המניה הקטנה בת"א שמקבלת המלצה לוהטת - "תוספת מתבקשת לתיק ההשקעות"

מערכת Bizportal | (7)

אנליסט הנדל"ן שי ליפמן מ'ווליו בייס' הוציא היום עדכון המלצה למניית חברת הנדל"ן למגורים דוניץ 0%  שנסחרת במדד ה-SME60 (לשעבר יתר-50) בשווי שוק נוכחי של 370 מיליון שקלים.

ליפמן הותיר את ההמלצה על 'קניה' והרים במעט את מחיר היעד מ-102 שקלים ל-103 שקלים, אפסייד של 42% על מחיר השוק. "להערכתנו אחזקה בחברה המנוהלת היטב (בהובלה של ניסים אחיעזרא מנכ"ל החברה ובעל מניות), שנמצאת בתחום בצמיחה, יוזמת וצומחת בקצב נאה, בעלת מדיניות חלוקה של 50% מהרווח הנקי כדיבידנד ומחזיקה בארסנל נאה של קרקעות לעשור הבא, היא תוספת מתבקשת לתיק ההשקעות", כך כותב ליפמן בעדכון ההמלצה.

פרויקט הדגל של דוניץ הוא ללא ספק קריית האומנים בראשל"צ. בשנת 2005 רכשה החברה קרקע בשטח של כ-17.5 דונם המהווה חלק ממתחם פינוי בינוי סלע בראשון לציון. בהתאם לתכניות שבתוקף לגבי המתחם מותרת בנייתן של 1,386 יח"ד וזאת בכפוף לפינויים של כ-276 יח"ד, אשר יקבלו תחת הדירות שיפנו יח"ד חדשות במתחם. החברה יזמה תכנית שהוסיפה למתחם 258 יח"ד. השלב הראשון של הפרויקט, בניית 460 יח"ד ב- 5 בניינים מסתיים בימים אלו עם בניית הבניין החמישי כאשר נציין כי הפרויקט כולו צפוי לכלול 14 בניינים של 25-30 קומות. מעבר לזה לדוניץ יש בין היתר פרויקטים בשיווק גם באשדוד, ברחובות ובגני תקווה. בסה"כ לדוניץ יש כיום 432 דירות בשלבי ביצוע (בבעלות החברה), מתוכן 145 דירות נמכרו.  מניית דוניץ בשנה האחרונה:

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    יעקב 26/06/2017 08:44
    הגב לתגובה זו
    התגובות אינן עיניניות ולא באמת מתמודדות עם הנתונים המועלים בכתבה. המציאות העתידית תוכיח שהכותב מעריך נכון את כיוון החברה וכיוון המניה.
  • 6.
    יעקב 26/06/2017 08:44
    הגב לתגובה זו
    התגובות אינן עיניניות ולא באמת מתמודדות עם הנתונים המועלים בכתבה. המציאות העתידית תוכיח שהכותב מעריך נכון את כיוון החברה וכיוון המניה.
  • 5.
    עכשיו יקר, הכל מגולם + (ל"ת)
    pan 25/06/2017 22:58
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    הוא בטח מחזיק במניה, לא? (ל"ת)
    יש ר א לי 25/06/2017 22:16
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    חווה 25/06/2017 20:14
    הגב לתגובה זו
    וימכרו כשתכנס...
  • 2.
    מנחם 25/06/2017 17:52
    הגב לתגובה זו
    ועכשיו סימן לאנליסט שיוציא המלצה לקנות ביוקר
  • 1.
    רמי 25/06/2017 16:20
    הגב לתגובה זו
    עכשיו זה פירורים של 20-40% במקרה הטוב. העליה הענקית התחילה לפני כשנתיים-שלוש מאז שער 2300 ומשהו בערך. אז היינו מחזיקים בה ל3 שנים וגוזרים קופון של 200%300%. עכשיו אולי ייקח שנה לעשות 30% תוך סיכון לדישדוש או ירידה. תראו את התנודתיות מאז השיא. זה נראה לא נעים...
ראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמןראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמן
דוחות

