים בקניונים מובילים ובמרכזי קניות פתוחים. חלק מהסניפים הם חנויות רחוב וסניפי אאוטלט. הרשת מתמחה באופנה לנשים במידות 40 ומעלה ומעסיקה כ-260 עובדים. גולף תוכל לבצע סינרגיה מיידית עם הרכישה החדשה על ידי איחוד המערכים הלוגיסטיים. צעד זה יחסוך לחברה כ-150 אלף שקל בחודש ששילמה ג'אמפ ועונות עבור שימוש במרלו"ג חיצוני. גולף תאחד גם את מטה החברה הנרכשת עם המטה שלה.
יואב שמע רכש את רשת ג'אמפ ב-2014 דרך בית משפט תמורת 800 אלף שקל, כאשר הרשת מנתה באותה עת 20 סניפים. כמה חודשים לאחר מכן איחד שמע את פעילותה עם רשת עונות שכבר הייתה בבעלותו. מאז הרחיב את הרשת ל-63 סניפים.
זו העסקה השנייה של גולף השנה, לאחר רכישת רשת חנויות סבון תמורת 6.5 מיליון שקל באוגוסט. את סבון רכשה גולף מתאגיד איב רושה הצרפתי, לאחר שהתאגיד סגר את מפעל הייצור בקריית גת ואת המערך הלוגיסטי והמטה בישראל. גולף, שבשליטת כלל תעשיות של לן בלווטניק, מפעילה כ-340 חנויות ונסחרת בשווי של 320 מיליון שקל. בניגוד לחברות מתחרות כמו פוקס וקסטרו, לגולף אין זכיונות על מותגים זרים, מה שמאפשר לה גמישות רבה יותר בקבלת החלטות.
- ״עם כלביא״ פגע בגולף פעמיים: המלחמה והדולר שחקו את הרווח ב-80%
- הסוף לסאגה: קבוצת גולף תפעיל את רשת סבון בישראל תמורת 6.5 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרכישה של ג'אמפ ועונות צפויה לשמש כמנוע צמיחה לפעילות הקיימת של גולף בתחום אופנת הנשים. הרשת הנרכשת תתווסף ל-20 חנויות סבון שגולף רכשה ומעוניינת להרחיב ל-40 חנויות. גולף עלתה ב-7% מתחילת השנה ונסחרת לפי שווי של 314 מיליון שקל.
