ההתראה שהעביר אתמול האנליסט הטכני של HSBC ללקוחות - "RED ALERT"

בזמן שבוול סטריט נרשם דשדוש כבר 3 חודשים ברציפות, האנליסט הטכני חושב שמשהו גדול הולך לקרות
מערכת Bizportal | (25)
נושאים בכתבה HSBC
מדדי המניות בוול סטריט נסחרים כבר 3 חודשים בדשדוש ולא רחוק מרמות השיא כאשר לכולם ברור שבסופו של דבר המדדים יתפסו כיוון. השאלה היא כמובן מה יהיה אותו כיוון. ראש תחום הניתוח הטכני בענקית הבנקאות HSBC חושב שאחרי מה שהוא ראה בימים האחרונים ובהתבסס על ניתוח גלי אליוט, הסבירות גוברת לכך שהכיוון יהיה מטה, ואם כך יקרה - זה יהיה בצורה של "נפילה קיצונית".  מאראי גאן מ-HSBC שלח ללקוחות מכתב עם "RED ALERT" בו הוא מזהיר כי התנהלות שוק המניות כעת דומה מאוד למה שקרה ב-1987 לפני 'יום שני השחור', יום בו נרשמה הנפילה היומית החדה אי פעם בוול סטריט (הדאו ג'ונס התרסק 22.6%). אותה התראה מצד גאן מגיעה לדבריו אחרי לחץ המכירות הרוחבי והאינטנסיבי שנצפה ביום שלישי האחרון וכעת הוא מסמן את רמות ה-2,116 ב-S&P500 או 17,992 בדאו ג'ונס כרמות שאם השוק ישבור אותן מטה, זה יהיה כואב. גאן מציין כי כל עוד הרמות הללו נשמרות, אז ידם של השוורים היא עדיין על העליונה. אתמול (יום ד') סגר ה-S&P500 ברמה של 2,123 נקודות ובחוזים המדד יורדת לרמה של 2,119 נקודות. מדד ה-S&P 500 0.13% בחודשים האחרונים:     והאנליסט של HSBC לא לבד. ביום שישי האחרון שיגר אסטרטג בסיטי שמתמחה בניתוח גרפים ומציאת תבניות של התנהגות מכתב ללקוחות ואף הוא טען באותו מכתב כי התנהלות השוק כעת דומה מאוד התנהלות ערב אותה קריסה ב-1987. הגרף שצירף לאותו מסמך מופיע בתחתית הכתבה. מלבד אותו גרף, האסטרטג של סיטי ציין 4 דברים שמטרידים אותו כיום: חששות לגבי המצב באירופה בדגש על מערכת הבנקאות. העובדה שמערכת הבחירות בארה"ב כיום היא "הקוטבית ביותר בזמן המודרני". יותר ויותר דיווחים על כך שהבנקים המרכזיים ביפן ואירופה מורידים את הרגל מהגז בכל הקשור לתמריצים, דבר שמעלה תהיות באשר לאפקטיביות של אותם תמריצים. ואחרון - תנועות מוזרות שנרשמו לאחרונה בשווקים, כגון קפיצה של 16% בנפט תוך שבוע, תזוזה של 20 נק' באג"ח האמריקני תוך 5 ימים ותזוזה של 90 דולר בזהב תוך 9 ימים. לדברי האסטרטג, התמיכה של ה-S&P500 היא ברמה של 2,119 נקודות (בדיוק הרמה הנוכחית)      

תגובות לכתבה(25):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 19.
    מדוע כרישיי המדינה לא הגישו בגצ נגד כחלון עד היום? ... (ל"ת)
    מ 14/10/2016 11:28
    הגב לתגובה זו
  • 18.
    מתחברת 14/10/2016 09:00
    הגב לתגובה זו
    כל מה שכתב קודמי נכון בריבוע. מסכן מי שמסתמך על אנליסטים או כתבי כלכליים מקומיים
  • 17.
    מיקי 14/10/2016 08:19
    הגב לתגובה זו
    וביום שני הדאקס עלה 1.3% ואמרתם צפי למפולת ! אתר בדיחה
  • דעא"ש 14/10/2016 11:19
    הגב לתגובה זו
    כנס לאתר שלנו. משהו משהו. יודע בדיוק מתי חותכים למטה.
  • 16.
    סוחר 14/10/2016 07:31
    הגב לתגובה זו
    במידה ומישהו מרגיש נפגע..
  • 15.
