בצלאל סמוטריץ'
צילום: מתוך עמוד הפייסבוק

הציוץ של ח"כ סמוטריץ' - שמעורר היום סערה שלמה ברשתות

ח"כ בצלאל סמוטריץ', כהרגלו, הסעיר את הרוחות לאחר ציוץ שנוי במחלוקת, והפעם צייץ שאשתו לא רוצה חאפלות של ערבים בחדר הלידה, ואף אמר שממש לא מדובר בגזענות. נפתלי בנט גינה את דבריו, אגב, וגם לזה סמוטריץ' הגיב...
אסנת פרץ | (66)
נושאים בכתבה גזענות
ח"כ בצלאל סמוטריץ' (המחנה היהודי) שוב מעורר מהומה. ציוץ עם ניחוח גזעני בו הוא מביע תמיכה בהפרדה בין יהודיות לערביות בחדרי הלידה שבבתי החולים גרר תגובות קשות. בתחילה סמוטריץ' הסביר כי המשפחות הערביות נוהגות לעשות "חאפלות המוניות" בחדרי הלידה, וזה יפריע לאשתו שרק רוצה לנוח. ואם עד כאן זה נשמע לא ממש יאה, אז סמוטריץ' הלך עוד צעד אחד קדימה - "טבעי שאשתי לא תרצה לשכב ליד מישהי שהרגע ילדה תינוק שאולי ירצה לרצוח את התינוק שלה בעוד 20 שנה - הכי טבעי והכי נורמלי בעולם". הציוץ הראשוני של סמוטריץ' הגיע כתגובה לדיווח ברשת ב' הבוקר, לפיו הפרדה שכזאת מתבצעת במספר בתי חולים בארץ, ביניהם שערי צדק, איכילוב ומאיר. בחלקם ההפרדה נובעת מבקשת היולדות, אך בחלקם היא נערכת באופן קבוע. מדובר בנוהל המנוגד להוראות משרד הבריאות. כפי שאפשר לראות בצילום המסך, לאחר שקיבל אינספור תגובות על כך שמדובר בציוץ גזעני, הוא התעקש בשנית שלא מדובר באמרה גזענית, אלא שפשוט מדובר בפערים מנטליים ושבגדול - ליהודים יותר נוח לשהות עם יהודים. עם זאת, לאחר שטען תחילה שמדובר בנוחות (הרי ערבים עושים חפלות רועשות והמוניות), בציוציו הבאים כבר הוציא את כל שעל לבו, ונראה שנוחות לא הייתה העילה שלו לתמוך בהפרדה: אכן, מבלי להתבלבל סמוטריץ' ממשיך לטעון שמדובר ברצון טבעי ונורמלי, ולא חלילה בגזענות שלו או של אשתו. ובינתיים, הרשת גועשת, אך במפתיע - בנוסף לתגובות המזועזעות, יש לא מעט תגובות משועשעות שמסתובבות להן. בין התגובות העיקריות שמתנגדות לדברי סמוטריץ' אפשר למצוא בעיקר את יוצאי עדות המזרח שנזכרים בטקסי החינה שעשו בחייהם, ותוהים אם גם לידם אשתו של סמוטריץ' לא תרצה לשהות. לכך צייץ שוב סמוטריץ' שמכיוון שמדובר ב"אחים" שלו, אין לו בעיה עם החפלות שלהם. האם עדיין מדובר רק בבקשה טבעית מטעמי נוחות ולא בגזענות? שפטו אתם. בין התגובות:  

עוד לא ראיתם כלום

Posted by Raz Tsipris on Tuesday, April 5, 2016
 

זה לא שאני גזען או משהו, גם אשתי לא כמובן, אבל יכל להיות נחמד אם סמוטריץ' ודומיו לא היו חולקים איתי את אותו המרחב. או את אותה האזרחות. או את אותה המדינה.

Posted by Guy Gold on Tuesday, April 5, 2016
  ותגובה אחת ספציפית שגרפה המון לייקים, שייכת לחנוך דאום:  

אתה יודע, סמוטריץ׳, בבחירות האחרונות הצבעתי לבית היהודי, המפלגה שלך, אז תרשה לי לספר לך דבר מה: אחד הדברים הכי מתוקים שא...

