הפיגוע הרצחני בניס: מחבל צרפתי ממוצא תוניסאי דהר עם משאית אל תוך קהל החוגגים והרג 84

לאחר הפיגוע הקטלני, נשיא צרפת - פרנסואה הולנד, הודיע על הארכת מצב החירום במדינה ב-3 חודשים נוספים
איתן יונסי | (9)
נושאים בכתבה טרור

לקראת חצות (שעון ישראל), בזמן שאזרחי צרפת חגגו את יום העצמאות הצרפתי - 'יום הבסטילה' , מחבל צרפתי ממוצא תוניסאי, בן 31, המוכר כעבריין אל ללא רקע ביטחוני, דהר עם משאית אל תוך החוגגים וגבה את חייהם של 84 אנשים. לאחר נסיעה של כ-2 ק"מ, תוך כדי שהנהג מזגזג במטרה לפגוע בכמה שיותר בני אדם, יצא המחבל מהמשאית והחל לפתוח בירי עד שחוסל. בתוך המשאית נמצא תחמושת ורינים.

מניין ההרוגים עומד כעת על 84, כאשר מתוכם ישנם 2 אזרחי ארה"ב. בנוסף מדווח על יותר מ-100 פצועים כאשר חלקם במצב אנוש. ממשרד החוץ נמסר כי לא ידוע על נפגעים ישראלים.

נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, פרסם סטטוס בפייסבוק ואמר כי צרפת נתקפה בעודה מתאבלת, אך היא חזקה ותמיד תהיה חזקה מהפאנטים שרוצים לפגוע בה.

 

בתוך כך, הרשויות בצרפת הודיעו כי מצב החירום שהוכרז במדינה לפני כ-8 חודשים בעקבות מתפקת הטרור המשולבת בפריז שגבתה 129 קורבנות, יוארך ב-3 חודשים נוספים בעקבות הפיגוע האחרון. לפי שעה אף ארגון טרור לא לקח אחראיות לפיגוע.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, פרסם פוסט בפייסבוק ואף הציע לסייע לצרפת להילחם בטרור:

 

גם יו"ר מפלגת 'יש עתיד' התייחס לפיגוע בעמוד הפייסבוק:

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    יהודה 15/07/2016 16:21
    הגב לתגובה זו
    מבקש להבהיר את שכתבתי כאן שיובן ברור לי שאני לא שמח ואף יש לי צער על כל מה שקורה בעולם וכואב לי על אדם ודם שנשפך אבל לא ראיתי באף עם פוטינציאל ותאוה גדולה כל כך כמו אצל המוסלמים לשפוך דם של בני אדם בקלות אגב גם של עצמם אז אני מציע לחכמים שבהם אם יש לעשות בדק בית ושוב אזכיר שכואב לי על אדם וכל פגוע משאיר בי פצע גדול ושואל לאן אנו
  • 7.
    יהודה 15/07/2016 15:30
    הגב לתגובה זו
    מאז התכנית שלהם לכפות על עם ישראל שלום באלטימטום לצערי הם טועמים ממה שעם ישראל חוטף וסובל עשרות שנים לכן לצערי כפי שקורה שיוצאים נגד עם ישראל שרק מטיב ואני שואל מה היה כאן קורה עם כל הערבים אם מדינת ישראל לא הייתה קמה הערבים חיים כאן כמו אמריקה בזכות שישראל כאן אסכם כזכור לי ממה שכתוב בתנך שבזמן הגאולה כתוב שאלוקים יעשה : וסיכסתי מצרים במצרים ואשור באשור כלומר כתוב במקום אחר השם ילחם לכם ואתם תחרישון אז הנה הם נלחמים בינם לעצמם והאירופים אף שמגינים עליהם חטופים מהם
  • 6.
    גיא 15/07/2016 14:57
    הגב לתגובה זו
    אמשיך לתמוך בקהילה הגאה ובזכויות אדם. כולל בסוריה
  • 5.
    שימקה 15/07/2016 14:29
    הגב לתגובה זו
    זו תוצאה ישירה של הכנסתם של רבבות מיליוני פליטים ערבים לאירופה בחסותה של אנגלה מרקל . שיכניסו עוד כמה מיליונים של ערבים.
  • 4.
    יהודה 15/07/2016 13:53
    הגב לתגובה זו
    התגובה של נשיא צרפת הוא נלחם בעירק וסוריה. זה רק יחמיר את המצב, הבעיה שהוא חייב להראות לעם שלו שהוא פועל. אבל הפעולות חייבות להיות בתוך המדינה ולדאוג לגלות טרוריסטים. אבל הצרפתים מידי נאורים מכדי לדבר על המוסלמים.
  • 3.
    ללפיד 15/07/2016 13:41
    הגב לתגובה זו
    רגע יש לנו כסף והופ אין כסף. מיסים ועוד מיסים ועוד מיסים ועוד חובות כמו למשל חובת הגשת דו"ח על מחזור אדיוטי של 811 אלף כשבלאו הכי מורידים לנו מס ישירות. ומה עם כיל שסירבת למכור ומה עם התמלוגים על כיל שהפרת איתם חוזה והרסת את חסכונות הצבור. וגרמת פיטורים בכיל והרס הדרום לקשקש אתה יודע. אבל אנחנו לא נשכח עוד פופוליסט מר נזק כלכלי אתה והצדיק הנוסף כחלון.
  • 2.
    רווחים פוליטיים 15/07/2016 13:36
    הגב לתגובה זו
    אחרת איך נדע שהוא קיים? וביבי יודע להילחם בטרור וגם יכול ללמד את הצרפתים איך וגם לעזור להם. ראינו את ההצלחה שלו פה
  • 1.
    מעוז 15/07/2016 11:23
    הגב לתגובה זו
    ישתפו איתה בנושא הטרור באופן גלוי. כאן נדרשת דיסקרטיות אז תשאיר את זה לשרים הרלוונטיים.
  • הוא לא יכול 15/07/2016 13:38
    הגב לתגובה זו
    תכף הוא יעלה עוד פוסט ויגיד "טעיתי" ... עדיף שכולם פה ישתקו כי הם רק מעוררים אנטי . עדיף לישראל לא להתערב .
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.