הוניגמן
צילום: יח"צ
פרסום ראשון

קריסת הוניגמן: חובות לזניט, DAVID, teenk וזאביק דרור

החובות נאמדים ביותר ממיליון שקל לספקי הפרסום והיח"צ שבראשם זניט ו-DAVID עם חובות של מאות אלפי שקלים. מהוניגמן לא התקבלה תגובה
משה בנימין | (4)

קריסתה של רשת האופנה הוניגמן שהודיעה על הקפאת הליכים לאחר שנקלעה לחובות של כ-233 מיליון שקלים, משפיעה גם על ספקיה מתחום הפרסום והיח"צ. לאייס נודע כי על רשימת נושיה נמנים גם חברת המדיה זניט של קבוצת פובליסיס, הפרסומאי דייויד אדלשטיין, משרד היח"צ המלווה אותה שנים רבות זאביק דרור וכן משרד הפרסום teenk המלווה אותה בתחום הפרסום לבני נוער. היקף החובות אליהם על פי הערכות בשוק נאמד בלמעלה ממיליון שקלים. 

ההערכות הן שהוניגמן שתחתיה פועלת גם רשת אופנת הצעירים TNT חייבת לחברת המדיה זניט (שהחלה לרכוש עבורה מדיה בשנה האחרונה) סכום שנאמד בכמה מאות אלפי שקלים עבור רכש מדיה בחודשים האחרונים. משרד הפרסום שליווה את הקמפיינים של הרשת הן תחת הוניגמן והן תחת TNT הוא DAVID של איש הפרסום דייויד אדלשטיין המתמחה בעולמות האופנה. גם במקרה שלו, כמו עם שאר ספקי הפרסום/יח"צ של החברה ההערכות הן שרשת האופנה חייבת לו מאות אלפי שקלים עבור הפעילות בחודשים האחרונים.  

אדלשטיין מלווה את הוניגמן מזה 7 שנים, מאז עזב את משרד הפרסום באומן בר ריבנאי ויצא לדרך עצמאית. שני לקוחותיו הראשונים, בתחילת דרכו, שהביעו בו אמון היו אירוקה ורשת הוניגמן. רשת האופנה היא גם הלקוח המרכזי של אדלשטיין - DAVID, כך שהחוב הכספי אינו עניין של מה בכך עבורו. לאורך השנים שילמה הוניגמן באופן שוטף, במתכונת של תשלום דחוי במספר חודשים, זו גם אחת הסיבות שהקפאת ההליכים תפסה את ספקיה בהפתעה כשהיה כבר מאוחר מדי. 

בנוסף, החוב למשרד היח"צ זאביק דרור נאמד באלפי שקלים תמורת שירותיו בחודשי הפעילות האחרונים וכן חוב שעומד על עשרות אלפי שקלים ל-teenk בבעלותו של יניב ויצמן, עבור הפרסום לבני נוער לרשת TNT. במקרה של ויצמן ו-teenk, סוכנות הפרסום רוכשת מדיה בעצמה עבור רשת האופנה בצורה של "מדיה אנושית", דהיינו שכר למשפיעני רשת. 

"היו אורות אדומים בדרך"

על פי הבקשה להקפאת הליכים, מתוך החוב שעומד על 233 מיליון שקלים, 128 מיליון הם חובות מובטחים לבנקים ובראשם בנק מזרחי עם חוב של למעלה מ-35 מיליון שקלים. החוב לשאר הנושים עומד על 80 מיליון שקל ומתוכו החוב לספקים עומד על 60 מיליון שקלים. 

השבוע צפוי להתקיים דיון במעמד הוניגמן ונושיה שבו יובהר מצבה הפיננסי של החברה ועתידה. אחד מספקיה אמר היום לאייס, כי "היו אורות אדומים בדרך, אבל אתה רוצה להאמין שזה ישתפר ויש סיכוי שהחברה תמשיך לפעול כרגיל, במידה וחלק מהחובות יקוצצו". 

 

מחברת הוניגמן לא התקבלה תגובה לידיעה. מזאביק דרור נמסר בתגובה: "אני עובד אתם הרבה זמן וכואב את כאבם. הם אנשים ישרים וטובים. השנה האחרונה הייתה קשה אך ליבי עם הוניגמן ואעמוד לצידם גם בעת משבר זה". תגובתם של זניט, teenk ו-DAVID לא התקבלה עד למועד פרסום הידיעה.  

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    מישהי 09/05/2018 14:58
    הגב לתגובה זו
    שבוע שעבר עשיתי קניות ואמרו לי מקסימום שאחליף מידה בסניף אחר.. לקחתי פתק החלפה ושבוע אחרי שהלכתי לסניף להחליף מידה הם היו סגורים. אין אפילו אפשרות לקבל זיכוי מאף אחד! המוקד לא עונה.. פשוט מזעזע
  • 3.
    גרין 19/02/2018 15:08
    הגב לתגובה זו
    1. לא לקנות מדיה לקמפיין אלה בכמות קטנה מאוד 2. עדיף לעבוד בצמוד לחברת מדיה קרי הלקוח שלך עובד מולם ישירות 3. לעולם לא להיות פתוח אל מול הלקוח ביותר מ100K 4. לא לקנות גוגל ופייסבוק בכרטיס אשראי שלך אלה של הלקוח אלה אם כן הלקוח הוא ממשלתי או דומה לזה וגם בזה צריך מאוד להזהר. 5. אם אין ברירה וחייבים, לבטח בבססח
  • 2.
    אחת שמבינה 19/02/2018 14:08
    הגב לתגובה זו
    הרוויח כל שקל בכבוד.
  • 1.
    גיא 19/02/2018 11:49
    הגב לתגובה זו
    הבנקים ישתו את כל מה שנשאר והעובדים יקבלו את מה שחייבים להם הרבה לפני שאיזה משרד פרסום או משרד יח״צ יצליח לשים יד על נתח ממה שנשאר. הם גם עשו להם (כולם) עבודה כל כך גרועה בשנים האחרונות שאולי לא מגיע להם בכלל כסף...
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.