לאחר הפיגוע בת"א: פיגוע דקירה נוסף, הפעם בקריית ארבע. ישראלי נפצע קשה

הפיגוע בת"א התרחש באזור הקריה, 4 נפצעו ופונו. המחבל חוסל תוך זמן קצר לאחר מרדף
מערכת Bizportal | (5)
נושאים בכתבה תל אביב

הטרור לא מפסיק: פחות משעה לאחר פיגוע הדקירה בת"א, התרחש פיגוע דקירה נוסף, הפעם בקרית ארבע. נסיונות של כוחות הבטחון לאתר את המחבל, שברח. מדובר באירוע שקרה לפני זמן קצר, ופרטים נוספים טרם ידועים. מדובר בפיגוע השלישי היום, והחמישי ב-24 השעות האחרונת.

עוד קודם לכן, סביב השעה 15:00, מחבל דקר 4 אנשים בתל אביב במתחם שליד הקרייה ובהם חיילת, לאחר שניסה לחטוף את נשקה. הפצועים כולם במצב קל, וישנם מספר נפגעי חרדה.

המחבל אחז במברג וניסה לחטוף את נשקה של החיילת. קצין נ"מ ששהה במקום ירה במחבל לאחר מרדף קל, וחיסל אותו. 

כידוע, במקום זה נמצאים חיילים רבים, ואולי זו הסיבה לנסיון הפיגוע דווקא שם. מנגד, המצאותם של החיילים היא זו שאפשרה את חיסולו המהיר של המפגע.

צומת בגין נסגרה לתנועה על רקע הארוע. המשטרה ערכה בדיקות באתרי בנייה סמוכים למציאת חשודים נוספים.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    א. 08/10/2015 18:49
    הגב לתגובה זו
    תודה לך קצין גיבור שלנו. תודה שמנעת מעוד חלאה לבלות בבית מלון על חשבוני , לאכול סטייקים ולצאת לחופשי בחילופי שבויים הבאה. תודה רבה לך מכל משפחתי ועם ישראל.
  • 3.
    המפגע הבודד 08/10/2015 15:41
    הגב לתגובה זו
    אני חי במדינת ישראל הדמוקרטית והיהודית מאז מלחמת השחרור שלא ברור לי עד עצם היום הזה מה שחררנו את יפו ? את פתח תקוה ? את לוד? במלחמת ששת הימים הצנחנים שחררו את הר הבית בידינו הגליל והנגב מיושבים ברובם בפליטי מלחמת " העצמאות" ??? והיום אחרי שלוש מלחמות ואין ספור מבצעים ( של''ג 1 ו-2 עמוד עשן עופרת יצוקה צוק איתן ועוד ) זו רשימה חלקית ולא סופית אני מרגיש וחש כאילו כל זה לא קרה באמת ועכשיו שנת תרפ''ד ( מאורעות השמד) כיפות ברזל ואלפי שוטרים לא יועילו להבטיח בטחון לאזרחים כאשר סוגרים את האורוות אחרי שהמפגעים יצאו קטונתי להציע פתרונות אך לאלה שיש להם את הפתרונות יועילו ליישמם עם ישראל חי !!!
  • ראובן בן יעקב 08/10/2015 17:01
    הגב לתגובה זו
    כתוב בתורה: ארץ אשר עיני השם אלוקיך בה מראשית שנה עד אחרית שנה.עוד כתוב בתורה : אם בחוקותי תשמורו ואת.מצוותי תשמורו ... ושכבתם ואין מחריד , אם ישראל שומרים שתי שבתות כהלכתה מייד נגאלים מכל הצרות והבעיות כולן . מי מביא עלינו את כל הצרות ? הלא הוא הקב"ה שנתן לנו תורה ומצוות וביקש שנשמור ונחיה לפי הציווי האלוקי ללמוד וללמד לשמור לעשות ולקיים את כל דברי התורה הקדושה .
  • 2.
    יוס 08/10/2015 15:35
    הגב לתגובה זו
    רייטינג ברגע שלא תהיה התיחסות לא יהיה להם אמביציה לבצע מה שכן אנשים צריכים להיות ערניים בעת הזאת.
  • 1.
    תמשיכו לקנות מניות 08/10/2015 15:15
    הגב לתגובה זו
    בהמוניהם. החנויות גדושות בקונים. בתי הקפה מלאים רק המצב נשאר בודד.
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.