קאר שולץ טבע
צילום: יח"צ

גולדמן זאקס יוצא בהמלצת קניה על טבע

בגולדמן זאקס סבורים כי גל הירידות במניית טבע יצר הזדמנות קניה, ומעניקים למניה מחיר יעד הגבוה ב-40% לעומת מחיר השוק
מערכת Bizportal | (11)

בנק ההשקעות האמריקאי גולדמן זאקס פרסם סקירה חיובית על מניית טבע, ונקב במחיר יעד של 30 דולר למניה. ההמלצה שפורסמה ביום ראשון, נוקבת במחיר יעד הרחוק בכ-40% לעומת מחיר הסגירה של מניית טבע אמש בוול סטריט, שעמד על 21.46 דולר.

במסגרת הסקירה מציינים בגולדמן זאקס כי הוציאו את ההמלצה על רקע פניות מצד משקיעים לאחר שמניית טבע רשמה לאחרונה גל ירידות, ומחיר המניה ירד ב-13% בשבועיים. הירידה בטבע נגרמה בשל חשש מפני תחרות לתרופה של טבע לטיפול במיגרנה - Ajovy

בסוף השבוע האחרון חברת התרופות אלי לילי (Eli lilly) קיבלה אישור לטיפול במיגרנה מרשות המזון והתרופות האמריקאית (FDA). מהלך שעשוי לצמצם את השוק עבור התרופה של טבע. 

בגולדמן זאקס סבורים כי גל הירידות יצר הזדמנות קניה, ומסמנים את טבע בהמלצת "קנייה".  

תגובות לכתבה(11):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    כנגורו 06/10/2018 19:24
    הגב לתגובה זו
    למיגרנה ומהתרופה המתחרה והטובה יותר מהקופקסון של טבע? אין תשובה לכך בכתבה
  • 6.
    מיקי 03/10/2018 14:22
    הגב לתגובה זו
    מעוניינים לעלות אותה עוד ובאזור 12000-14000 למכור ולחסל פוזיציה! 100%-150% בשנה, הלוואי עלי!
  • היא בשפל כעט (ל"ת)
    גק 04/10/2018 14:15
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    שקוף שהמניה תעלה,סבלנות אנשים! (ל"ת)
    שי 03/10/2018 08:32
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    גם על בנק ליהמן ברזרז המליצו שבוע לפני ופשט רגל. (ל"ת)
    משה כהן6 02/10/2018 22:09
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    המעניש 02/10/2018 21:42
    הגב לתגובה זו
    טבע הייתה אמורה לרדת לשער 19.50$ משום מה , זה דגדג למשהו בכף היד שכנראה מתחיל להפסיד ואז מוצאים כתבה מצוצה מהאצבע . על סמך מה , לא מבין ?!
  • dw 03/10/2018 11:40
    הגב לתגובה זו
    כי זה אתר פיננסי. ככזה, קוראיו מצפים ממנו לשמוע עידכונים מצד בתי השקעות אודות ני"ע כאלה ואחרים. למשל גולדמן זאקס וטבע. מה בדיוק מצוץ פה מהאצבע? אם לא מעניין אותך ני"ע ודיעות של בתי השקעות אז אל תכנס לאתרים פיננסיים. מי שנכנס לאתרים כאלה זה בדיוק מה שמעניין אותו וביזפורטל עושה בדיוק את העבודה שהוא צריך לעשות. הוא לא מפרסם מתכונים לשניצלים. אגב. את הקוראים מעניין לקרוא גם דיעות שליליות אודות ני"ע כאלה ואחרים. זה לגמרי בסדר. אם כולם היו חושבים אותו הדבר לא היתה בורסה.
  • 2.
    מעל 40$ תוך חצי שנה (ל"ת)
    שי 02/10/2018 19:25
    הגב לתגובה זו
  • שילמו להם לשקר לצבור. הודו שפנו אליהם ח (ל"ת)
    חחחחחחחח 02/10/2018 21:19
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    לעשות הפוך (ל"ת)
    שידי 02/10/2018 18:18
    הגב לתגובה זו
  • גולגמן מנסים להיפטר מהפןסיציה (ל"ת)
    אלון 03/10/2018 06:13
    הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)

שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה

בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה אילון מאסק טסלה

לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68%  להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.


מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.


הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.


האסטרטגיה היא לב הסיפור

הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.


פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.