Posted by ‎חנוך דאום - Hanoch Daum‎ on Tuesday, April 5, 2016
מעניינת ביותר היתה גם תגובתו של נפתלי בנט, יו"ר מפלגתו של סמוטריץ' - הבית היהודי: לכך לא איחר סמוטריץ' להגיב: בשעות הצהריים המאוחרות גם ח"כ סתיו שפיר, יו"ר ועדת השקיפות, התייחסה להתבטאויותיו בחריפות וציינה כי הוא יהודי במקרה: "יש אנשים שהם יהודים-במקרה. למה אני מתכוונת? לאנשים שעבורם ההשתייכות לעם היהודי, להיסטוריה היהודית, למורשת היהודית, היא סתם תירוץ. סתם קליפה. באותה מידה הם היו יכולים להיות בני כל עם אחר – ועדיין להיות בדיוק אותם אנשים ולהתנהג בדיוק אותו דבר. בצלאל סמוטריץ' הוא אדם כזה. אם תקחו את הגזענות שלו – מההתבטאות המבחילה הבוקר על הערבים ועד למצעד הבהמות הדוחה שארגן נגד מצעד הגאווה – ותתרגמו אותה לכל שפה אחרת – אנגלית, איטלקית, ערבית, גרמנית – לא ישתנה כלום. סמוטריץ' הוא מסוג האנשים שיש בכל העולם: תנו להם קבוצה להשתייך אליה, כל קבוצה, והם יזהמו אותה בשנאה עיוורת ובגזענות. כל מה שחשוב להם בחיים זו תחושת העליונות על אחרים. מבחינת היהודים-במקרה, להשתייך לעם היהודי זה סתם עוד תירוץ טוב במיוחד לבריונות, להשפלה של אחרים ולאלימות. הם לא רואים שום אירוניה בכך שהם מעוללים לאחרים את מה שעשו לבני העם שלנו לאורך אלפיים שנות גלות. מבחינתם, האסון הגדול מכולם – זה שקרה לעם שלנו על אדמת אירופה לפני פחות ממאה שנה – הוא לא שיעור מוסרי. הוא לא ציווי שמחייב אותם לאמות מידה מחמירות מהרגיל ולתיקון עולם. אין לפרק האפל הזה בתולדות העם שלנו שום דבר ללמד אותם. להפך. מבחינת היהודים-במקרה, העבר הכואב של העם שלנו איננו אלא תירוץ מעולה לדרוס כל מי שעומד בדרכם. וכך שנה אחרי שנה, צעד אחר צעד, להפוך קצת יותר דומים לאויבים הכי גרועים שלנו".