מנכ"ל טאואר: "אנחנו נמצאים בעמדה חזקה - טכנולוגיות הליבה כולן מציגות צמיחה שנתית"

יצרנית השבבים עקפה את תחזיות השוק עם רווח מתואם של 55 סנט למניה לעומת צפי של 54 סנט והכנסות של 395.7 מיליון דולר מול צפי ל- 394.9 מליון דולר;  מעלה תחזית לרבעון הרביעי ב-5% להכנסות של כ-440 מיליון דולר - המניה מגיבה בעליות - מה אמר  אלוונגר המנכ"ל בשיחת הועידה?
מנדי הניג |
נושאים בכתבה טאואר

טאואר סמיקונדקטור טאואר 0%   יצרנית השבבים האנלוגיים ממגדל העמק, מפרסמת את תוצאותיה לרבעון השלישי ומציגה ביצועים חזקים בקצת מהציפיות, לצד תחזית שיא לרבעון הרביעי. הכנסות החברה רשמו גידול של 6%  ל-395.7 מיליון דולר ועלייה של כ-15% ברווח הנקי ל-54 מיליון דולר לעומת הרבעון הקודם. החברה מספקת תחזית שיא לרבעון הרביעי, עם צפי להכנסות של 440 מיליון דולר.

טאואר מייצרת שבבים שממירים אותות מהעולם הפיזי (כמו אור, קול או טמפרטורה) לאותות חשמליים שניתן לעבד דיגיטלית. היא פועלת כ-"foundry", כלומר מפעל שמייצר שבבים לפי תכנון של חברות אחרות, ולא מפתחת מוצרים סופיים בעצמה.

טאואר מתמחה בטכנולוגיות מתקדמות המשמשות מגוון תעשיות: שבבים לניהול הספק המשולבים במכשירים אלקטרוניים ומערכות רכב, חיישני תמונה למצלמות תעשייתיות, רפואיות וביטחוניות, שבבים לתקשורת אלחוטית ו־RF למכשירי מובייל, וכן רכיבים אופטיים מתקדמים מבוססי טכנולוגיות SiGe ו-SiPho המשמשים להעברת נתונים במהירות גבוהה במרכזי נתונים וברשתות תקשורת. לטאואר מפעלי ייצור בישראל, בארצות הברית וביפן, והיא מספקת ללקוחותיה שירותים מקיפים הכוללים פיתוח תהליכי ייצור, העברת טכנולוגיה ואופטימיזציה לייצור סדרתי. לקוחותיה העיקריים הם חברות שבבים, יצרניות רכיבים אלקטרוניים וחברות טכנולוגיה בתחומי התעשייה, הרכב, התקשורת, הרפואה והביטחון.

תוצאות הרבעון השלישי

ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-395.7 מיליון דולר, עלייה של 6% לעומת הרבעון הקודם ושל כ-7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. התוצאה מעט מעל תחזית השוק שעמדה על 394.98 מיליון דולר. הרווח הגולמי עלה ל-93 מיליון דולר לעומת 80 מיליון דולר ברבעון השני, והרווח הנקי הסתכם ב-54 מיליון דולר. הרווח המדולל למניה לפי כללי GAAP עמד על 0.47 דולר, בעוד שהרווח המתואם (Non-GAAP) עמד על 0.55 דולר - גבוה מהתחזית שעמדה על 0.54 דולר.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון עמד על 139 מיליון דולר, לעומת 123 מיליון דולר ברבעון הקודם, וההשקעות נטו ברכוש קבוע הסתכמו ב-103 מיליון דולר.

