'בלומברג' מדרג את חברות התעופה בעולם - ולא תאמינו מי הכי גרועה

המאבק בין אל על לטייסים הסתיים - אבל את הפגיעה בלקוחות לא ישכחו כל כך מהר, גם מעבר לים
גיא בן סימון | (34)
נושאים בכתבה אל על

הסכסוך באל על בין ההנהלה לטייסים אמנם בא לסיומו לפני קצת יותר משבוע, לא לפני מאבק עיקש שנמשך יותר משנתיים ושהגיע לא פעם אחת לבית הדין לעבודה, אך את הפגיעה בלקוחות, ככל הנראה, לא ישכחו כל כך מהר.

תחת הכותרת: "קחו בחשבון את הרשימה הזו לפני שאתם בוחרים טיסה", ב'בלומברג' דירגו בתחילת ינואר את עשרת החברות הטובות והגרועות ברחבי העולם לשנת 2016, וזאת בהתבסס על הסבירות לעיכוב הטיסה מצד חברת התעופה. מבין עשר החברות הגרועות בעולם, תמצאו את חברת התעופה הישראלית אל על - מדורגת לא פחות מאשר במקום הראשון (!!) המפוקפק, כשהיא 'משאירה אבק' לאיסלנדאייר שדורגה שניייה, ולאייר אינדיאה - חברת תעופה של עולם שלישי שדורגה שלישית.

מנגד, במקום הראשון בטבלת עשרת חברות התעופה הטובות זכתה החברה ההולנדית KLM עם סבירות של 11.47% בלבד לאיחור הטיסה, אחריה חברת התעופה הלאומית של ספרד, Iberia, עם 11.82%, וחברת התעופה היפנית, JAL, עם סבירות של 12.2% לאיחור הטיסה.

את הנתון הגרוע שהביא את אל על לצמרת הטבלה המפוקפקת צריך לייחס למאבק ההנהלה והטייסים שהביא במהלכו לעיכובים וביטולים של לא מעט טיסות ליעדים מרכזיים בעולם. ב'בלומברג' מצאו כי הסיכוי לאיחור טיסה בחברת אל על עומד על 56%.