תגובות לכתבה(66):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 54.
    עזור 10/04/2016 16:09
    הגב לתגובה זו
    אל דאגה אחינו...הרבה מנדטים תקבל מהיהודים...יישר כח
  • 53.
    יוגלי 09/04/2016 08:07
    הגב לתגובה זו
    סמרטוט ממפלגה של גונבי העם . לכו לראות מה קורה בבתי חולים ! האנשים מתים במסדרונות ואתם אורי אריאל נפתלי בנט סלומיאנסקי וסמוטריץ גונבים את הקופה הציבורית כדי לחיות בוילות בשומרון . כולכם המתנחלים גנבים
  • 52.
    בוב 08/04/2016 20:19
    הגב לתגובה זו
    טרמפיסט על גבו של בנט... אפס.
  • 51.
    צפוני 07/04/2016 18:37
    הגב לתגובה זו
    ערבים הרוויחו את היחס בצדק ואין מה להתלונן. לא מתאים לי שאמא שלי אחרי ניתוח קשה הייתה צריכה לארח בחדרה 25 מבקרים של שכנתה ערביה לחדר למשלך3 שעות . ביקשתי מיהם להיות בשקט 20 פעם וכמעט הגענו למכות ואף אחד לא הבין למה צריך להיות בשקט. אם זו התרבות שלהם אזי שיבנו להם בתי חולים מותאמים בתרבות שלי חולים צריכים לקבל טיפול ולנוח אחרי הניתוחים.
  • 50.
    מוטי 07/04/2016 05:20
    הגב לתגובה זו
    נשמע כמו סמרטוט חסר ערך
  • 49.
    אחלה גבר..כן ירבו גזענים כאלו.. (ל"ת)
    המהמר 07/04/2016 01:35
    הגב לתגובה זו
  • 48.
    גולני וצנחנים 06/04/2016 19:20
    הגב לתגובה זו
    66 אחוז מהרוצחים, מהמעורבים בתאונות, מהגנבים, מהלוקחי ביטוח לאומי, מהמעלימי מס.
  • גייס חמישי 09/04/2016 20:37
    הגב לתגובה זו
    והם חוגגים
  • 47.
    יוגלי 06/04/2016 18:10
    הגב לתגובה זו
    מתנחל מושחט מהבית היהודי גזען גזען גזען
  • עזור 10/04/2016 15:53
    הגב לתגובה זו
    תלמד לכתוב עברית נכונה ואז תגיב ...מושחת
  • 46.
    כתבה זה משמקשקש הקומץ השולט ,תגובות זה מחושב העם (ל"ת)
    משה 06/04/2016 11:34
    הגב לתגובה זו
  • 45.
    אני לא דתי אשכנזי, אבל תומך בהחלט בדבריו של ח"כ (ל"ת)
    חיים 06/04/2016 09:40
    הגב לתגובה זו
  • 44.
    מצעד הבהמות הוא של ימנים גזענים ניאונאצים שכמותו (ל"ת)
    יואב 06/04/2016 09:07
    הגב לתגובה זו
  • 43.
    טומארפורקולו 06/04/2016 08:01
    הגב לתגובה זו
    שינקו הממזרים בילדות זה להתחתן אם אשכנזיה ,זה קורה בחצרות ובישיבות מהזרמים מזרח אירופה התופעה ידועה ומוכרת גם בבתי ספר ובגני ילדים ,המחנה הציו ני אינו יוצא מהכלל המפלגה בנויה בדיוק כמו באותם ישיבות ראו מקרה אוחנה כיצד ניסו להכניס מזרחי למפלגה על מנת לטשטש את ציביונה
  • 42.
    פרס רבין 06/04/2016 02:38
    הגב לתגובה זו
    את אישיות בלתי רצויה בארץ הקוגש.
  • 41.
    צ.פ 05/04/2016 21:52
    הגב לתגובה זו
    המדינה מבוזה ממה שהיא עושה לחייל אמתי שעשה את מה שצריך. היא מבוזה שחברי כנסת ערבים נפגשים עם הורי רוצחים. המדינה מבוזה שכל חבר כנסת ערבי או שמולני רשאי להשמיץ אותה. ואולי אתה אוהב להיות מבוזה. ואולי יהיה יותר טוב פחות דמוקרטיה. ויותר שליטה על הגיס ה5 בביתנו
  • 40.
    צ.פ 05/04/2016 21:46
    הגב לתגובה זו
    מכוון שאנו יודעים שכל כוונותיו של האיסלם זה לכבוש את העולם בכוח ודם. אז ברור שלא נוח לנו להיות לידם ובמחיצתם בשום מקום. סמוטריץ אתה צודק ותמיד תגיד רק את ליבך ואת האמת שלך.
  • 39.
    אתם הולכים ונעלמים! 05/04/2016 21:36
    הגב לתגובה זו
