חי בלילה
צילום: לוגו

הדיל של 'חי בלילה': "כתבה מדהימה" תמורת 150 אלף ש'

נציג שיווק בקשת הציע לדובר רשות מקומית כתבה כולל השתתפות ראש הרשות וגם יזמי נדל"ן - מהם ניתן יהיה לגבות את הסכום. החוק אוסר שידור תוכן ממומן. קשת: "לא הוצע בשום שלב אייטם בתכנית בתשלום"
אלכסנדר כץ | (4)

תופעת מכירת האייטמים כנראה תמשיך ללוות אותנו עוד הרבה זמן. לידי אייס הגיעה הקלטת שיחה בין נציג של הזכיינית לבין דובר של רשות מקומית במרכז הארץ, במסגרתה מציע איש קשת כתבה בתשלום, שתשודר במה שניתן להבין מדבריו - בתכנית 'חי בלילה' עם נדב בורנשטיין. איש יחסי ציבור המכיר את אותו דובר רשות מקומית, החליט לפרסם את דבר ההצעה בקבוצת התקשורת והיח"צ בפייסבוק PRguru.

 

קשת פועלת בפיקוחה של הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, אבל סוגיית התוכן השיווקי קבוע בחקיקה. על פי חוק, אסור לשדר תוכן שיווקי בערוצי הטלוויזיה המפוקחים על ידי הרשות השנייה, וגם כאשר יאושר תוכן שיווקי (בהתאם למתווים כאלה ואחרים עליהם דנו בשנים האחרונות), לא יהיה אישור לאייטמים ממומנים בתכניות. גם במדינות בעולם בהן כבר הוסדר נושא זה, אייטמים ממומנים אסורים.

 

בהקלטה אפשר להבין כי נציג קשת מציע למעשה אייטם ב'חי בלילה' תמורת תשלום, שיגויס על ידי אותה רשות מקומית, או על ידי יזמי נדל"ן שירצו לזכות לחשיפה בתכנית הפופולארית שמשודרת בערוץ 2. בהקלטה הנציג מציג עצמו כ"אמיר, אחראי על תחום הנדל"ן, על כל הנושא של הפרסום בתחום הנדל"ן בקבוצת קשת". לדבריו לאחרונה החלה פינה חדשה ב'חי בלילה' בשם 'חי בבית' שמסקרת פרויקטים בתחום הנדל"ן. אותו אמיר ציין כי דיבר כבר עם קבלנים והבין שישנה תנופת בנייה בשטחה של אותה רשות מקומית, ולכן "חשבתי שאם נשתף פעולה אפשר לעשות כתבה מדהימה בכל האזור הזה", לדבריו.

בהקשר זה נודע לאייס כי בזכיינית גם עובדים על תכנית נדל"ן בהגשתה של עדי נגר, שמגישה את אותה פינת נדל"ן בשם 'חי בבית' בתכנית 'חי בלילה', ויתכן כי הכוונה של אותו נציג קשת היא לתכנית החדשה. 

 

"אני אשמח לבוא להציג לכם את המוצר עצמו, כי זה סוג של כתבת תוכן מאד איכותית, מאד מושקעת, של כמה דקות, באזור ה-4 דקות, שבעצם אתם תעמדו בפרונט של זה, אבל נוכל לגייס את הכסף...", הוא אמר לדובר הרשות. "יש פה מוצר שהוא טלוויזיוני, מקודם במסך, מקודם בדיגיטל, אז ... (המילה לא מאד ברורה, אבל כנראה נאמר "נאסוף", א"כ) מהיזמים, ונבנה אחלה כתבה שבעולם".

 

אמיר ציין כי "את הכתבה אנחנו עושים כי אנחנו רוצים לתת לצופים בבית ערך של תוכן נדל"ני איכותי חדש... אנחנו עושים יום צילומים, אז את כל הקידום נצטרך מן הסתם במימון הלקוח. זה נע בין 80 ל-150 אלף שקלים ואפילו יותר. אם זה דיגיטלי זה 80 אלף, אם זה כולל מסך - אז 150 אלף".

 

דובר הרשות אמר כי אצלו לא יאשרו תשלום כזה, משום שמדובר ברשות צנועה. נציג קשת ענה: "אפשר לפנות ל-5 יזמים (חברות קבלניות, א"כ) שכל אחד מהם ישים 40 אלף שקלים, זה לא הרבה כסף בשבילם, מבחינתם זה במקום 2 פרסומים בעיתון, בשביל להיות בטלוויזיה ולקבל אחר כך זכויות שידור על הכתבה, זה משהו שיכול מאד לשרת אותם". בסוף השיחה מציע אותו אמיר שמרשות המקומית תעזור לגייס את היזמים, ומציע גם שראש הרשות המקומית ירואיין בכתבה.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

יש לציין כי הרגולטור - הרשות השנייה, מפקח אך ורק על תכני הטלוויזיה והרדיו של הזכייניות השונות, ולא על פעילותם הדיגיטלית. הצעה מסחרית לתוכן באתר MAKO למשל, אינה מפוקחת על ידי הרשות השנייה, שגם אינה יכולה לפעול בנושא. מאידך, על המסך לרשות יש אפשרויות ענישה כגון קנסות על תנאי, קנסות בפועל ושלילת דקות פרסום.

 

מקשת נמסר: "לאחר בדיקה מקיפה, יובהר כי בשום שלב לא הוצע מטעם מערכת 'חי בלילה' אייטם בתכנית בתשלום. מדובר בשיחה בין נציג מטעם מחלקת השיווק ודובר רשות מקומית במסגרתה הציע הנציג חבילת פרסום בלבד, בדיגיטל או במסך. התשלום הוא עבור פרסום דיגיטלי או מסכי (באמצעות פרסומות) לתכנים המשודרים בכל מקרה ולא בתשלום". 

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    זה ממש לא חדש..יש המון "כתבות"כתוכן שיווקי (ל"ת)
    יוסף הישראלי 01/07/2017 19:36
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    לא מבין מה הסיפור (ל"ת)
    רונן 27/06/2017 18:54
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    תכנית על כלום ושם דבר (ל"ת)
    חי בלילה 27/06/2017 17:25
    הגב לתגובה זו
  • ישראל ישראלי 27/06/2017 18:26
    הגב לתגובה זו
    כל המוזמנים לאולפנים ממנים את התוכניות כמו כלכלה.נדלן ןעוד... תבדקו לעומק הכול מכור.
הפטריוטים, ערוץ 14. קרדיט: אתר C14הפטריוטים, ערוץ 14. קרדיט: אתר C14
רייטינג

האם הפטריוטים היא התכנית היציבה ביותר בטלווזיה?

התחרות העזה בין מהדורות החדשות, הן מבחינת רייטינג והן מבחינת השקפת עולם ממשיכה להתבטא במשך כל רצועות היום; בפריים טיים הצפייה היתה יחסית מאוזנת

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 17% רייטינג ו-442 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 8.5% רייטינג ו-253 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.9% רייטינג ו-114 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 107 אלף צופים ו-4% רייטינג.


פריים טיים 

תחרות בפריים טיים זה תמיד טוב, ואמש התחרות היתה יחסית מאוזנת, אם כי "נוטוק" של רועי עידן שמשודרת בקשת היתה בראש עם רייטינג של 12.9% רייטינג ו-337 אלף צופים, אבל הפער בינה ובין אלו שאחריה לא היה גדול, כפי שקורה בשידורי ריאליטי גדולים, ואחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, שהונחתה אתמול על ידי יותם זמרי, ועמדה על 8.2% רייטינג עם 233 אלף צופים. במקום השלישי היתה "משחקי השף" ריאליטי אוכל של רשת, שעמד על 8% רייטינג ו-213 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, ועמד על 6.7% רייטינג ו-162 אלף צופים.

תכניות הבוקר והצהריים

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 4.6% ו-100 אלף צופים, במקום השני חלקו ערוץ 13 ורשת, כשמהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עמדה על 2.6% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו העולם הבוקר הייתה עם רייטינג דומה  ו-50 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.5% ו-60 אלף צופים, ואילו אחריו היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.8% רייטינג ו-37 אלף צופים. "על הבוקר" של ערוץ 14 היה אחרון עם 1.1% רייטינג, ו-28 אלף צופים.

בצהריים, האולפן הפתוח של עם בועז גולן היה בראש, עם 2.8% רייטינג ו-58 אלף צופים, אחריו היה 14 בצהריים של חדשות 12, שעמדה על 2.7% ו-66 אלף צופים, אחריה היה , ואת הרשימה סגרה רשת עם "הדוח היומי" שהיה עם 1.7% רייטינג ו-36 אלף צופים בלבד.

הפטריוטים, ערוץ 14. קרדיט: אתר C14הפטריוטים, ערוץ 14. קרדיט: אתר C14
רייטינג

האם הפטריוטים היא התכנית היציבה ביותר בטלווזיה?

התחרות העזה בין מהדורות החדשות, הן מבחינת רייטינג והן מבחינת השקפת עולם ממשיכה להתבטא במשך כל רצועות היום; בפריים טיים הצפייה היתה יחסית מאוזנת

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 17% רייטינג ו-442 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 8.5% רייטינג ו-253 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.9% רייטינג ו-114 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 107 אלף צופים ו-4% רייטינג.


פריים טיים 

תחרות בפריים טיים זה תמיד טוב, ואמש התחרות היתה יחסית מאוזנת, אם כי "נוטוק" של רועי עידן שמשודרת בקשת היתה בראש עם רייטינג של 12.9% רייטינג ו-337 אלף צופים, אבל הפער בינה ובין אלו שאחריה לא היה גדול, כפי שקורה בשידורי ריאליטי גדולים, ואחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, שהונחתה אתמול על ידי יותם זמרי, ועמדה על 8.2% רייטינג עם 233 אלף צופים. במקום השלישי היתה "משחקי השף" ריאליטי אוכל של רשת, שעמד על 8% רייטינג ו-213 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, ועמד על 6.7% רייטינג ו-162 אלף צופים.

תכניות הבוקר והצהריים

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 4.6% ו-100 אלף צופים, במקום השני חלקו ערוץ 13 ורשת, כשמהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עמדה על 2.6% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו העולם הבוקר הייתה עם רייטינג דומה  ו-50 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.5% ו-60 אלף צופים, ואילו אחריו היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.8% רייטינג ו-37 אלף צופים. "על הבוקר" של ערוץ 14 היה אחרון עם 1.1% רייטינג, ו-28 אלף צופים.

בצהריים, האולפן הפתוח של עם בועז גולן היה בראש, עם 2.8% רייטינג ו-58 אלף צופים, אחריו היה 14 בצהריים של חדשות 12, שעמדה על 2.7% ו-66 אלף צופים, אחריה היה , ואת הרשימה סגרה רשת עם "הדוח היומי" שהיה עם 1.7% רייטינג ו-36 אלף צופים בלבד.