צפון קוריאה מאשרת - בוצע ניסוי בפצצת מימן שעצמתה גדולה פי 100 מפצצת אטום
רעידת אדמה בעוצמה 6.3 הורגשה הלילה בצפון קוריאה כאשר לפי דיווח של צבא דרום קוריאה, מדובר היה ברעש אדמה שהמוקד שלו היה באתר הניסוייים הגרעיניים הצפון קוריאני ונגרם ככל הנראה בשל ניסוי גרעיני גדול שערכה המדינה המבודדת. מינהל רעידות האדמה בסין הודיע אף הוא כי ככל הנראה מדובר ברעש אדמה מלאכותי, שהתרחש בגובה אפס.
והבוקר צפון קוריאה מאשרת את הדברים באופן רשמי. לפי ההודעה שיצאה מפיוגניאנג, המדינה ערכה ניסוי בפצצת מימן, פצצה בעלת עוצמה הגדולה פי 100 מפצצת אטום וכי הניסוי הסתיים בהצלחה מוחלטת. מקורות ביפן מסרו כי עוצמת רעידת האדמה הייתה גדולה פי 10 מרעידות קודמות הקשורות לניסויים גרעיניים. בהודעה הרשמית נמסר כי מדובר בפצצה שאותה ניתן להרכיב על טיל בליסטי בין-יבשתי.
מדובר בניסוי הגרעיני הראשון שקיימה צפון קוריאה מאז ספטמבר 2016 ובאופן כללי הניסוי הגרעיני השישי במספר מאז 2006. לפי דיווחים, היה זה הניסוי הגרעיני הגדול ביותר שביצעה עד כה צפון קוריאה כאשר כ-8 דקות לאחר רעש האדמה הראשוני הורגשה רעידת אדמה נוספת, הפעם בעוצמה של 4.6.
מבחינת ארה"ב, אין ספק שמדובר בהתגרות מצד צפון קוריאה והשאלה היא האם טראמפ יבחר להגיב כאשר לפי דיווחים הנשיא האמריקני קיים הלילה שיחה עם ראש ממשלת יפן בנוגע להסלמה הגרעינית. לפי פוקס ניוז, ארה"ב לא צפויה לפרסם בשעות הקרובות (שעות הלילה) בארה"ב התייחס להתפתחות.
- הגניבה הגדולה בהיסטוריה, 1.5 מיליארד ד', נקודת מפנה בתעשיית הקריפטו?
- לא רק אצלנו: צפון קוריאה נערכת למלחמה עם הדרום; סין מאיימת על טייוואן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 4.דן 03/09/2017 10:30הגב לתגובה זונראה לי רעיון מצויין אם צפון קוריאה תחרב עד היסוד...
- 3.nirvaxal 03/09/2017 10:24הגב לתגובה זוחלק מאגנדה 21 . בדרך להשפיע על כולם
- 2.המלחמה הזו תיגמר מאוד מהר (ל"ת)אנונימי 03/09/2017 08:52הגב לתגובה זו
- ביל 03/09/2017 10:17הגב לתגובה זודבר אלינו אחינו והסבר דברים!!!
- חחח 03/09/2017 11:16המונית יכולה להימשך הרבה זמן
- 1.חוסן אובמה לא עשה דבר , ביזיון לאמריקה ולעולם (ל"ת)דנה 03/09/2017 08:35הגב לתגובה זו
- חחח 03/09/2017 11:30הגב לתגובה זוהטיפש אפשר היה לפרק את הדיקטטורה עם תמיכה של רוסיה ובלי התנגדות משמעותית של סין. הד-ביל העדיף לשרת את האינטרנציונל האסלאיסטי ולהפציץ את הסרבים

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה
בדיקת
ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.
רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?
באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029
הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.
המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.
על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.
המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח.
- טראמפ בישראל: צפי לעומסים גדולים בירושלים; הרכבות יתוגברו
- תנועת הרכבות - חזרה לשגרה; תחנת השלום חוזרת לפעילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.
