האימפריה מכה שנית: אפל ממשיכה לשלוט בשוק הסמארטפונים ללא מתחרים

אלמוג עזר | (7)
נושאים בכתבה אפל

קרוב ל-1000 חברות מסביב לעולם מייצרות סמאטרפונים. מספר שכלל אינו משקף את מצבה האמיתי של השוק כאשר חברה אחת בלבד אחראית על גריפת כמעט כל הרווחים. 

חברת אפל הייתה אחראית על 92% מהרווחים של שמונה החברות הגדולות בשוק הסמארטפונים. כך דיווחה מוקדם יותר חברת המחקר Canaccord Genuity. בשנה שעברה מחקרה של החברה הראה כי אפל הייתה אחראית על 65% מסך הרווחים. הזינוק ברווחי החברה נובע מהדרישה הגבוהה לאייפון 6 מסביב לעולם. 

ראוי לציין כי כשמחברים את הרווחים של סמסונג ואפל ביחד מקבלים יותר מ-100% מסך הרווחים של שוק הסמארטפונים, הסיבה לכך נובעת מכך שחלק מהחברות בתחום הציגו הפסדים ברבעון הראשון של השנה.

כוחו של מותג

אמנם אפל אחראית על 92% מסך הרווחים בשוק הסמארפונים, אך היא אחראית על 20% מסך המכירות. כלומר אפל מצליחה למכור את המוצרים שלה ברווחיות גבוהה משמעותית משאר המתחרות. זאת כאשר מתחרות עיקריות שלה כמו סמסונג ו-HTC ממשיכות לאכזב את המשקיעים, 

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    Shoimer 13/07/2015 20:49
    הגב לתגובה זו
    במחשב שלהם למשל לא ממריא כי הם תפוסים בגזרת הגרפיקה יותר מאשר בפונקציונלית ופשטות לעומת אחרים. בסלולר במערכת שלהם מאוד פשוטה ופונקציונליות, הוסיפו את כל המרכיבים מ-א ועד ת, עיצוב משובח ויש מוצר מנצח.
  • Neta 14/07/2015 14:08
    הגב לתגובה זו
    מכירות מק עלו ב 16% השנה .מכירות pc ירדו השנה ב 11%
  • 3.
    סימול FIT כנל צמודה לAPPEL (ל"ת)
    שיר 13/07/2015 19:32
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    Pila 13/07/2015 18:09
    הגב לתגובה זו
    אם בסכום יש יותר מ100? אם אחרות הפסידו המון וסמסונג הרוויחה המון אז מה זה אומר? העיקר הכותרת!
  • 1.
    eat shit you all android people :) (ל"ת)
    2shon 13/07/2015 18:03
    הגב לתגובה זו
  • איזה טמבל אתה 14/07/2015 07:26
    הגב לתגובה זו
    מה איכפת לחמור ?
  • android people 13/07/2015 23:19
    הגב לתגובה זו
    העובדה שאפל מכרה רק 20% מכל הסמארטפונים אבל הרוויחה 92% אומרת שאתם עדר של פרייארים.זה שאתם מוכנים למשכן כליה בשביל המכשיר החדש ביותר לא מראה על זה שאפל טובה יותר, אלא על זה שאתם פשוט מטומטים יותר.

זו השנה ה-8 שהשורים שולטים בוול סטריט, והדבר שמסוכן יותר מהתיקון עצמו הוא חוסר המודעות

