המספרים של גוגל בחוץ: מציגה דו"ח מעורב, המניה נופלת 1.8%

עונת הדו"חות עולה שלב הלילה עם דיווחים של ענקיות טכנולוגיה כמו אינטל ומיקרוסופט
אלמוג עזר |
נושאים בכתבה גוגל ישראל

עונת הדו"חות עלתה שלב הלילה, עם דיווחה של ענקית הטכנולוגיה גוגל (סימול: GOOG). בשורה התחתונה גוגל הציגה רווחים של 9.36 דולר למניה, לעומת צפי של 9.64 דולר למניה. הכנסות החברה הגיעו לכדי 26.06 מיליארד דולר, אשר גבוהות מצפי השוק שחזה הכנסות בסך של 25.26 מיליארד ד'. מניית גוגל יורדת הבוקר בשיעור של 1.8%. 

הדו"ח מסביר כי ההכנסות הגבוהות מהצפוי הגיעו בעקבות העלייה בהכנסות מפלטפורמת הפרסום ביוטיוב וסקטור החיפושים דרך הסמארטפונים. אם כי בהתבטאויות מחוץ לדו"ח בכירים בגוגל טענו כי הפרסום ביוטיוב גדל, אך לא בקצב של שאר מנועי ההכנסות של החברה. 

מה שמפתיע בדו"ח הנוכחי הוא הקפיצה במיסוי. גוגל כתבה בדו"ח כי המיסוי האפקטיבי שלה הגיע לכדי 22%, לאחר שהיה רק 5% באותו הזמן אשתקד. גוגל, אשר מבוקרת לעיתים על המיסים הנמוכים שהיא משלמת במקומות בהם היא פועלת מסביב לעולם, לא סיפקה הסבר מפורט בנוגע לקפיצה בשיעור המס.

אם כי על פרשנים, החברה החלה לשלם מס גבוה בעיקר בשל תקנות חדשות שנכנסו בשנה האחרונה בארה"ב. התקנה נוגעת לצורך בתשלום מס נוסף שנוגע לתשלום לבכירים על ידי מניות החברה. 

לצד גוגל, גם מיקרוסופט (סימול: MCSF) פרסמה את הדו"ח והציגה תוצאות טובות יותר. ענקית התוכנה הציגה רווח של 83 סנט לעומת צפי שוק של 79 סנט. הכנסות החברה לרבעון הסתכמו ב-26.07 מיליארד דולר, לעומת צפי של 25 מיליארד דולר. מניית החברה עולה בשעות המסחר המאוחר בכ-1%. מניית מיקרוסופט עולה 1.4% במסחר המאוחר. 

עסקי הענן של מיקרוסופט ממשיכים להיות מנוע רציני להכנסות החברה. אלו הכניסו 6.86 מיליארד דולר ברבעון השני הפיסקלי של החברה. התוצאה הייתה גבוהה הן מצפי המשקיעים והן מצפי הנהלת החברה. הכנסות החברה מ-AZURE מותג הענן העיקרי של מיקרוסופט כמעט והכפיל את עצמו בשנה האחרונה. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה

זו השנה ה-8 שהשורים שולטים בוול סטריט, והדבר שמסוכן יותר מהתיקון עצמו הוא חוסר המודעות

איתן יונסי |
נושאים בכתבה וול סטריט
בזמן ששוק המניות חגג בשבוע שעבר 8 שנים של עליות שערים, והינו השוק השורי ה-2 באורכו בהיסטוריה, הסיכון לתיקון בשווקים הולך וגדל. אף אחד לא יכול לדעת מתי התיקון יגיע, מה יהיה הטריגר לכך, או כמה עמוק הוא צפוי להיות, אך מה שיותר מסוכן מהתיקון עצמו הוא העובדה שישנם משקיעים רבים שאינם מודעים לסכומים שהם מסכנים. קנדריק וויקמן, מנכ"ל חברת הטכנולוגיה הפיננסית וניתוחי השקעות FinMason, אמר כי "אם מסתכלים על השוק בראייה היסטורית, חווינו בממוצע התרסקות אחת לכל 8 עד 10 שנים, עם שיעור צניחה ממוצע של כ-42%". וויקמן ציין כי על פי סקר risk tolerance, המאפיין את רמת הסיכון בתיק לצרכיו של הלקוח, משקיעים רבים אינם מודעים כלל להשפעה על תיק הנכסים שלהם במקרה ושוק המניות יספוג מכה קשה. לדבריו, רוב המשקיעים אינם מודעים לרמת הסיכון שהתיק שלהם חשוף אליו, וכתוצאה מכך הם מקבלים החלטות שגויות בתזמון הגרוע ביותר, כמו מכירת הנכסים עמוק בתוך התיקון. וויקמן טוען שזו "בעיה חמורה". לדבריו, רוב התגובות של אינדיבידואלים להפסדים שאינם צפויים גרועים בהרבה מהתגובות להפסד שנקלח בחשבון כאפשרי. לפי הסקר, רק 57% מהמשקיעים (אלה עם יועץ השקעות וגם אלה ללא) אמרו כי הם מבינים את המושג "risk tolerance". מבין אותם משקיעים, אלו שעבדו עם יועץ השקעות היו מודעים יותר כאשר 68% מהם ענו כי הם מודעים לחשיפת הסיכון בתיק הנכסים שלהם. יחד עם זאת, עבודה עם יועץ השקעות לא עזר מספיק: רק לכ-27% מהמשקיעים נאמר ע"י יועץ ההשקעות כמה הם מסכנים במידה ושוק המניות יחווה נפילה חדה, כאשר 62% מהם מאמינים כי ההפסד בתיק שלהם יהיה נמוך מהחשיפה שלהם למניות. על פי הסקר, כ-57% מהמשקיעים שעובדים עם יועצי השקעות צפויים להיכנס לפאניקה ולמכור בזמן תיקון. התרחיש הגרוע ביותר צריך להיות מובן מאליו. בניית תיקי השקעות לטווח ארוך מכתיבים שרק אחוז קטן מנכסי התיק יהיו במזומן, ולכן כ-90 עד 95 אחוזים מתיקי ההשקעות חשופים לסיכונים של ירידות בטווח הקצר. משקיעים רבים הרגישו את הכאב הזה במשבר הגדול של 2008, למרות שאלו ששמרו על קור רוח והמשיכו להחזיק בתיק הנכסים שלהם עד לרמות השפל של המשבר, זכו להחזיר את כל הפסדם ואף ליצור רווחים בזמן שמדד ה-S&P 500 עלה כ-171% מאז תחילת 2009. ברנדון קרוסו, דירקטור בחברת Edelman Financial Services אמר כי יועצי ההשקעות שממעיטים בסיכונים הפוטנציאליים עושים טעות. "ככל שהלקוחות יהיו מופתעים יותר, כך לרוב הם יהיו מאוכזבים יותר, וזה מתי שהם מתחילים להגיב באמוציות". קרוסו אמר כי הוא מעדיף לקיין דיון גלוי עם הלקוחות על הסיכון בתיקי ההשקעות שלהם. "אתה עושה לעצמך עוול אם אתה פוסח על סך". גם וויקמן ציין כי חשוב ביותר לקיים דיון גלוי ומזכיר את תקופת השפל הגדול. וויקמן אמר כי "אתה צריך לשאול את הלקוח 'במידה ושוק המניות יקרוס ב-35% האם תתלה את עצמך בארון?' " אם הלקוח עונה כן, אז זהו תפקידו של היועץ להתאים את תיק ההשקעות של הלקוח כך שיפסיד פחות במקרה שתרחיש כזה אכן יקרה. וויקמן הוסיף כי "זהו הלקוח שנוטל עליו עצמו הסיכון, לכן הוא זכאי לדעת את הסיכון שהוא לוקח, ואין דרך טובה יותר להעביר ללקוח את המשמעות מאשר לדבר איתו על מקרי קיצון".