תגובות לכתבה(34):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 28.
    גיל כתב 01/03/2018 10:12
    הגב לתגובה זו
    אוכל גרוע דיילים מתנשאים במחלקת עסקים ותיירים דתיים בכל מקום במטוס לא טסים בשבת ואי אפשר לטוס בנקודות עד שמוציאים לך את הנשמה עולם תשיעי
  • 27.
    גיל כתב 01/03/2018 10:09
    הגב לתגובה זו
    אלעל הפקירו אותי בחול יותר מידי פעמים אני סיימתי איתם ועברתי לברית סטאר אלייאנס לפני כמה שנים וצדקתי בגדול סוויס לופטאנזה וסינגפור הם החברות הכי טובות בעולם בכל מחלקה ונושא פרייר של אלעל לא עוד
  • 26.
    דב 03/03/2017 21:42
    הגב לתגובה זו
    גועל נפש של חברה
  • 25.
    פראייר מי שטס איתם (ל"ת)
    טוני 27/02/2017 09:22
    הגב לתגובה זו
  • 24.
    חחחחחחחח גילו לנו את אמריקה. (ל"ת)
    סתם אחד 27/02/2017 08:55
    הגב לתגובה זו
  • 23.
    לא קשור לסכסוך הטייסים. חברה גרועה וזהו (ל"ת)
    ממי 27/02/2017 08:46
    הגב לתגובה זו
  • 22.
    אסור לטוס אלעל חברה מזעזעת בכל היבט (ל"ת)
    איש עסקים שטס המון 27/02/2017 04:29
    הגב לתגובה זו
  • 21.
    חיים 26/02/2017 17:36
    הגב לתגובה זו
    אל על חברה טובה ובטוחה,הבעייה היא שגם ההנהלה היתה צריכה להבין שסכסוך כזה יגרום נזק,והנפגע העיקרי הוא הצרכנים ובעלי המניות.
  • 20.
    / 26/02/2017 17:26
    הגב לתגובה זו
    אלעל נמצאת במהלך של שינוי וניקוי יסודי של בעיותיה תוך כדי התאמה למציאות העסקית החדשה.
  • 19.
    יעקב 26/02/2017 17:19
    הגב לתגובה זו
    אוכל גרוע, דיילים חוצפניים, לא טסים בשבת, חרדים בכל פינה במטוס....עולם רביעי.
  • יהודי פשוט 27/02/2017 10:13
    הגב לתגובה זו
    כמה שנאה במשפט אחד
  • 18.
    גיל יוטינה 26/02/2017 16:41
    הגב לתגובה זו
    כאילו שלא יודעים את זה כבר עשרים שנה... חחח.. עכשיו זה רק רישמי!
  • 17.
    אדי 26/02/2017 16:39
    הגב לתגובה זו
    לא חידשו כלום החברה הגרועה והיקרה בעולם. בדרך לקריסה מי שמחזיק מניות שלהם כדאי לו לטוס פעם אחת איתם ופעם אחת עם חברה אחרת כדי לזרוק את המניות לעזאזל.
  • 16.
    לפי כל התגובות כאן צריך לקנות מניות אל על כי כולם נגד (ל"ת)
    22 26/02/2017 13:28
    הגב לתגובה זו
  • יש ר א לי 27/02/2017 00:03
    הגב לתגובה זו
    דעה ולא המלצה חחח
  • 15.
    להחרים אותםםםםםםםםםםםםםםםםם! (ל"ת)
    ארז 26/02/2017 13:14
    הגב לתגובה זו
  • מסכים איתך אני טס איבריה (ל"ת)
    levi ovad 26/02/2017 17:18
    הגב לתגובה זו
  • 14.
    אבי 26/02/2017 12:10
    הגב לתגובה זו
    תאמינו לי אין כמו טייסים רומנים. לא תופסים מעצמם ועושים את העבודה כמו שצריך. רק הטייס הישראלי חושב שהוא סגן של אלוהים
  • זכרוני 27/02/2017 09:07
    הגב לתגובה זו
    אבי זה שאתה לא טס עם אל על לא נורא כל ההפסד שלך ...לעומתך הרומנים בהחלט מזהים חברה טובה ובטוחה ולכן מעדיפים לטוס עם אל על גם אם הם צריכים לשלם מעט יותר ...אלה עובדות החיים !! חסרונך באל על לא מורגש כלל ...תמשיך לטוס עם החברה הרומנית ותהנה ...
  • 123 03/03/2017 22:06
    מכיר אמרו לך שהם אוהבים את אל על לא אומר כלום. תביא סטטיסטיקה ממקור רציני שתוכיח את הטענות שלך.
  • 13.
    אפשר לחשוב שישראל עם כל מיעוטיה אינה עולם שלישי (ל"ת)
    קונפיציוס 26/02/2017 11:49
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    הילדים בגן שלי אמרו את זה מזמן לא צריך את בלומברג (ל"ת)
    הגננת רותי 26/02/2017 11:14
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    יש ר א לי 26/02/2017 10:54
    הגב לתגובה זו
    כה זה כשחותכים את הענף עליו יושבים. מתרסקיםםםםםםם
  • 10.
    like1 26/02/2017 10:50
    הגב לתגובה זו
    פראייר מי שנוסע אל על
  • 9.
    אזרח חופשי 26/02/2017 10:31
    הגב לתגובה זו
    ככה ממנים את שלב ב' בקריירה של טייסי חיל האוויר
  • 8.
    איגם 26/02/2017 10:22
    הגב לתגובה זו
    יותר מדי כוח לטייסים בחברה עד כדי שליטה במחיר המניה, מעוררת חשש.
  • גיל 01/03/2017 10:19
    הגב לתגובה זו
    לא לזלזל בטייסים. אסור לשכוח שהשמש כידוע זורחת להם מהת-חת.
  • 7.
    אל על היא אייר סוריה במחיר של אייר שוויץ (ל"ת)
    ג'מאל 26/02/2017 10:03
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    מגיע לכם 26/02/2017 09:57
    הגב לתגובה זו
    מאחל שהחברה הבזויה הנקראת אל על תלך לאלפי עזאזל
  • 5.
    התארגנויות עובדים חונקות את המשק. (ל"ת)
    יד הנפץ 26/02/2017 09:56
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    RONI 26/02/2017 09:55
    הגב לתגובה זו
    תתעוררו כי אנחנו והעולם כבר לא קהל שבוי אם לא תתחילו לעבוד ולהזיע אף אחד לא ירצה אותכם אתם כבר לא מייצגים אותנו וחוץ מהרמה של בטחון יש עוד מלא דברים שטייר דורש היום תצאו מהתקיעות תתחילו ליעל תהליכים לדבר עם העובדיםלפזר כל מיני מאפיות שיש לכם שם בקיצר עדיף לסגור לכם את החברה כי אתם בושה לישראל מה זה מקום אחרון ???? מה אתם לא רויאם מה קורה בעולם איך מתייחסים היום לטיירים ולנוסעים
  • 3.
    הגיע הזמן להפסיק לטוס עם הפח זבל המעופף (ל"ת)
    דן 26/02/2017 09:48
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    הרואה 26/02/2017 09:06
    הגב לתגובה זו
    אם היו משקללים עוד נתונים כמו נוחות בטיסה, אדיבות הצוות וכו... - היינו מתבססים חזק יותר במקום הראשון!!!
  • 1.
    חיים בסרט 26/02/2017 08:48
    הגב לתגובה זו
    בגלל זה החברה נראית כך.
משקיעים זרים מוכרים מניות, נוצר ע"י מנדי הניג באמצעות Geminiמשקיעים זרים מוכרים מניות, נוצר ע"י מנדי הניג באמצעות Gemini
ניתוח Bizportal