אל על
צילום: דוברות אל על
דוחות

אל על: למרות איבוד נתח שוק של כ-13%, הרווח הנקי עלה ל-202.6 מיליון דולר

הרווח הנקי עלה ב-8% ל-202.6 מיליון דולר לעומת 187.4 מיליון דולר אשתקד; למרות ירידה בנתח השוק ועלייה של 10.8% בהוצאות ל-813 מיליון דולר, אל על מצליחה לשמור על רווחיות גבוהה בזכות ביקוש חזק, תפוסה של 95.3% ושיפור מתמשך במימון
מנדי הניג |
נושאים בכתבה אל על

אל על אל על 0%   מפרסמת את דוחותיה לרבעון השלישי. הכנסות חברת התעופה הלאומית עלו ל-1.074 מיליארד דולר, גידול של כ-7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, אבל לצד זאת נרשמה שחיקה ברווחיות התפעולית. שיעור ההוצאות מהמחזור טיפס ל-75.7%, לעומת 73.1% אשתקד, והרווח התפעולי התזרימי (EBITDAR) ירד קצת. בשורה התחתונה, הרווח הנקי דווקא עלה ל-202.6 מיליון דולר, לעומת 187.4 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2024, בזכות שיפור בסעיף המימון וירידה בנטל החוב.

החברה מציינת כי הרבעון התאפיין בביקוש עונתי חזק לקראת תקופת הקיץ והחגים, יחד עם המשך מגמת ההתאוששות בענף התעופה המקומי. לאחר ההשבתה שנגרמה במהלך מבצע “עם כלביא”, חזרו בהדרגה לפעילות גם חברות התעופה הזרות, והדבר הביא לעלייה בתנועת הנוסעים בנתב"ג בשיעור של כ-20.8% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. עם זאת, התנועה הכוללת בנתב"ג עדיין נמוכה ב-23.7% ביחס לרמות 2023 - מה שמעיד כי השוק רחוק מהתאוששות מלאה.

לצד הגידול בהכנסות, אל על נאלצה להתמודד עם עלייה חדה בהוצאות. ההוצאות התפעוליות הסתכמו ב-813.3 מיליון דולר - קפיצה של כ-10.8% לעומת השנה הקודמת - בעיקר בשל התייקרויות בסביבה העסקית, התחזקות השקל מול הדולר (שפגעה בכ-30 מיליון דולר ברווח התפעולי), וכן הפרשות לתביעות משפטיות בהיקף של כ-12 מיליון דולר. ההוצאות על שכר גדלו ל-239.3 מיליון דולר, ומהוות כ-22.3% מהמחזור לעומת 20.2% אשתקד, בין היתר עקב עלייה במצבת העובדים והסכמי השכר החדשים.

גם פעילות המטענים, שהייתה מנוע רווח בשנים האחרונות, רשמה ירידה של 8.4% להכנסות של כ-55 מיליון דולר בלבד, בשל חזרתן של חברות זרות לשוק המטען והתייצבות הביקושים. מנגד, ההכנסות מטיסות הנוסעים עלו ב-7.6%, בעיקר בזכות גידול בהיצע המושבים (עלייה של 3.3%) ושיפור במדד התפוסה שהגיע לשיא של 95.3%. מדד ה-RASK (הכנסה למושב משוקלל קילומטר) עלה ב-4.2% - ביטוי ליכולת החברה לשמר רמות מחיר גבוהות בתקופה של ביקוש קשיח.

אחד המוקדים המרכזיים בדוח הוא סעיף המימון, שבו נרשם שיפור של 28.6 מיליון דולר לעומת השנה הקודמת. העלייה בנזילות, הרווחים מהשקעות והירידה בהוצאות הריבית סייעו לשיפור הרווח הנקי, גם על רקע הירידה בנטל ההלוואות וחוזים לחכירת מטוסים. עם זאת, תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ירד בכ-193 מיליון דולר, בעיקר בשל החזרי מזומנים ללקוחות בהיקף של כ-140 מיליון דולר בגין טיסות שבוטלו במהלך מבצע “עם כלביא”.