העסקה המשמעותית הראשונה בין חברה אמריקנית לאיראן מאז הסרת סנקציות הגרעין?
השר לפיתוח עירוני ולכבישים באיראן, עבאס אחונדי, הודיע כי איראן גיבשה עסקה לרכישת מטוסי נוסעים מחברת ייצור המטוסים האמריקנית, בואינג. הוא ציין כי פרטים נוספים בנוגע לעסקה יפורסמו במהלך הימים הקרובים. במידה והעסקה אכן תצא לפועל, תהיה זאת העסקה המשמעותית הראשונה בין חברה אמריקנית לאיראן מאז הסרת סנקציות הגרעין מוקדם יותר השנה. העסקה תעזור לאיראן לחדש את צי המטוסים שלה, שכיום נחשב לאחד מהישנים והמסוכנים ביותר בעולם. לאחר שנים של סנקציות, המדינה כעת זקוקה בנואשות למאות מטוסי נוסעים חדשים. אחונדי תיאר את העסקה הפוטנציאלית עם בואינג כ"ציון דרך חדשה" במאמצי המדינה לחבור מחדש לרשתות תעופה עולמיות. בואינג אינה יצרנית המטוסים היחידה שחפצה לענות על הביקוש הענק של איראן למטוסים, כאשר חברת הדגל באיראן, (איראן אייר), כבר הודיעה על עסקת ענק של 118 מטוסים מהחברה המתחרה של בואינג - איירבאס. מחברת בואינג נמסר כי היו דיונים עם חברות תעופה איראניות בנוגע ל"רכישת מטוסים מסחריים ומטוסי שירות מהחברה" אך סירבה לציין פרטים נוספים, וציינה כי בחברה מעדיפים לתת ללקחותיהם להכריז על כל סוג של עסקה שנחתמת, אך הוסיפה כי כל עסקה תהיה מותנית באישור הממשל האמריקני.
- 2.מעניין שלא קונים מהרוסים. (ל"ת)בני 16/06/2016 07:52הגב לתגובה זו
- 1.ע.י. 15/06/2016 19:11הגב לתגובה זונקווה שנושא התחזקותה של איראן לא יהפך עם הזמן לנושא שכיח. זה מתחיל בחידוש צי מטוסים אזרחיים וימשיך לנפצים למיניהם ואביזרים טאקטיים לצורך שיוגדר כ "עבודת מחקר אקדמי בתחום הגרעין"...
לאחר שטסו כ-20% השנה: "אי אפשר לצפות ממניות הבנקים להמריא עד לירח" - הראלי בסכנה!
6 המלווים הגדולים בארה"ב, למשל ג'י.פי.מורגן (סימול: JPM), וולס פארגו (סימול: WFC) ובנק אוף אמריקה (סימול: BAC), עלולים לדווח על ירידה של כ-11% ברווחי הרבעון הראשון של שנת 2012. עובדה זו עלולה לאיים על הראלי הנוכחי בשוקי מניות הפיננסיים, ראלי ששלח את הבנקים המובילים לעלייה של כ-20% מתחילת השנה. הבנקים ידווחו על רווחים נקיים של כ-15.3 מיליארד דולרים, ירידה חדה בהשוואה לרווחים הנקיים בסך 17.3 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2011, כך גיבשו דעתם הכלכלנים המובילים של בלומברג. ההכנסות ממסחר של המלווים הגדולים צפויות לפול 23% לסך של 18.3 מיליארד דולר. "אי אפשר לצפות ממניות הבנקים להמריא עד לירח", כך אמר פיטר קובלסקי, מנהל כספים באלפיין וודס קפיטל, המנהל תיק נכסים המוערך בכ-5 מיליארד דולר. "אתה חייב לצפות מהדברים הבסיסיים ביותר להשלים את הפערים, ויש רוחות חדשנות וקדמה שמנשבות לפני תעשיית הפיננסיים. יש מעט יותר מדי אופטימיות שנכנסה לרבעון הראשון של 2012", הוסיף קובלסקי. בהתאם לנתוני הפדרל ריזרב, סך ההלוואות שנתנו 25 הגופים המובילים המקומיים של ארה"ב עלו ב-0.4% ברבעון הראשון של השנה. זוהי היחלשות לעומת עלייה של 1% בהלוואות שניתנו, לעומת הרבעון האחרון של 2012. "יהיו זמנים במעגל הקסם הזה, כמו ברבעון הנוכחי למשל, בהם הגידול בתוצר הלאומי הגולמי והגידול בהלוואות לא הולכים יד ביד", כל אמר בריאן פוראן, אנליסט בנומורה. בתוך כך, רשת CNBC חשפה היום כי בעוד הגופים הפיננסיים מתאוששים מהפסדיהם, אותם הפסדים שנצמחו מהלוואות ללווים נחותים (SUB-PRIME), חלק מהמלווים הגדולים לא לומדים מהטעויות. חברות ענק כמו HSBC (סימול: HBC) וכמו ג'יי.פי.מורגן מתחילות לחזור על צעדיהם, ולתת הלוואות ללווים נחותים במטרה להגדיל תשואות. חברות האשראי נתנו 1.1 מיליון כרטיסי אשראי חדשים בסוף 2011 למלווים עם כרטיסי אשראי 'פגומים', עלייה של 12.3% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. המלווים הללו אחראים ל-23% מההלוואות שניטלו לרכישת מכוניות חדשות ברבעון הרביעי של 2011. עבור אותם הבנקים עם שווי השוק הגדול ביותר, שוק אגרות החוב דווקא סיפק נקודת אור; החתמים מכרו מעל 628 מיליארד דולרים בחובות תאגידיים ברבעון הראשון של 2012. זוהי עלייה ניכרת בהשוואה ל-3 החודשים הראשונים של 2011, בהם הבנקים מכרו 561 מיליארד דולר 'בלבד' בחוב תאגידי. "זה יקח זמן עד שתעשיית הבנקים תחזור לרמות התשואה שהיא הייתה רגילה לייצר", כך אמר קובלסקי לבלומברג, והמשיך כי "היו לנו המון תיקים במשקל חסר, אשר הגדילו במהירות את הקצאותיהם לסקטור הזה. עכשיו השאלה היא האם הם ישארו בפוזיציות הנוכחיות, או שהם יהפכו עצבניים ברקע לכך שהקבוצה הפיננסית הזו אינה מייצרת תשואה מספקת מהירה כפי שמהשקיעים ציפו".