גרף

זו כנראה הסכין הנופלת, הכי כואבת שבוול סטריט ראו זה שנים - רוצים לנסות לתפוס?

וול סטריט אמנם שוברת שיאים, אבל במקרה מאוד ספציפי המשקיעים חטפו מכה כואבת במיוחד. צפו בגרף
מערכת Bizportal | (15)
נושאים בכתבה סוחר

מניית עליבאבא הונפקה בספטמבר האחרון בהצלחה אדירה, כאשר הקונים ממש הסתערו ושער ההנפקה נקבע על 68 דולר (מעל הקצה העליון של טווח ההנפקה שעמד על 60-66 דולר). לאחר פתיחת המסחר ההסתערות רק התגברה והמניה טסה עד למחיר של כמעט 120 דולר, כלומר שווי מפלצתי של כ-265 מיליארד דולר (פייסבוק למשל שווה כיום 220 מיליארד דולר). האנליסטים הריעו וצפו למניה גדולות (הרבה מאוד המלצות "קניה חזקה"), אבל אז הגיע שינוי הכיוון - והמניה צללה 32% תוך קצת פחות מ-4 חודשים.

עדכון לסגירה: את יום המסחר הנוכחי דווקא סגרה המניה בראלי של 4.8% למחיר של 85.5 דולר תוך שהיא מרכזת מחזור שגדול פי יות רמ-2 מהמחזור הממוצע. 

האנליסטים של אופנהיימר חתכו כבר לפני חודש את מחיר היעד מ-133 דולר ל-112 וכמו שזה נראה כעת, זה עדיין מחיר אופטימי. בגולדמן זאקס, שלאורך כל הדרך היו מתונים יותר, עדכנו השבוע מטה את מחיר היעד מ-98 דולר ל-97 דולר תוך שהם מותירים את ההמלצה על 'ניטרלי'. בלבד. בגולדמן ציינו בין היתר את התחרות בסין מצד ענקית האינטרנט Tencent, את הרגולציה המתהדקת בתחום ואת היכולת של עליבאבא לייצר מזומנים בסיטואציה הזו. על זה תוסיפו מספר תביעות שהוגשו לאחרונה כנגד עליבאבא ותקבלו מניה תחת לחץ. ונזכיר כי ביום פרסום דו"חות החברה לרבעון השלישי (בדצמבר) צללה המניה ב-9%. לכתבה המלאה על הדו"חות - לחץ כאן

אגב, מתחילת השנה איבדה עליבאבא 21.5% ויש רק מניה אחת ב-S&P500 שהיא גרועה ממנה (Fossil Group שאיבדה 23%). 

מניית עליבאבא מאז ההנפקה:

תגובות לכתבה(15):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    סוחר 05/03/2015 12:46
    הגב לתגובה זו
    לאסוף חברים, הגיעה לתמיכה ב80.2 ומשם הכיוון צפון,יעד 87, תנו בראש זו מנייה עם פוטנציאל אדיר
  • 6.
    עליבאבא 05/03/2015 04:10
    הגב לתגובה זו
    לפני כמה ימים אמרתי לאסוף עליבאבא , היא במחיר מציאה , מי שמכיר את העם הסיני מבין שעליבאבא זה החלום הסיני לשים את עצמם על המפה בחיים הסינים העשירים לא יתנו לעליבאבא ליפול ממליץ בחום גם עכשיו לתווך ארוך זה פנסיה 2-5 שנים עליבאבא סביב 350 בהצלחה וחג שמח
  • 5.
    דוד מ 04/03/2015 21:36
    הגב לתגובה זו
    לביזפורטל תפסיקו כבר לחפש סכינים נופלות ולהפחיד , יש לנו בשביל זה את דעאש
  • אסתר המלכה 05/03/2015 10:30
    הגב לתגובה זו
    גם את ראש ממשלתנו (עדיין)
  • 4.
    עליבבא ו40 השודדים (ל"ת)
    רפי 04/03/2015 19:09
    הגב לתגובה זו
  • חרבונא 04/03/2015 20:22
    הגב לתגובה זו
    סוף שודד לנפילה
  • 3.
    שלמה - פתח תקוה 04/03/2015 17:05
    הגב לתגובה זו
    הבורסה אצלנו באופוריה. צפו למדד המעוף פחות מ- 1400.
  • שמטוב 04/03/2015 23:50
    הגב לתגובה זו
    מתי זה יקרה אף אחד לא יודעת אולי עוד שבוע אולי עוד חודש, אולי עוד שנה. אבל הנפילה בטוחה כי הכל בבורסה הישראלית זו אחיזת עיניים, השערים לא מייצגים שום ערך מלבד ערכי פונזי.
  • לשלמה ממלבס 04/03/2015 17:26
    הגב לתגובה זו
    ואפילו 400...ממש..ממש..אינן מילים גסות. לך שים מסכה ותהנה מהחג. מהבורסה כנראה נשכח מהנאות בקרוב. ערב טוב.
  • ברור 04/03/2015 19:20
    צפוי תיקון מטה של לפחות 7%
  • 2.
    יובל כספין 04/03/2015 16:48
    הגב לתגובה זו
    כל מי שקונה שם פעם אחת,מפסיק לקנות.הכל זיופים,שירות חרא,רק בזול.לא להתקרב
  • ארנון 05/03/2015 11:23
    הגב לתגובה זו
    השירות הכי גרוע שניתקלתי אי פעם. אדישות מוחלטת!!!
  • אפי 05/03/2015 10:46
    הגב לתגובה זו
    סחורה טובה,אספקה אמינה במהירות סבירה.ממש אין תלונות.
  • שמטוב 04/03/2015 23:48
    הגב לתגובה זו
    מי שלא יודע לקנות שיבוא בטענות רק על עצמו. קניות באינטרנט הן דבר שצריך ללמוד, לא לסמוך על מה שהמוכר אומר על עצמו אלא מה אומרים עליו הקונים. למשל: אם יש מוכר ללא יכולת לקבל משוב עליו, אסור לקנות ממנו כלום. יש הרבה יותר ללמוד רק הבאתי דוגמא. יש לי יותר מ 60 חבילות בלי אף זיוף - מה שקניתי זה מה שקיבלתי.
  • 1.
    נחום 04/03/2015 16:20
    הגב לתגובה זו
    המניה זינקה ואז נפלה. דישדשה חודשים ואז התחילו להגיע הדוחות המפוצצים ותראו איפה היא היום. 110% על המחיר ביום הראשון של המסחר ו280% מהשפל. בקיצור זה הזמן לאסוף.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

אלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיותאלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיות

להיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים

"KPop Demon Hunters" הפך לסרט המצליח ביותר בתולדות נטפליקס, עם מאות מיליוני צפיות, להיטי מוזיקה והיסטריה ברשתות והוא בדרך להיות היקום הקולנועי הראשון של החברה; למה המרצ'נדייז מתעכב? ומה גרם לסוני למכור את הזכויות?

רן קידר |
נושאים בכתבה נטפליקס סוני

נטפליקס Netflix, Inc 0.61%   רגילה להפתיע את הוליווד, אבל הפעם גם החברה בעצמה הופתעה מההצלחה. סרט האנימציה “KPop Demon Hunters”, שעלה לשירות הסטרימינג בקיץ האחרון, הפך תוך שבועות לא רק לשובר צפיות אלא גם לתופעה תרבותית עולמית: סיפור על שלוש כוכבות קיי-פופ (מוזיקת פופ קוריאנית) שנלחמות בשדים הפך לשיחת היום ברשתות, לפסקול השנה ולמכונת כסף חדשה עבור נטפליקס, ואולי, לראשונה בתולדותיה, גם לבסיס ליקום קולנועי עצמאי בבעלותה.

על פי נתוני החברה, הסרט נצפה כבר ביותר מ-325 מיליון פעמים, והיה בראש טבלת הצפיות העולמית במשך יותר מארבעה חודשים ברציפות. ארבעה שירים מתוך פס הקול: Golden, Your Idol, Soda Pop ו-How It’s Done, נכנסו יחד לעשיריית הבילבורד, הישג חסר תקדים עבור סרט אנימציה, ובטח כזה שאינו מבית דיסני או פיקסאר. הקונספט, ששילב אסתטיקה קוריאנית, אנרגיה של קיי-פופ ועלילה פמיניסטית, כבש גם את הקהל הצעיר וגם את המבוגרים שנכנעו לוויב הויראלי.

איפה המרצ'נדייז? 

אך דווקא בשיא ההצלחה, מעריצים רבים, ובעיקר הורים שמנסים להשיג מתנות לחגים, מגלים כי צעצועים ובובות של הדמויות האהובות לא קיימים עדיין בשוק. לפי הדיווחים, רוב המוצרים, כלומר בובות ודמויות, צעצועים רכים וערכות משחק, לא יהיו זמינים לפני הרבעון הראשון או השני של 2026, כמעט שנה לאחר שהסרט יצא.

הסיבה? אף אחד לא צפה את גודל ההיסטריה. נטפליקס אמנם הציגה את הסרט בפני קמעונאים וחברות צעצועים כבר בשלב מוקדם, אך אלה גילו ספקנות כלפי סרט אנימציה מקורי ללא מותג קיים מאחוריו. אחרי כישלונות קודמים בז’אנר, כמו "אלמנטלי" (Elemental) של פיקסאר ו-"סיפור הברווזים" (Migration) של יוניברסל, הרשתות לא מיהרו להזמין מוצרים למדפים. רק אחרי שהסרט שבר שיאי צפייה ומכר מיליוני עותקים של פס הקול, ההצלחה חילחלה גם לתעשיית הצעצועים.

במהלך חסר תקדים, שתי ענקיות התחום, מאטל Mattel, Inc 0.32%   (יצרנית ברבי) והאזברו Hasbro Inc.  (המוכרת ממותגים כמו הרובוטריקים ומיי ליטל פוני) חתמו על הסכם משותף להחזיק בזיכיון הייצור: מאטל תפתח את קו הבובות, הדמויות והמשחקים, ואילו האסברו תטפל בצעצועים הרכים ובמרצ’נדייז הנלווה. “זה הפרויקט שהוקם במהירות הגבוהה ביותר בתולדות מאטל”, אמר סגן נשיא לשיתופי פעולה בידוריים בחברה. לדבריו, הביקוש העצום גרם לצוותים “לעבוד סביב השעון” כדי להוציא את המוצרים עד תחילת השנה הבאה.