כביש איילון מהיר ראשון לציון נהיגה תנועה רכב
צילום: משה בנימין

כבר לא חייבים להסתובב עם רישיון נהיגה

כיום חלה חובה על הנהגים להחזיק ברשותם רישיון נהיגה ורישיון רכב בעת הנהיגה. עם אישור התקנות, יוכלו הנהגים להחזיק ברשותם רק תעודת זהות, דרכון או רישיון
מערכת Bizportal | (8)

​בשורה טובה לנהגים. שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, העביר היום (יום ראשון) לאישור ועדת הכלכלה של הכנסת, תקנה חדשה שנחתמה על ידו, המבטלת את הצורך להחזיק ברישיון נהיגה ורישיון רכב בעת הנהיגה.

 

התקנה החדשה תצמצם את הביורוקרטיה לציבור הנהגים ותחסוך מהם קנסות מיותרים. "ביטול החובה להחזיק רישיונות נהיגה ורכב בעת הנהיגה, יחסוך מהנהגים גם את הצורך בהנפקת כפל רישיונות נהיגה ורכב, ויסייע למשטרה במלאכת הזיהוי והאכיפה של הנהגים בכבישים", אמר השר כץ.

 

על פי התקנות כיום, חלה חובה על הנהגים להחזיק ברשותם רישיון נהיגה ורישיון רכב בעת הנהיגה. הקנס על אי החזקת רישיונות ברכב עומד כיום על 100 שקלים. עם אישור התקנות, יוכלו הנהגים להחזיק ברשותם אחד מאמצעי הזיהוי הבאים: תעודת זהות, דרכון ישראלי או רישיון הנהיגה. בדיקת תוקף הרישיונות תתבצע באמצעות מסופי ניידות המשטרה, המחוברים און ליין למשרד התחבורה ונמצאים כיום בכל ניידות התנועה.

 

יצוין כי הדרישה לנשיאת תעודת ביטוח חובה של הרכב נותרת בעינה. התקנה החדשה אושרה על ידי משרד המשפטים ועם אישורה על ידי ועדת הכלכלה של הכנסת ופרסומה ברשומות, היא תיכנס מיידית לתוקף.

 

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    פחימה גבריאל 08/05/2018 07:00
    הגב לתגובה זו
    רק בטסט
  • 4.
    יוספוביץ 07/05/2018 07:24
    הגב לתגובה זו
    האם מספיק לזהות את הנהג רק על סמך תעודת זהות?
  • 3.
    אם כץ רוצה לעשות שיפור משמעותי שיביא לפתרון מצוקת הטסט (ל"ת)
    למד 07/05/2018 00:32
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אדון קושיה 06/05/2018 15:42
    הגב לתגובה זו
    מי נוסע עם ת.ז או עם דרכון ? עדיף כבר רישיון נהיגה. היכן בדיוק ההקלה?
  • אני. (ל"ת)
    רמי 06/05/2018 17:08
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    גיא 06/05/2018 15:30
    הגב לתגובה זו
    ההחלטה הזו מסרבלת ומאריכה בדיקה של נהגים שכן לעיתים ניתן להסתפק בבדיקת הרשיון בכדי לאמת התאמצו לסוג הרכב, תוקפו, חובת חבישת משקפיים וכו,בנוסף חלק גדול מהנהגים נושקים לאו דווקא ע״י שוטרי תנועה ולא בכל הניידות יש מסופים.במצב הקיים כיום בכבישים הדבר רק יחמיר את האפשרות לבדוק כמות גדולה יותר של נהגים ורק יקשה על עבודת השוטרים והן על האזרחים אשר יעוכבו זמן רב יותר שלא תמיד לצורך.החלטה פופוליסטית ותו לא!!
  • יאיר 06/05/2018 16:02
    הגב לתגובה זו
    פתח לבעיות.
  • לא נכון (ל"ת)
    עידו 06/05/2018 17:46
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

גרי ליבנת' בנק רוטשילד ושות' בישראל. קרדיט: פלורין קאליןגרי ליבנת' בנק רוטשילד ושות' בישראל. קרדיט: פלורין קאלין

יותר מ-1,500 הייטקיסטים ישראליים הצטרפו למועדון המיליונרים בדולרים

5,400 ישראליים הצטרפו למועדון המיליונרים בדולרים במהלך 2024, מתוכם בין 1,500 ל-2,000 הייטקיסטים, כמה מיליונרים חדשים בהייטק יהיו השנה?  