    שמאלנים עלובים - אתם אוהבים ערבים, מתים על עובדים זרים ובמיוחד אתם מאוהבים במהגרי העבודה המוסלמים מסודן, כל עוד הענין לא ממש מפריע לכם ולא מגיע עד לסף ביתכם. מעניין איך הייתם מגיבים אם ערבי או עובד זר היה מחזר אחרי בתכם, או אם איזשהו פלסטיני "מיסכן" היה משתכן בכניסה לבנין המגורים המפואר שלכם, תולה כביסה ומבשל בחדר המדרגות. בכלל, אנשי השמאל מזכירים לי חזירים. כדי שיחשבו שהוא חיה כשרה, החזיר פושט את טלפיו קדימה כדי שכולם יראו שהוא מפריס פרסה, אבל יחד עם זה הוא גם מסתיר את פיו כדי שלא יבחינו שאינו מעלה גירה. כך גם אנשי השמאל הצבועים, השקרנים והמתחסדים, שחוץ מרעש וצילצולים אין בהם כלום! כלפי חוץ, הם מציגים את עצמם כשיא האנושיות והטוהר. אבל אם מעמידים אותם במבחן, מגלים שהם שיא הצביעות, ההתחסדות והדו-פרצופיות.
  • 38.
    ישראל זאת הנבחרתת 05/04/2016 20:49
    הגב לתגובה זו
    זה שאתם לא חיים עם ערבים זה לא אומר שום דבר!! תחייו איתם שבועיים ואז נדבר..
  • 37.
    ranr 05/04/2016 20:06
    הגב לתגובה זו
    ברוסיה, היתה מוכרת הקריאה בפוגרומים "הכו ביהודים והצילו את רוסיה". לסמוטריץ מתאימה הקריאה הזו ככפפה ליד, רק תחליפו את היהודים בערבים ואת רוסיה בישראל. הקוזק הוא אותו קוזק והגזענות אותה גזענות.
  • 36.
    שמאלנים עופו מכאן 05/04/2016 19:34
    הגב לתגובה זו
    ואז לנו, הרוב השפוי בא"י יהיה טוב, וגם לכם חולי נפש הזויים ומעוררי רחמים יהיה טוב... עמוק עמוק בתוך האדמה כשאתם ערופי ראש וכרותי עורלה.
  • 35.
    פמיניסט 05/04/2016 19:19
    הגב לתגובה זו
    זה לא מתחיל בבתי החולים..אני מזמן כאשר אני הולך לשירותים אני רואה שלט מזעזע של הפרדה בין גברים לנשים.
  • 34.
    לא להגיב לטיפש, החמצן שלו זה התגובות שלכם (ל"ת)
    אריק 05/04/2016 18:59
    הגב לתגובה זו
  • 33.
    ונראה מה קורה למחיר 05/04/2016 18:28
    הגב לתגובה זו
    ונראה מה קורה למחיר הנכס.. ולשכנים .. ותגידו לי לדוגמה למה עיר כמו לוד שקרובה 15 דקות לתא" מחירי הדירות שם נמוכים יחסית ? באמת רוצה תשובה למה ?
  • טומארפורקולו 06/04/2016 10:53
    הגב לתגובה זו
    ם למען קיר מגן לביתנו במרכז ועל מנת שתתבוססו באידאולוגיה המזוייפת שלכם
  • 32.
    השפוי 05/04/2016 17:26
    הגב לתגובה זו
    רוב המוחץ של העם חושב בדיוק ככה .
  • 31.
    ד"ר משה פרץ 05/04/2016 17:18
    הגב לתגובה זו
    לפני שהעליהום הגזעני מתעורר, אולי נשאל את עצמינו מדוע באף בית חולים ובאף מחלקה אחרת אין הפרדה בין ערבים ליהודים???? אלא רק במחלקת יולדות!!! הסיבה פשוטה וממש לא גזענית. היולדות מעוניינות לנוח ולשוחח באינטימיות על תינוקות והנקה. ככל שהיולדות בחדר שייכות לאותו מגזר, הן מרגישות יותר נוח. מי שיכולה להרשות לעצמה, תעדיף לקבל חדר פרטי, ותארח רק את בני משפחתה.
  • 30.
    ישראלי 05/04/2016 17:15
    הגב לתגובה זו
    גזען מימין או גזען מכיוון אחר, לא משנה, יש לפעול נגדם במסגרת החוק. בושה שהוא בכנסת ואם יש שפיות במפלגתו (חוששני שאין) שיעיפו אותו.
  • מוזמן לעוף לשטחים .לאחיך הערבים (ל"ת)
    השפוי 05/04/2016 17:29
    הגב לתגובה זו
  • 29.
    אם היה יהודי בבית חולים בג'נין , היו הורגים אותו כבר (ל"ת)
    טוביה 05/04/2016 17:10
    הגב לתגובה זו
  • 28.
    אלגריסי 05/04/2016 16:34
    הגב לתגובה זו
    תזהר , אלהים לא אוהב מי שמתנשא על מישהו אחר שגם אותו הוא ברא. עכשו יש לך חשבון עם בורא עולם
  • בתור אלוהים .לך תזדיין טמבל (ל"ת)
    השפוי 05/04/2016 17:30
    הגב לתגובה זו
  • 27.
    ודאי גזען. לטעון שהמחבלים הם דוקא ערבים?! (ל"ת)
    איציק 05/04/2016 16:24
    הגב לתגובה זו
  • 26.
    יהודי 05/04/2016 16:20
    הגב לתגובה זו
    סמוריץ, לא למדת כלום ממהיסטוריה ובמקום להיות אור לגויים מעשי הנאצים נהיו אור לרגליך בושה!!
