סלינגר לא סופרת את לשכת סוכני הביטוח

ועדה מיוחדת של סוכני הביטוח בראשותו של השר לשעבר גדעון סער התכנסה היום לדון בעתיד ענף הביטוח ובאופן התגמול לסוכנים. כמה שעות מאוחר יותר פרסמה רשות שוק ההון נייר התייעצות לציבור הרחב באותו עניין בדיוק
מערכת Bizportal | (6)

כשחברת ביטוח שולחת את סוכני הביטוח שלה לחופשה אקזוטית בחו"ל, זה לא תמיד פוגע בלקוח. אבל אחת הסוגיות הבוערות בנוגע לסוכני הביטוח היא הסכמי העמלות של הסוכנים שמבטיחים לסוכן רווחים גבוהים יותר ככל שדמי הניהול יהיו גבוהים יותר. הסכמים אלה גורמים לסוכן לדאוג לרווחתו האישית על חשבון טובת הלקוח ומעודד את הסוכנים להציע ללקוחות מוצרים בדמי ניהול גבוהים יותר.

לאחרונה התקבלה הצעת חוק הקובעת כי עמלות הסוכנים לא ייקבעו בזיקה לשיעור דמי הניהול שחברת הביטוח תגבה מהלקוח. הצעת החוק היא המשך ישיר של נייר עמדה שהוציאה רשות שוק ההון במהלך שנת 2014. לשכת סוכני הביטוח תמכה במהלך הזה לכל אורך הדרך וסברה כי צעד זה הוא טוב הן למבוטחים והן לסוכנים. מנגד, חברות הביטוח סירבו לשתף פעולה עם הממונה ועם יוזמי הצעת החוק.

אולם, הבוקר בשעה 10:30 התכנסה ועדה של לשכת סוכני הביטוח בראשותו של השר לשעבר גדעון סער. ועדה זו החלה את פעילותה לפני כשנה וחברים בה בין היתר, שמואל סלבין, מנכ ל משרד האוצר לשעבר, רו ח דורון שורר, הממונה על שוק ההון ויו"ר הפניקס לשעבר, גלית אבישי, יו"ר ומייסדת "אמון הציבור", ואריה אברמוביץ, נשיא לשכת סוכני הביטוח. בישיבה התארחו יאיר המבורגר, יו"ר קבוצת הראל ויו"ר איגוד חברות הביטוח, וד"ר גיא רוטקופף, מנכ"ל איגוד חברות הביטוח ומנכ"ל משרד המשפטים לשעבר. הוועדה הייתה אמורה לדון באופן התגמול לסוכנים לקראת גיבוש המלצותיה.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    יוסי 05/03/2017 16:55
    הגב לתגובה זו
    כל אחד ואחד מאיתנו רשאי לפנות ישירות לחברות הביטוח ובתי ההשקעות להורדת דמי ניהול, מי שחושב שסטכן ביטוח לא יעזור, מי שחושב שאין הבדל בין החברות השונות והמסלולים השונים במאזן אקטוארי , תשואות והתאמה אישית היא דבר מיותר וחסר חשיבות, מי שחושב שביצוע שינויים , משיכות כספי פיצויים , כספי השתלמות גמל ועוד ניתנים לביצוע יעיל וזריז בלי תמיכה ועזרה, יש לו כתובת אחת - ברירת מחדל, ושלא יגיד - לא ידעתי לכל אלה "מגיע" להיות
  • 4.
    הגיע הזמן!!!!! (ל"ת)
    אני 03/03/2017 19:27
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    יעקב 02/03/2017 17:30
    הגב לתגובה זו
    כאשר חברות הביטוח טוענות שהן עושות משהו לטובת המבוטחים, אני ממש מתחיל לדאוג. עמלות הסוכנים הן תשלום עבור העבודה שהם משקיעים על מנת להזרים כספים לקופות חברות הביטוח ולא טובה שהחברות עושות לאנשים שחיים על חשבונן. ללא הסוכנים, מנהלי חברות הביטוח וכל גדודי הפקידים היו הופכים למחפשי עבודה ולא הולכים הביתה עם משכורות עתק שברוב המקרים באות על חשבון הכסף המיועד לפיצוי המבוטחים. מי שפרסם את הידיעה עובד כנראה בשרות מנהלי חברות הביטוח המנסות לצמצם את עמלות הסוכנים, כדי שיוכלו להגדיל לעצמם את המשכורות. מעניין מה יש לרגולטור להגיד על הגזל של הפסקת הביטוח הסיעודי הקבוצתי, המשאיר בידי חברות הביטוח סכומי עתק ומשאיר את אלה ששילמו את הפוליסות כדי להבטיח את עצמם לעת צרה, ללא שום כיסוי. חברות הביטוח פשוט אספו כסף, על סמך הבטחת שוא וכשהגיע זמן תשלום, סגרו את הבסטה. לא משרד האוצר ולא מנגנוני הפיקוח לא באו בדרישה שהסכומים שהצטברו בקופת חברות הביטוח ולא נוצלו, יוחזרו לבעלי הפוליסות. כנראה שחלק מהמפקחים יקבלו משכורות מהכספים הנ"ל כאשר יעברו לעבוד בחברות הביטוח. ולהשומע ינעם...
  • 2.
    פופוליזם זול 28/02/2017 10:32
    הגב לתגובה זו
    אז שתפתח אפשרות להגיב בסמס בעלות של 0.5 ש"ח , אם כבר פופוליזם זול אז שיהיה מעניין ...
  • 1.
    דחוף ביותר 28/02/2017 08:34
    הגב לתגובה זו
    גנבו מחשבונינו במשך חודשים רבים .התעלמו מדרישה לבטל פוליסה קיימת והחזרת כספי הגניבה בפוליסה הפיקטיבית.ביצעו עיקול בהוצל"פ. עו"ד-אימון ציבור[email protected]
  • מני 28/02/2017 11:04
    הגב לתגובה זו
    לקחו פרטי אשראי ,תוך כדי השיחה התחרטתי. הוסכם שנדבר שוב עוד כמה ימים,והם חייבו בלי לשאול
חיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסףחיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסף

הגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים

הסיבה האמיתית לנפילה בג'י סיטי והאם יהיה קאמבק?

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה חיים כצמן

במובנים רבים אין שום סיבה עסקית לנפילה במניית ג'י סיטי. החברה עשתה מהלך עסקי נכון מבחינת הדוח רווח והפסד - רוכשת את השליטה בסיטיקון במחיר נמוך מההון. ההשקעה צפויה להניב תשואה טובה מהמימון שילקח. במקביל יהיה גם רווח חשבונאי. הכל דבש. בעלי המניות אמורים לשמוח, אבל סיבה אחת גדולה גרמה לנפילה - גרידיות / תאוות בצע. 

זה טבע אנושי, אי אפשר להתנגד לזה, אפילו חיים כצמן מהיזמים הוותיקים, המנוסים, המתוחכמים, נופל בזה כל פעם מחדש. כצמן רוצה להרוויח, והוא צודק, אבל אחרי ששנים רבות הוא משדר לשוק שהוא מוריד את המינוף, שהוא ממוקד בצמצום הפעילות למען הורדת חוב, שהוא עושה הכל כדי לשפר את היחסים הפיננסים, שהוא לא פוזל לצדדים לעשות עסקאות, אלא ממוקד בתוכנית, הוא מועד. כנראה שיזמים לא יכולים לשבת בשקט שהם רואים עסקה טובה. כצמן לא לבד יש הנהלה גדולה ואיכותית בחברה, אבל משהו השתבש שם בעסקה האחרונה.

הם רכשו מניות בסיטיקון בידיעה שהם עולים מעל 50% וצריכים להציע לכל בעלי המניות לקנות. למה הם צריכים את זה? אחרי מימוש עשרות נכסים והנפקת הפעילות בברזיל ואחרי שאגרות החוב שהיו בתשואת זבל ירדו לתשואות נמוכות, הם התפתו או פשוט טעו. כל אחת מהאפשרויות רעה לשוק. הוא מבין שהחברה עם כל גודלה וכל הנהלה, וכל הבלמים על חיים כצמן, יכולה בכל נקודת זמן להפתיע. 