    YL 13/10/2016 21:36
    הגב לתגובה זו
    כמו ב 2008 בארץ האנלסיטים בחלקם פשוט בורים חסרי מעוף ו כנראה מ חוסר שלטה טובה ב אנגלית הם לא מסוגלים להבין מה מתרחש בעולם בנוסף אנליסט ש מקבל שכר מ הבנק אם יזהיר את הציבור הוא למחרת יכול לנגן ב כינור ב כיכר העיר לצערי עד היום יצא באומץ רק אדם אחד מ גוף כלכלי רציני והצהיר *****תברחו ואני מוסיף גם מ אגחים זוכרים את תשובה ו לביב תספורות עדיף להפסיד אגורה מאשר להיכנס ל מפולת
  • י 14/10/2016 06:21
    הגב לתגובה זו
    שנים מדברים על מפולת ונשברים שיאים יש לך הסבר הגיוני לזה?
  • 14.
    קשקוש הזמן לקנות מניות לפני הבחירות. (ל"ת)
    מני 13/10/2016 21:34
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    שלו יורדות..... 13/10/2016 20:49
    הגב לתגובה זו
    אנאליסט של בנק שמנהל כספים של מאפיונרים, לא ממש אמין בעיני....אפילו אם מדובר בבנק גדול, להזכירכם סיטי, ואכוביה ז"ל, ליהמן....
  • 12.
    תמשכו את הכסף? 13/10/2016 18:23
    הגב לתגובה זו
    אלה אם כן זה כמו בלאומי שמוציאים הודעות ללקוחות כדי שיבצעו פעולות
  • 11.
    הגרפים לא ממש דומים והיום יש שוק סחורות מאוד גדול (ל"ת)
    ארנון 13/10/2016 17:56
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    גאן 13/10/2016 17:42
    הגב לתגובה זו
    אבד על פקידוני ביז הערמומים. גאן מת מיזמן. סתם גנב לו את השם. יש לגאן האמיתי הרבה תאוריות אבל הוא מת מיזמן.....!
  • 9.
    אספקלריה 13/10/2016 17:42
    הגב לתגובה זו
    אני תמיד פועל הפוך מהמלצות המומחים, ותאמינו, זה בדרך כלל גם עובד...
  • 8.
    אספקלריה 13/10/2016 17:41
    הגב לתגובה זו
    אני תמיד פועל הפוך מהמלצות המומחים, ותאמינו, זה בדרך כלל גם עובד...
  • 7.
    אייל 13/10/2016 17:23
    הגב לתגובה זו
    ביזפורטל אתם אחראים לנפילת המעוף היום הבהלתם את כולם מכיוון שכולם בפאניקה שהשוק הישראלי יהיה סגור עד יום שלישי ....תתביישו!!!
  • ביזפורל 13/10/2016 18:19
    הגב לתגובה זו
    מתוך 756.000 אלף קוראים מרוצים יש לנו אחד אידיוט בשם אייל. חבל רק שם כמו אייל שלנו. ואנו מתביישים כי בדרך כלל אין אפילו אחד.
  • 6.
    בצורה פשוטה יותר -יש סבירות גדולה יותר להרוויח מירידות (ל"ת)
    סוחר 13/10/2016 17:06
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    מקצוען 13/10/2016 17:03
    הגב לתגובה זו
    תמיד תעשו הפוך מ"המומחים" .בדוק.ההיסטוריה רק מוכיחה זאת.
  • 4.
    שמוליק קיפוד 13/10/2016 17:00
    הגב לתגובה זו
    תת רמה של עריכה, תת רמה של מתן כותרות ואינטגריטי מקצועי שואף לאפס
  • מתיו 13/10/2016 18:23
    הגב לתגובה זו
    אני מבקש שתיכתבו רק מה שאנו הקוראים רוצים שיהיה והכוונה רק למעלה. אין לכם שום זכות להביע דעתכם או לצטט מומחים מהארץ והעולם. ראו למשל בספונסר אנחנו שולטים והם כותבים מה בא לנו. תודה.
  • 3.
    גלי הדיוט, האס אנד פי כבר מתחת לרמה שציין 2,116 (ל"ת)
    או שיעלה או שירד 13/10/2016 16:59
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    כל שבוע מצטטים טמבל אחר שמנבא שחורות (ל"ת)
    ביזפורטל עיתון צהוב 13/10/2016 16:46
    הגב לתגובה זו
  • זה שמנבא לבנות הוא ידען או חכם? (ל"ת)
    מתיו 13/10/2016 18:24
    הגב לתגובה זו
  • 1 13/10/2016 17:31
    הגב לתגובה זו
    דמיוניים ומרוויח כסף מהשטות הטכנית הזו
  • 1.
    ה-Red Alert יופעל אחרי 8-11-2016 (ל"ת)
    007 13/10/2016 16:43
    הגב לתגובה זו
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: