מלחמת הסחר: סין הפסיקה לקנות פולי סויה מארה"ב
מלחמת הסחר בין סין לארה"ב מחריפה, וזאת כאשר ברקע, השיחות בין נציגי המשלחת האמריקאית ונציגי המסחר הסינים צפויות להתקיים היום ומחר במטרה לגשר על הסכסוך.
על פי הדיווח, סין ביטלה כ-62,690 טון של משלוחי פולי סויה מארה"ב שנרכשו במהלך השבועיים האחרונים. נציין כי סין היא כח הקניה השני בגודלו לפולי סויה מתוצרת ארה"ב ולאורך ההיסטוריה, ייצוא פולי סויה היה אחד מענפי הייצוא הבולטים והגדולים ביותר מארה"ב לסין.
סורן שרודר, מנכ"ל חברת Bunge, מעבדת פולי הסויה הגדולה בעולם, אמר: "הסינים קונים בעיקר מברזיל ומקנדה, ובכוונה לא קונים כלום מארה"ב".
בתוך כך, החוזים העתידיים על פולי הסויה נפלו כ-1% במהלך הערב אתמול, אך עדיין נמצאים כ-8% מעל המחיר איתו התחילו את השנה.
בתוך כך, הפגישה בין המשלחת האמריקאית לנציגים הסינים צפויה להתקיים היום ומחר (חמישי ושישי) בבייג'ינג, וזאת לאחר שהמתח בין שתי המעצמות גבר במהלך החודשים האחרונים כאשר שני הצדדים מטילים מכסים שונים האחד על השני במגוון רחב של מוצרים.
- 8.ברקון 05/05/2018 11:24הגב לתגובה זוהמדינה לא צריכה לדאוג לרווחי היצרן הסיני . כמו שיש מכס על דלק , רכב , צריך להשאיר את כל המכסים על מקררים , תנורים . ומצד שני להוריד מע"מ ב-1% . אתה הצורה כזאת מייקר את כל מה שנכנס למדינה מבחוץ ומצד שני מוזיל הכל ב-1 % כלומר : תשלומי חשמל ,מים ,תחבורה , טיפולי שיניים וכ..
- 7.YL 04/05/2018 11:15הגב לתגובה זומשנים את מסמכי המטען*ארץ מקור ו נמל יציאה** ו זה כמובן ב שיתוף פעולה של היבואן הסיני
- 6.מיקי 03/05/2018 16:06הגב לתגובה זונו, לא מבינים בין השורות?
- 5.בא 03/05/2018 13:13הגב לתגובה זוהפיל המפיל .
- בוסיל 05/05/2018 18:11הגב לתגובה זוהם בנו את סין וסין מחזיקה את הררי הדולר האמריקאי . בכל מקרה הם ימשיכו לקנות ,רק במחיר גבוה יותר .זה הגישה של טראמפ .
- 4.בא 03/05/2018 11:57הגב לתגובה זולא לשכוח בבקשה .העולם המערבי יכול לסחור לבד בתוכו .וצריך .
- 3.בבית הלבן נמצא נשיא השייך לעבר. (ל"ת)וושינגטונית 03/05/2018 11:42הגב לתגובה זו
- ברור מעריצי אובמה רפי השכל הם העתיד (ל"ת)חחחח 04/05/2018 22:18הגב לתגובה זו
- בא 03/05/2018 13:08הגב לתגובה זוזה עם של עבדים שחי בפחד וכול העבודה בעולם עוברת לשם ,
- 2.י 03/05/2018 10:44הגב לתגובה זומכסים על חקלאות ועל התעשיה הכבדה... הם יראו לדולנד מאיפה משתין הדג...
- 1.ישראלי 03/05/2018 09:02הגב לתגובה זוהאמריקאית. תאילנד, יפן ויאטנם ........ מיליונים אחרים
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