השוק ובעיקר חברת הדירוג, מעלות, הופתעו. הם לא אוהבים להיות מופתעים. הירידות במניה והירידה באג"ח מייצרים דינמיקה שלילית ובעצם קובעים מציאות בשטח - הירידה באג"ח והעלייה בתשואה האפקטיבית לכ-10% היא התוצאה הכי קשה באירוע הזה והיא עלולה להקשות על גיוסי המשך (גלגולי חוב). אם הנהלה לא יודעת שהמהלך שלה עלול להוביל לתוצאה כזו, אז יש בעיה. היא לא קוראת ולא מבינה את השוק. 

היא מנסה לתקן. יש הנפקה של חברה בת שאמורה להכניס כסף ולהקטין את המינוף, אבל השוק מפנים שצריך להגדיל את פרמיית הסיכון בניירות ערך של כצמן - יכולה להיות הפתעה, ולכן מראש נדרוש ריבית גבוה יותר. כלומר, גם אם עכשיו חוזרים למינוף הרגיל, אגרות החוב לא יחזרו לחלוטין למצב הרגיל. הם יבטאו אלמנט של הפתעה-סיכון עתידי.

חן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסףחן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסף
דוחות

נקסט ויז'ן: ההכנסות זינקו ב-62%, הצבר חוזר לעלות ל-124 מיליון דולר

הרווח הנקי של חברת המצלמות המיוצבות קפץ ב-56% ל-28 מיליון דולר ברבעון השלישי; בסיס הלקוחות התרחב ל-189, והחברה ממשיכה לשמור על שיעורי רווחיות גבוהים אבל עם סימני האטה בתזרים

מנדי הניג |

נקסט ויז'ן מערכות מיוצבות נקסט ויז'ן 1.23%   שמפתחת מצלמות מיוצבות לרחפנים ולכלים בלתי מאוישים, ממשיכה את רצף הצמיחה גם ברבעון השלישי. ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-47.3 מיליון דולר, עלייה של 62% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בתשעת החודשים הראשונים של השנה רשמה החברה הכנסות של 120 מיליון דולר, כך שנכון לעכשיו היא נראית קרובה לעמוד בתחזית השנתית שהציבה הכנסות של 160 מיליון דולר. במהלך השנה האחרונה הגדילה החברה את מספר לקוחותיה הפעילים מ-173 ל-189, מה שמשקף התרחבות בביקוש ובפיזור לקוחותיה הגלובליים.

נכון למועד פרסום הדוחות, צבר ההזמנות של נקסט ויז'ן עומד על 124 מיליון דולר, לעומת 110 מיליון דולר בסוף הרבעון הראשון. עם זאת, עיקר הגידול בצבר נובע מהזמנה גדולה אחת שהתקבלה לאחרונה בשווי של כ-24 מיליון דולר, לאספקה עד יולי 2026. בלי אותה הזמנה, הצבר היה מציג ירידה לעומת הרבעון הקודם.

צבר ההזמנות חוזר לעלות

אחרי ירידה בצבר ברבעון השני (110 מיליון דולר), נקסט ויז'ן מדווחת כעת על צבר של 124 מיליון דולר נכון למועד אישור הדוחות - עלייה של 12% בתוך שלושה חודשים. מדובר ברמה דומה לזו שנרשמה בתחילת השנה, מה שמאותת על חזרה לקצב הזמנות גבוה מצד הלקוחות.

הצבר הגבוה נובע, בין היתר, מהזמנה משמעותית שהתקבלה בינואר 2025 מצד גורם שלישי שאינו קשור לחברה, בסך של 12.1 מיליון דולר. ההנהלה מציינת כי קיים ביקוש מתמשך לפתרונות החברה, במיוחד מצד לקוחות חוזרים וגופים ביטחוניים במערב.

הרווח הגולמי עמד על 32.5 מיליון דולר, שהם כ-69% מההכנסות - עלייה של 55.5% לעומת 20.9 מיליון דולר ברבעון המקביל. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם הרווח הגולמי ב-85.5 מיליון דולר (71% מההכנסות), גידול של 42% בהשוואה ל-60.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה.

הרווח התפעולי ברבעון עלה ל-28.3 מיליון דולר (60% מההכנסות), לעומת 18.7 מיליון דולר ברבעון המקביל - גידול של 51%. במצטבר מתחילת השנה: רווח תפעולי של 73.5 מיליון דולר, עלייה של 39% בהשוואה לשנה שעברה.