הזרים נשברו ומכרו - מה קרה אתמול מאחורי הקלעים בבורסה?

המחזור אתמול קפץ ב-50% והסתכם על שיא של 4.2 מיליארד שקל שהחליפו ידיים - אבל בעיקר לכיוון צד אחד - מכירות: מי מכר ומי קנה ומה עשה "הכסף החכם"? ניתוח ביזפורטל 

תמיר חכמוף |

המסחר אתמול בבורסה בתל אביב התאפיין בתנודתיות חריגה, כאשר המדדים המרכזיים פתחו בעליות, על רקע רגיעה מסוימת בתחושת הסיכון לאחר הנאום השני של ראש הממשלה נתניהו, שהגיע כדי "להסביר" את מה שנאמר יום קודם לכן. עם זאת, במהלך המסחר חל מהפך, כאשר גל מכירות סחף את המדדים מטה, והירידות הלכו והחריפו ככל שהתקרבה הנעילה.

בסיום היום נרשמו ירידות חדות. מדד ת״א 35 איבד כ-1.9%, מדד ת"א 90 ירד 2.4% ומדד ת"א 125 איבד 2%. במבט על הסקטורים, מדדי הפיננסים והביטוח, שהיו הקטר של השוק בעליות, צנחו בכ-3.1% ו-4.3% בהתאמה, כאשר הירידות לוו במחזור מסחר גבוה במיוחד של כ-4.2 מיליארד שקלים, כפול מהממוצע היומי מתחילת השנה, אשר בלט במיוחד ביחס ליום רביעי "רגיל" ללא פקיעה ולפני החגים, שבדרך כלל מתאפיין במחזורים נמוכים יותר.

מי הוביל את המכירות?

מבדיקת ביזפורטל עולה כי המשקיעים הזרים היו בצד הדומיננטי של המוכרים, ככל הנראה כתגובת המשך למה שכונה על ידי משקיעים רבים "נאום ספרטה" בשל הטון הלוחמני והמסרים על ניתוק כלכלי אפשרי. עיקר פעילות המכירה של הזרים התרכזת בתעודות סל על מדד ת״א 125, שם לבדן נרשמו מכירות של למעלה מ-100 מיליון שקלים נטו. 

מעבר לכך, בלטו מכירות במניות דגל בשוק המקומי ובהן אלביט מערכות אלביט מערכות 2.21%  , בנק הפועלים פועלים 0.66%  , אל על אל על 2.32%  , נקסט ויז'ן נקסט ויז'ן 5.54%   והפניקס הפניקס 2.11%  , שתרמו כולן ללחץ כלפי מטה על המדדים.

