אלון מאסק: "המשאית החדשה של טסלה תעיף לכם את הראש"
לאחר עיכוב של יותר משבועיים - השקת המשאית החדשה ביום חמישי הקרוב
לאחר ציפייה ארוכה, היזם אלון מאסק הודיע אמש על כך שהמשאית החדשה של טסלה תוצג ביום חמישי הקרוב, וזאת לאחר שבעיות בתהליך הייצור עיכבו את השקתה בשבועיים.
מעט מאוד ידוע על המשאית החדשה אותה צפוי להשיק מאסק, אך על פי ההשערות וכמיטב המסורת של טסלה, הציפיות הן למשאית בעיצוב עתידי, שתהיה חדשנית הן בחזותה והן בתכונותיה הידידויות לסביבה. השקת המשאית תוכננה במקור להתקיים ב-26 באוקטובר, אך מאסק החליט לעכב את ההשקה הרשמית ביותר משבועיים, לאחר שטסלה נאלצה להתמודד עם בעיות ייצור סוללות למודל 3 של החברה.
נזכיר כי טסלה דיווחה בשבוע שעבר על תוצואתיה הכספיות לרבעון, בו רשמה את ההפסד הגדול בתולדותיה. במהלך הרבעון השלישי טסלה רשמה קשיים בהליכי הייצור ההמוני של הרכב החשמלי מהדגם החדש סדן Model 3., כאשר החברה צופה כעת ייצור של 8,000 יחידות בשבוע מהדגם החדש לקראת סוף הרבעון הראשון של 2018. מדובר בעיכוב מהותי יחסית לצפי הקודם של החברה - לספק את אותה הכמות השבועית כבר בסוף 2017. בתוך כך, בהודעה למשקיעים טסלה מסרה כי קו הייצור של Model 3 מתמודד עם האתגרים.בשורה התחתונה, טסלה רשמה הפסד של 2.92 דולרים למניה (GAAP) בעוד שציפיות השוק היו להפסד של 2.29 דולרים למניה. ההפסד החריג הגיע נוכח עלייה בהוצאות הייצור של הדגם החדש. בשורה העליונה, ההכנסות הסתכמו ב-2.98 מיליארד דולר - מעל התחזיות המוקדמות של האנליסטים להכנסות של 2.95 מיליארד דולר. עם זאת, טסלה מתכננת להפחית ב-10% את קצב ייצור הדגמים S ו-X ברבעון הרביעי לעומת הרבעון השלישי. נזכיר כי טסלה פיטרה מספר אנשי פיתוח של הרכבים החשמליים מהדגמים S ו-X לאחר שדיווחה כי אלו לא עמדו בבדיקה שערכה. מנגד, אותם עובדים טוענים כי כלל לא נערכה בדיקה שכזו. כך או כך, מדובר בסיפור לא נעים יחד עם הירידה מכמויות הייצור.Tesla Semi Truck unveil to be webcast live on Thursday at 8pm! This will blow your mind clear out of your skull and into an alternate dimension. Just need to find my portal gun ...
— Elon Musk (@elonmusk) November 12, 2017
- 3.נויה 13/11/2017 16:02הגב לתגובה זומשוגעת עליך נשמה אני כבר נרגשת ומצפה.בוא אלי נשמה טובה
- 2.אני מעדיפה שאתה תעיף לי את התחתונים (ל"ת)נעה 13/11/2017 14:34הגב לתגובה זו
- חחח, גדולה את (ל"ת)שפוי 14/11/2017 09:57הגב לתגובה זו
- 1.בדרך לפשיטת רגל 13/11/2017 12:32הגב לתגובה זוהחברה חייה על מענקי ממשל לתעשייה ירוקה, אלא שכל תעשיית הרכב הופכת לירוקה. טסלה בתכלס מפסידה על רכב שהיא מוכרת
לקרוא וללמוד: 7 מיתוסים שגורמים למשקיעים להפסיד כסף בבורסה
או: מה שאתה חושב שאתה יודע על כסף, רק יכול לפגוע בך בסופו של דבר. הנה 7 מיתוסים שכדאי להימנע מהם
פעמים רבות המשקיע הממוצע בבורסה לא פועל ברציונליות אלא מתוך התבססות על מיתוסים ואמונות שנבנו על פני דורות של משקיעים. אין ספק שמערכת השווקים בבורסות העולם היא מערכת דינמית ולא פשוטה שדורשת הבנה ומשמעת על רצפת המסחר, לכן יש להימנע ממיתוסים ולפעול ברציונליות, אלו המיתוסים שהמשקיעים צריכים לשים לב אליהם:
1."גם אתה יכול להיות וורן באפט": במשך 30 שנה גרם וורן באפט לציבור המשקיעים בעולם להעריץ אותו. המיתוס הרווח הוא שבאפט "פשוט בוחר" את מניות הערך שלו כך טועים אנשים לחשוב בניסיון לשכפל את הישגיו. האמת רחוקה מכך, באפט בוחר בפינצטה את המניות שלו באופן מורכב מאוד, כך האורקל מאומהה מצליח להשיג תשואות נאות לאורך שנים.
2."דמי ניהול טובים יותר-ביצועים טובים יותר" מיליוני משקיעים "תקועים" בקרנות נאמנות שלא מצליחות להכות את מדד הייחוס שלהם לאורך שנים. יקר לא אומר בהכרח טוב יותר.
3."צריך להתמקד או בניתוח טכני או בניתוח פונדמנטלי": חסידי הגישה הפונדמנטלית יאמרו שצריך ללמוד ולהבין את יסודות החברה לעומק על מנת להעריך את ביצועיה בעתיד. לעומת זאת, מאמיני הניתוח הטכני דוגלים בגישה שהגרף מגלם בתוכו את כל המידע הרלוונטי, ההיסטוריה תספר על העתיד. האמת היא איפה שהוא באמצע, אין גביע קדוש אחד, צריך להיות עם ראש פתוח שכן לכל גישה יש את היתרונות והחסרונות שלה. מילת המפתח היא איזון.
4."השקעה פסיבית": אין כזה דבר משקיע "פסיבי", יש צורך תמידי באיזון מחדש של תיק ההשקעות, הכנסת רעיונות חדשים, חיזוק חולשות וכו'. מן העבר השני חשוב לזכור כי אקטיביות יתר יכולה לגרום לשחיקת רווחים על ידי עמלות.
