הוניגמן
צילום: יח"צ
פרסום ראשון

קריסת הוניגמן: חובות לזניט, DAVID, teenk וזאביק דרור

החובות נאמדים ביותר ממיליון שקל לספקי הפרסום והיח"צ שבראשם זניט ו-DAVID עם חובות של מאות אלפי שקלים. מהוניגמן לא התקבלה תגובה
משה בנימין | (4)

קריסתה של רשת האופנה הוניגמן שהודיעה על הקפאת הליכים לאחר שנקלעה לחובות של כ-233 מיליון שקלים, משפיעה גם על ספקיה מתחום הפרסום והיח"צ. לאייס נודע כי על רשימת נושיה נמנים גם חברת המדיה זניט של קבוצת פובליסיס, הפרסומאי דייויד אדלשטיין, משרד היח"צ המלווה אותה שנים רבות זאביק דרור וכן משרד הפרסום teenk המלווה אותה בתחום הפרסום לבני נוער. היקף החובות אליהם על פי הערכות בשוק נאמד בלמעלה ממיליון שקלים. 

ההערכות הן שהוניגמן שתחתיה פועלת גם רשת אופנת הצעירים TNT חייבת לחברת המדיה זניט (שהחלה לרכוש עבורה מדיה בשנה האחרונה) סכום שנאמד בכמה מאות אלפי שקלים עבור רכש מדיה בחודשים האחרונים. משרד הפרסום שליווה את הקמפיינים של הרשת הן תחת הוניגמן והן תחת TNT הוא DAVID של איש הפרסום דייויד אדלשטיין המתמחה בעולמות האופנה. גם במקרה שלו, כמו עם שאר ספקי הפרסום/יח"צ של החברה ההערכות הן שרשת האופנה חייבת לו מאות אלפי שקלים עבור הפעילות בחודשים האחרונים.  

אדלשטיין מלווה את הוניגמן מזה 7 שנים, מאז עזב את משרד הפרסום באומן בר ריבנאי ויצא לדרך עצמאית. שני לקוחותיו הראשונים, בתחילת דרכו, שהביעו בו אמון היו אירוקה ורשת הוניגמן. רשת האופנה היא גם הלקוח המרכזי של אדלשטיין - DAVID, כך שהחוב הכספי אינו עניין של מה בכך עבורו. לאורך השנים שילמה הוניגמן באופן שוטף, במתכונת של תשלום דחוי במספר חודשים, זו גם אחת הסיבות שהקפאת ההליכים תפסה את ספקיה בהפתעה כשהיה כבר מאוחר מדי. 

בנוסף, החוב למשרד היח"צ זאביק דרור נאמד באלפי שקלים תמורת שירותיו בחודשי הפעילות האחרונים וכן חוב שעומד על עשרות אלפי שקלים ל-teenk בבעלותו של יניב ויצמן, עבור הפרסום לבני נוער לרשת TNT. במקרה של ויצמן ו-teenk, סוכנות הפרסום רוכשת מדיה בעצמה עבור רשת האופנה בצורה של "מדיה אנושית", דהיינו שכר למשפיעני רשת. 

"היו אורות אדומים בדרך"

על פי הבקשה להקפאת הליכים, מתוך החוב שעומד על 233 מיליון שקלים, 128 מיליון הם חובות מובטחים לבנקים ובראשם בנק מזרחי עם חוב של למעלה מ-35 מיליון שקלים. החוב לשאר הנושים עומד על 80 מיליון שקל ומתוכו החוב לספקים עומד על 60 מיליון שקלים. 

השבוע צפוי להתקיים דיון במעמד הוניגמן ונושיה שבו יובהר מצבה הפיננסי של החברה ועתידה. אחד מספקיה אמר היום לאייס, כי "היו אורות אדומים בדרך, אבל אתה רוצה להאמין שזה ישתפר ויש סיכוי שהחברה תמשיך לפעול כרגיל, במידה וחלק מהחובות יקוצצו". 

 

מחברת הוניגמן לא התקבלה תגובה לידיעה. מזאביק דרור נמסר בתגובה: "אני עובד אתם הרבה זמן וכואב את כאבם. הם אנשים ישרים וטובים. השנה האחרונה הייתה קשה אך ליבי עם הוניגמן ואעמוד לצידם גם בעת משבר זה". תגובתם של זניט, teenk ו-DAVID לא התקבלה עד למועד פרסום הידיעה.  

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    מישהי 09/05/2018 14:58
    הגב לתגובה זו
    שבוע שעבר עשיתי קניות ואמרו לי מקסימום שאחליף מידה בסניף אחר.. לקחתי פתק החלפה ושבוע אחרי שהלכתי לסניף להחליף מידה הם היו סגורים. אין אפילו אפשרות לקבל זיכוי מאף אחד! המוקד לא עונה.. פשוט מזעזע
  • 3.
    גרין 19/02/2018 15:08
    הגב לתגובה זו
    1. לא לקנות מדיה לקמפיין אלה בכמות קטנה מאוד 2. עדיף לעבוד בצמוד לחברת מדיה קרי הלקוח שלך עובד מולם ישירות 3. לעולם לא להיות פתוח אל מול הלקוח ביותר מ100K 4. לא לקנות גוגל ופייסבוק בכרטיס אשראי שלך אלה של הלקוח אלה אם כן הלקוח הוא ממשלתי או דומה לזה וגם בזה צריך מאוד להזהר. 5. אם אין ברירה וחייבים, לבטח בבססח
  • 2.
    אחת שמבינה 19/02/2018 14:08
    הגב לתגובה זו
    הרוויח כל שקל בכבוד.
  • 1.
    גיא 19/02/2018 11:49
    הגב לתגובה זו
    הבנקים ישתו את כל מה שנשאר והעובדים יקבלו את מה שחייבים להם הרבה לפני שאיזה משרד פרסום או משרד יח״צ יצליח לשים יד על נתח ממה שנשאר. הם גם עשו להם (כולם) עבודה כל כך גרועה בשנים האחרונות שאולי לא מגיע להם בכלל כסף...
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.

מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.