קריסת הוניגמן: חובות לזניט, DAVID, teenk וזאביק דרור
קריסתה של רשת האופנה הוניגמן שהודיעה על הקפאת הליכים לאחר שנקלעה לחובות של כ-233 מיליון שקלים, משפיעה גם על ספקיה מתחום הפרסום והיח"צ. לאייס נודע כי על רשימת נושיה נמנים גם חברת המדיה זניט של קבוצת פובליסיס, הפרסומאי דייויד אדלשטיין, משרד היח"צ המלווה אותה שנים רבות זאביק דרור וכן משרד הפרסום teenk המלווה אותה בתחום הפרסום לבני נוער. היקף החובות אליהם על פי הערכות בשוק נאמד בלמעלה ממיליון שקלים.
ההערכות הן שהוניגמן שתחתיה פועלת גם רשת אופנת הצעירים TNT חייבת לחברת המדיה זניט (שהחלה לרכוש עבורה מדיה בשנה האחרונה) סכום שנאמד בכמה מאות אלפי שקלים עבור רכש מדיה בחודשים האחרונים. משרד הפרסום שליווה את הקמפיינים של הרשת הן תחת הוניגמן והן תחת TNT הוא DAVID של איש הפרסום דייויד אדלשטיין המתמחה בעולמות האופנה. גם במקרה שלו, כמו עם שאר ספקי הפרסום/יח"צ של החברה ההערכות הן שרשת האופנה חייבת לו מאות אלפי שקלים עבור הפעילות בחודשים האחרונים.
אדלשטיין מלווה את הוניגמן מזה 7 שנים, מאז עזב את משרד הפרסום באומן בר ריבנאי ויצא לדרך עצמאית. שני לקוחותיו הראשונים, בתחילת דרכו, שהביעו בו אמון היו אירוקה ורשת הוניגמן. רשת האופנה היא גם הלקוח המרכזי של אדלשטיין - DAVID, כך שהחוב הכספי אינו עניין של מה בכך עבורו. לאורך השנים שילמה הוניגמן באופן שוטף, במתכונת של תשלום דחוי במספר חודשים, זו גם אחת הסיבות שהקפאת ההליכים תפסה את ספקיה בהפתעה כשהיה כבר מאוחר מדי.
בנוסף, החוב למשרד היח"צ זאביק דרור נאמד באלפי שקלים תמורת שירותיו בחודשי הפעילות האחרונים וכן חוב שעומד על עשרות אלפי שקלים ל-teenk בבעלותו של יניב ויצמן, עבור הפרסום לבני נוער לרשת TNT. במקרה של ויצמן ו-teenk, סוכנות הפרסום רוכשת מדיה בעצמה עבור רשת האופנה בצורה של "מדיה אנושית", דהיינו שכר למשפיעני רשת.
"היו אורות אדומים בדרך"
על פי הבקשה להקפאת הליכים, מתוך החוב שעומד על 233 מיליון שקלים, 128 מיליון הם חובות מובטחים לבנקים ובראשם בנק מזרחי עם חוב של למעלה מ-35 מיליון שקלים. החוב לשאר הנושים עומד על 80 מיליון שקל ומתוכו החוב לספקים עומד על 60 מיליון שקלים.
השבוע צפוי להתקיים דיון במעמד הוניגמן ונושיה שבו יובהר מצבה הפיננסי של החברה ועתידה. אחד מספקיה אמר היום לאייס, כי "היו אורות אדומים בדרך, אבל אתה רוצה להאמין שזה ישתפר ויש סיכוי שהחברה תמשיך לפעול כרגיל, במידה וחלק מהחובות יקוצצו".
מחברת הוניגמן לא התקבלה תגובה לידיעה. מזאביק דרור נמסר בתגובה: "אני עובד אתם הרבה זמן וכואב את כאבם. הם אנשים ישרים וטובים. השנה האחרונה הייתה קשה אך ליבי עם הוניגמן ואעמוד לצידם גם בעת משבר זה". תגובתם של זניט, teenk ו-DAVID לא התקבלה עד למועד פרסום הידיעה.
- 4.מישהי 09/05/2018 14:58הגב לתגובה זושבוע שעבר עשיתי קניות ואמרו לי מקסימום שאחליף מידה בסניף אחר.. לקחתי פתק החלפה ושבוע אחרי שהלכתי לסניף להחליף מידה הם היו סגורים. אין אפילו אפשרות לקבל זיכוי מאף אחד! המוקד לא עונה.. פשוט מזעזע
- 3.גרין 19/02/2018 15:08הגב לתגובה זו1. לא לקנות מדיה לקמפיין אלה בכמות קטנה מאוד 2. עדיף לעבוד בצמוד לחברת מדיה קרי הלקוח שלך עובד מולם ישירות 3. לעולם לא להיות פתוח אל מול הלקוח ביותר מ100K 4. לא לקנות גוגל ופייסבוק בכרטיס אשראי שלך אלה של הלקוח אלה אם כן הלקוח הוא ממשלתי או דומה לזה וגם בזה צריך מאוד להזהר. 5. אם אין ברירה וחייבים, לבטח בבססח
- 2.אחת שמבינה 19/02/2018 14:08הגב לתגובה זוהרוויח כל שקל בכבוד.
- 1.גיא 19/02/2018 11:49הגב לתגובה זוהבנקים ישתו את כל מה שנשאר והעובדים יקבלו את מה שחייבים להם הרבה לפני שאיזה משרד פרסום או משרד יח״צ יצליח לשים יד על נתח ממה שנשאר. הם גם עשו להם (כולם) עבודה כל כך גרועה בשנים האחרונות שאולי לא מגיע להם בכלל כסף...

מי יקנה את הוט מובייל ובאיזה מחיר?
פטריק דרהי רוצה למכור את הוט. לא בטוח שיש הרבה קונים, בינתיים הוא מקבל הצעות לרכישת הוט מובייל.
שוק הסלולר הישראלי, שסבל בשנים האחרונות מירידת מחירים דרמטית ומתחרות עזה, עומד שינויים. הוט מובייל, אחת מארבע המפעילות הגדולות עם כ-2 מיליון מנויים ונתח שוק של כ-17%, עשויה לשנות את מפת התקשורת. מכירתה על ידי קבוצת אלטיס שבשליטת הטייקון שפשט רגל בצרפת עשויה לא רק להקל על חובותיו העצומים של דרהי, אלא גם לשנות את המפה התחרותית.
קבוצת גיל שרון מתעניינת בהוט מובייל
גיל שרון, שכיהן כיו"ר בזק וכמנכ"ל גולן טלקום מוביל קבוצת משקיעים שהגישה הצעה לא מחייבת לרכישת הוט מובייל תמורת 1.4 מיליארד שקל. ההצעה הוגשה לאלטיס, והיא כוללת שותפות עם גופים מוסדיים מובילים: לאומי פרטנרס, הראל ביטוח, מנורה מבטחים ומור ביטוח.
המוסדיים יזרימו את רוב ההון, בעוד שרון יכהן כשותף כללי ומנהל תפעולי ראשי. הוא לא מזרים כסף אישי בשלב זה, אך יקבל אופציות להשתתפות עתידית אם העסקה תצליח. האסטרטגיה של הקבוצה של שרון מבוססת על התייעלות מהירה: הוט מובייל סובלת מרווחי רווח נמוכים עקב תחרות מחירים, אך בעלת בסיס מנויים יציב ותשתיות 5G מתקדמות. הוא מתכנן להגדיל הכנסות דרך שדרוג חבילות משולבות, סלולר, אינטרנט ביתי וטלוויזיה, ולהפחית עלויות תפעוליות ב-20%-30%. אם העסקה תתגבש, שרון יפרוש מתפקידו כיו"ר IBC, מיזם הסיבים האופטיים, כדי למנוע חשש מניגוד אינטרסים, שכן מנורה ומור מחזיקות גם שם.
אלא שפלאפון, זרוע הסלולר של בזק, הגישה הצעה גבוהה בהרבה - 2 מיליארד שקל. השאלה אם הרגולטור יסכים לעסקה כזו שתוביל את החברה הממוזגת לנתח שוק של כ-36%. מיזוג עם הוט מובייל ייצור שחקן עם נתח שוק גדול כשסלקום הבאה בתור עם 28%.
- פרטנר שוקלת לרכוש את פעילות הלקוחות העסקיים של הוט
- פלאפון רוצה לרכוש את הוט מובייל ב-2 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שרון רכש לפני כ-8 שנים את גולן טלקום יחד עם האחים זלקינד ב-350 מיליון שקל, והפך אותה ממפעילה קטנה לחברה ששווה פי כמה ונמכרה לסלקום במחיר של פי 3. המוסדיים כנראה מאמינים שהוא יעשה זאת שוב בהוט מובייל.
פטריק דרהי, חובות ומניעים
מאסטר שף עונה 12. קרדיט: אתר מאקומאסטר שף היא התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים
הרייטינג חזר לסורו, עם חדשות 12 כמהדורה המרכזית הנצפית ביותר ומאסטר שף, ריאליטי אוכל שעומד בראש הפריים טיים
בכל אופן, מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 16.1% רייטינג ו-403 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 7.7% רייטינג ו-221 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5% רייטינג ו-115 אלף צופים,
ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 114 אלף צופים ו-4.1% רייטינג.
פריים טיים
להיטים ותיקים זה תמיד טוב, וכך גם היה עם "מאסטר שף" עונה 12, ששודרה אמש, והיתה בראש, עם רייטינג של 15.4% רייטינג ו-415 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים"
שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, שהונחתה אתמול על ידי איתמר פליישמן, ועמדה על 7.6% רייטינג עם 209 אלף צופים. במקום השלישי היה כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד
הציבורי, ועמד על 7.2% רייטינג ו-163 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 13, עם "ווארט", שעמד על 7% רייטינג ו-173 אלף צופים.
תכניות הבוקר והצהריים
מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את
הרצועה, עם 3.8% ו-85 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים, עם 2.6% רייטינג ו-53 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת שהדביקה פערים ונצמדה למקום השני עם העולם הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-51 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, אך התחרות בין 14 ל-12 נותרת צמודה, כשהפעם משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.7% ו-53 אלף צופים, ואילו "על הבוקר" עם נוי בר, היה אחריו עם 1.7% רייטינג, ו-53 אלף צופים. במקום
האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-35 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, ואלמז עם 14 בצהריים של חדשות 12, היתה על 3.4% ו-65 אלף צופים, אחריה היה האולפן הפתוח של עם בועז גולן עמד על 3.2% רייטינג
ו-6* אלף צופים, ואת הרשימה סגר משדר מיוחד עם מאיה ראכלין שהיה עם 1.1% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד.
