בעקבות הסכם "פתיחת השמיים": עלייה חדה של 37% בתנועת הנוסעים ב"עובדה"

מערכת Bizportal |
נושאים בכתבה ישראל כץ עובדה

שיאי תנועת הנוסעים ממשיכים להישבר ותנועת הנוסעים ממשיכה לעלות גם בפברואר 2017 עם עליה של 37% במספר הנוסעים בטיסות בינלאומיות ב"עובדה".

 

הגברת התחרות על קווי הטיסות  ומדיניות הפטור לחברות התעופה והורדת המיסים בנמל התעופה של עובדה מביאה  לגידול  ישיר במספר הנוסעים והטיסות ולירידה במחירי כרטיסי הטיסה  תוך הרחבת ההיצע לנוסעים  כאשר מדיניות  פתיחת השמיים  ממשיכה את הגידול בתנועת הנוסעים. המהפכה הצרכניות הגדולה בישראל בחמש שנים האחרונות איננה פוסחת גם על אילת ותושבי אילת נהנים מטיסות מוזלות לחו"ל ללא צורך להגיע לנתב"ג.

 

שר התחבורה ישראל כ"ץ ציין כי:" פתיחת  שוק התעופה לתחרות והוזלת המחירים  לצרכן תוך מתן מענה לגידול המאסיבי בתעופה האזרחית בישראל הינה המהפכה הצרכנית הגדולה ביותר שבוצעה בישראל בשנים האחרונות. הסכם השמיים הפתוחים הינו  אחד המהפכות הצרכניות החברתיות הגדולות של השנים האחרונות ממנה מרוויח הציבור ".

חברת התעופה המובילה את נתח פעילות הנוסעים ב"עובדה"  בפברואר היא ראיין אייר עם 47% מסך התנועה ו10,572 נוסעים. אחריה חברת " "URAL AIR, עם 20.5% אחוז מסך הנוסעים עם 4,351 נוסעים בטיסות בינלאומיות, ואחריהם במקום שלישי חברת "WIZZAIR" עם 10% מהנוסעים.

שר התחבורה ישראל כ"ץ הורה  לרשות שדות התעופה ליישם תכנית לפיתוח קווי התעופה הבינלאומיים לשדה התעופה על שם אילן ואסף רמון שבתמנע, ופיתוח הפוטנציאל  הקיים של קווי תעופה חדשים בשדה תעופה החדש הסמוך לאילת כפי שהוצגה היום ברשות שדות התעופה. מאז הסכם שמיים פתוחים הפכה התעופה בישראל ובאילת למנוע  צמיחה כלכלי דרמטי. 

 

צוות השיווק של רשות שדות התעופה העוסק בפיתוח קווי התעופה לתמנע ואשר החל עבודתו לפני כשנה וחצי , ניהל עד כה מגעים עם חברות התעופה בעלות פוטנציאל לתפעול קווים לשדה התעופה על שם אילן ואסף רמון שבאילת.

שר התחבורה כ"ץ: "אנחנו ממשיכים לפתוח את שדות התעופה בישראל ומנחיתים את המחירים כדי שהמהפכה הצרכנית תגיע לכל בית והציבור הישראלי יהיה המרוויח העיקרי. לקראת פתיחת נמל התעופה רמון נביא יותר חברות תעופה ומטוסים הטסים לישראל וממנה והתחרות על הצרכן הישראלי מורידה את מחירי הטיסות בעשרות אחוזים".

השר כ"ץ הוסיף: "ביטול האגרות  לחברות התעופה הטסות ל"עובדה" ובהמשך לנמל התעופה ב"רמון", לשלוש שנים ראשונות של פעילות הינו תמריץ חשוב לחברות התעופה. אילת הינה יעד וגורם מרכזי המניע את השוק לנמל התעופה רמון, אך חברות התעופה רואות בטיסה ל"עובדה" ובהמשך לנמל  החדש ב"רמון"  אלטרנטיבה עסקית טובה לטיסות לישראל."

קיראו עוד ב"בארץ"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

גרי ליבנת' בנק רוטשילד ושות' בישראל. קרדיט: פלורין קאליןגרי ליבנת' בנק רוטשילד ושות' בישראל. קרדיט: פלורין קאלין

יותר מ-1,500 הייטקיסטים ישראליים הצטרפו למועדון המיליונרים בדולרים

5,400 ישראליים הצטרפו למועדון המיליונרים בדולרים במהלך 2024, מתוכם בין 1,500 ל-2,000 הייטקיסטים, כמה מיליונרים חדשים בהייטק יהיו השנה?  

רן קידר |
נושאים בכתבה מיליונרים הייטק

בסוף 2024 נמנו בישראל כ-186 אלף מיליונרים בדולרים, עלייה של 2.9% לעומת השנה הקודמת, המשקפת כ-5,400 ישראלים חדשים שחצו את רף המיליון דולר בנכסים נטו. אפשר להניח שהמספרים האמיתיים הם מעל 200 אלף - זה מגובה גם בנתון של בנק UBS שמציב את ישראל במקום ה-17 בעולם בעושר ממוצע למבוגר, כ-284 אלף דולר. 

לפי דוח של Henley & Partners לשנת 2024, במהלך 2023 נרשמה עזיבה של כ-200 בעלי הון מישראל, בעוד שב-2022 נכנסו כ-1,100 בעלי הון לארץ. מרבית הנוטשים מעבירים את מרכז חייהם לארה"ב, בריטניה ופורטוגל. ובכל זאת, גם לאחר ההגירה, מאזן המיליונרים נטו בישראל ממשיך לעלות בקצב של אלפים בשנה. משנת 2024 יש מצב הפוך - עלייה לארץ, אם כי אין נתונים רשמיים. 

שליש מהמיליונרים החדשים מגיעים מההייטק

שנה שעברה הוגדרה כשנה חזקה להון הטכנולוגי הישראלי. לפי דוח 2024 של PwC , נרשמו 53 עסקאות אקזיט בשווי כולל של 13.38 מיליארד דולר, ו-34 עסקאות מיזוגים ורכישות בהיקף נוסף של 8.95 מיליארד דולר. שש הנפקות (IPO) גייסו יחד 781 מיליון דולר. בסך הכול, 106 עסקאות בתחום ההייטק הגיעו להיקף כולל של 26.7 מיליארד דולר. מתוכן, 8 עסקאות חצו את רף חצי מיליארד דולר (ששווים הכולל עמד על 6.8 מיליארד דולר), ו-23 עסקאות בטווח 100-500 מיליון (ששווים הכולל עמד על 5.8 מיליארד דולר), שמהוות יחד 44% מהיקף השוק. רוב העסקאות היו בתחומי IT & Enterprise Software, סייבר, ואינטליגנציה מלאכותית.

לפי IVC ו-Rise IL, כ-70% מההון שנוצר בעסקאות האלו הגיע לחברות טכנולוגיה. במחקרים קודמים של PwC הוערך כי 15-25% מהמניות בעסקאות הייטק מוחזקות בידי מייסדים ועובדים ישראלים. בהנחת 20% לבעלי מניות פרטיים, ההון החדש שהוזרם ליחידים ב-2024 עומד על כ־4.5 מיליארד דולר. אם מחלקים סכום זה למקבלי רווחים טיפוסיים בטווח 2-3 מיליון דולר, מדובר בכ-1,500-2,000 ישראלים שהפכו למיליונרים חדשים מהייטק בשנה אחת בלבד, כשליש מכלל הגידול באוכלוסיית בעלי ההון בישראל.

שנה שעברה גם התאפיינה גם בזינוק בעסקאות סקנדרי, כלומר עובדים ומייסדים שמימשו אחזקות עוד לפני אקזיט או הנפקה. מדובר בעשרות חברות ישראליות פרטיות, שבהן מימושים של מיליונים בודדים ועד עשרות מיליונים למייסדים. בשנת 2025 יש אומנם תנודות, אך המגמה חיובית - יש גידול בהיקף ההשקעה בהייטק ובאקזיטים. אם על פי הנתונים מעל 1,500 איש בהייטק הפכו למיליונרים, הרי שב-2025 אפשר כבר לדבר על היקף כפול.