רן קידר |
נושאים בכתבה מיליונרים הייטק

בסוף 2024 נמנו בישראל כ-186 אלף מיליונרים בדולרים, עלייה של 2.9% לעומת השנה הקודמת, המשקפת כ-5,400 ישראלים חדשים שחצו את רף המיליון דולר בנכסים נטו. אפשר להניח שהמספרים האמיתיים הם מעל 200 אלף - זה מגובה גם בנתון של בנק UBS שמציב את ישראל במקום ה-17 בעולם בעושר ממוצע למבוגר, כ-284 אלף דולר. 

לפי דוח של Henley & Partners לשנת 2024, במהלך 2023 נרשמה עזיבה של כ-200 בעלי הון מישראל, בעוד שב-2022 נכנסו כ-1,100 בעלי הון לארץ. מרבית הנוטשים מעבירים את מרכז חייהם לארה"ב, בריטניה ופורטוגל. ובכל זאת, גם לאחר ההגירה, מאזן המיליונרים נטו בישראל ממשיך לעלות בקצב של אלפים בשנה. משנת 2024 יש מצב הפוך - עלייה לארץ, אם כי אין נתונים רשמיים. 

שליש מהמיליונרים החדשים מגיעים מההייטק

שנה שעברה הוגדרה כשנה חזקה להון הטכנולוגי הישראלי. לפי דוח 2024 של PwC , נרשמו 53 עסקאות אקזיט בשווי כולל של 13.38 מיליארד דולר, ו-34 עסקאות מיזוגים ורכישות בהיקף נוסף של 8.95 מיליארד דולר. שש הנפקות (IPO) גייסו יחד 781 מיליון דולר. בסך הכול, 106 עסקאות בתחום ההייטק הגיעו להיקף כולל של 26.7 מיליארד דולר. מתוכן, 8 עסקאות חצו את רף חצי מיליארד דולר (ששווים הכולל עמד על 6.8 מיליארד דולר), ו-23 עסקאות בטווח 100-500 מיליון (ששווים הכולל עמד על 5.8 מיליארד דולר), שמהוות יחד 44% מהיקף השוק. רוב העסקאות היו בתחומי IT & Enterprise Software, סייבר, ואינטליגנציה מלאכותית.

לפי IVC ו-Rise IL, כ-70% מההון שנוצר בעסקאות האלו הגיע לחברות טכנולוגיה. במחקרים קודמים של PwC הוערך כי 15-25% מהמניות בעסקאות הייטק מוחזקות בידי מייסדים ועובדים ישראלים. בהנחת 20% לבעלי מניות פרטיים, ההון החדש שהוזרם ליחידים ב-2024 עומד על כ־4.5 מיליארד דולר. אם מחלקים סכום זה למקבלי רווחים טיפוסיים בטווח 2-3 מיליון דולר, מדובר בכ-1,500-2,000 ישראלים שהפכו למיליונרים חדשים מהייטק בשנה אחת בלבד, כשליש מכלל הגידול באוכלוסיית בעלי ההון בישראל.

שנה שעברה גם התאפיינה גם בזינוק בעסקאות סקנדרי, כלומר עובדים ומייסדים שמימשו אחזקות עוד לפני אקזיט או הנפקה. מדובר בעשרות חברות ישראליות פרטיות, שבהן מימושים של מיליונים בודדים ועד עשרות מיליונים למייסדים. בשנת 2025 יש אומנם תנודות, אך המגמה חיובית - יש גידול בהיקף ההשקעה בהייטק ובאקזיטים. אם על פי הנתונים מעל 1,500 איש בהייטק הפכו למיליונרים, הרי שב-2025 אפשר כבר לדבר על היקף כפול.