3 עובדי אל על חשודים שמעלו בכספי החברה בהיקפים עצומים
משטרת ישראל הודיע הבוקר כי סיימה שלב של חקירה מסועפת כנגד מספר עובדי חברת אל על -0.07% שעבדו במזרח אירופה, בחשד לעבירות מרמה, הונאה, הלבנת הון, עבירות מס ועוד, ומתכוונת להעביר בימים הקרובים את התיק לפרקליטות.
מדובר בפרשה שניהלה משטרת ישראל בשיתוף רשות המסים ובליווי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, במסגרתה נחקרו מספר מעורבים, שעבדו בין השנים 2008-2013, בנציגות אל על ברומניה ופולין, אשר עפ"י החשד מעלו בכספי החברה בהיקפים עצומים.
ממצאי החקירה מעלים חשד כי שלושת החשודים נהגו להוציא כספים במרמה מחברת אל על, במגוון שיטות ולאורך שנים, ובכלל זה : העברת כספים במרמה מחשבונות החברה לחשבנות אחרים שפתחו בחו"ל, משיכת כספים מקופת החברה לצרכים פרטיים, הגדלת נפח החזרי ההוצאות האישיות מהחברה , הגשת חשבוניות מזויפות להחזר הוצאות כלליות, משיכת כספים מקופת החברה ללא קבלה ומשיכת כסף מזומן מהבנק ומהכספת.
- 6.רפי 30/08/2017 14:26הגב לתגובה זואיפה הייתם עד עכשיו? כשעסק לא הוציא חשבונית וקבלה כי לא הספיק אז אתם קונסים אותו ויורדחם לו לחיים! כשבאל על עושים כאלו גנבות אתם חוקרים ומוצאים אחרי 9 שנים?! שהגנבים יחזירו את הכסף לאל על ולמדינה!
- 5.יוסי 30/08/2017 13:50הגב לתגובה זוהגונב מגנה פטור מכפל קנס
- 4.נפתלי 30/08/2017 13:47הגב לתגובה זוחיפשתם שחיתות?חיפשתם איך להעביר את הזמן?..בואו נראה אותכם מפגינים מול אל על?
- 3.צביקה 30/08/2017 13:26הגב לתגובה זואל על גובנה את האזרחים שלה במשך שנים.
- אדיוט (ל"ת)ארנון 30/08/2017 13:41הגב לתגובה זו
- 2.אלדג'ם יוסף 30/08/2017 12:38הגב לתגובה זותמיד היו גניבות באל על. מנהל היה גונב דלק ממכוניות החברה. מנהל שהיה במדריד היה גונב כרטיסי טיסה ומוכר אותם והכסף היה משלשל לכיסו. זה רק קצה הקרחון. חבר וועד היה גונב כסף מקופת הוועד. חברה מושחתת , חברה של גנבים. לי גנבו ציוד באלפי שקלים באל על ושילמתי על הציוד שנגנב מכיסי.
- יש עודף של דירות ומפמפמים עוד ועוד ... (ל"ת)לי מור 05/09/2017 12:05הגב לתגובה זו
- 1.אבי 30/08/2017 12:00הגב לתגובה זולא תפסו שגנבו ? או ראו ושתקו ?

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה
בדיקת
ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.
רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?
באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029
הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.
המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.
על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.
המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח.
- טראמפ בישראל: צפי לעומסים גדולים בירושלים; הרכבות יתוגברו
- תנועת הרכבות - חזרה לשגרה; תחנת השלום חוזרת לפעילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.