  • 25.
    יהודי 05/04/2016 16:15
    הגב לתגובה זו
    סמוריץ, לא למדת כלום ממהיסטוריה ובמקום להיות אור לגויים מעשי הנאצים נהיו אור לרגליך בושה!!
  • השפוי 05/04/2016 17:28
    הגב לתגובה זו
    אתה מהאנשים ששומעים שנשחטה מנשפחה בידי מרצחים .אתה צועק קורבנות שלום .רק הבעיה שזה לא משפחתך .
  • 24.
    אדולף 05/04/2016 16:03
    הגב לתגובה זו
    ואת המוסלמי בחצי סהר. אבל אם הוא ערבי נוצרי ? אז שיבוא עם צלב. ואם הוא תימני - שירכיב ג'יחנון על הראש. אבל הכי חשוב.... אם הוא סמוטריץ' שפשוט ילך מכאן, הוא ואישתו כדי שלא נהיה צריכים להתנצם כל היום על כך שיש לנו בבית הנבחרים שלנו כאלו.... אני חושב שישעיהו לייבוביץ אמר פעם.... יהודונאצ.... לא ?
  • 23.
    יהודי 05/04/2016 15:51
    הגב לתגובה זו
    לא נוח לי איתם ולהם לא נוח איתי מה לעשות פשוט ככה ואם אתם חושבים שאני גזען אז לבריאות אני גזען וטוב לי עם זה!!! שכל אחד יתעסק בעצמו ובמה שעושה לו טוב
  • 22.
    Pini 05/04/2016 15:44
    הגב לתגובה זו
    בשנה האחרונה שכבתי מ'ס פעמים בהילל יפה.תלכו לשם יצבועים ותראו מה הולך שם.מארוחת ערב עד חצות חפלות כאילו יצאו לאיזה טיול.מישתלטים על השולחנות בחדר האוכל בלי בושה והחולים נשארים עומדים מחוסר מקום.מטנפים את השירותים של החולים הם לא מעבירים מים בניאגרה.באים בכמויות יושבים על המיטות של החולים ברוב חוצפתם וממאנים לקום.והכמות של האנשים שבאים מפריעה למנוחה של החולה.לכן מ'ס פעמים החלפתי חדר.ממש סיוט.והכל אמת.עד שכל המיתיפפים יתנסו בזה אז יסתמו.
  • קרוב שלי נפטר שם 09/04/2016 20:43
    הגב לתגובה זו
    הייתי עם קרוב משפחה , לא יאומן איזה התנהגות וכמה מלוים ערבים היו שם הבנים של איזה חמש נשים , קרוב שלי בסוף נפטר לצערי ולא מן הנמנע שההפרעות שלם תרמו לזה !!! ואני רציני לחלוטין !!!
  • 21.
    לא עברה ישר למלונית? (ל"ת)
    אשתו 05/04/2016 15:40
    הגב לתגובה זו
  • 20.
    ד 05/04/2016 15:36
    הגב לתגובה זו
    המיץ של הזבל
  • 19.
    רני 05/04/2016 15:30
    הגב לתגובה זו
    רק בגלל הדבר הזה. הם מודים בזה בפה מלא אבל לא בפייסבוק ולא בטוויטר. רק בחוג החברים והמשפחה. וכל הצורחים והצווחים - לא נתקלים בערבים בחיי היום יום שלהם. כן, נכון, יש גם יהודים כאילו ולא כל הערבים הם בסגנון הזה. אבל כל מי שצריך לקבל טיפול בבתי חולים מסויימים, יודע טוב מאד על מה מדובר
  • 18.
    בלהה 05/04/2016 15:29
    הגב לתגובה זו
    על פניו אתה צודק, חדר לידה היא אם ילד ואביו, כאן מתחיל וכן גם נפסק. כי גם אם אשב לשוחח עם ערבייה על___וזה קרה. עדין הם יכולים לבוא וללכת חופשיים בארצנו ואנו בארצנו צריכים ללכת על קצות האצבעות ולחשוש מלחיות. אם הכל היה הדדי ושיוויוני מסיכמה עימך מאד. למדתי עם ערביות עשיתי עימם עבודות אך עדין הכל בגדר כבהו ושחדהו. ואיני מסכימה לרעש וההמולה שיש בבית החולים סביב החולה. גם אם צריך מתורגמן אדם אחד בלבד כל ייתר בני המשפחה מחוץ למחלקה. זה בית חולים לא פארק ולא חופשה.
  • 17.
    ערן 05/04/2016 15:24
    הגב לתגובה זו
    ערבים.........תעצמו עניים חזק אולי זה יעזור. .
  • 16.
    תהיו בטוחים 05/04/2016 15:23
    הגב לתגובה זו
    מובטח. הגזע הארי עם המראה הנכון כסף וקשרים אז אין מה לדאוג לאשתו שסבלה מהילידים הרעשנים. שיקח אותה למקום הראוי לה לנוח. בפעם הבאה שהיא תלד שתלך לבית חולים השרון שם גם הרופאים גם האחיות וגם מרבית החולים הם ערבים.
  • 15.
    בנט הנאור 05/04/2016 15:20
    הגב לתגובה זו
