גרף

ב-11 בפברואר בשיא הפאניקה רכש יו"ר ג'י.פי מורגן ממניות הבנק בחשבונו הפרטי בסכום ענק - ומה עשתה המניה מאז?

זוכרים את יו"ר ג'י.פי מורגן שרכש ממניות הבנק בשיא הפאניקה בשווקים - אז הנה ביצועי המניה מאז הרכישה
מערכת Bizportal | (19)
נושאים בכתבה ג

זה קרה ב-11 בפברואר. השווקים הפיננסים היו במהלך סחרור רציני סביב החשש מנחיתה קשה בכלכלה הסינית. ה-S&P500 צלל 13% עד לאותו היום תוך חודשיים ולראשונה מזה שנים רשם תיקון של מעל 10%, הדאקס התרסק 23% באותו הזמן. בשווקים החלו לדבר ברצינות על אפשרות של שינוי מגמה ארוך טווח, ואז הגיע ג'ימי דיימון, והשאר היסטוריה.

דיימון שמשמש יו"ר ומנכ"ל ג'י פי מורגן מאז 2004 ונחשב לאחד האנשים החזקים בוול סטריט, קפץ למים הסוערים ובשיא הפאניקה בשווקים רכש 500 אלף ממניות הבנק שבראשו הוא עומד בסכום של 26.6 מיליון דולר (פחות או יותר שכר של שנה שלמה של דיימון). יום לפני הפרסומים על הרכישה מצד דיימון מניית ג'יפי מורגן צללה עוד 4% וה-S&P500 נפל 1.2% לשפל של שנתיים!

דיימון ביצע האת העסקה לפי שער ממוצע של 53.2 דולר למניה. אתמול המניה סגרה כבר במחיר של 67.7 דולר לשיא שנתי, כלומר מהלך עליות של מעל 25%. דיימון סופר רווח של מעל 7 מיליון דולר על ההשקעה. וזה עוד מבלי להזכיר את המסר שהעבירה העסקה שלו לשווקים, מסר שתרם רבות להרגעת המצב. בבלומברג הגדירו את המהלך של דיימון כאחת העסקאות המוצלחות של השנה. נראה לנו שגם הם יתקשרו למצוא עסקה מוצלחת מזו. אגב, מיד לאחר הרכישה הסביר דיימון כי הוא ביצע אותה כי חשב שמחיר המניה הפך לזול בעקבות גל הירידות שפקד אותה.

ואם אתם חושבים שזה סתם מזל מצידו של דיימון, אז הנה כתבה על 2 הרכישות הקודמות שביצע דיימון ממניות הבנק - שחובה לקרוא.

ככה זה נראה על גבי הגרף, האמת שמדהים!

תגובות לכתבה(19):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 14.
    חנני 08/10/2016 05:58
    הגב לתגובה זו
    כל חכמולוג המשמיץ כאן, ושעוסק במניות,בחול היה יכול לקנות בכמות הכסף שיש לו ,נניח 10000 שח ולעשות קופה של כ2500 שח לפני מס,תראו בגרף תחתית כפולה סימן ניתוח טכני מובהק כי למה לא,,,,פחדנו !!! רעדנו !!!! או גרוע מכך, לא נגישים לכלים הסורקים ומזהים הזדמניות כאלו. מספיק עם התירוצים!!! ידיעת עובדות ושיפורם זו התשובה,חג שמח לכולםםםםםם,,,
  • 13.
    עידן, חיפה 07/10/2016 23:56
    הגב לתגובה זו
    כשהוא קנה את המניה, אני קניתי את כתבי האופציה שלה. מורווח 60 אחוז. לצערי, לא עשיתי את זה עם 26.6 מיליון, ואפילו לא עם שכר של שנה שלמה.
  • 12.
    הכי ותיק 38 07/10/2016 14:57
    הגב לתגובה זו
    פקיד השקעות שלא עמד ביעדים של שידול לקוחות פריירים לרכוש מניות הבנק בטוח סולק חשוב לציין ש זו לא תופעה יוצאת דופן בכל חברת השקעות גדולה בספר הוראות לעובד מצויין במפורש****טובת העסק קודמת ל לקוח***
  • 11.
    קליפ 07/10/2016 08:54
    הגב לתגובה זו
    מגיע לו שכר של טריליון יורו לדקה!!!! זה מטורף. מגיע לבנקאים לאסוף את כל הכסף של האנושות. בלתי ניתפס!! אלהי השטן צוהלים!!!!!!! צפו בגרף!!!!!!
  • 10.
    משה 07/10/2016 08:30
    הגב לתגובה זו
    איזה סיכון הוא לוקח?מידע הכי זמין,גם אם היתה מפולת היה מפסיד חלק מהבונוס,נראה אותו לוקח סיכונים אם היה מרוויח מליון דולר בשנה ולא 30 מליון דולר.
  • 9.
    עאלק תותח. מפוצץ במידע פנים! (ל"ת)
    חחחחח 06/10/2016 23:34
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    איתן 06/10/2016 18:57
    הגב לתגובה זו
    הוא גם מחכה לנפילה בשביל לקנות
  • שאול 06/10/2016 21:51
    הגב לתגובה זו
    אלה רק מפסידים ותמיד יפסידו
  • 7.
    יואב 06/10/2016 18:29
    הגב לתגובה זו
    שכחו שהבנק רכש מניות אחריו. את זה הוא ידע לפני. גיבור-צריך לעצור אותו.
  • 6.
    משה 06/10/2016 18:11
    הגב לתגובה זו
    רק עכשיו כותבים שרכש לעצמו מחשבונו הפרטי הרי זה ברור כשמש שעושה פה מכה אז כל אחד היה רץ גם הוא להשקיע חכמים אחרי מעשה
  • 5.
    יאיר 06/10/2016 16:35
    הגב לתגובה זו
    לא דקה לפני.
  • עים רווח כזה 06/10/2016 17:51
    הגב לתגובה זו
    אני במקומו מוכר חצי מהתיק החזרתי את כספי והשאר רווח נטו שיתפוצץ העולם לא כך
  • 4.
    בארץ הרשות לנ"ע היו חוקרים אותו (ל"ת)
    אמיר 06/10/2016 16:26
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    יריב 06/10/2016 15:59
    הגב לתגובה זו
    הציבור הפשוט הוא תמיד יפסיד,,כי הוא עובד מהבטן ולא מהשכל
  • 2.
    משקיע וותיק 06/10/2016 15:34
    הגב לתגובה זו
    בעלי העניין קונים. זו הסיבה מדוע צריך להשקיע לטווח ארוך ולרכוש בירידות ולא למכור מניות של חברות טובות. מי שפעל כך במשך השנים הרוויח הרבה כסף.
  • משקיע חדש דנדש 06/10/2016 15:58
    הגב לתגובה זו
    ספר זאת ליפנים שקנו מניות איכות לפני 20 שנה וגם לאמריקאים שקנו נאסדק ב5048 לפני 16 שנה. ואפ תירצה תקבל עוד מאות דוגמיות.
  • משקיע וותיק 06/10/2016 18:12
    קונים מס' נכסים , חלק יביאו ביצועים טובים וחלק לא בסה"כ הכללי מי שמפזר את התיק שלו על נכסים טובים ומשקיע לטווח ארוך מרוויח. שנית , סביר להניח שאף אדם לא נשאר במשך כל אותם שנים במדד היפני וחלק מכרו ועברו לנכסים אחרים , שלישית אתה בחרת לבחור מדד שהציג ביצועים גרועים בגלל הכלכלה של יפן והתעלמת משאר כלכלות העולם. מי שבוחר להסתכל על חצי הכוס הריקה תמיד ימצא אותה ריקה וגם אף פעם לא יצליח להרוויח כסף , אני מדבר מנסיון של שנים והתיק שלי גם מוכיח את זה בפועל. שיהיה לך בהצלחה.
  • 1.
    ידוע שהוא תותח רק חבל שלא קניתי איתו (ל"ת)
    חי 06/10/2016 14:54
    הגב לתגובה זו
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: