סגירה צורמת בוול סטריט: הנאסד"ק צנח 1.3% וסגר בתשואה שלילית שבועית

החשש מפני ה"ברקזיט" גובר והמדדים הגיבו בהתאם. הדאו ג'ונס עם תשואה שבועית חיובית של 0.3%
אלמוג עזר | (9)
נושאים בכתבה וול סטריט

יום המסחר הנוכחי בוול סטריט נסגר בירידות שערים חדות. ברקע לירידות השערים עמדו שתי סיבות עקריות. הסיבה הראשונה הייתה הירידה המתמשכת בתשואות האג"ח הממשלתי בכלכלות הגדולות באירופה. לדוגמא, התשואה על האג"ח לעשר שנים בגרמניה ירדה היום לשפל היסטורי.  הסיבה השנייה, שהופיעה לקראת סופו של המסחר, הייתה פרסום סקר של העיתון הבריטי . ה-independent הציג רוב של 55% לבריטים שמבקשים לעזוב את האיחוד האירופי על פני אלו שמבקשים להישאר. לאחר הפרסום, המדדים החריפו את הירידות שלהם שבשיאן הגיעו עד לכדי ירידות של 1.6%. בסופו של יום הדאו ג'ונס ירד 0.7%, ה-S&P נחלש 0.9% והנאסד"ק נפל 1.3%. מבחינת תשואה שבועית, המדדים סגרו שבוע מעורב כאשר הדאו ג'ונס סיים בעליות של 0.3%. ה-S&P 500 נחלש השבוע 0.1% והנאסד"ק רשם שבוע מדמם של ירידות בשיעור של 1.2%.  מדדי וול סטריט דאו ג'ונס 0.16% נאסד"ק -0.21% S&P 500 0.13% אין ספק שהסיפור המרכזי היום היה הירידה החדה באג"ח הממשלתי של בריטניה וגרמניה.   על פי אנליסטים, מהלך הרכישות של הבנק המרכזי אג"ח קונצרני פוגע בשווי של האג"ח הממשלתי במדינות. האג"ח האמריקני לעשר שנים, גם הוא רשם שפל שנתי, לכדי תשואה של 1.65% בלבד. האג"ח האמריקני לשנתיים נסחר בתשואה של 0.75%. סחורות: מחיר הנפט הציג יום שני של ירידות. מחיר חבית נפט צנח היום 3% ומגיע לכדי 49 דולר לחבית. בשעה 20:30 התפרסם מדד בייקר יוז שהציג שבוע שני של עלייה במספר האסדות הפעילות בארה"ב.  מניות בכותרות טסלה (סימול: TSLA) - נמצאת תחת לחץ לאור הפרסומים שהרשות לבטיחות בדרכים בארה"ב בודקת את דגמי ה-S של החברה ועלולה להשעות אותן מנסיעה. טסלה מבחינתה מבטלת את הדיווחים וטוענת כי היא לא מכירה אלמנטים של בטיחות לא בסדרת ה-S ואל בסדרת ה-X של החברה. אמזון (סימול: AMZN) -  וויליאם בלייר החל לכסות את מניית החברה ונותן לה דירוג של "תשואת יתר". בלייר מזכיר את הפוטנציאל לרווחים הענק של חברת הריטייל באינטרנט כסיבה העיקרית לדירוג.  Applied Materials (סימול: AMAT) - יצרנית השבבים ואחת מהמצטיינות השנתיות של מדד הנאסד"ק הכריזה על מהלך של באייבק בסך של 2 מיליארד דולר. מהלך זה יחליף מהלך קיים שהיה בשווי של 3 מיליארד דולר. המנייה עולה 0.3% בשלב הטרום. המנייה עלתה מתחילת השנה מעל ל-30%.  טוויטר (סימול: TWTR) - על פי מחקר חדש הרשת החברתית מושכת פחות מפרסמים מפייסבוק וגם מאינסטגרם. זו הפעם הראשונה שבה אינסטגרם חולפת על פני טוויטר בקטגוריה הזו. 

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    sus 11/06/2016 11:07
    הגב לתגובה זו
    זה כמו סעיד פורק בלות מעכב את הנהגים שצריכים לעמיס סחורה לבתה דפוס הוא עושה מה שהוא רוצה קודם הם שתים קפה לאחר מכן הם אוכלים לעבוד הוא מכלכל אותם מי שעובד טוב גואג לגרש אוטו מהמפעל מתנהג כבריון חשב שהמפעל שלו ואף אחד לו יכול לדבר עד שהמפעל יסגר הוא דואג לעשות כמה שיותר שבתתות כי שהם הם באים לעבודה ולו לעבוד
  • 5.
    כמה פתיחה ביום שני מעוף? (ל"ת)
    המתחזה 10/06/2016 23:44
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    יום א ירידות של חצי אחוז מקסימום (ל"ת)
    דודי שחקן מעוף 10/06/2016 23:03
    הגב לתגובה זו
  • חג 11/06/2016 13:38
    הגב לתגובה זו
    תלמד ושני תיקון של 0.35
  • למה תיקון 0.35 פער של אחוז, וויסות עד כדי כך? (ל"ת)
    המתחזה 12/06/2016 00:51
  • 3.
    כלכלן 10/06/2016 21:27
    הגב לתגובה זו
    וזה מתחיל כעת באירופה. תגנו על עצמכם לדעתי קחו TVIX ולכו לישון בשקט.
  • עוד אפס שמדבר מפוזיציה. (ל"ת)
    יום טוב 10/06/2016 23:51
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    בר 10/06/2016 17:34
    הגב לתגובה זו
    כולם יודעים שהמדיניות שבה נקטו הנגידים במערב היא שגויה אי אפשר להשיג צמיחה על ידי הורדת הריבית לשלילית והדפסת כסף בלי מעצור עכשיו כולם ייחלו שגנט ילן תקנה מניות כמו שהיא עושה בכל פעם שהשווקים נופלים כדי למנוע מפולת
  • 1.
    ש 10/06/2016 16:55
    הגב לתגובה זו
    שששששש
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: