קובי פרץ
צילום: בוצ'צ'ו

הזמר קובי פרץ נשלח לשנתיים מאסר בגין עבירות מס - צפו בווידאו

אסנת פרץ | (12)

לימור מרגולין-יחידי, שופטת בבית משפט השלום בתל אביב, השיתה היום (ב') על הזמר קובי פרץ 24 חודשי מאסר בפועל וקנס של 175 אלף שקלים, וזאת לאחר שהורשע בהעלמות מס בסך 5.8 מיליון שקל ובדיווחים כוזבים למס הכנסה בין השנים 2009-2005. 

טרם דיון גזר הדין, הפרקליטות טענה לעונש בן שנתיים עד ארבע שנים ולקנס בין 100 ל-200 אלף שקלים. סנגוריו של פרץ ביקשו עונש מופחת ואף העידו עדי אופי שציינו את תרומתו הרבה לקהילה. לכך הגיבה השופטת מרגולין-יחידי בכך שפרץ ראוי לשבח על עשייתו למען הזולת, אך "במעשיו יש הקטנה של קופת המדינה שנועדו לסייע לחלשים". 

נוסף על כך, עורכי דינו טענו ששליחתו למאסר תפגע בחיילים שהוא מופיע בפניהם, ולכך הגיבה השופטת כי מדובר ב"טענה שמעוררת תחושת אי נוחות". עוד ציינה בהחלטתה כי פרץ קיבל "החלטה מושכלת שנבעה מתאוות בצע", וכן כי בקשתו של פרץ לענישה שיקומית מופחתת "נשמעת ע״י כל נאשם בעבירות פליליות ואין לכך הצדקה". כמו כן, ציינה כי פרץ לא שיתף פעולה עם חוקריו או לקח אחריות על מעשיו.

פרץ אמור להתייצב לריצוי עונש המאסר ב-13, אך פרקליטיו ביקשו לעכב את ביצוע העונש.

 

תגובות לכתבה(12):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    במדינת הקומבינטורים, זו טיפה בים, ורשות המיסים .. ? (ל"ת)
    אריק 20/05/2016 17:29
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    רואה הכל 19/05/2016 12:35
    הגב לתגובה זו
    בתי המשפט פה בארץ =להיכל הפילוסופיה כששופטת מביעה את דעתה האישית נגד היא כבר תשפוך על זה "רוטב שוקולד עסיסי" ומשפטי חוק בשביל ההליך (לא תומך באף גנב אבל אם למעלימי מס אחרים לא נתנו עונש בפועל אז מה נזכרו עכשיו ?) בסוף היום השופטת הולכת לביתה לשתות את הקפה בגינה ואין לה באמת מושג איזה פצצה היא הפילה בהחלטתה השופטים הם הבוזזים הכי גדולים שיש . נותנים לשופט שכר גבוה בגלל הטענה שלא יהיה מושחת חחחח חכמי חלם גנבים בחסות החוק ,אם אתה לא בקליקה אתה לא קיים
  • 6.
    כתבת מפגרת 19/05/2016 09:44
    הגב לתגובה זו
    וסביר שירצה עבודות שירות בלבד
  • 5.
    אבל יצא בזול קנס קטן ביחס להעלמה (ל"ת)
    לימון סחוט המקורי 18/05/2016 22:57
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    כוכב גדול גנב קטן (ל"ת)
    דור 18/05/2016 08:52
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    יובל 17/05/2016 00:47
    הגב לתגובה זו
    כותבת השופטת בפסק דינה,"במעשיו של הנאשם יש משום הקטנה של קופת המדינה שנועדה לעזור לחלשים",והשאלה הנשאלת היא ממתי המדינה מסייעת לחלשים,התכוונה השופטת לומר שבמעשיו של הנאשם יש משום הקטנת קופת המדינה שנועדה לממן משכורות עתק ותנאים סוציאלים מעולים כולל פנסיה שמנה לאוכלת חינם שכמותה ,מדושנת עונג שנהנת מעבודה חסרת כל סיכון וניזונה מהקופה הציבורית שמוזנת רבות מכספי זעת אפם של העצמאים שנאנקים תחת עול המיסים בעסקים רווי סיכונים לפשיטות רגל וחובות עתק,תתביישי לך גב' מרגולין !
  • בגלל אזרחים כמוך אנחנו נראים כמו עולם שלישי גנב הוא גנב (ל"ת)
    משה ראשל"צ 20/05/2016 07:55
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    גנב 6 מיליון , ירוויח על כל יום בכלא יותר מ10,000 שח!!! (ל"ת)
    איזה אלוף קובי שאפו! 16/05/2016 16:10
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    שלום 16/05/2016 16:05
    הגב לתגובה זו
    http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001088943
  • בר זה משהו אחר, יש לה עיניים כחולות... (ל"ת)
    פיסטוק 16/05/2016 16:19
    הגב לתגובה זו
  • חיים 17/05/2016 17:17
    אה סליחה, התעלמתי לרגע, קובי פרץ הוא ספרדי .אין מה לעשות.
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.