איתן יונסי |
נושאים בכתבה וול סטריט
בזמן ששוק המניות חגג בשבוע שעבר 8 שנים של עליות שערים, והינו השוק השורי ה-2 באורכו בהיסטוריה, הסיכון לתיקון בשווקים הולך וגדל. אף אחד לא יכול לדעת מתי התיקון יגיע, מה יהיה הטריגר לכך, או כמה עמוק הוא צפוי להיות, אך מה שיותר מסוכן מהתיקון עצמו הוא העובדה שישנם משקיעים רבים שאינם מודעים לסכומים שהם מסכנים. קנדריק וויקמן, מנכ"ל חברת הטכנולוגיה הפיננסית וניתוחי השקעות FinMason, אמר כי "אם מסתכלים על השוק בראייה היסטורית, חווינו בממוצע התרסקות אחת לכל 8 עד 10 שנים, עם שיעור צניחה ממוצע של כ-42%". וויקמן ציין כי על פי סקר risk tolerance, המאפיין את רמת הסיכון בתיק לצרכיו של הלקוח, משקיעים רבים אינם מודעים כלל להשפעה על תיק הנכסים שלהם במקרה ושוק המניות יספוג מכה קשה. לדבריו, רוב המשקיעים אינם מודעים לרמת הסיכון שהתיק שלהם חשוף אליו, וכתוצאה מכך הם מקבלים החלטות שגויות בתזמון הגרוע ביותר, כמו מכירת הנכסים עמוק בתוך התיקון. וויקמן טוען שזו "בעיה חמורה". לדבריו, רוב התגובות של אינדיבידואלים להפסדים שאינם צפויים גרועים בהרבה מהתגובות להפסד שנקלח בחשבון כאפשרי. לפי הסקר, רק 57% מהמשקיעים (אלה עם יועץ השקעות וגם אלה ללא) אמרו כי הם מבינים את המושג "risk tolerance". מבין אותם משקיעים, אלו שעבדו עם יועץ השקעות היו מודעים יותר כאשר 68% מהם ענו כי הם מודעים לחשיפת הסיכון בתיק הנכסים שלהם. יחד עם זאת, עבודה עם יועץ השקעות לא עזר מספיק: רק לכ-27% מהמשקיעים נאמר ע"י יועץ ההשקעות כמה הם מסכנים במידה ושוק המניות יחווה נפילה חדה, כאשר 62% מהם מאמינים כי ההפסד בתיק שלהם יהיה נמוך מהחשיפה שלהם למניות. על פי הסקר, כ-57% מהמשקיעים שעובדים עם יועצי השקעות צפויים להיכנס לפאניקה ולמכור בזמן תיקון. התרחיש הגרוע ביותר צריך להיות מובן מאליו. בניית תיקי השקעות לטווח ארוך מכתיבים שרק אחוז קטן מנכסי התיק יהיו במזומן, ולכן כ-90 עד 95 אחוזים מתיקי ההשקעות חשופים לסיכונים של ירידות בטווח הקצר. משקיעים רבים הרגישו את הכאב הזה במשבר הגדול של 2008, למרות שאלו ששמרו על קור רוח והמשיכו להחזיק בתיק הנכסים שלהם עד לרמות השפל של המשבר, זכו להחזיר את כל הפסדם ואף ליצור רווחים בזמן שמדד ה-S&P 500 עלה כ-171% מאז תחילת 2009. ברנדון קרוסו, דירקטור בחברת Edelman Financial Services אמר כי יועצי ההשקעות שממעיטים בסיכונים הפוטנציאליים עושים טעות. "ככל שהלקוחות יהיו מופתעים יותר, כך לרוב הם יהיו מאוכזבים יותר, וזה מתי שהם מתחילים להגיב באמוציות". קרוסו אמר כי הוא מעדיף לקיין דיון גלוי עם הלקוחות על הסיכון בתיקי ההשקעות שלהם. "אתה עושה לעצמך עוול אם אתה פוסח על סך". גם וויקמן ציין כי חשוב ביותר לקיים דיון גלוי ומזכיר את תקופת השפל הגדול. וויקמן אמר כי "אתה צריך לשאול את הלקוח 'במידה ושוק המניות יקרוס ב-35% האם תתלה את עצמך בארון?' " אם הלקוח עונה כן, אז זהו תפקידו של היועץ להתאים את תיק ההשקעות של הלקוח כך שיפסיד פחות במקרה שתרחיש כזה אכן יקרה. וויקמן הוסיף כי "זהו הלקוח שנוטל עליו עצמו הסיכון, לכן הוא זכאי לדעת את הסיכון שהוא לוקח, ואין דרך טובה יותר להעביר ללקוח את המשמעות מאשר לדבר איתו על מקרי קיצון".