עד כה, עבור המשקיעים הזרים השקעה בישראל היא שילוב של כלכלה פתוחה, יצוא מתקדם ויציבות מוסדית יחסית. כשהמסרים הפוליטיים מאותתים אפשרות של התרחקות ממדינות המערב ומעבר לכלכלה אוטרקית, הדבר מעלה חשש משורה של סיכונים, בהם פגיעה ביצוא וביבוא, שיובילו לפגיעה בזרימות ההון, וכמובן היחלשות המטבע והאטה בצמיחה. שוקי היעד המרכזיים של החברות הישראליות הם אירופה וארה״ב, וכל סימן ליחסים מתוחים עלול להוביל לצמצום ביקושים, חסמים רגולטוריים או מגבלות ייצוא. בנוסף, השקעה במדינה הנתפסת כמתבודדת נחשבת מסוכנת יותר, ולכן דורשת תשואת סיכון גבוהה יותר, דבר שאנחנו כבר רואים בתמחור של אגרות החוב הממשלתיות בימים האחרונים. ולסיום, משקיעים רבים יעדיפו לצמצם חשיפה, דבר שמוביל למכירות של זרים בשוק ההון המקומי ולהכביד על השקל, לייקר את היבוא, ולפגוע בפעילות הכלכלית. החששות הללו מספיקים כדי לגרום לזרים לפעול מהר ולצמצם סיכון.

מנועי בית שמש
צילום: רווח הפקות ויקיפדיה

פימי מימשה מניות בית שמש ב-500 מיליון שקל

אדיר בן עמי |

קרן פימי, בניהולו של ישי דוידי, מבצעת מהלך נוסף למימוש רווחים. הקרן מכרה כ-8.8% ממניות מנועי בית שמש תמורת כ-500 מיליון שקל. בעקבות העסקה תרד אחזקת הקרן לכ-17% בלבד, לעומת שליטה מלאה שהחזיקה בעבר. המימוש נשעה בדיסקאונט של אחוזים בודדים על מחיר השוק. פימי מורווחת על ההשקעה בבית שמש פי 20, כשרוב העלייה הגיעה בשנתיים האחרונות. 

המימוש בבית שמש מצטרף למימושים שביצעה הקרן בתקופה האחרונה. מתחילת החודש מכרה פימי גם כ-13% ממניות עשות אשקלון בהיקף של כ-250 מיליון שקל. באפריל היא מכרה 15% ממניות אורביט תמורת כ-100 מיליון שקל. מדובר בשלוש עסקאות מהותיות שביחד מצטברות למימושים של כ-850 מיליון שקל בתוך פחות מחצי שנה כשבשנה שעברה היו גם מימושים גדולים. 

פימי רכשה את השליטה במנועי בית שמש בשנת 2016 מכלל תעשיות לפי שווי חברה של כ-300 מיליון שקל בלבד. השווי הנוכחי של החברה הוא כ-5.7 מיליארד שקל - כלומר, מדובר במימוש לפי שווי הגבוה כמעט פי 20 מההשקעה המקורית. 

הדוחות האחרונים של בית שמש ביטאו צמיחה בהכנסות אך שחיקה מסוימת של הרווח. ההכנסות ברבעון השני עלו ב-24% לשיא של כ-77 מיליון דולר, בעיקר בזכות מגזר המנועים שנהנה מביקוש גבוה בשוק הביטחוני בארץ ובחו"ל ושמר על רווחיות גבוהה. מנגד, השורה התחתונה נשחקה, כאשר הרווח הנקי ירד ל-7.2 מיליון דולר לעומת 9 מיליון אשתקד, בעיקר בשל זינוק בהוצאות המימון ל-3.1 מיליון דולר והשפעת מס גבוהה שנבעו מתיסוף חד של השקל והגידול במינוף בעקבות רכישת Turbine Standard. כלומר, הפעילות עצמה ממשיכה להתרחב בקצב מהיר, אך חשיפת החברה לשערי מטבע ולחוב הפיננסי מטילה משקל כבד על התוצאות המדווחות. בנטרול האירועים החריגים ברבעון נראה שהחברה היתה מרוויחה מעל 10 מיליון דולר. 

גידול בהכנסות ברבעון מול אשתקד נובע בעיקר מעליה במכירות בשני מגזרי הפעילות, בדגש על גידול במכירות מגזר המנועים. ההכנסות כוללות סך של כ-1.7 מיליון דולר הנובעים מעדכון מחירים ללקוחות ואת מכירותיה של Turbine Standard בהיקף של כ-8.6 מיליון דולר. הכנסות מגזר החלקים ברבעון צמחו בכ-4.4% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכמו בכ-43.9 מיליון דולר (מתוכן כ-2.3 מיליון דולר מכירות פנימיות).