הדיל של 'חי בלילה': "כתבה מדהימה" תמורת 150 אלף ש'

נציג שיווק בקשת הציע לדובר רשות מקומית כתבה כולל השתתפות ראש הרשות וגם יזמי נדל"ן - מהם ניתן יהיה לגבות את הסכום. החוק אוסר שידור תוכן ממומן. קשת: "לא הוצע בשום שלב אייטם בתכנית בתשלום"
אלכסנדר כץ | (4)

תופעת מכירת האייטמים כנראה תמשיך ללוות אותנו עוד הרבה זמן. לידי אייס הגיעה הקלטת שיחה בין נציג של הזכיינית לבין דובר של רשות מקומית במרכז הארץ, במסגרתה מציע איש קשת כתבה בתשלום, שתשודר במה שניתן להבין מדבריו - בתכנית 'חי בלילה' עם נדב בורנשטיין. איש יחסי ציבור המכיר את אותו דובר רשות מקומית, החליט לפרסם את דבר ההצעה בקבוצת התקשורת והיח"צ בפייסבוק PRguru.

 

קשת פועלת בפיקוחה של הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, אבל סוגיית התוכן השיווקי קבוע בחקיקה. על פי חוק, אסור לשדר תוכן שיווקי בערוצי הטלוויזיה המפוקחים על ידי הרשות השנייה, וגם כאשר יאושר תוכן שיווקי (בהתאם למתווים כאלה ואחרים עליהם דנו בשנים האחרונות), לא יהיה אישור לאייטמים ממומנים בתכניות. גם במדינות בעולם בהן כבר הוסדר נושא זה, אייטמים ממומנים אסורים.

 

בהקלטה אפשר להבין כי נציג קשת מציע למעשה אייטם ב'חי בלילה' תמורת תשלום, שיגויס על ידי אותה רשות מקומית, או על ידי יזמי נדל"ן שירצו לזכות לחשיפה בתכנית הפופולארית שמשודרת בערוץ 2. בהקלטה הנציג מציג עצמו כ"אמיר, אחראי על תחום הנדל"ן, על כל הנושא של הפרסום בתחום הנדל"ן בקבוצת קשת". לדבריו לאחרונה החלה פינה חדשה ב'חי בלילה' בשם 'חי בבית' שמסקרת פרויקטים בתחום הנדל"ן. אותו אמיר ציין כי דיבר כבר עם קבלנים והבין שישנה תנופת בנייה בשטחה של אותה רשות מקומית, ולכן "חשבתי שאם נשתף פעולה אפשר לעשות כתבה מדהימה בכל האזור הזה", לדבריו.

בהקשר זה נודע לאייס כי בזכיינית גם עובדים על תכנית נדל"ן בהגשתה של עדי נגר, שמגישה את אותה פינת נדל"ן בשם 'חי בבית' בתכנית 'חי בלילה', ויתכן כי הכוונה של אותו נציג קשת היא לתכנית החדשה. 

 

"אני אשמח לבוא להציג לכם את המוצר עצמו, כי זה סוג של כתבת תוכן מאד איכותית, מאד מושקעת, של כמה דקות, באזור ה-4 דקות, שבעצם אתם תעמדו בפרונט של זה, אבל נוכל לגייס את הכסף...", הוא אמר לדובר הרשות. "יש פה מוצר שהוא טלוויזיוני, מקודם במסך, מקודם בדיגיטל, אז ... (המילה לא מאד ברורה, אבל כנראה נאמר "נאסוף", א"כ) מהיזמים, ונבנה אחלה כתבה שבעולם".

 

אמיר ציין כי "את הכתבה אנחנו עושים כי אנחנו רוצים לתת לצופים בבית ערך של תוכן נדל"ני איכותי חדש... אנחנו עושים יום צילומים, אז את כל הקידום נצטרך מן הסתם במימון הלקוח. זה נע בין 80 ל-150 אלף שקלים ואפילו יותר. אם זה דיגיטלי זה 80 אלף, אם זה כולל מסך - אז 150 אלף".

 

דובר הרשות אמר כי אצלו לא יאשרו תשלום כזה, משום שמדובר ברשות צנועה. נציג קשת ענה: "אפשר לפנות ל-5 יזמים (חברות קבלניות, א"כ) שכל אחד מהם ישים 40 אלף שקלים, זה לא הרבה כסף בשבילם, מבחינתם זה במקום 2 פרסומים בעיתון, בשביל להיות בטלוויזיה ולקבל אחר כך זכויות שידור על הכתבה, זה משהו שיכול מאד לשרת אותם". בסוף השיחה מציע אותו אמיר שמרשות המקומית תעזור לגייס את היזמים, ומציע גם שראש הרשות המקומית ירואיין בכתבה.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

יש לציין כי הרגולטור - הרשות השנייה, מפקח אך ורק על תכני הטלוויזיה והרדיו של הזכייניות השונות, ולא על פעילותם הדיגיטלית. הצעה מסחרית לתוכן באתר MAKO למשל, אינה מפוקחת על ידי הרשות השנייה, שגם אינה יכולה לפעול בנושא. מאידך, על המסך לרשות יש אפשרויות ענישה כגון קנסות על תנאי, קנסות בפועל ושלילת דקות פרסום.

 

מקשת נמסר: "לאחר בדיקה מקיפה, יובהר כי בשום שלב לא הוצע מטעם מערכת 'חי בלילה' אייטם בתכנית בתשלום. מדובר בשיחה בין נציג מטעם מחלקת השיווק ודובר רשות מקומית במסגרתה הציע הנציג חבילת פרסום בלבד, בדיגיטל או במסך. התשלום הוא עבור פרסום דיגיטלי או מסכי (באמצעות פרסומות) לתכנים המשודרים בכל מקרה ולא בתשלום". 

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    זה ממש לא חדש..יש המון "כתבות"כתוכן שיווקי (ל"ת)
    יוסף הישראלי 01/07/2017 19:36
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    לא מבין מה הסיפור (ל"ת)
    רונן 27/06/2017 18:54
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    תכנית על כלום ושם דבר (ל"ת)
    חי בלילה 27/06/2017 17:25
    הגב לתגובה זו
  • ישראל ישראלי 27/06/2017 18:26
    הגב לתגובה זו
    כל המוזמנים לאולפנים ממנים את התוכניות כמו כלכלה.נדלן ןעוד... תבדקו לעומק הכול מכור.
אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.

אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.