    לימוד 5 יחידות במתימטיקה כשהוא יודע בוודאות שכל הדוקטורנטים והמדענים יהיו תושבי חוץ. וזה הנאור שהמפלגה שלו לא רצתה כדורגלן מזרחי? לדעתי חצרוני יתאים בול למפלגה הזאת וחבל שלא מציעים לו תפקיד שם. כי כולם בסופו של יום פחדנים ועושים מה שצריך להשתיק את הצבור. ולשרת המשפטים צריך להגיד שהיא לא עושה מספיק לצמצם את מספר עורכי הדין בוגרי המכללות במדינה . שכנה שלי בת 50 עסוקה מאוד היא עושה סטג' במשפטים. מה היינו עושים בלעדיה? ו
  • 14.
    אמיר 05/04/2016 15:16
    הגב לתגובה זו
    אם מר סמוטריץ רוצה הפרדה בחדר לידה , הוא יוכל לקבל את זה כאשר יהיו שתי מדינות ל שתי העמים , אזי זה יהיה מאד טבעי . לא יהיה צורך להשתכשך אחד בשני .
  • ומה עם הערבים כאן ? תעיף אותם לפלסטין ? (ל"ת)
    דוד 05/04/2016 16:15
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    דויד 05/04/2016 15:15
    הגב לתגובה זו
    בנט הקים מפלגה לתפארת עם כל מיני אנשים הזויים. שלא לדבר על אלי אוחנה ויינון מגל שפרשו בשיא...
  • 12.
    דניאל 05/04/2016 15:12
    הגב לתגובה זו
    שלא יוציא סכין למה שאני רואה אמרקאי או ארופאי ,אני לא חושש עוד כמה פיגועים אתם רוצים חס ושלום כדי להתעורר הם לא רוצים אותנו פה ובכלל,נקודה. הם הגזענים ואו הרוצחים בדם קר
  • 11.
    אבו אל בנאת מן יקנעם 05/04/2016 14:58
    הגב לתגובה זו
    כשאשתך עשתה עמך ילד היא סבלה מספיק. חפלה אחרי הלידה זה כלום בשבילה. (עברה מתחת לפרעה, היא תעבור גם אתה זה)
  • 10.
    צודק ,צודק,צודק (ל"ת)
    ענת 05/04/2016 14:54
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    אנונימי 05/04/2016 14:54
    הגב לתגובה זו
    סמרטוטוביץ ומה לגבי הצוות "הערבי" בבתי החולים האם זה נאה בעיניך ? בטוח שלא ! כותבים יקרים , בפעם הבאה שתלכו לקלפי אנא חשבו טוב למי אתם מצביעים ! בבקשה !
  • 8.
    אחרי 05/04/2016 14:53
    הגב לתגובה זו
    תחשבו שוב
  • בטח ססמת הבחירות של היטלר (ל"ת)
    ww 05/04/2016 15:06
    הגב לתגובה זו
  • ואתה בל"ד (ל"ת)
    השפוי 05/04/2016 17:32
  • 7.
    בצל-אל. חזק ואמץ. (ל"ת)
    אזרח 05/04/2016 14:51
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    דורון 05/04/2016 14:49
    הגב לתגובה זו
    וכל מי שכותב אחרת הוא או צבוע או תמים שלא רואה מה קורה סביבו..
  • 5.
    ישראלי אמיתי 05/04/2016 14:48
    הגב לתגובה זו
    מזכיר לי את הסודנים בבריכת גורדון..עד שזה מגיע אליכם!
  • 4.
    אבישי מנור 05/04/2016 14:39
    הגב לתגובה זו
    נדאג לכך שאשה ערביה לא תוכל להרות .ואם בכל זאת הצליחה - ניתקע כדור בראש של המחבל העתידי. מתחיל להיות לא נעים ליהודים השפויים במדינת ישראל.
  • 3.
    גם אצלינו נהוג לשמוח אחרי הלידה,אצלך לא? (ל"ת)
    תימני עתיק וימני 05/04/2016 14:28
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    עם שעבר את השואה ואת ההפרדה בושה שאפס כזה נמצא בכנסת (ל"ת)
    תום 05/04/2016 14:27
    הגב לתגובה זו
  • בצל אל 05/04/2016 14:55
    הגב לתגובה זו
    היהודים בגרמניה רצו אמנציפציה ולא לרצוח גרמני כי הוא גרמני.ההמשך לא צריך הסבר ....כל חכם יודע ומבין את המציאות וגם את ההמשךאל תטיף מוסר, גם בארצות ערב היו גטאות ומנות עבודה ורצח
  • 1.
    moshe 05/04/2016 14:20
    הגב לתגובה זו
    מי שרוצה תנאים מיוחדים שיחפש לו את המקום שנותן זאת וישלם מכיסו על כך.
  • גם בבי״ח פרטי אסורה אפליה והפרדה. (ל"ת)
    י.נ. 05/04/2016 14:48
    הגב לתגובה זו
משקיע סוחר בקריפטו (רשתות)משקיע סוחר בקריפטו (רשתות)

העלימו רווחי קריפטו בעשרות מיליונים - כך חוקרי רשות המסים תפסו אותם

תושב חולון, תושב באר שבע ותושב נצרת נחקרו בחשד להעלמת הכנסות מקריפטו בסך עשרות מיליוני שקלים

רן קידר |
נושאים בכתבה העלמת מס קריפטו

במסגרת מבצע חקירות כלל ארצי: תושב נצרת, תושב באר שבע ותושב חולון נחקרו בחשד להעלמת הכנסות מקריפטו בסך עשרות מיליוני שקלים. לא ברור איך אנשים חושבים שרשות המס לא תעלה עליהם. בסוף יש עקבות דיגיטליות ועקבות בכלל ששמים את כל המעלימים בסיכון גדול. השיטה הבסיסית היא מודיעין מהשטח והלשנות. השיטה השנייה היא מעקב דיגיטלי. רשות המסים מתקדמת טכנולוגית וחוקרים שלה יכולים לעלות על כתובות IP מישראל שמשתתפים ונמצאים בפלטפורמות דיגיטליות. 

החוקרים גם נמצאים בפורומים, ברשתות ומזהים גורמים חשודים ואז מרחיבים את החקירה גם במישורים נוספים. חוץ מזה, בסוף אנשים רוצים להשתמש בכסף שהרוויחו. זה מחלחל לחשבון הבנק, זה נמשך דרך כרטיסי אשראי, יש סימנים. 

יש עוד הרבה דרכי פעולה, כשהיום מדווחת רשות המסים כי במסגרת החקירה התגלה כי לחשוד ששמו איגור שרגורודסקי, תושב חולון, שנחקר על ידי פקיד שומה חקירות מרכז יש דירות ונכסים שלא מוסברים דרך השכר השוטף שלו. מחומר החקירה עולה חשד כי לפיו הוא פעל בזירות מסחר למטבעות וירטואליים בחו"ל בהיקפים גבוהים בשנים 2020 - 2024 ולא דיווח לרשויות המס. כמו כן עולה חשד כי הוא לא דיווח על הכנסות שהיו לו מחברות בחו"ל ובסך הכל התחמק מדיווח על הכנסות בסך עשרות מיליוני שקלים. 

שרגורודסקי שגר בחולון מחזיק מספר דירות בבעלותו, ששוויין עולה פי כמה וכמה על פוטנציאל הנכסים שלו בהינתן הכנסותיו המדוחות. נבדק חשד לעבירות על חוק איסור הלבנת הון, בכך שרשם נכס שבו עשה שימוש בעלים על שם אדם אחר. הוא חשוד שהרוויח עשרות מיליונים בקריפטו בלי לדווח לרשות המס. 

חדוה בר
צילום: גלית סברו
ניתוח

תן וקח - שחיתות מובנית בקשר בין בנק ישראל לבנקים

בצלאל סמוטריץ דורש מס יתר של 15% על רווחי הבנקים העודפים. זה לא פתרון טוב, אבל קודם צריך להבין את הבעיה - הבנקים עושקים אותנו כי הבכירים בבנק ישראל חברים של מנהלי הבנקים ומוצאים אצלם עבודה בהמשך - תראו את חדוה בר שמרוויחה היום מיליונים בבנק מזרחי טפחות ואיטורו והיתה המפקחת על הבנקים

מנדי הניג |

לפני כחודש דיברנו עם פרופ' אמיר ירון, נגיד בנק ישראל. שאלנו אותו על רווחי הבנקים הגבוהים. הוא הסביר שהוא והבנק המרכזי פועלים כדי לייצר תחרות. אמרנו שאם 7 שנים זה לא צלח, אז אולי סמוטריץ' צודק וצריך להעלות את המס. הוא אמר שבשום פנים ואופן כי זו התערבות פוליטית בבנקים וזה יפגע באמון המשקיעים והציבור. אז אמרנו לו שהוא יכול בקלות לדאוג ובצורה יעילה יותר לשינוי צודק ונכון דרך הקטנת הרווחים המופרזים של הבנקים ושיפור הרווחה של הציבור. מספיק להעלות במעט את הריבית בעו"ש. שהבנקים ישלמו ריבית על העו"ש בדיוק כפי שהם גובים על חובה בעו"ש. 

 "לא, זה לא קיים במדינות מערביות, זה גם התערבות בבנקים". אגב, זה קיים לתקופות מסוימות במקומות שונים בעולם, אם כי זה נדיר, אבל גם מערכת כל כך ריכוזית ומוגנת כמו הבנקים המקומיים לא קיימת בשום מקום. היא מוגנת על יד בנק ישראל, לוביסטים, משקיעים, מומחים מטעם, אנשים שחושבים שרווחים של בנק חוזרים לציבור כי הציבור מחזיק בבנקים (ממתי הבנקים הפכו למדינה שמקבל מסים מהעם ודואגת לרווחתו, בריאותו, ביטחונו, ומה הקשר בין גב כהן מחדשרה שעושקים אותה בעו"ש ואין לה פנסיה שמחזיקה במניות בנקים). וחייבים להוסיף - גם התקשורת מגנה על הבנקים, מסיבות כלכליות, מסיבות של פחד מהוראות מלמעלה ומסיבות של קשרים עסקיים וקשרי בעלות.

וכך יצא שגופים שחייבים את כל הרווחים שלהם למודל העסקי הפשוט של עולם הבנקאות - קבל כסף, תן ריבית נמוכה למלווים ותגבה ריבית גבוהה מהלווים, והאם עושים את זה במינוף של 1 ל-10 כי המדינה מאפשרת ומגבה - מרוויחים תשואה של 17% על ההון ו-15% על ההון. אף אחד לא מרוויח ככה, וכל זה כשהציבור מקבל אפס על העו"ש. 

פרופ' ירון אמר בסוף השיחה שהנה מגיעה תחרות עם הרפורמה של המיני בנקים. אחרי שניתקנו הבנו שאולי הוא באמת מאמין בזה, או שהוא מערבב אותנו או שהוא תמים. אבל תמים ככל שיהיה הוא יודע טוב מאוד שלו עצמו ובעיקר לכפופים לו יש סיכוי טוב מאוד להיכנס למערכת הבנקאית. זה לא סתם להיכנס למערכת הבנקאית, זה להרוויח מיליונים. חדוה בר היתה מפקחת 5 שנים עד 2020. לפני שבוע היא נכנסה להיות דירקטורית בבנק מזרחי טפחות. היא מרוויחה מיליון שקל, יש לה סיכוי טוב להיות גם היו"רית בהמשך. לפני זה ובעצם במקביל היא גם יועצת, משנה למנכ"ל איטורו ועוד תפקידים. מיליונים זרמו לחשבון הבנק שלה, וזה בסדר, אבל אם היא היתה סליחה על הביטוי - "ביצ'ית" שעושה את העבודה למען הציבור ונכנסת בבנקים לטובת הציבור, האם היא היתה מוצאת עבודה?

אם בר היתה דואגת לתחרות, מסתכסכת עם הנהלות הבנקים, אבל מייצרת תחרות, מספקת ריבית טובה לציבור ועדיין שומרת על יציבות הבנקים (בנקים יכולים להיות יציבים גם ב-9% תשואה, לא רק ב-15%), האם היא היתה הופכת לחלק מהמערכת הבנקאית? יציבות הבנקים אבל זה לא אומר שהם צריכים להרוויח רווחים עודפים וזה לא אומר שזה צריך לבוא על חשבון הציבור, אבל בפיקוח על הבנקים נמצאים אנשים שרוצים להרוויח בהמשך. במקום לקבל 2 מיליון שקל בשנה בעבודה מפנקת, היא היתה מרצה בשני קורסים במכללה או באוניברסיטה (בלי לזלזל כמובן).