המכתב מחברת הפנסיה בדרך אליכם - הנה עיקרי הדברים
ושוב מבלי שהרגשנו חלפה לה שנה, וכמידי שנה בחודש מרץ נוחתים בתיבת הדואר, כאילו מעולם לא היו בדואר בעיות, הדוחות המסכמים של שנת 2015. כן, כבר חלפו להם כמעט שלושה חודשים מסוף השנה והענף הפנסיוני רווי שינויים רבים, אך הדוחות המסכמים של השנה מגיעים רק עתה. בניגוד לשנים שעברו, הענף הפנסיוני התאפיין בשנת 2015 בשלוש מגמות שלא הינו רגילים לראות אותם בשנים האחרונות:
- תשואות נמוכות
- מגמת ירידה נמשכת בדמי הניהול
- גרעונות דמוגרפיים ואקטוארים בקרנות הפנסיה החדשות
מסלול השקעה:
עקב הוראת הממונה על שוק ההון, החל משנת 2016 מפעילות הקופות הפנסיוניות מסלולים מוטי גיל. כל הקופות קבעו מסלול ברירת מחדל, גם לעמיתים קיימים, והוא אינו תואם בהכרח את הגיל שלכם. בדקו מהו המסלול בו אתם נמצאים, וודאו כי המסלול מתאים לרמת הסיכון בה אתם מעוניינים להיות. אם לא, תוכלו לבחור מסלול אחר ולבצע מעבר מסלול ללא כל קנס.
בדקו מהי מדיניות ההשקעות הצפויה. היא תופיע באחד המסמכים שנשלחו מהקרן. זכרו כי לגבי החשיפה המניתית, יכולה הקרן להיות ברמה של 6% או -6% מהמסלול המוצהר במדיניות ההשקעות הצפויה.
מסלול ביטוח:
בקרנות פנסיה ישנם מסלולי ביטוח שונים. חשוב שמסלול הביטוח יותאם לצרכיכם הספציפיים. חשוב להבין שהפרמיה (ההפקדה החודשית) שמשולמת לקרן הפנסיה מופנית בחלקה לרכישת ביטוח למקרה פטירה (שארים) ובחלקה למטרת נכות. חשוב לדאוג שסכום פנסיית השארים מתאים לשכרכם בפועל, ושבמקרה של קטסטרופה חס וחלילה קיים כיסוי מתאים. לרווקים חשוב לדעת שרכישת פנסיית שארים אינה קונה עבורם ביטוח מכיון שאין להם שארים, והם רשאים לוותר למשך שנתיים או עד למועד בהם התחתנו או נולד להם ילד על הכיסוי הזה.
- הקרן המכניסה ביותר בישראל - הנה הסיבה (השלילית) שאף אחד לא עוזב אותה
- תביעת הדיבה של היזם נדחתה: הדיירים זעמו - ובצדק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חלק מקרנות הפנסיה שינו לאחרונה את מסלולי ברירת המחדל ושינו בהתאם גם את המסלול של לקוחות קיימים. בדקו שהשינויים מתאימים לכם.
דמי ניהול:
במסגרת הדוח יופיעו דמי הניהול שאתם משלמים. בדרך כלל דמי הניהול יתחלקו לשניים: דמי ניהול מהפקדה חודשית ודמי ניהול מהצבירה. במקביל מפרסמת הקרן את הממוצע של דמי הניהול מההפקדה החודשית ואת דמי הניהול מהצבירה, שאותם היא גובה מכלל עמיתי הקרן. בדקו האם אתם מעל הממוצע או מתחתיו.
גרעון דמוגרפי/אקטוארי:
בקרנות הפנסיה תופיע לנו השנה שורה של עודף או גרעון אקטוארי/דמוגרפי, בדרך כלל במינוס. מדובר על חשבון פנימי שעורכת הקרן בדבר מקרי הביטוח שארעו בקרן. השנה מציגות רוב הקרנות גרעון בסעיף זה, שמתבטא בתשואה שלילית המפחיתה את יתרתו הצבורה של העמית. בדקו ועקבו אחרי מגמה זו.
*אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ במוצר פנסיוני ו/או שיווק פנסיוני ו/או המלצה לביצוע פעולותו/ או יעוץ במוצר פיננסי ו/ או שיווק פיננסי ו /או ייעוץ מס/ ו/ או יעוץ פיננסי ו/ או יעוץ משפטי ו/או יעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות ו /או הקופות המוזכרים לעילו/או קיים להם אינטרס כלכלי במוצרים האמורים ו/או נמצאים בקשרים עסקים עם החברות המוזכרות.
- 1.** די לגזענות הלטנטית - רק "לבנבנים" בכול כתבה על פנסיה (ל"ת)תתקדמו גזענים עלובים 28/03/2016 18:55הגב לתגובה זו
- מפריש לפנסיה 29/03/2016 07:33הגב לתגובה זולא מייצגת את עדות המזרח! אבל לא נבכה אם תחזור למדינה הערבית מממנה הגעת!
- ** מביאים תמונה של "דוגמנים מצפון בוואריה" בכול כותרת (ל"ת)עם המילה "פנסיה" 28/03/2016 21:49הגב לתגובה זו
- אני בכלל חצי חצי 29/03/2016 08:28מצרפים תמונות של "גוגמנים מצפון בוואריה" בכול כתבה שבכותרת שלה מופיעה המילה "פנסיה" חלק כבר מצליחים להתעלות על עצמם, זרקו את התמונות האלה לפח - ועברו לתמונות נייטרליות. (ועוד לא דיברנו על פרסומים של בתי אבות...).

המטוס ששינה את פני התעופה המסחרית למרות שייצורו הופסק
פיתוח איירבוס A380, המטוס הגדול בעולם, עלה לחברה 25 מיליארד דולר, והוא נחשב לתופעה מיוחדת במינה בעולם התעופה. אף על פי כן, בשל מיעוט הזמנות, הפסיקה החברה לייצרו לפני 4 שנים, וגם החברות שמפעילות אותו, מתכוונות להיפרד ממנו מוקדם מהצפוי
מטוס Airbus A380 הוא מטוס הנוסעים הגדול ביותר שנבנה אי פעם, אורכו כ-73 מטר ומוטת הכנפיים שלו כ-80 מטר. הוא מטוס בעל שתי קומות מלאות, המסוגל לשאת מעל 850 נוסעים במתכונת תיירות בלבד, וכ-525 נוסעים במתכונת שכוללת מחלקת ביזנס עם סידור מחלקות שונות. המטוס מצויד בארבעה מנועי Rolls-Royce ומגיע למהירות שיוט של כ-910 קמ"ש.
המטוס מתוכנן לשאת משקל המראה מקסימלי של כ-560 טון, והוא בעל טווח טיסה של כ-15,200 ק"מ, מה שמאפשר טיסות בין-יבשתיות ארוכות מאוד. בתוך המטוס יש טכנולוגיות מתקדמות רבות כגון שליטה אלקטרונית על מערכות הטיסה, תרכובות קלות משקל מחומרי פחמן ומסגרות אלומיניום-ליתיום וכנפיים מיוחדות שמייעלות את צריכת הדלק והיציבות. למרות גודלו העצום, המטוס נחשב לבטוח מאוד, שקט ויעיל יחסית למטוסי נוסעים גדולים אחרים.
ה-A380 הוא המטוס הראשון שהכיל במבנהו תא נוסעים עם שתי קומות מלאות במקום קומת ביניים או קומת מנהלים בלבד כמו בדגמים אחרים, עובדה שנחשבה למהפכה בעיצוב מטוסי נוסעים.
מחפשים הצעת נישואין מקורית? גם זאת דרך
אם חשקה נפשכם בהצעת נישואין מקורית, ואתם חושבים שהצעה רומנטית ממרומי צוק הארבל הפכה לנדושה, תוכלו להציע לבחירת ליבכם הצעת נישואין מפתיעה ורומנטית בשחקים בגובה 10,000 רגל בסוויטה פרטית באיירבוס A380s.
- המזון החדש והמהפכני שהומצא ומה קרה היום לפני 30 שנה
- איירבוס ובואינג מתייעלות: ענקיות התעופה מקצצות אלפי משרות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על פי פרסומי אמירטס (Emirates), שירות הסוויטות מוצע בדרך כלל בקו דובאי-לוס אנג׳לס בגירסת המטוס A380s מתוצרת איירבוס. המטוס הגדול בעולם מציע סוויטות פאר כשירות ייחודי ומפנק במחלקה הראשונה.