טראמפ התעורר: הנה הציוץ מהיום על מלחמת הסחר מול סין
עם זאת, בשעה זו החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים כעת בעליות של עד 0.9%. נזכיר כי בשבוע שעבר הורה טראמפ להטיל מכסים נוספים על מוצרים המיובאים מסין, בהיקף ייבוא של 100 מיליארד דולר בשנה. הממשל הסיני כמובן לא נותר חייב והטיל גם כן מכסים בהיקף של 50 מיליארד דולר. החשש ממלחמת סחר מהווה על פניו את הסיכון העיקרי לשוק. לצד זאת הבנקים המרכזיים בעולם ממשיכים לספק תמיכה בשווקים ומנגד הפד' האמריקאי מצמצם את המאזן. החל מהשבוע הבא תוכנית צמצום המאזן של הפד' צפויה לעלות הילוך כאשר הפד' צפוי לצמצם כ-30 מיליארד דולר מהמאזן בכל חודש.When a car is sent to the United States from China, there is a Tariff to be paid of 2 1/2%. When a car is sent to China from the United States, there is a Tariff to be paid of 25%. Does that sound like free or fair trade. No, it sounds like STUPID TRADE - going on for years!
— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) 9 באפריל 2018
- 10.חגיגות יום העצמאות.הכל נופל (ל"ת)טראמפ יפיל את הבורסה 09/04/2018 20:22הגב לתגובה זו
- 9.סמי 09/04/2018 16:05הגב לתגובה זולא מתרשם מהעליות הכיוון הפוך גוטה.. הכיוון למטה החכמים מעלים את המדד כדי למשוך קונים לסחורה
- 8.ללמוד 09/04/2018 14:38הגב לתגובה זושווה גידול בחוב של ארהב לסין איך ממומן גרעון מסחרי?( עודף ייבוא על ייצוא לסין). הגרעון הזה גורם לגידול עצום בחוב של ארהב ומגיע השנה ל21 טריליון דולר לדוגמא ב2000 החוב היה כ5.7 טריליון דולר. ארהב הופכת למשועבדת לסין בחובות החובות הללו פצצת זמן . הפד מתריע טראמפ מבצע אובמה שתק
- סין התרגלה לזיין את האמריקאים ולא תוותר על ההרגל בקלות (ל"ת)מאו טסה טונג 09/04/2018 15:43הגב לתגובה זו
- 7.איציק כהן 09/04/2018 14:01הגב לתגובה זוכי סך היבוא של הסינים הוא 131 מיליארד 50 100 זה בנוסף החשבון האישי של שיי
- לדעתי זה סביבות 400 מיליארד בשנה (ל"ת)סוחר 09/04/2018 14:21הגב לתגובה זו
- איזי 09/04/2018 16:00לרעת ארה"בהיבוא הסיני מארה"ב עומד על 131 מיליארד.
- 6.טראמפ איש מסחר ממולח והוא פשוט צודק (ל"ת)שמואל 09/04/2018 13:50הגב לתגובה זו
- 5.סטנלי פישר 09/04/2018 13:47הגב לתגובה זוונשיאים אימפוטנטים כגון אובאמה האגזוזן נהנו מהמשגל
- בא 09/04/2018 13:57הגב לתגובה זוהשחור .
- 4.אין רגע דל אצל האדם הזה (ל"ת)גל 09/04/2018 13:41הגב לתגובה זו
- בא 09/04/2018 13:55הגב לתגובה זוניהול חרא של הכלכלה . היו הרבה חרא נשיאים ב25 שנים האחרונות .
- 3.בא 09/04/2018 13:38הגב לתגובה זוזה שפותחים את האור ,הם בדיוק כמו גוקים ,וגם אותה סיבות להתנהגות שבאה אחכ . כמה גנים מקולקלים הרסו והורסים את האנושות .
- 2.אבל אתם חבר וחברה כבר 25 שנה ,ואתם לא הייתם הגבר. (ל"ת)בא 09/04/2018 13:35הגב לתגובה זו
- 1.מה הקשר בין הסינים לדינוזאורים ,בינתיים אין קשר . (ל"ת)בא 09/04/2018 13:33הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
